Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Transport and Transport Infrastructure

Planning region: All

Description

This project proposal is aimed at providing support for the most vulnerable groups of the population through the provision of food aid, as a social service to the community.Through its implementation,2060 persons will be covered on the territory of the city of Plovdiv by the permissible target group,established in accordance with art.5,pr.1 and 2 of decree NoRD 07 – 01/04.04.2016 for the Operation type 3 “ Providing of food aid“, a procedure for the direct provision of the grant scheme BG05FMOP001–2-3“Providing of food aid 2016 “,OP FMA, funded by FEAD. The project proposal will be implemented through procurement , by the beneficiary – Municipality of Plovdiv, for the service of providing food aid for the users of a social service provider.The same will be selected in compliance with the provisions of art.18,pr.3 of the Social assistance law and it’s relevant regulations.The selected contractor will be responsible for the overall implementation of social service , including purchasing , preparation and supply of food in the form of a hot lunch  for persons from the target group.The service will be available to users in the six administrative districts of the city of Plovdiv , in premises provided by the selected social service provider , fulfilling the terms of art.12 of Food law.The provision of food aid, in the form of food rations for the persons in need,will be carried out over a period of 43 months (01.10.2016-30.04.2020).The total duration of the project is estimated to be 40 months, as the value of the implementation of the activities is 4 987 761,86 lv.The main activities of the project will be complemented by measures on information and publicity to ensure maximum transparency and adequate awareness of the target groups and stakeholders, as well  “ accompanying measures “,involving approaches to provide advice and assistance regarding the complementary and balancing the needs of the target groups of alternative social services in the community.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Определяне на целевите групи: Дейността по определяне на целевите групи по проекта цели идентифицирането на крайните потребители на услугата по предоставяне на топъл обяд, финансирана по Операция тип 3, процедура за БФП BG05FMMOP0001-03.02 "Осигуряване на топъл обяд - 2016", чрез Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане, съобразно изискванията, определени в Насоките за кандидатстване по процедурата, а именно - от основната целева група, обхващаща 2060 лица, а именно: лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл. 9 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане; лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от съответната дирекция „Социално подпомагане“;самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии - за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии; пенсии, несвързани с трудова дейност ; скитащи и бездомни деца и лица; лица от уязвими групи - граждани на трети страни, по смисъла на § 1., т.17 от Допълнителни разпоредби от Закона за убежището и бежанците, и от допълнителната целева група: лица и семейства, подпомагани по Наредба № РД-07-5 от 2008 г. за условията и реда за отпускане на целеви помощи за отопление, за отоплителния сезон, предхождащ предоставянето на помощта;майки (осиновителки), които получават месечни помощи за отглеждане на дете до една година, по реда на чл. 8, ал. 1 от ЗСПД; лица и семейства, получили еднократна целева помощ за покриване част от разходите в началото на учебната година, по чл. 10а от ЗСПД; лица и семейства, получили еднократни или месечни помощи, предназначени за превенция и реинтеграция, отглеждане на детето при близки и роднини и в приемни семейства по реда и условията на Правилника за прилагане на ЗЗД; лица и семейства инцидентно пострадали от бедствия и аварии при форсмажорни обстоятелства, подпомогнати с еднократна помощ по реда на чл. 16 от ППЗСП, въз основа на установеното индивидуално ниво на материално лишение. Идентификацията на лицата от основната и допълнителна целева група ще се извърши чрез специално разработен за целта механизъм за подбор на нуждаещите се лица, които отговарят на поставените критерии за получаване на продоволствена помощ по горецитираната процедура за предоставяне на помощ. Механизмът ще бъде изцяло съобразен с нормативите от местен и национален характер, както и с препоръките и насоките на компетентните органи, попадащи в обхвата на настоящото проектно предложение като Дирекция "Социално подпомагане"-Пловдив. При наличие на бездомни лица-потребители на услугата, същите ще бъдат издирвани по следния Механизъм:1.Набиране на информация за бездомните лица ще се събира по следните начини:1)Чрез регистъра на бездомните лица, който се води в ДСП– П-в;2)Чрез РДВР –Пловдив и шестте РУП;3)Информация от Приюта за бездомни лица; 4)Чрез обхождане на шестте района на града от служители работещи по проекта и екипи на ДСП за издирване на просещи деца и/или при извършване на социални анкети чрез съдействието на общинска полиция и полицаи от РДВР. 2.Включване на бездомните лица в услугата:1)на място им се предоставя устна информация за същността на услугата, източника на финансиране на проекта, местата за получаване на храна и заявление за попълване, което бездомното лице следва само да внесе в едно от районните кметства на град Пловдив; В заявлението освен адреса си по лични документи лицето вписва и статус – бездомен;2) лични данни и последен постоянен/настоящ адрес се сверяват чрез служба ГРАО и/или РДВР; Комисията за включване на потребители одобрява само лица, които са с постоянен и/или настоящ адрес на територията на Община Пловдив;3)При подаване на документите лицето се уведомява от служителя, който приема документите от коя дата ще бъде включен в услугата и от кой обект ще получава храна, като изисква от лицето да се яви най-късно предходния работен ден за сключване на договора за ползване на услугата.4)В Приюта за бездомни лица, храната ще се носи на място. 0.00 0.00
Закупуване на хранителни продукти: Закупуването на хранителни продукти ще се осъществи чрез избрания социален доставчик по реда на чл. 18а, ал.3 на ЗСП и чл. 37-39 от ППЗСП. Проведената от партньорската организация – бенефициент процедура за избор на социален доставчик за изпълнение на услугата по предоставяне на топъл обяд за лица от посочените в чл.5, ал.1 и 2 на Наредба № РД 07-1/04.04.2016г., предвижда избраният изпълнител на услугата от страна на бенефициента, да осигури закупуването, приготвянето и предоставянето, в регламентираните за това помещения, съответстващи на чл.12 от ЗХ, на хранителните продукти, под формата на топъл обяд (, включващ супа, основно ястие и хляб, а при наличие на икономии – и на десерт).В съответствие с посоченото, за целите на реализацията на дейността, избраният изпълнител ще осигури екип от специалисти, притежаващи необходимия опит и квалификации, свързани с предоставянето на услуги по обществено хранене, а именно - пет готвача, трима работници-кухня, трима разносвача и един управител, като за целите на комплексното обслужване на потребителите и ефективното изпълнение на проектната дейност, доставчикът ще назначи допълнителен персонал, включващ още четирима готвачи, четирима помощници-кухня и двама шофьори. За качественото приготвяне на храната, закупена чрез настоящия проект, ще се използва оборудване, съответстващо на санитарно-хигиенните изисквания. По този начин ще се гарантира цялостно и комплексно реализиране на услугата по предоставяне на продоволствената помощ за лицата от целевата група. Закупените и обработени хранителни продукти за до 2060 лица от целевата група, ще бъдат предоставяни за периода от 01.10.2016г-30.04.2020 г./43 месеца/, като общата финансова стойност за дейността възлиза на 4 122 328,96 лв., включваща Разходи до 30.04.2017 г / 146 дни х 2060 лица х 2,30 лв. с ДДС/дневно) - реализирана икономия /непълен брой потребители 9561, 54 лв или 691 748,00 лв- 9 561,54 - 682 186,46 лв. Разходи след 01.05.2017 г - 30.04.2020 г 748 работни дни х 2060 лица х 2,50 лв - реализирана икономия от неверифицирани 57,50 лв - 3 852 142,50 лв Общ разход по дейността - 4 534 328,96 лв. Съгласно приложена от партньорската организация декларация Приложение IIа -Топъл обяд се предоставя чрез възлагане на управлението на услугата с избран доставчик по реда на ЗСП и ППЗСП, Заповед за обявяване на конкурса по ЗСП-№ 16ОА1508/17.06.2016г. и сключен договор № 16ДГ795/16.09.2016г. 4 531 255.96 4 481 198.07
Осигуряване на топъл обяд: Основен фокус в изпълнението на настоящия проект "Обществена трапезария на територията на Община Пловдив", по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане, е предоставянето на продоволствена помощ, под формата на топъл обяд, за лицата от целевите групи, определени съгласно Насоките за кандидатстване по настоящата процедура за БФП BG05FMOP001-03.02 „Осигуряване на топъл обяд – 2016”. Предоставянето на топлия обяд за основната и при настъпили обстоятелства, позволяващи това – допълнителна целева група по проекта, определена съгласно насоките за кандидатстване по проекта и отговаряща на условията и критериите за набиране на потребители на услугата, ще бъде осъществявано в помещения, осигурени от доставчика на услугата и съответстващи на изискванията на чл. 12 от ЗХ, разположени в шестте административни района на територията на Община Пловдив.Изброените помещения, осигурени от доставчика на социалната услуга - "Топъл обяд", ще служат за пунктове за раздаване на храната, предназначена за целевата група по проекта, приготвена и обработена в съответстващата на законовите изисквания в областта кухня-майка на избрания от Община Пловдив изпълнител, намираща се в гр.Пловдив, бул."Пещерско шосе" 68. При необходимост и наличие на потребители със затруднена подвижност или друга обективна невъзможност за получаване на целевата помощ, а именно - топлия обяд, същият ще бъде доставян до съответните лица чрез осигурените от социалния доставчик четири броя автомобили с терморегулация, позволяващи разнос и доставка на хранителни продукти, в съответствие с нормативните изисквания и приложимото законодателство. Услугата по предоставянето на топъл обяд ще се реализира в рамките на дейността, от 2 до 39 месец на проекта. В обхвата на дейността ще се сформира и екип за управление на проекта и ще се осигурят мерки за информиране и публичност по проекта, подробно описани в Секция 11 от настоящото проектно предложение. Разходите, определени за изпълнение на дейността, са в съответствие с изискванията на Програмата и са на стойност, ненадвишаваща 5% от допустимите по проекта преки разходи, предназначени за закупуване на хранителни продукти. 226 562.79 159 756.72
Предоставяне на съпътстващи мерки: Предоставянето на съпътстващи мерки по настоящото проектно предложение ще се извършва от страна на партньорската организация бенефициент Община Пловдив, под формата на консултиране и информация за възможностите за подпомагане чрез представяне на различни пакети от социални услуги, разнообразните начини за предоставяне на подкрепа за нуждаещите се, уязвими групи от населението, ще спомогне за повишаване информираността на лицата от целевата група относно възможностите за подкрепа, предлагани на местно ниво, чрез различните социални услуги, предоставяни в общността. Реализирането на съпътстващи мерки ще спомогне за намаляване на социалните различия и приобщаване на лицата от уязвимите групи чрез повишаването на информираността им, провеждането на консултации и създаването на възможност за насочване на лица от тези групи към други социални услуги, предоставяни от Община Пловдив, като проводник на политиките в различни области на местно ниво, както и на алтернативни програми и възможности, достъпни чрез проекти и инициативи, финансирани с европейски средства и/или инициирани от национално, но приложими на местно ниво.Изпълнението на настоящата дейност е в пълно съответствие с изискванията на ръководствата по програмата и съответства на т.2.2.1.2., буква "в" от Актуализираната версия на програмата от 11.04.2016г. и ПМС № 37/23.02.2015г. Разходите, определени за изпълнение на дейността, са в съответствие с изискванията на програмата и са на стойност, ненадвишаваща 5% от допустимите по проекта преки разходи, предназначени за закупуване на хранителни продукти. 226 562.80 191 139.88

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).