"Организация и управление на проекта": Проектът ще се управлява от екип в състав: Ръководител на проекта; Координатор; Проектен администратор; Технически сътрудник и Счетоводител;
Дейността ще се осъществи чрез следните под-дейности:
- сформиране на екип, сключване договори с всеки от членовете, уточняване на функциите, задълженията и отговорностите на всеки член на екипа.
- разработване на система за вътрешен мониторинг и контрол на изпълнението на отделните дейности и списък с индикатори за успешното следене на изпълнението на проекта.
- цялостно управление и администриране на работата по проекта;
- поддоговаряне – подготовка на документации за възлагане на обществени поръчки съгласно ЗОП, сключване на договори с подизпълнители и мониторинг на изпълнението на работата на подизпълнителите;
- Изпълнение на мерките за вътрешен мониторинг и контрол на изпълнението на дейностите;
- финансово управление на проекта;
- техническо и финансово отчитане на проектните дейности;
- управление на комуникациите с: Договарящия орган, заинтересовани страни, подизпълнители, медии и др., както и вътрешната комуникация в екипа.
Описание на функциите на екипа за организация и управление на проекта
Ръководител
Осъществява цялостна организация, координиране и наблюдение на процеса по изпълнение на проекта; води кореспонденцията с Договарящия орган; разпределя задачите на екипа по проекта; подготвя и разпространява работните планове и графици за изпълнение на конкретните дейности по проекта; свиква работни срещи на екипа по проекта; контролира финансовите плащания по проекта; проверява отчетите за извършена работа по проекта на всеки експерт; изготвя месечни отчети; изготвя финалния технически отчет. Ръководителя на проекта ще отговаря за работата с конкретните лица, предоставящи услугата в центъра и с целевата група. Участва в Комисията за оценка, подбор на кандидатите за потребители.
Координатор
Подпомага ръководителя на проекта при организацията на изпълнението на проекта; координира оперативното изпълнение на дейностите; участва в подготовката и реализирането на процедурите по ЗОП, следи за взаимоотношенията с подизпълнителите и изпълнението на договорните клаузи. Отговорен за регулярните технически отчети по проекта; участва в Комисията за оценка, подбор на кандидатите за потребители;Осъществява консултациите и мониторинга по предоставянето на услугите
Счетоводител
Оформя документацията по назначаване и освобождаване на членовете на проектния екип съгласно нормативната рамка на трудово правните отношения; отговаря за осчетоводяване на разходооправдателни документи по проекта; осъществява разплащанията по проекта; изготвя ежемесечни справки и отчети за движението на средствата по проекта по пера; изготвя финалния финансов отчет; подготвя досиетата за назначаване на персонала в центъра; изготвя ведомости и подготвя заплатите и тяхното изплащане.
Проектен администратор
Следи за изпълнението на поставените персонални задачи на всеки експерт по графика и плана разработен от ръководителя на проекта; подпомага дейността на всички експерти на оперативно ниво; отговаря за подготовката на регулярните месечни отчети за напредъка на проекта; контролира провеждането на всички събития; участва в Комисията за оценка, подбор на кандидатите за потребители; Осъществява консултациите и мониторинга по предоставянето на услугите
Технически сътрудник – Подготвя и разпределя входящата и изходящата кореспонденция; логистично осигурява изпълнението на проектните дейности; води протоколите от екипните срещи; класифицира, подрежда и съхранява документацията, свързана с изпълнението на проекта; участва в Комисията за оценка, подбор на кандидатите за потребители;Осъществява консултациите и мониторинга по предоставянето на услугите |
36 457.45
|
36 749.62
|
"Създаване на условия за работа в Центъра за социални услуги": Дейността включва обзавеждане и оборудване на две помещения от сграда с Акт за общинска публична собственост, определено с решение на Общински съвет Момчилград за целите на Центъра за предоставяне на социални услуги.
Необходимостта от обзавеждане и оборудване е идентифицирана на база на следните фактори:
• Наличната техника към момента е недостатъчна за извършване на дейностите по проекта, което налага и закупуването на допълнителна техника и обзавеждане;
• Дограмата в предоставените помещения е дървена и стара и е необходима нейната подмяна с PVC с двоен стъклопакет;
• За създаването на подходящи условия и среда за работа е предвидено доставка и монтаж на климатици в двете помещения;
• Сградата няма изградена достъпна архитектурна среда и непозволява достъп на лица с увреждания, поради което се предвижда изграждането на рампа.
Обзавеждането и оборудването на помещенията предвидени за Центъра за социални услуги ще бъде възложено на външна фирма изпълнител, избрана съгласно изискванията на ЗОП и националното законодателство.
В рамките на тази дейност ще се извърши и доставката на необходимите материали и консумативи, също така и работно облекло и предпазни средства на персонала в центъра. |
12 488.60
|
13 529.83
|
"Подбор и наемане на персонала в Центъра за социални услуги" : Дейността включва:
1.Подбор и наемане на персонал в Центъра за социални услуги. В създадения център за социални услуги ще бъде нает ръководител , който ще управлява и организира дейностите в центъра. Персонала за предоставяне на услугата в домашна среда ще бъде от 84 човека, от които: домашни помощници – 8 лица, социални асистенти – 4 лица, лични асистенти -71 лица и медицински специалист – 1 лице. Личните асистенти предоставящи услуги по „Нови алтернативи“ ще бъдат включени месец април 2016 г.
2. Подготовка и обучение на персонала на Центъра за социални услуги.
Персонала назначен за работа в Центъра е необходимо да придобие знания и умения необходими за качественото предоставяне на социалните услуги, чрез които да бъдат постигнати целите на проекта. Във връзка с това се предвижда провеждането на въвеждащо и надграждащо обучение. Обученията ще бъде проведени от външен изпълнител избран в съответствие с действащото националното и европейско законодателство. Обученията ще бъде насочени към придобиване, усъвършенстване и разширяване на практическите умения за предоставяне на качествена грижа и подкрепа на нуждаещите се представители на целевата група. Въвеждащото обучение ще се проведе само за персонала, който не е преминавал обучение по предходни процедури. Надграждащото обучение ще се проведе в по късен етап за целия персонал на центъра.
3. Разработване на Методология и вътрешни правила, регламентиращи дейността по функционирането на новосъздадения център за социални услуги. Разработената методика ще регламентира процеса на предоставяне на услугите в „Центъра за социални услуги“ в съответствие с изискванията на минималните стандарти за качеството на предоставяните услуги, разписани в Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане. Целта на методиката е да даде указания за качествено предоставяне на услугите в практиката, както и да предложи на всички ангажирани институции на местно и национално ниво инструментариум за проследяване, регулиране и подобряване на нейната ефективност. Методиката ще подпомогне специалистите да развият уменията си за предоставяне на социални услуги в общността, спазвайки основните принципи на зачитане на човешките права и достойнство. Методиката ще съдържа подробно описание на различните дейности при предоставянето на услугите. Тя има за цел да представи изчерпателно и цялостно процеса на предоставяне и ползване на услугите, като същевременно формулира специфичните права и отговорности на всички участници в този процес.
Изпълнението на тази дейност ще бъде възложена на външен изпълнител, избран в съответствие с действащото националното и европейско законодателство. Избрания изпълнител следва да подготви методологията и правилата съвместно с екипа по проекта и да обучи екипа на Центъра.
4.Провеждане на информационни кампании по 4 - те микрорайоните на община Момчилград. В рамките на тези информационни кампании ще се направят разяснения относно същността на услугите, които ще се предоставят от Центъра за социални услуги, условията за кандидатстване. |
2 090.00
|
2 090.00
|
"Подбор на ползвателите на услугата": Дейността ще включва: 1) Подготовка на стандартен пакет от документи за кандидатстване от страна на потенциалните потребители на услугата: формуляр заявление, документ за самоличност, копие от ЕР на ТЕЛК/НЕЛК/ЛКК, актуални медицински документи, с които се удостоверява здравословното състояние на лицето, подкрепяща документация, касаеща физическото и психическото състояние и социалния статус на бенефициента. Възрастните хора с ограничения или невъзможност за самообслужване, които нямат актуални медицински документи, удостоверяващи здравословното им състояние, подават заявление за кандидатстване и представят документ за самоличност за справка; Кандидатите заявяват необходимостта от ползване на почасови услуги по настоящ адрес;
2)Извършване на Оценка на потребностите при спазване на Методиката за оценка на потребностите на кандидатите за ползване на почасови услуги и изготвяне на индивидуалните планове според потребностите . Индивидуалният план за предоставяне на услуга ще се разработва въз основа на личния избор и направените анализ и оценка на индивидуалните потребности на потребителя. Всеки индивидуален план ще съдържа информация за : всички специфични потребности и/или проблеми на клиента, свързани с ежедневния му живот и неговото самообслужване, емоционален и психически комфорт, общуване с близки и други хора от общността; Плановете ще се актуализират на всеки шест месеца, а при промяна на потребностите и желанията на потребителя и по- често. Нова оценка на потребностите ще бъде направена и на лицата от целевата група, които ползват услуги по процедура "Нови алтернативи" , след приключването през месец март 2016 г.
3)Подборът на потребителите и сключване на договори. Подборът на потребителите на услугите ще се извършва от екипа по проекта и екипа на Центъра за социални услуги, на базата на постъпили заявления от кандидатите и извършената индивидуална оценка на потребностите на хората с увреждания и/или самотно живеещите възрастни хора. Комисията ще изготви списък на потенциалните потребители, като ги категоризира по следните показатели:
- видове услуги; - местоживеене на кандидата; - степен на неотложност на включването им в проекта. При установяване на потенциални клиенти, които са изведени от специализирани институции, същите ще се ползват с предимство при включването им като потребители.
Сключените договори ще съдържат информация за : описание на конкретните потребности на потребителя, услугите, които ще бъдат предоставяне, ( тяхното времетраене и честота на предоставяне се отразява в договорен график, приложен към договора), права и задължения на страните, взаимодействие между изпълнителния екип по проекта и потребителя, взаимодействие и комуникация между потребителя и персонала за управление на Центъра, условия за актуализиране и/или прекратяване на договора. |
0.00
|
0.00
|
Функциониране на Центъра за предоставяне на социални услуги в домашна среда: За функциониране на Центъра ще бъде нает следния персонал: Ръководител, домашни помощници – 8 броя, социални асистенти – 4бр., лични асистенти -71 бр. и едно медицинско лице. Услугите в центъра ще се предоставят за период от 18 месеца.
- Ръководителят на центъра ще осъществявa следните дейности: Организира предоставянето на социалните услуги; приема документите от кандидат - потребителите и кандидатите за предоставянето на услуги; дава консултации на потребителите и техните близки по същността на предоставянето на услугите от центъра; извършва оценка на потребностите; разработва индивидуални планове за грижи; разработва график за работата на наетите по проекта;проверява и записва в дневника на потребителя качеството на предоставяните услуги, спазване на часовия график и работата на наетия; Поддържа отчетността по предоставяне на услугите, като съгласува действията си с ръководител проект. Подготвя, своевременно актуализира и съхранява досиетата на потребителите и персонал; води всички необходими дневници и регистри за дейността на центъра.
- Домашните помощници, ще предоставят следните услуги :Почистване и проветряване на дома; Почистване на санитарните помещения; Смяна и пране на спално бельо; Изхвърляне на отпадъците; Помощ за поддържане на лична хигиена;Помощ при вземане на лекарства; Пазаруване – снабдяване с ежедневно необходимите продукти и лекарства; Придружаване при посещение на лекар, медицински манипулации и изследвания, рехабилитация; Извършване на плащания за битови услуги; Придружаване извън дома.
- Социални асистенти, ще предоставят следните услуги:Помощ при поддържане на ежедневна лична хигиена; Доставяне и приготвяне на храна съобразно здравословното състояние на лицето; Помощ и контрол при вземането на лекарства, придружаване в лечебни заведения;Четене на глас – вестници, списания, книги; Почистване на дома веднъж седмично, пране и гладене на дрехи и чаршафи; Придружаване на разходка, участие в културни мероприятия по желание на лицето; Административна помощ, касаеща социалното, пенсионното и здравното обслужване; Помощ в общуването, създаването и поддържането на социални контакти; При необходимост – пазаруване на храна, лекарства и дребни вещи за дома; Заплащане на битови сметки – веднъж месечно; Поддържане на връзка със семейството на пациента и предоставяне на текуща информация за състоянието му.
- Медицинският специалист ще предоставя следните услуги : Ще извършва всички медицински манипулации, свързани с лечението – поставяне на инжекции, смяна на превръзки, обработка на рани, смяна на конци; Ще поддържа тясна връзка с близките на болния като редовно ги информира за здравословното им състояние Осъществява здравния контрол върху работата на социалните асистенти, личните асистенти и домашните помощници. Контрол при вземането на лекарства, придружаване в лечебни заведения; Придружаване при посещение на лекар, различни медицински манипулации и изследвания, рехабилитация; Следи за повишаване на жизнения статус на всичките ни потребители и подобряване на здравословното им състояние.
- Личните асистенти, които ползват процедурата “Нови алтернативи” ще бъдат включени през месец април 2016 г. ще предоставят следните услуги : Помощ при поддържане на ежедневна лична хигиена – тоалет, къпане, преобличане, смяна на чаршафи, хранене, раздвижване; Доставяне и приготвяне на храна съобразно здравословното състояние на лицето; Помощ и контрол при вземането на лекарства, придружаване в лечебни заведения; Четене на глас – вестници, списания, книги; Почистване на дома веднъж седмично; Пране и гладене на дрехи и чаршафи; Придружаване на разходка, участие в културни мероприятия по желание на лицето;При необходимост – пазаруване на храна, лекарства и дребни вещи за дома; Заплащане на битови сметки – веднъж месечно.; Поддържане на връзка със семейството и предоставяне на текуща информация за състоянието му. |
442 000.00
|
431 472.11
|
"Извършване на мотивационна подкрепа и консултации на потребителите на услугата": За нуждата на потребителите на социалните услуги от мотивационна подкрепа и консултиране ще бъде избран външен изпълнител. Консултациите ще бъдат индивидуални. като ще се акцентира върху индивидуалната потребност на съответния потребител. Консултациите ще се извършват както в звеното така и по домовете. |
3 600.00
|
3 600.00
|
"Информация и публичност": Постигането на равномерно и актуално разпространение на информация по време на проекта ще се осъществи, чрез спазване на следната последователност:
1. Организиране и провеждане на начална пресконференция и финална пресконференция:
Началната пресконференция ще даде официален публичен старт на проекта. Финалната пресконференция е предвидена да се състои след приключване на дейностите по проекта. За всяка от тях ще бъде изготвено и публикувано прессъобщение, а покани ще бъдат изпратени до представители на всички заинтересовани групи (преки и непреки бенефициенти от резултатите по проекта), включително медии и граждани. Събитието има за цел да информира обществеността за предвидените и изпълнени по проекта дейности, очаквани и постигнати резултати, да популяризира дейността на ЕС, ЕСФ, Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" и да стимулира други потенциални бенефициенти за участие в подобни проекти.
2. Изготвяне и публикуване на информационно каре в печатната преса:
Пресконференциите ще бъдат последвани от изготвяне и публикуване на информационно каре в печатната преса. Целта е информацията за проекта да достигне до максимален брой хора в Общината, неприсъствали на информационното събитие.
3. Системно актуализиране на интернет сайта на Общината с информация по проекта:
Максималното разпространение на информация предполага съобразяването със социално-техническия прогрес и използването на съвременните информационно-технически средства, като Интернет. Това условие ще бъде осигурено посредством използването на общинския интернет-сайт, на който ще се публикува актуална информация за изпълнението проекта..
4. Изготвяне и поставяне на постоянна информационна табела на входа на центъра.Табелата ще съдържа всички задължителни информационни елементи.
5. Изготвяне и разпространение на информационни материали по проекта (дипляни, брошури, рол-банер):
За осигуряването на необходимата информационна обезпеченост по време на пресконференциите и след приключването на проекта, се предвижда да бъдат изготвени следните рекламни материали:
- Дипляни, съдържаща основната информация за проекта – за разпространение по време на началната пресконференция, в Общината и в Центъра за социални услуги;
- Рол-банер – за поставяне в залата на пресконференциите;
- Брошури, съдържаща основната информация за проекта, включително постигнатите резултати – за разпространение по време на финалната пресконференция, в Общината и в Центъра за социални услуги.
6. Други дейности, целящи популяризиране на дейностите по проекта и финансовия принос на ЕС и ЕСФ:
Популяризирането на проекта предполага използването на всички възможни методи за разпространение на информация. Като примерни допълнителни дейности, целящи постигането на максимален ефект и обхват на разпространение могат да бъдат посочени:
- Изготвяне и поставяне на информационни стикери на новозакупеното оборудване и обзавеждане по проекта;
- Информация за проекта и други събития ще бъдат публикувани на сайта на Общината;
- Използване и спазване на приложимата визуализация за всички документи и отчети по проекта. |
2 000.00
|
2 000.00
|