Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 64 269 TREES
Български

Programme: Transport and Transport Infrastructure

Planning region: All

Description

The project proposal includes construction works for the reconstruction and extension of the building of the Home for the elderly in the village of Gara Oreshets and the supply of general and specialized equipment and furniture aimed at achieving compliance with the requirements and standards for the provision of this type of social services, the requirements for energy efficiency of buildings and accessible physical environment for people with disabilities. In addition to the envisaged construction and supplies, preparatory activities necessary to achieve project readiness and apply for the procedure will be carried out - services for technical and energy surveys, preparation of investment project and reports on its compliance with the regulatory requirements for construction and energy efficiency requirements. During the project implementation, the investments also include the necessary activities for the lawful execution of the construction - construction supervision and designer supervision, as well as project management.
The direct effect of the project activities is to provide 30 users with the necessary living environment, comfort and the necessary microclimate in the premises of the Home for the elderly in the village of Gara Oreshets. The project will contribute to improving access to social services and the quality of residential care for people over working age in Dimovo municipality within the set timeframe for reforming elderly care and achieving compliance with current legal requirements.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Извършване на строителни и монтажни работи за реконструкция и дострояване на сградата на Дом за стари хора в с. Гара Орешец, община Димово: Сградата на дома представлява съществуващ обем на три етажа с основно южно изложение по дългата фасада и ниско едноетажно тяло долепено от север. В нея липсват задължителните помещения - стая за посетители, изолатор, стая за заместваща грижа, санитарно-битови помещения, кухненски и перални помещения, минимум една стая, пригодена за трудноподвижни хора. Проектът включва преустройство и реконструкция на градата на Дом за стари хора в с. Гара Орешец с цел привеждането му в съответствие с изискванията на стандартите за качество на резидентната грижа за възрастни хора в надтрудоспособна възраст по отношение на специализираната среда за предоставяне на услугата и изискванията за осигуряване на достъпна среда и енергийна ефективност. Проектното решение предвижда разширяване на базата с нова пристройка, преустройство на съществуващата сграда - разширяване на съществуващите стаи, изграждане на допълнителни бани и тоалетни за индивидуално ползване, както и облагородяване на околното пространство. Инвестиционният проект включва и задължителните и препоръчителни мерки от извършените техническо обследване на сградата и обследването за енергийна ефекткивност. Според обследванията е необходим цялостен ремонт на покривите, ремонт на санитарните помещения, подмяна на ОВК, електро- и ВиК инсталациите, хидро- и топлоизолации по покриви и сутерен, ремонт и подмяна на настилки и мазилки. Проектът включва подмяна на горивната база, използвана за отопление и изграждане на фотоволтаична инсталация. Дворното пространство ще бъде реконструирано и благоустроено. Дейността включва изпълнение на строителни и монтажни работи, в съответствие с нормативните изисквания, техническите спецификации, инвестиционния проект, предписанията и заповедите в Заповедната книга на строежа и количествените и стойностните сметки, както и с правилата за изпълнение на строителни и монтажни работи и на мерките за опазване на живота и здравето на лицата на строителната площадка. Също така дейността включва извършване на необходимите изпитвания и лабораторни изследвания, изготвяне на цялата необходима строителна документация, изготвяне на екзекутивна документация за строежа и участие в процедурата по въвеждане в експлоатация на строежа. Дейността включва и отстраняване на недостатъци, в случай че са установени при предаването на строежа и въвеждането му в експлоатация, както и гаранционно поддържане на строежа и отстраняване на дефекти в гаранционните срокове. 2 486 458.04 0.00
Оценяване на съотвествието на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите и упражняване на независим строителен надзор при извършване на строителни и монтажни работи за реконструкция и дострояване на сградата на Дом за стари хора в с. Гара Орешец, община Димово: Дейността включва упражняване на независим строителен надзор по време на строителството по смисъла на чл. 166, ал. 1, т. 1 от ЗУТ, при което лицето, което упражнява надзора носи отговорност в обхват, както е регламентиран в чл.168, ал.1 от ЗУТ, за: • законосъобразно започване на строежа; • пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; • изпълнение на строежите съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията за изпълнение на строежа, съгласно нормативните актове и техническите спецификации за пожарна безопасност, опазване на околната среда по време на строителството; • спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; • качество на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с нормите за безопасност; • недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; • оценката за достъпност на строежа от лица с увреждания; • годност на строежа за въвеждане в експлоатация; Услугите, свързани с упражняване на независим строителен надзор включат следните дейности: • Откриване на строителната площадка и определяне на строителната линия и ниво за съответния строеж, в присъствието на лицата по чл. 223, ал. 2 от ЗУТ, при съставяне на необходимия за това протокол по Наредба №3 от 2003г.; • Заверка на Заповедната книга на строежа и писмено уведомяване в 7-дневен срок от заверката, компетентните органи в общинска администрация, РДНСК, РСПБС, ИА „Главна инспекция по труда“; • Изготвяне и подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, съгласно изискванията за безопасност и законосъобразното им изпълнение, съгласно ЗУТ и Наредба №3 от 31 юли 2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; • Извършване на контрол върху съответствието на влаганите материали и продукти, вкл. извършва проверки за съответствие на техническите показатели на доставените строителни продукти с данните в представените от строителя сертификати и протоколи от изпитвания, със заложените в инвестиционния проект технически показатели и с одобрените подробни количествени и стойностни сметки; • Изпълняване функциите на координатор по безопасност и здраве за етапа на строителството съгласно чл.5, ал.3 от Наредба № 2 от 2004 г. за минимални изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи. • Изготвяне и внасяне в общинската администрация на Окончателен доклад за строежа, съгласно чл.168, ал.6 от ЗУТ за издаване на Удостоверение за въвеждане в експлоатация и доклад за постигнатите енергийни характеристики. Като подготвителна дейност преди подаване на проектното предложение е изработен Доклад за оценяване на съотвествието на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите. Разходите за осъществяване на тази дейност са в размер на общо 24 000,00 лева без включен ДДС, формирани от следните разходи: ▪ Разходи за упражняване на независим строителен надзор по време на строителството в размер на 20 000,00 лева без включен ДДС; ▪ Разходи за оценка на съответствието на инвестиционния проект, съгласно чл.142, ал.4 и чл.169 от ЗУТ в размер на 4 000,00 лева без включен ДДС. 28 800.00 9 360.00
Изработване на технически и енергийни обследвания, на инвестиционен проект и упражняване на авторски надзор на проектанта при извършване на строителни и монтажни работи за реконструкция и дострояване на сградата на Дом за стари хора в с. Гара Орешец, община Димово: Дейността включва упражняване на авторски надзор по смисъла на чл. 162, от ЗУТ от изпълнителя на договора за проектиране чрез проектантите по всички части, в обем и обхват, съгласно изискванията на приложимата нормативна уредба, конкретно: • Упражнява авторски надзор чрез посещения на място и осъществява технически контрол върху качеството на работите и изпълнените количества. Носи отговорност за изпълнение на строежа съобразно одобрения проект и изискванията на чл. 169, ал. 1 и 2 от ЗУТ; • Контролира изпълнението на всички строителни и монтажни работи в съответствие с проекта, техническите правила, условия и изисквания; • Присъства при съставяне и подписва протоколите и актовете съобразно Наредба № 3 от 31 юли 2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; • Участва в съвещания, свързани с изпълнението на работите на обекта; • Консултира участниците в строителството относно необходимостта и целесъобразността от исканите или налагащи се промени; • Внася и отразява в процеса на строителството направените изменения на проекта. Нарежда отстраняването на некачествено извършени работи или материали и допуснати отклонения от утвърдения проект; • При наличието на признаци, доказващи, че конструктивните елементи нямат изискващата се съгласно утвърдените проекти и стандарти якост, нарежда на строителя да ги изпитва лабораторно; • Спира изпълнението на строителството или на отделни строително-монтажни работи при неизпълнението на нареждания за установени нарушения и отклонения от утвърдените проекти; • Вписва в заповедната книга на обекта състоянието на прегледаните работи и всички нареждания дадени от него по изпълнение на строителството. Извършва проверки за спазване на дадените от него разпореждания; • Изпълнителят осигурява присъствие на своите специалисти (физически лица – проектанти) по съответната част при аварийни или спешни ситуации след уведомяване от Възложителя или упълномощено от него лице; • Проследява заедно със строителя и консултанта, упражняващ строителен надзор спазването на условията за безопасност съгласно проекта за организация на строителството, при извършване на определен вид дейност; • Проследява заедно със строителя и консултанта, упражняващ строителен надзор спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд; • Съгласува екзекутивни чертежи, съгласно чл.175, ал.1 и ал.2 от ЗУТ; • Дава предписания при обстоятелства, които водят до изменения на проекта, допустими по ЗУТ. • Не разрешава допускането на съществени отклонения от одобрените инвестиционни проекти по време на строителството на строежа, а при необходимост да се спазва разпоредбата на чл. 154, ал. 5 от ЗУТ; • Съгласува с възложителя всяко свое решение/предписание/съгласие за извършване на работи, водещи до промяна в количествените сметки към инвестиционния проект; • Оказва всестранна техническа помощ и консултации за решаване на проблеми, възникнали в процеса на изпълнението на строителните и монтажните работи. Като подготвителни дейности преди подаване на проектното предложение са извършени следните дейности: • Обследване за енергийна ефективност и изготвяне на сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация; • Обследване за установяване на техническите характеристики на сградата и изготвяне на технически паспорт; • Изработване на инвестиционен проект във фаза "технически проект"; Разходите за осъществяване на тази дейност са в размер на общо 36 000,00 лева без включен ДДС, формирани от следните разходи: ▪ Разходи за изработване на инвестиционен проект в размер на 11 600,00 лева без включен ДДС; ▪ Разходи за упражняване на авторски надзор на проектанта по време на строителството в размер на 18 400,00 лева без включен ДДС; ▪ Разходи за обследване за енергийна ефективност и изготвяне на сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация в размер на 6 000,00 лева без включен ДДС. Разходите за техническо обследване са извършени преди началната дата на допустимост. 43 200.00 36 000.00
Доставка на оборудване и обзавеждане в Дом за стари хора в с. Гара Орешец: Доставката на оборудване и обзавеждане по проекта се изпълнява съобразно предвижданията на на инвестиционния проект за реконструкция и преустройство на сградата на Дома за стари хора в с. Гара Орешец и функционалното обособяване на помещенията в него. В съществуващата сграда не са спазени минималните изисквания за площ на един обитател, което налага неговото разширяване. Липсват задължителните помещения – стая за посетители, изолатор, стая за заместваща грижа, санитарно битови помещения, кухненски и перални помещения разположени в близост до спалните, минимум една стая пригодена за трудноподвижни хора и др. Изпълнението на тези условия изисква да се разшири базата с нова пристройка, да се преустрои съществуващата сграда, да се разширят съществуващите стаи, да се изградят допълнителни бани и тоалетни за индивидуално ползване и да се обособят липсващите помещения. Предвижда се също така разрушаване на съществуващата кухня, която е негодна и изграждането на нова. Дейността включва извършване на доставки на ново и подмяна на аморотизирано битово оборудване и обзавеждане, съобразно предназначението за помещенията, така че да се осигури безопасна и сигурна, близка до домашната среда, която дава възможност на обитателите за уединение, самостоятелност, спокойствие и сигурност, както и подходящи дневни занимания. Освен това се предвижда подмяна на остаряло и амортизирано оборудване на помещения за работещите в дома, лекарски кабинет, перално и сушилно помещение и други обслужващи помещения, с което да се осигурят подходящи условия за персонала за предоставяне на качествени услуги. С оборудването и обзавеждането на кухненските и складовите помещения ще се осигурят небходимите условия за приготвяне на храна. Доставката на оборудване и обзавеждане е съобразено с необходимата строителна намеса. В част "Технологична" на проекта е предвидена доставка на обзавеждане в помещенията на дома - стаи за ползватели на социалната услуга, кабинет на директор, стаи за домакин, санитари, кухненски персонал, столова, изолатор, стаи за посетители, дневна, лекарски кабинет, помещение за рехабилитация и бани и тоалетни. Предвидена е доставка на оборудване за кухня, складове за хранителни продукти и помещения за подготовка на продуктите, както и на перално помещение. 108 422.68 0.00
Организация и управление на проекта: При изпълнение на тази дейност ще бъдат ангажирани експерти, които са отговорни за организация и управление на проекта, съобразно следните функции: ▪ Ръководителят на екипа отговаря за изпълнението на договора за финансиране и организира цялостната дейност за управление на проекта. Ръководителят осъществява общ контрол върху: подготовката на отчетните документи, които се предават на СНД; спазването на времевия график за изпълнение на проекта и на всички дейности по проекта; изпълнението на вътрешния мониторинг и контрол върху изпълнението на сключените договори за обществени поръчки; изготвянето на техническите и финансовите отчети и исканията за възстановяване на средства; правилното изпълнение на процедурите за архивиране на документите по проекта. Той осъществява контакт с органи и институции, във връзка с административното изпълнение на проекта. Той отговаря за предоставянето на достъп на СНД, национални одитиращи и контролни институции до всички документи и информация по проекта и организира изпълнение на препоръки и предписания от проверки на място. ▪ Експертът "юрист" изработва документациите за възлагане на обществени поръчки и осъществява контрол за законосъобразност на проведените възлагателни процедури и спазване на условията за сключване на договори с изпълнители. Съдейства при представяне за проверка от СНД документите от проведените обществени поръчки. Следи за законосъобразността на изпълнение на договорите за обществените поръчки. Участва в проверки на място. Изготвя експертни становища и правни анализи по документи и казуси, свързани с фактическото и финансовото изпълнение на договорите за обществени поръчки. ▪ Експерт "счетоводител", който отговаря за осигуряване на законосъобразно и целесъобразно разходване на средствата по проекта. Той организира и отговаря за въвеждането, съхранението и архивирането на цялата счетоводна информация по проекта за поддържане на адекватна одитна следа за всички разходи по проекта и за хронологично, двустранно, синтетично и аналитично счетоводно записване. Счетоводителят отговаря за осчетоводяването и обобщаването на финансовите документи на ниво проект. Съставя платежни нареждания, счетоводни справки и извлечения и други необходими първични счетоводни документи. ▪ Експертът „икономист“ контролира изпълнението на бюджета на проекта. Този експерт съществява проверки на изпълнението на договорите, разходооправдателните документи, представени от изпълнителите и на условията, необходими за извършване на плащания и осъществява финансов контрол преди извършване на разходи. Следи за предоставяне и освобождаване на гаранции за изпълнение и гаранции за авансови плащания, когато се предвиждат. Извършва дейностите, необходими за съставяне на техническите и финансови отчети и представянето им на СНД. Извършва проверки на изпълнението на сключените договори. Участва в проверки на място. ▪ Координаторът подпомага ръководителя на проекта и експертите в екипа за управление на проекта. Той Обезпечава провеждането на работни срещи по проекта, изготвя и поддържа регистри на описите на досиетата с документите в архива на проекта и електронен регистър на документацията по проекта. Координаторът проследява документооборота и отговаря за архивиране на документите по проекта. Въвежда информация и документи в ИСУН 2020 и кореспонденция със СНД. Тази дейност включва и изпълнение намерки за информация и публичност на проекта в задължителния обхват определен с договора за финансиране. На официалната интернет страница на общината ще бъде ще бъде публикувана информация за проекта, неговите цели и резултати, финансовата подкрепа от ЕС, както и напредъка в неговото изпълнение. Ще бъдат публикувани съобщения за пресата при започван завършване на строителните дейности. Дейностите за информация и комуникация включват две публични събития - официална церемония „първа копка“ и заключителна церемония. Ще бъдат изработени и поставени билборд и постоянна обяснителна табела. 26 640.00 12 090.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).