Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 678 TREES
Български

Programme: Transport and Transport Infrastructure

Planning region: All

Description

The project proposal is an additional part of the realization of the strategic priorities of company’s management to provide good and healthy working environment for the employees as a main precondition for economic growth.The main purpose of the project is quality change in the organization of working processes for implementation of a system, which allows the majority of the employees to start working from distance or use other forms of flexible work practices.The activities will be implemented by current employees, possessing longstanding specific experience in similar activities and projects, and partially by independent contractors. The activities include the two main aspects of the system development. The first aspect is documentary, including analysis of the legislation, the needs and possibilities the company to enforce flexible working practices and analysis of specifications of the permanent positions; preparation of internal rules and policies for promoting active ageing of older employees, which have to be affirmed by the management; preparation of templates of individual employment contracts and/or annexes to them.The second aspect is related to development and implementation of specialized software system for human resources management, focused on assignment and reports on the work, actually done by employees, who will use the introduced measures.
With the successful implementation of the project and the accomplishment of the set results and purposes, Voicecom will introduce new organizational practices, models and systems for human resources management that will contribute to environmental protection, provide opportunities for employees' work-life balance and stress management at work and for extending working life of older employees, their fulfilling participation in the working process, professional integration in the company’s activities and satisfaction with the results, reached with respect to their responsibilities and knowledge.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта.: Дейността обхваща целия период на изпълнението на проекта и има за цел да осигури текущ контрол върху изпълнението на дейностите, спазването на графика на дейностите и постигането на предвидените резултати и цели и отчитане на заложените индикатори. Дейностите за организация и управление на проекта имат за цел да обезпечат ефективното му изпълнение, като Войском се ангажира да осигури постоянен контрол и координация в хода на неговото изпълнение, като натоварва с тези отговорности посочения по проекта ръководител, както и да осигури всички финансови, човешки и материални ресурси, необходими за пълното и точно изпълнение на договора и предвидените в проектното предложение дейности. Поддейностите /етапите/ по управление на проекта включват организация на работата, разпределение на задачите на ключовите експерти, контрол върху спазването на сроковете за изпълнение, подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители в съответствие с изискванията на договарящия орган, текуща комуникация с договарящия орган, контрол на разработването на документацията за внедряване на системата за развитие на човешките ресурси и политиките за опазване на околната среда, представяне на изготвените анализи и проекти на документи на ръководството с цел тяхното приемане и утвърждаване, контрол върху разработката на специализирана система от външния изпълнител и определените ключови експерти по проекта, организиране и провеждане на обучението за целевата група, изготвяне на отчети и доклади, поддържане на вътрешна система за мониторинг на изпълнението, предложение на корективни мерки в случай на необходимост и др. текущи и оперативни дейности. Дейностите за организация и управление ще обезпечат установяването на система за добро управление на проекта, както и междинни дейности за гарантиране на успешната му реали­зация и постигане на заложените цели. Ще бъде сформиран екип за изпълнение на проекта, чийто членове разполагат с опит и квалификация, отговарящи на нуждите на проекта. В рамките на тези дейности ще бъдат организирани и проведени срещи на екипа за изпълнение за разпределяне на конкретните задачи и отговорности, както и за разработване на де­тайлизиран план за изпълнение на проекта. По време на изпълнението на проекта ще бъде провеждан ежемесечен мониторинг, като при констатация на отклонение от предварително планираните параметри, ще се извършва сво­евременно проучване на причините за него и ще се вземат мерки за отстраняването му. Част от дейността и важен етап от изпълнението й ще представлява изготвянето на исканията за верифициране на разходи, които ще бъдат подкрепени с представяне на междинни и заключителен доклади в съответствие с член 3.33 и член 3.34 от договора, за отчитане на работата на ключовите експерти. С особено внимание ще се следи правилното попълване и поддържане на досието на про­екта. Дейността не допринася пряко за постигане на заложените в проекта цели, но поставя основи за успешното осъществяване на дейностите, както и за доброто управление и планиране на необходимите ресурси. Дейността ще създаде условия за успешната и нав­ременна реализация на дейностите, което от своя страна ще доведе до постигане на зало­жените цели и резултати и тяхната надлежна отчетност и принос към постигане на заложените индикатори. 8 928.36 0.00
Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси във "Войском", насочени към практическо прилагане на гъвкави форми на заетост /телеработа/ с цел оптимизация на работните процеси, с акцент върху практиките за по-лесното съвместяване на професионалния, семейния и личния живот, както и удължаване трудовия живот на по-възрастните служители.: Дейността има за цел оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси чрез разработване и внедряване на различни форми на гъвкаво работно време за служители от целевата група. Дейността се състои от два взаимодопълващи се елемента - разработване на политики и вътрешна документация за регламентиране на организационни нововъведения и разработване на инструмент за практическото им прилагане - специализиран софтуер /подробно описан в дейност 4 в рамките на т.7 от формуляра/ За последните пет години ключов приоритет в стратегията на предприятието е осигуряване на добри и здравословни условия на труд за служителите, като в тази връзка бяха осъществени поредица от мерки, като заплащане от работодателя на луксозен пакет за второ здравно осигуряване, включване на служителите в курсове за повишаване на квалификацията, осигуряване на напълно оборудвани помещения за хранене и отдих и др. Мерките са продиктувани от желанието на Войском да осигури подходяща и удовлетворяваща работна среда, която да доведе до намаляване на текучеството на квалифициран персонал. Необходимостта от нововъведенията е обвързана със стратегията за развитие на предприятието и се налага от осъзната необходимост от разработване и утвърждаване от ръководството на конкретни мерки, с цел да се регламентират правила и договорни отношения, чрез които да се предостави реална възможност на служителите от целевата група да се възползват от форми на гъвкава заетост, които да им позволят да съчетават професионалната си реализация и семейните ангажименти. Към настоящия момент в дружеството не се прилагат подобни мерки, като в същото време поради спецификата на дейността на дружеството в областта на ИКТ и телекомуникации съществуват обективни предпоставки за въвеждане на режим на работа от разстояние /телеработа/ за голяма част от целевата група. Първият елемент от цялостното изпълнение на дейността е насочен към разработване и утвърждаване на политики и вътрешна документация за регламентиране на организационни нововъведения. За целта е необходимо да бъде извършен анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност, да бъдат идентифицирани най-подходящите форми на гъвкава заетост в съответствие със спецификата на длъжностите и конкретните нужди на служителите, да бъде изготвено мотивирано предложение до ръководството и ръководството от своя страна на приеме и утвърди мерките за подобряване на условията на труд. За практическото реализиране на мерките, във връзка с резултатите от тази дейност, ще бъде изготвено задание за разработване на специализиран софтуер за управление на човешките ресурси, предоставящ възможност за реално отчитане на извършената от служителите от целевата група работа. Дейността ще бъде насочена към създаване на максимално добри условия на труд на заетите лица над 54 годишна възраст в изпълнение на стратегията на дружеството за оптимално използване на квалификацията, опита и възможностите за обучение от страна на тези служители на новопостъпили специалисти. Към момента в дружеството има един служител на възраст над 54 години, но в краткосрочен план /до две години/ най-дългогодишните служители на фирмата, висококвалифицирани специалисти с над 13 годишен стаж в дружеството, ще бъдат част от целевата група, към която са насочени планираните по тази дейност мерки. Отчитайки дългосрочните ползи за дружеството от активното участие на тези служители в трудовия процес, ръководството цели да предостави възможности за повече гъвкавост за работната сила на възраст над 54 години на работното място чрез използването на различни от традиционните договорни отношения и прилагането на практики за по-добро съвместяване на трудов и личен живот - телеработа, което от своя страна да гарантира на тези служители комфорт на работното място. За целта в рамките на дейността ще бъдат разработени и утвърдени политики и мерки, които в дългосрочен план да гарантират на по-възрастните служители сигурност и комфорт на работното място. 11 221.96 0.00
Въвеждане на иновативни модели за организация на труда в предприятията, насочени към опазване на околната среда и повишаване на ресурсната ефективност: Допълнителен елемент от осъществяването на дейността по разработване на политики и вътрешна документация за регламентиране на организационни нововъведения е свързан с разработването и внедряване в дружеството на политики, иновативни модели и мерки за организация на труда, насочени към опазване на околната среда и повишаване на ресурсната ефективност. Целта на дейността е да се формулира и регламентира вътрешнофирмена политика, в съответствие със стратегията за развитие на дружеството по отношение на опазване на околната среда и да бъдат разработени, утвърдени и приложени инструкции към служителите, произтичащи от принципите и изискванията в предвидените за разработване в рамките на дейността политики за повишаване на мотивацията на заетите във фирмата за участие в процесите по опазване на околната среда и засилване на персоналната отговорност към опазването й През последните 5 години в дружеството, без да бъде целенасочена политика, беше възприет подход на корпоративна отговорност към опазване на околната среда и ресурсна ефективност и бяха направени първите стъпки в посока конкретни действия за намаляване на вредното влияние върху околната среда (събиране и повторна употреба на едностранно използвана хартия, рециклиране на неизползваемата хартия и стара и неработеща техника, предаване на батерии и др. опасни за околната среда материали - батерии, тонер касети и др. на специализирани фирми ,предаване на лекарства с изтекъл срок на годност за унищожаване в аптеки и др.) Чрез превръщането на тези мерки в ежедневни, рутинни за служителите действия, в дружеството се постави основа за установяване фирмена култура за внимание и отговорност към околната среда, пестеливо използване на ресурсите и високо ценене на ограничените такива. Необходимостта от внедряване на иновативни методи за организация на труда, насочени към опазване на околната среда, е свързана с новата фирмена стратегия за преминаване към икономика на знанието, в която високите технологии имат ключова роля и са практически приложени чрез регламентиране на конкретни политики за ресурсна ефективност и по-конкретно чрез мерки за минимизиране на употребата на хартия и тонери и преминаване към режим на работа, базиран на ИКТ. Успешното реализиране през последните години на мерки в полза на природата от една страна и спецификата на дейността на дружеството, а именно работа във високотехнологичния сектор на телекомуникациите от друга, са ключова предпоставка за задълбочаване на усилията в посока опазване на околната среда и повишаване на ресурсната ефективност и за практическата реализация от страна на ръководството на стратегията в краткосрочен план. Реализирането на дейността по проекта ще се осъществи на два етапа.Първият етап е насочен към анализ на законодателството и съществуващите практики по отношение на въвеждането на организационни нововъведения във връзка с опазването на околната среда и определяне на най-подходящите мерки, приложими към ежедневната дейност на дружеството, за изготвяне на мотивирано предложение към ръководството за внедряване на иновативен модел на организация на труда, който да бъде максимално полезен за изпълнение на целите на дружеството в тази посока и който да доведе до максимално ефективно използване на ресурсите и оптимизиране на разходите в дружеството. Вторият етап е свързан с разработването на документация, свързана с политиките за опазване на околната среда, нейното одобрение и утвърждаване от ръководството за практическото прилагане на политиките и мерките в ежедневната дейност на дружеството и запознаването на служителите с нововъведенията. За практическото реализиране на нововъведенията в организацията на труда по отношение на опазването на околната среда ще допринесе разработвания и предвиден за внедряване по проекта специализиран софтуер за управление на човешките ресурси, който ще позволи цялостното изпълнение и отчитане на свършената работа да бъдат осъществявани от служителите без използване на хартия и тонери. 6 896.66 0.00
Обезпечаване на предприятието със специализиран софтуер за управление на човешките ресурси с фокус върху отчитане на реално свършената работа от служителите, оптимизация на вътрешната комуникация, подобряване на взаимоотношенията и координацията в работата между длъжностите и организационните звена във "Войском". : Вторият елемент от осъществяването на дейността по разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси във "Войском" се състои в обезпечаване на предприятието със специализиран иновативен софтуерен инструмент за управление на човешките ресурси с фокус върху отчитане на реално свършената работа от служителите, имаща за цел оптимизация на вътрешната комуникация, подобряване на взаимоотношенията и координацията в работата между длъжностите и организационните звена във "Войском". Специализираният софтуер представлява инструмент за практическото осъществяване на идеята за преминаване на работа от разстояние на служители от целевата група. Към момента дружеството разполага и използва традиционен софтуер за ТРЗ и личен състав, който по никакъв начин не позволява управление на човешките ресурси и работните процеси и се използва само от специалиста ТРЗ. Специализираният софтуер ще служи за организиране, оптимизиране и почасово и проектно отчитане на извършената работа от всеки служител и в този смисъл ще бъде базов инструмент за обезпечаване на мерките за внедряване на работа от разстояние. Софтуерът ще предоставя възможност на ръководния персонал да създава проекти и да възлага задачи на служителите, работещи от разстояние с цел оптимизация на комуникацията и осигуряване на контрол. Всяка задача ще се притежава следните минимални характеристики: • Име на проекта, към който е създадена • Име на задачата • Статус на задачата (възложена, отказана, приключена и др.) • Приоритет • Служител, на когото е възложена • Начална дата • Прогрес/отработени часове • Крайна дата Към в всяка една задача ще могат да се прикачат файлове, като такива ще могат да се прикачат и към всеки един проект. Във всяка задача даден служител ще отчита времето, което е работил по нея, както и типа дейност, която е извършил. Допълнително служителят ще има възможност да добавя коментари към задачата, както и да я превъзлага на друг служител, в случай, че по нея се изисква допълнително работа, която не е от неговия ресор. Всички служители ще имат възможност да създават задачи по проектите, по които работят, както и да ги възлагат на други служители. Софтуерът ще разполага с модул за индексиране и търсене в съдържанието на създадените, текущи и приключени задачи. Ръководният персонал ще има възможност да извлича справки за всеки един служител за общия брой часове работа за даден период от време, както и да коригира репортуваните от служителя часове работа, по тяхна преценка, в случай, че се разминава с реалните. Допълнително, софтуерът ще предоставя възможност за разнообразни справки по потребител /служител/, проект, активност, прогрес и др. Ръководният персонал ще има възможност във всеки един момент да се информира даден служител в кои проекти участва, кои са възложените му задачи, каква е активността му (кога за последно е работил по дадена задача и по коя конкретно) и т.н. За всеки един проект ще се генерира план на дейностите (Диаграма на Гант), на база на възложените задачи, с оглед планиране времето за изпълнението му съобразно спецификите на индивидуалните договорености във връзка с въведеното гъвкаво работно време за всеки служител. Софтуерът ще изпраща автоматично уведомление чрез електронната поща на всеки един служител при възложена към тях задача. Допълнително всеки един служител ще има достъп до лична страница, на която ще има възможност да види всички възложени на него задачи. Потребителският интерфейс на специализирания софтуер ще бъде уеб базиран, което ще позволи на служителите достъп до него чрез използването само на уеб браузер, без да се налага инсталирането на допълнителен софтуер. Достъпът ще може да се осъществява от която и да е операционна система, дори и мобилните Android и iOS. Служителите ще се идентифицират или чрез специално предоставени за целта потребителско име и парола или чрез използваните такива за достъп до АД (Active Directory на Microsoft) 68 023.96 0.00
Обучение на служители на дружеството относно специфични рискове за здравето, свързани с повишени нива на стрес на работно място: Целта на дейността е да бъдат минимизирани евентуални последствия за здравето на служители на дружеството, които поради спецификата на техните служебни отговорности и задължения са подложени на по-високи нива на стресори на работното място. Обучението за управление на стреса е насочено към целева група от програмисти, търговски мениджър и технически директор (общо 7 човека), които следва да придобият умения за прилагане на практики за справяне със стресови ситуации в работната среда и в отношението с клиентите. Включването на дейността се налага поради все по-нарастващия брой на проекти на компанията, свързани с обслужване на телевизионни предавания на живо в национален мащаб, понякога едновременно, съответните проблеми при общуването с клиентите, кратките срокове за изпълнение, напрежението относно коректното предоставяне на резултати, техническа обезпеченост и и други. Повечето подобни проекти протичат под високо напрежение и изискват изключителна съсредоточеност и висока концентрация, дипломатичност и бърза реакция спрямо многото изискванията в кратки срокове (до 5 мин.) на разнородните контрагенти в проектите – продуценти, телевизии, организатори и международни партньори, мобилни оператори. В допълнение взимането на бързи решения е от изключителна важност, а периодите на изпълнение обикновено са извън работно време, когато принципно служителите са натрупали умора от целия работен ден. Традиционните психо-соматични фактори в и извън работната среда – текущи проекти, здравословно състояние, семейни ангажименти, текущи проекти в работата и вътрешно фирмени отношения рефлектират върху цялостното състояние на психиката и здравословното състояние на служителите. Нашите наблюдения са, че при подобни ситуации при част от служителите може да има последствия като депресия, безпокойство, нервност, умора, намаляване на имунната резистентност и др, които често водят до нарушения в продуктивността, творческите способности и конкурентоспособността, съответно завишени фирмени разходи и напрежение в колектива. Ръководството на фирмата е предприело мерки относно създаване на здравословни условия за труд от гледна точка работна среда, включително заложените в настоящото проектно предложение дейности за въвеждане на гъвкаво работно време и работа от разстояние, с цел максимално улесняване на нашите служители от гледна съвместяване на работни ангажименти и личен живот. Независимо от това, ситуациите, при които нивото на напрежение и предизвикания с това стрес не могат едностранно да бъдат елиминирани само с тези мерки. След консултация със съответни специализирани в областта фирми, ръководството смята за наложително да проведе обучение относно различните техники и методи за справяне със стреса и психо-социални рискове на следните групите служители – 5 бр. програмисти, 1 бр търговски директор и 1 бр. технически директор, които най-често са изложени на такъв риск. Обучението ще включва най-основно следните елементи: • Какво е стрес и кои са факторите за създаване? • Видове стрес и фактори, генериращи стрес в ежедневието и работната среда • Техники за редуциране на стреса • Стрес и изпълнение на работата • Управление на стреса сред служителите в организацията • Практически умения за справяне със стреса при работа с клиенти Етапите на изпълнение включват • Анализ на дейността и обследване и идентифициране на основните причини за стресови ситуации – честота, натовареност • Обучение на целевата група относно техниките за справяне със стреса. • Изготвяне на фирмени мерки и политики за минимизиране на стреса – разпределение на дейностите, управление на времето, делегиране на задачи, ясно идентифициране на приоритетите и др. 700.00 0.00
Информиране и публичност по проекта: В рамките на дейността ще бъдат извършени всички задължителни действия за осигуряване на информиране и публичност по проекта съгласно изискванията на Договарящия орган и при спазване на приложимите правила за информация и комуникация, предвидени в Приложение XII от Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета и в Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 с цел изпълнение на отговорностите на „Войском“ АД като бенефициент по процедура по ОПРЧР 2014-2020 и разгласяване на факта, че договорът се финансира с подкрепата на ЕС чрез Европейския социален фонд. Дейността обхваща целия период на изпълнение на проекта като мерките за информиране и публичност ще бъдат приложени при изпълнението на всички предвидени дейности с цел поддържане на осведоменост на обществеността за получената от европейските фондове финансова подкрепа, както и комуникационни мерки за информиране за финансирането на участниците в проекта, в това число: служителите на дружеството, изпълняващи дейностите по проекта, кандидатите по процедурите за избор на изпълнители, и служителите, част от целевата група по проекта. Мерките по информиране и публичност ще бъдат разделени на три групи в съответствие с публиката, към която са насочени, с логиката на проекта и предвидените за изпълнение дейности, както и с момента на тяхното прилагане. 1) Мерки, предвидени за информиране на обществеността за изпълнението от „Войском“ АД на проект, финансиран с финансовата подкрепа на Европейския съюз, които ще се реализират по време на осъществяването на проекта. Мерките включват: - Публикуване на уебсайта на „Войском“ АД на подробна информация за одобрения проект в рамките на два дни от сключване на административния договор за безвъзмездната финансова помощ, която включва всички задължителни графични елементи и текстове, изрично показващи и упоменаващи финансовата подкрепа на Европейския съюз, както и всяка друга информация, изисквана в съответствие с приложимите по процедурата документи. - Поставяне на информационен стикер на закупения по проекта сървър по дейност 4 - Поставяне на входа на сградата на плакат с минимален размер А3 с информация за проекта и с изрично упоменаване на финансовата подкрепа на Европейския съюз 2) Комуникационни мерки за информиране на участниците в изпълнението на дейностите по проекта, за финансовата подкрепа от Европейския съюз. Предвидените в съответствие с изпълняваните дейности по проекта мерки са: - Включване на задължителните елементи за информиране и публичност и информация че финансиращата оперативна програма ОПРЧР се осъществява с подкрепата на ЕСФ във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, или създаден, в резултат на изпълнението на дейностите по проекта - Включване на задължителните елементи за информиране и публичност (емблеми, лога и др.), в съответствие с изискванията, заложени в единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020, в разработваната по проекта софтуерна система за управление на човешките ресурси 3) Мерки за информиране на обществеността, участниците в изпълнението на проекта и служителите, част от целевата група след приключване на проекта - Като част от дейността „Войском“ АД предвижда публикуване на уебсайта на дружеството на подробна информация за изпълнения проект, включително кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, съдържаща всички изисквани елементи и информация в съответствие с изискванията на Договарящия орган и Единния наръчник за бенефициенти. В допълнение „Войском“ АД се ангажира да следи за поддържането на осведоменост на обществеността и на публичност на информацията за финансовата подкрепа от Европейския съюз като част от спазването на всички изисквания за устойчивост на резултатите по проекта. 120.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).