Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Transport and Transport Infrastructure

Planning region: All

Description

The project aims at creating a model for promoting partnership and cooperation between local authorities and Roma communities through the participation of all institutions, partners and associated partners working for the integration of these target groups in Bulgarian society.
The project proposal envisages the implementation of activities for activation of economically inactive persons, psychological support, social and professional integration of persons from the target groups with a focus on their participation in the labor market and the creation of skills for successful work placement and / or adaptation to working conditions when engaged in employment.

Key Competence Training 4 "Digital Competence" is foreseen, which will provide opportunities for the trainees of the target group for future realization in the labor market. In view of the development of information and communication technologies and the increase in the amount of information available on the Internet, there is a need to have specific knowledge and skills to work with the existing technological infrastructure of each of us. An employment of 25 persons from the target group in the municipality of Kubrat will be provided.
 Another major activity is raising awareness of the social and health rights of marginalized groups by conducting information campaigns. Promoting family planning changing practices that have a negative impact on the social inclusion of young people from marginalized communities, enhancing health culture.

Support for children and students from ethnic minorities on the territory of the Municipality of Kubrat in the field of education and work with their parents to increase the interest in education - family support of their children at school and out of school to achieve better results .
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Допълнително обучение по български език за децата, за които българският език не е майчин: Целта на дейността е децата, чиито майчин език не е българският, да получат необходимите езикови познания и подготовка за успешен старт в училище и наваксване в изоставането от училище. В община Кубрат е на лице фактът, че децата от етническите малцинства в детските градини и в училище не владеят добре български език, което води до незадоволителни резултати в обучението в училище и трудна социализация. Децата, при които езикът в семейството е различен от българския се затрудняват в процеса на общуване и обучение. Ниската грамотност на родителите и съществуващите финансови проблеми в семействата, води до незаинтересованост и често отсъствие на децата. Липсва мотивация за присъствие в детски колектив и участие в учебен процес. Занижени са индивидуалните постижения в обучението им. Един от начините за разрешаване на подобни проблеми е реализиране на дейности, насочени към допълнително обучение на децата за овладяване на български език. Дейността ще спомогне за засилване на мотивацията за активно включване в образователния процес на деца от предучилищна възраст, а по-късно и в началния етап на образование. Предвиждат се следните поддейности: За деца, които посещават детска градина чийто семеен език е различен от българския. - Обогатяване на речниковия запас от думи с цел улесняване общуването на децата в детския колектив. - Стимулиране развитието на умението у детето да общува в различни ситуации. За деца, които посещават училище, чийто семеен език е различен от българския. - Обогатяване на речниковия запас от думи с оглед постигане на конструктивно равнище на общуване чрез българския език. - Съчетаване на речниковата работа с логически задачи, развивана на наблюдателността на децата и способностите им за определени изводи и умозаключения. - Индивидуална и целенасочена работа върху постижимо от децата, осмисляне на понятията изречение, дума, сричка, звук на базата на възприятието за големина, за вместване на всяка по-малка единица в по-голяма. Допълнителното обучение по български език ще бъде съчетано със заучаване на песни и музикални игри за по-лесно овладяване на книжовния български език. Ще се използват дидактични игри: познавателни и интелектуални, сюжетно - ролеви игри и игра драматизация. Провеждане на допълнителна корекционна работа по индивидуални програми за преодоляване на дефицитите им по Български език и литература и подготвянето им за успешно приключване на учебната година. Въвеждане и прилагане на иновативни способи за представяне на учебния материал, провокиране интереса към образованието и възможностите, които те предлагат. Използване на интеракцията като основен похват в работата с учениците, осъществяване на обратна връзка и структуриране на учебния материал с цел задоволяване потребностите на децата, оптимизиране процеса на възприятие и повишаване на тяхните компетенции. Дейността ще се реализира в ДГ "Първи юни" с.Юпер-база с.Сеслав, ОУ "Н.Й.Вапцаров" с.Севар и ОУ "Св.Св. Кирил и Методий " с.Сеслав партньори по проекта като ще бъдат включени 100 деца, за които българският език не е майчин. 49 284.58 32 236.09
Предоставяне на психологическа подкрепа за децата и от етническите малцинства, чрез индивидуални и групови мероприятия: Дейността предвижда осигуряване, при необходимост, на психологическа подкрепа чрез индивидуални и групови мероприятия, за децата от етническите малцинства с цел изграждане на доверие, лесно приобщаване и разбирателство между децата. Родителите и учителите не винаги успяват бързо да адаптират детето към промените. В този периода на адаптация и интегриране в помощ на детето ще бъде психолог. Той ще помага да се открият решения за повечето проблеми. Такива могат да са: трудност в общуването с родители и връстници; агресивност и хиперактивност; постъпване за първи път в детска градина; преместването в друга детска градина, страх, неувереност и др. Безусловно, детето се нуждае от специфична професионална подкрепа при постъпване в детска градина и проблем с общуването. Психологът ще провежда диагностика на психическото състояние на детето, използвайки специализирани методики. С помощта на безопасни способи той ще се стреми да разбере от какво произлиза състоянието на детето. Психологът ще провежда развиващи индивидуални и групови мероприятия с деца в предучилищна възраст /памет, внимание, творчески способности/, осъществяване на подготовка на детето за постъпване в училище. В срещите си с психолога, детето ще развие навици за общуване, усеща своята ценност и повишава самооценката си, развива творческите си способности. Тренират се успеваемостта, укрепването на паметта и вниманието. Психологът ще осъществява предварителна работа “на място”- в детски градини в общината, за намаляване на стреса и по-бърза адаптация към новата и нежелана среда; индивидуално обучение за преодоляване на проблемите: социални умения, езикова бариера (когато е необходимо); подкрепа за реално включване в живота на групата и в учебния процес по общата учебна програма след изтичането на периода на адаптация; работа с родителите на децата, които има нужда от психологическа подкрепа; работа с останалите деца и всички родители за взаимно разбиране, приемане и взаимна адаптация. 48 000.00 47 759.99
Работа с родители без разлика от етническия им произход, чрез включването им тренинг-обучения: Описание Дейността включва провеждане на тренинг-обучения за родители за психологическо подпомагане, както следва 1. Тренинг-обучение на тема „Толерантност” в рамките на 8 уч. часа за 160 родители, разпределени в 8 групи 2. Тренинг-обучение на тема „Заедно” в рамките на 8 уч. часа за 160 родители, разпределени в 8 групи Тренинг - обученията ще бъдат фокусирани върху активно включване на родителите във възпитателно – образователния процес . Целта на обучениетята е възпитаване на толерантни качества у родителите чрез собствения им положителен пример, който да се предаде на децата в семейството. В тренингите се предвижда да се развият уменията на родителите за толерантно общуване, недискриминация и приемащо поведение към различието. Тренинг-обученията са фундаментът, който ще бъде поставен за приемане на ромското общество и интеграцията им, тъй като ще участват родители без разлика от етническия им произход. Родителите ще изградят принадлежност към групата чрез симулации и игрови методи, ще имат възможност да се утвърждават и самоутвърдават в групата и да придобият нови знания и нови емоции. Тренинг-обученията ще създадат предпоставка за развитие на креативност в общуването и взаимодействието с малцинствени групи . Специфични цели на тренинга: - Готовност на родителите да приобщават децата за училище и създаване на условия за социална интеграция; - Подготвеност на родителя за приобщаване на детето към различните хора и оценяването им в различните общности; - Проявяване на интерес, уважение, отзивчивост и толерантност към другите хора; - Насърчаване към все повече взаимни дейности и добри взаимоотношения един към друг; - Привличане на родителите, като партньори чрез създаване на условия за подобряване на взаимодействието със семейството. 92 160.00 91 920.00
Насърчаване активното участие на родителите в образователния процес;: Дейността има за цел да активира и мотивира участието на родителите в образователния процес и подпомагане на педагогическия персонал. Факт е, че родители от малцинствата не са активни, не участват и не подпомагат педагогическия персонал и вследствие на това децата трудно се интегрират в образователния процес. Основната цел на настоящата дейност е да засили участието на родители от ромски произход, чрез включване в дейности, които да се възприемат леко без съпротиви и в същото време да повиши интереса им свързан с развитието на техните деца. Такива дейност се явяват информалното образование, а именно включването на родители и деца в излети. За да се постигнат целите по настоящата дейност тя ще се реализира с помощта на социални психолози, които в процеса на мероприятията ще въздействат, взаимодействат, сугестират и провокират активното участие на родителите и въвличане на децата в образователния процес. Работата с родители и деца ще бъде организирана в неформална среда , чрез провеждане на мероприятие „Излет на тема :“Желани посоки“. Целта на мероприятието е подпомогне на всяко дете да открие и изрази уникалната си индивидуалност, да уважава себеизразяването на другите и да твори заедно с тях. Посредством творческите техники и игри децата ще опознават своите чувства, емоции, вълнения и през тях да се свържат със своята креативност. Основният фокус е върху свободното изразяване и радостта от това да изразиш себе си. Методи, използвани в психологическото подпомагане: 1. Симулации; 2. Ролеви игри; 3. Работилници. В излетите ще има игри. Играта е творческа дейност в своята същност, а от друга страна, е най-сериозното занимание за децата. Тя е изразяването и сбъдването на техните желания. Играта отваря също и пространство за иницииране на емоционални взаимоотношения и така подпомага социалните контакти при децата. Творческият процес помага на децата да отработят неусетно преживявания, емоции и чувства от реалния живот, а творбата е посредникът между вътрешния свят на детето и външната реалност. Участието в този процес дава на децата увереност в себе си и себеуважение, развива техните социални умения и желание да споделят с другите своята уникална същност. 40 000.00 39 840.00
Преодоляване на негативни обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност: Във връзка с реализиране на дейността за преодоляване на негативни обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност е предвидено организирането на кръгли маси, с участието на родители и деца за дискутиране на теми, свързани със ползите от образователната интеграция на децата. За да се постигне успех при осъществяването на подкрепата в предучилищното възпитание и подготовката на децата в неравностойно положение, трябва да бъде осигурена подкрепата както на родителите, така и на обществото. След направения анализ са открити дефицити: повечето родители не осъзнават ползите от образователната интеграция на всички деца без оглед на етническия произход, а така също се забелязват и антиромски стереотипи и предразсъдъци след родителите от мнозинството. Основната цел на настоящата дейност е повишаване на доверието между родителите от различните етноси, осъзнаването на ползите за всички от образователната интеграция и преодоляването на анти-ромските стереотипи. Друга цел е активизирането на обществеността за подкрепа на образованието и дейността на детските градини като първата институция осъществяваща мултикултурното възпитание. Дейността е насочена както към родителите от етническите малцинства, така и към родителите от мнозинството. В дейността ще участват родители от всички етноси, което е предпоставка за формирането на доверие и толерантност между тях. 40 700.00 40 398.38
Създаване на клубове по интереси за насърчаване общуването, съвместните изяви и развиване на културната идентичност: Изборът на клубове се основава на форми, които от една страна ще доведат до насърчаване общуването и съвместните изяви между деца от различните етноси, а от друга страна ще спомогнат за съхраняване и развиване на културната идентичност на децата от етническите малцинства и техните връстници в интеграционна мултикултурна среда. Чрез работа в клубове по интереси, ориентирани към различни изкуства, децата ще развият по-лесно умения, които да подобрят общуването с връстниците им от други общности. В детската градина и в училищата ще бъдат сформирани клубове, в които децата ще придобият знания в различни сфери на живота, социални умения и ценности: 1. Клуб "Театрално студио": запознаване с мъдростта от приказките на балканските народи, изграждане на умения да пресъздават приказки чрез театър, мотивация за общуване на български език, социализация на различни етнически групи, изява и поощряване на децата. 2. Клуб "Занаяти": чрез дейностите в клуба децата ще натрупват знания за старинни занаяти, ще придобиват технологични умения и опит при ръчна изработка на модели от различни материали с различни инструменти, ще използват разнообразни операции и техники за постигане на поставената задача, проявяване на инициативност и творчество. 3. Клуб "Обичам те, роден край": усвояване на знания за родния край и неговите забележителности, възпитаване чувство на любов и привързаност към роден край и Родина. 4.Клуб „ Фолклор и традиции на етносите ” 5. Клуб "Уча и играя": стимулиране на толерантност, взаимопомощ, сътрудничество и отговорност, чрез спорт. 6. Клуб по фотография "Селфи" Различни клубове по интереси ще бъдат сформирани, в зависимост от интересите на децата в следните учебни заведения: 1. ДГ "Първи юни" с.Юпер-база с.Сеслав - общият брой на деца с ромски произход и деца от мнозинството клубовете ще бъде 25-30 деца. Ще бъдат създадени 4 клуба, като за всеки клуб е предвиден ръководител на клуба по 72 часа в рамките на 18 месеца; 2. ОУ "Н.Й.Вапцаров" с.Севар ; - общият брой на деца с ромски произход и деца от мнозинството клубовете ще бъде 50-70 деца. Ще бъдат създадени 9 клуба, като за всеки клуб е предвиден ръководител на клуба по 108 часа в рамките на 18 месеца; 3. ОУ "Св.Св. Кирил и Методий " с.Сеслав - общият брой на деца с ромски произход и деца от мнозинството клубовете ще бъдее 20-40 деца. Ще бъдат създадени 6 клуба, като за всеки клуб е предвиден ръководител на клуба по 108 уч. часа в рамките на 18 месеца. Клубовете ще дадат възможност на деца от различни етноси да се чувстват равноспоставени на базата на техните таланти и заложби. Децата ще бъдат активни участници в целия процес, споделяйки отговорностите за успеха за създадения общ продукт. Детските градини на територията на община Ракитово не разполагат с необходимото оборудване за изпълнение на дейностите в клубовете и създаване на творческа среда. Във връзка с това за дейността е необходимо закупуване на оборудване и обзавеждане. 76 617.76 88 944.56

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).