Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Transport and Transport Infrastructure

Planning region: All

Description

This project is in execution with the municipal plan for integration of Roma community and is connected to the main strategic objectives of state policies towards marginalized groups - improving living standards by including them in the labor market, measures to promote health culture, inclusive education, overcoming isolation through active social behavior and tolerance on the part of civil society, thus directly responding to the priorities of OPHRD and OPNOIR.
The envisaged activities under OPHRD are:
- Strand I "Improving access to employment"
- Strand II "Improving access to education"
- Strand III "Improving access to social and health services"
- Strand IV "Developing Local Communities and Overcoming Negative Stereotypes"
The envisaged activities under the OPSEID are:
- additional Bulgarian language training for children for whom Bulgarian is not main language,
- Providing psychological support to the children at "Nadejda" kindergarden
- encouraging parents' participation in the education process
- work with parents, regardless of their ethnic origins, to explain the benefits of educational integration and the acceptance of differences
- overcoming negative public attitudes based on ethnic origin and cultural identity.
The project is in line with the main vision of Belitsa's municipality policy for improving the living environment and enhancing the European self-esteem of its citizens and its implementation is aimed at:
• Creation of structures for activation of the Roma community
• Improving the adaptability and quality of life of target groups in need of social support
• Overcoming the isolation of marginalized groups and their integration into society
• Stimulating people at risk to cope with their problems
• Activation of civil society for tolerance, empathy and sociability towards disadvantaged people.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Активиране на икономически неактивни лица: Дейността ще се реализира на територията на община Белица със съдействието на Агенцията по заетостта чрез: - поименно определяне на съответния представител на целевата група, който не учи, не работи или пък не е регистриран като търсещ работа в дирекция „Бюро по труда” (ДБТ), заедно с адрес за осъществяване на контакт с него. - достигане до представители на ромската общност, хората в риск и хората от слабо населени райони, които не работят, не учат или не са регистрирани в ДБТ, което практически представлява намирането и осъществяването на контакт с представител от целевата група по процедурата. Основните предизвикателства и причини за високата безработица и неактивност сред ромската общност, хората в риск и хората от слабо населени райони наред с общото свито търсене на работна сила по време на кризата, включват и: • Липса на професионален опит, ключови умения и трудови навици. • Преждевременно напускане на училище, ниско образование. • Ниска степен на професионална квалификация или липса на квалификация. • Ограничена мобилност. • Недостатъчна и непостоянна активност за търсене на работа и загуба на трудова мотивация поради невъзможност за започване на първа работа или продължителен престой без работа. • Предлагане на нерегламентирана работа с ниско възнаграждение и без осигуровки и оттук ограничаване на правата за обезщетения и помощи при безработица. Ромската общност са потърпевши от икономическата криза в по-голяма степен от останалите групи, тъй като при намаляване на персонала най-често са сред първите съкратени, а същевременно имат немалки разходи, включително за семейство и за отглеждане на деца, и обикновено нямат други доходи или недвижимо имущество, все по-малко могат да разчитат на подкрепа от родителите и роднините. Целта е ромската общност, хората в риск и хората от слабо населени райони без работа да заемат своето място на пазара на труда чрез осигуряването на тяхната заетост и конкурентоспособност. При работата си с идентифицираните неактивни лица експертите ще ги активират като ги насърчават и подпомагат да изберат от следните възможни „пътеки” за активиране: 1. Връщане в образователната система: отпадналите от образователната система трябва да бъдат насочвани към образователни институции и структури на Министерството на образованието и науката на регионално и местно ниво за продължаване на образованието. 2. Регистриране в дирекция „Бюро по труда” 3. Насочване към включване в обучение във връзка с възможност за работа. 4. Насочване към реализация на пазара на труда. 5. Насочване към включване в социални и здравни услуги. Очакваме минимум 20 лица да бъдат активирани, които с още други представители на целевата ще бъдат включени в дейности за психологическо подпомагане, мотивационо обучение и заетост. Ромската общност и хората в риск, които не учат и не работят и не търсят активно работа, ще бъдат включени на пазара на труда, съобразно техните характеристики по пол, възрастови подгрупи, наличие или липса на трудов опит, образование, притежаване на ключови умения, местоживеене с цел бъдеща трудова реализация. 16 000.00 194 892.58
Психологическо подпомагане: Психологическото подпомагане включва основно техники за справяне със стреса и повишаване самооценката на включените в дейността представители на целевата група. В проекта е предвидено предоставянето,както на индивидуални консултации със всяко едно от лицата,така и провеждане на групови консултации. Индивидуалното психологичното консултиране е работа с едно лице с конкретни жизнени проблеми, чрез регулярно им изследване и обсъждане. На съответното лице се предоставя възможност да говори свободно за своите важни поведенчески и емоционални проблеми с квалифицирано и независимо/обективно лице по начин,който е различен от доброжелателния светски разговор на обичайната социална ситуация. Психологическата консултация е насочена към уязвими хора, изпитващи трудности и мотивирани да преодолеят негативни, мъчителни преживявания.Участниците в груповото консултиране се включват в групата, за да добият повече знания или умения за решаването на даден проблем–обществен,образователен,професионален,превантивен. Консултативната група борави със съзнавани проблеми и е ориентирана към разрешаването на краткосрочни въпроси или подготовка на умения за определени социални роли,професионално ориентиране.В тази връзка са предвидени провеждането както на индивидуални,така и на групови психологически консултации. Голяма част от ромската общност и другите уязвими групи изпитват големи затруднения да се интегрират професионално, поради това, че те не притежават изискваните в трудовите среди социални компетенции. Оказва се, че е необходимо да се работи за развитието на тези компетенции. В по-голямата част от случаите,нито семейната им среда, нито традиционно действащото училище не са успели да изградят у тези групи умения и способности,необходими за социалното и професионалното интегриране.Целта на дейността е да се развият посочените по долу умения на социалните компетенции необходими за по-лесното интегриране. 1. Самостоятелност • Умения за съобразяване с някои социални норми • Умения за изпълнение на задача или дейност в предвидените срокове- търсене на работа или предаване на свършена работа или административни документи • Умения за организиране на придвижването си в заобикалящата ги среда 2. Себеутвърждаване • Умения за изразяване • Умения за представяне на самия себе си в добра светлина • Умения за откритост • Умения за преминаване към действие - Да останеш активен въпреки трудностите - Да поемаш отговорности - Да поемаш инициативата • Умения за прилагане в действие на образователен или професионален проект 3. Общуване • Умение да разбираш и да бъдеш разбран - Умение за декодиране на съобщение - Умение за изразяване по разбираем начин - Умение за предаване на преживяно събитие • Умение да изслушваш останалите и самия себе си - Умение да оставиш другите да се изкажат - Умение да изслушваш другия - Умение да имаш предвид мнението на другите, за да разшириш собствените си представи • Толерантност и уважение по отношение на другите - Приемане на различията - Спазване на правилата и кодовете на групата, колектива, в който се намираш • Работа в екип - Умение да приемаш работа в екип - Активно участие при работа в екип 4. Адптиране към живота в предприятието • Опознаване на живота в предприятието • Интегриране в живота на предприятието - Инвестиране в работата в предприятие - Умения за интегриране в групата, в бригадата - Уважение към труда на другите • Изпълнение на поставена задача - Умение за успешно изпълнение на дадена задача - Умение за организиране на работата Правила за живот и работа в групата (които всеки се ангажира да спазва) • Отговорност-Аз съм отговорен за това, което ми се случва или не в групата. • Дискретнос -Думите на членовете на групата са само за тях.Аз не трябва да ги разпространявам извън групата. • Действие.Реакция- Осмелявам се да заемам позиция според мнението си. Поставям си цели. • Уважение към този, който говори в момента - Не прекъсвам говорещите,не монополизирам думата 57 450.00 57 120.00
Предоставяне на обучение по ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност: Дейността включва организиране и провеждане на обучение по ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност” на 60 лица от целевата група, които ще бъдат включени в заетост. С оглед развитието на информационните и комуникационни технологии и нарастването на обема на наличната информация в Интернет възниква необходимостта от притежаване на специфични знания и умения за работа със съществуващата технологична инфраструктура. Да сме дигитално компетентни в днешния свят изисква не само достъп до и боравене с ИКТ, но и подходящи познания, умения и нагласи свързани с тях. Базисните компютърни умения са свързани преди всичко с обработката на текст и ползването на Интернет. Тези умения би трябвало да се придобият още по време на училищното обучение, като основните проблеми на придобиването на тази грамотност се свързват преди всичко с липсата на материална база и проблема с Интернет-връзката и най-вече, че голяма част от целевата група няма достъп до компютър, поради което се неконкурентно способни на трудовия пазар. Интернет стана неразделна част от ежедневния живот, място за обяви за свобони работни места, бизнес, обучение и извличане на разнообразна информация. В резултат на това се налага хората в съвременното информационно общество да притежават умения за търсене, анализиране, синтезиране и оценяване на информацията. Овладяването на необходимите знания и умения за работа с информационните технологии се превърна в един от основните фактори за ефективно използване на съществуващата технологична инфраструктура. Днес дигиталната компетентност е част от ключовите компетентности и се счита за основен фактор за развитие на дигитална култура и информационно общество в световен мащаб. Изборът на лица за включване в обучение за съответната ключова компетентност ще се извърши след провеждане на входящ тест от обучаващата организация/институция за определяне на нивото. Лицата следва да бъдат разпределени по групи за постигане на максимална ефективност. 1. Наименование на ключовата компетентност: 4 „Дигитална компетентност” 2. Хорариум на обучението: 45 учебни часа при 8 /осем/ учебни часа дневно. Продължителността на един учебен час е 45 минути. 3. Брой на обучаваните лица: 60 4. Документ, доказващ завършеното обучение: Сертификат за придобита ключова компетентност Дигитална компетентност – Компютърна грамотност Цената за обучението на едно лице е 250,00 /двеста и петдесет лева/ лева. 15 000.00 14 784.00
Наемане на трудови медиатори: Във връзка с по-ефективното осъществяване на контакти и комуникация с целевата група е предвидено да бъдат назначени 3 лица от ромски произход на трудов договор на длъжност: „Трудов медиатори“ с цел да се насърчи и да се развива на местно ниво сътрудничеството по въпросите на заетостта с акцент ромското включване. Лицата, които ще бъдат назначени следва: - да познават и се ползват с уважение от представителите на ромската общност в населеното място; - да имат опит в решаването на проблеми сред общността, съвместно с местни структури от неправителствения сектор; - да притежават добри комуникативни и организаторски умения; - да притежават способност за планиране и организиране на дейността си. Чрез избраните лица на длъжност „Трудов медиатори“ общността ще бъде непрекъснато информирана за изпълнение и възможността за включване в дейностите по проекта. Трудовите медиатори ще извършват и мониторинг на дейностите по проекта. 37 371.11 37 257.27
Включване в заетост: Цел на дейността: Създаване на предпоставки за последваща заетост; формиране на активно поведение на пазара на труда у лицата от целевата група; придобиване на професионални и трудови умения; подобряване условията на живот чрез решаване на проблема за трудова заетост. От преминалите мотивационно обучение на 25 лица ще бъде осигурена заетост за 9 месеца в Общинска администрация Белица на длъжност "Работник поддръжка". С тях ще бъдат сключени трудови договори. Допълнителна заетост ще бъде осигурена на 15 лица за 3 месеца и на 10 лица за 6 месеца в Общинска администрация Белица на длъжност "Работник поддръжка" . Изборът на длъжността е направена от община Белица при отчитане на няколко фактора и спазването на хоризонталните принципи: - Равни възможности и недопускане на дискриминация, равенството между мъжете и жените и интегрирането на принципа за равенство, устойчиво развитие. Длъжността е съобразена така, че да е подходяща и за мъже и за жени, която ще допринесе за повишаване качеството на живот и насърчаване на социалното включване и интегриране в обществото на ромската общност, както и на други уязвими групи. - Заетост за 9 месечен период предполага, че задачите с които наетите лица ще бъдат натоварени следва да бъдат краткосрочни, за да могат да се изпълнят. - Тъй като работодател ще бъде общината, то дейностите, с които ще бъдат ангажирани наетите лица трябва да са от нейните компетенции и да бъде подпомогната дейността на общината. - Не на последно място, целта на заетостта е да активира целевата група, да им даде възможност за професионално развитие. 229 722.86 138 949.67
Подобряване достъпа до образование, чрез активно включване на родители от ромската общност: Дейността е насочена към родителите на ромските деца, включени в дейностите по ОПНОИР по проекта с цел превенция на ранното отпадане от училище и редовно посещение на детската градина. Преждевременното напускане на училище е сложно явление, което оказва сериозно влияние върху индивидуалните съдби на пряко засегнатите и благосъстоянието на ромските семейства, върху възможностите за развитие на техните общности и върху цялостното социално-икономическо развитие на страната ни. Превенцията и преодоляването на проблема изисква интегрирана политика и ангажираност на всички сектори и институции, свързани с образованието и с личностното и професионалното развитие на децата и младите хора, поради което е необходимо да се работи с ромските родители колкото се може по-отрано. В тази връзка е предвидено провеждане на 3 мероприятия на тема „Активни родители“. Основните теми в мероприятията ще бъдат: - Базови познания за ранното детско развитие; - Стъпки за успешна интеграция в образователната система на ромски деца и младежи; - Ролята на детската градина и училището за социалната и професионалната реализация на личността; Работата с родителите е основна част от превенцията за ранно отпадане на децата от училище. Дейността има за цел подкрепа за семейства от уязвими етнически малцинства и семейства в неравностойно положение за редовно посещение на децата им в детски градини от 3-годишна възраст с оглед ранната им социализация; насочване участието на родителите във възпитателния процес и работа с родители за разясняване ползите от образователната интеграция и приемането на различието. Дейността е ориентирана към активно и пълноценно включване на родителите в дейностите на детската градина, която посещава детето за подпомагане на процеса на обучение, развитие, толерантност, интеграция и социализация на децата. В тази връзка е предвидено психолози да работят на терен в семейна среда, посещение в домовете на лицата от целевата групи, т.е „от врата на врата“. 22 100.00 4 700.00
Повишаване информираността относно социалните и здравните им права. Насърчаване на семейното планиране.: Дейността е насочена към повишаване информираността относно социалните и здравните им права, както и насърчаване на семейното планиране. Предвидено е провеждането на 4 кампании за разясняване на социалните и здравните им права и 4 кампании в населени места на тема семейно планиране и начини за избягване на забременяване (контрацептивни методи). Промяна на практики, имащи негативно влияние върху социалното включване на маргинализираните общности, като  Кампании в общността за семейно планиране и начини за избягване на забременяване (контрацептивни методи), преодоляване на ранните бракове и други патрирхални практики, имащи негативно влияние върху социалното включване на младите хора от маргинализираните общности;  Кампании в общността за информиране относно социалните и здравните им права 23 466.67 6 228.00
Повишаване на здравната култура.: Дейността ще се реализира на територията на община Белица със съдействието на Регионална здравна инспекция - Благоевград. Целта на дейността е образователна подкрепа на граждани от етнически малцинства, включително роми относно заболявания, представляващи здравен и социален проблем сред малцинствени групи и хора в неравностойно социално положение. Възпитанието в здравната култура е сложен целенасочен процес на формиране на субективна култура, основана на определени знания, убеждения, мотивация, придобити навици и поведенчески модели. То е съвкупност от целенасочени педагогически въздействия, чрез които хората първо се информират за ползите и рисковете от определени поведенчески модел и отделно действие (знания), изграждат нови убеждения и навици, и на базата на повишената мотивация променят поведенческия си статус. Навикът е затвърдено с времето умение, убеждение или поведенчески модел, повтарящ се автоматично при ежедневни дейности или решаването на сходни проблеми. Целите на дейността са • да информира представителите на ромската общност за влиянието на социалните, икономическите и други условия на средата върху здравето, за индивидуалните рискови фактори и поведение, за наличието на подходи и възможности за решаването му; • да мотивира и насърчава представителите на ромската общност в избора на поведение и начин на живот и да стимулира личното им развитие; • да предотвратява рисковете и неблагоприятните състояния чрез убеждаване на представителите на ромската общност да придобият доказани правилни модели на поведение и навици, които ще им помогнат за справяне с тях; • да повишава чувствителността на обществото за необходимостта от съответната политика насочена срещу рисковете и да увеличава обществения контрол върху факторите на средата. Висока информираност и лична здравна култура, съчетани с добра организация на здравеопазването е най-надеждната гаранция за добър здравен статус и качествено здравеопазване на населението в дадена страна. Това е най-важният отличителен признак за високо развита и цивилизована държава. 13 200.00 3 180.00
IV. Направление „Развитие на местните общности и преодоляване на негативните стереотипи”: Общата цел на дейността: Преодоляване на негативните стереотипи чрез развитие на потенциала на служители и специалисти чрез повишаване на преносимите умения и компетентности при обслужване на ромско население. • Повишаване на капацитета и компетентността на служители и специалисти в община Белица чрез адекватни, актуални и качествени обучения насочени към работа със специфични групи. Фундамент за защита от пряка и непряка дискриминация, и расизъм във всичките му форми е изграждане на капацитет за интеркултурна комуникация на служители и специалисти, обслужващи специфични групи. Именно поради тази причина планираме 2 двудневни обучения за служители и специалисти обслужващи хора от уязвими групи. Предвиждаме по настоящата дейност да бъдат включени служители и специалисти от областта на здравеопазването, образованието, социалните дейности и др. работещи на територията на община Белица, обслужващи ромско население. Те ще имат възможност да се включат в двете обучения, както следва:  Тренинг-обучение „Работа със спечифични групи“ 16 учебни часа за 60 служители и специалисти, разпределени в три групи.  Тренинг-обучение „Европейско гражданство и работа в интеркултурна среда“ 16 учебни часа за 60 служители и специалисти, разпределени в три групи. Чрез тях ще се създадат предпоставки за: ● Усвояване на специфични ключови умения и развитието на компетентности за преодоляване на стереотипни негативни нагласи относно хора от рискови групи ; ● Усвояване на умения за прилагане на интегриран подход за равнопоставеност на различните групи в обществото – уязвими групи, представители на групи в неравностойно положение; ● Усвояване на основни понятия, като пряка и непряка дискриминация, скрита и неосъзната дискриминация, равенство между половете; ●Запознаване с основни нормативни документи, подкрепящи антидискриминационното отношение по различни признаци – пол, раса, етническа и религиозна принадлежност, социален статус и др.: - Закон за защита от дискриминацията; - Ролята на Комисията за защита от дискриминацията; - Националната стратегия на Република България за интегриране на ромите 2012-2020 г. ЗНАНИЯ: • За представителите на основните целеви групи, ползватели на административни услуги – уязвими групи, хора в неравностойно положение, роми и др. • За същността на приложението на интегрирания подход на равнопоставеност на специфичните групи граждани; • За основните стресори на работното място и техники за справяне с тях; • За нормативните документи защитаващи равенството между половете и толерантното отношение спрямо специфичните групи граждани; УМЕНИЯ : • Успешно прилагане на интегриран подход на равнопоставеност на специфичните групи граждани; • За изграждане на ново различно отношение към неравнопоставените групи за създаване на условия за постигане на равнопоставеност и равен достъп до обществените ресурси; • Преодоляване на стереотипите и предрасъдъците при работата със специфични групи граждани; • Ефективна комуникация с членовете в един екип; • Творческо решаване на проблеми и методи за вземане на екипни решения; • Въздействие и мотивиране на членовете на екипа; • Превенция от възникване на конфликтни ситуации в екипа, както и преодоляване на евентуално възникнали такива; • Ефективна работа в екип. ЦЕЛИ НА ОБУЧЕНИЕТО: • Да развият своя инструментариум за водене на интеркултурен диалог в работна среда; • Да се запознаят със същността на интеркултурното общуване и интеркултурната комуникативна компетентност; • Да се запознаят с особеностите на мултикултурното общество; • Да се овладеят техники за успешна водене на делови преговори; за делегирането на правомощия; за управление и поведение по време на срещи; • Да се повиши личната ефективност и продуктивност на служителите; • Да се въведе и овладее моделът на Кора Агатучи за „преход в интеркултурна компетентност” ; • Да се запознаят с принципите на Европейското гражданство и основните права на европейските граждани; 42 600.00 28 080.00
Изготвяне на анализ за състоянието на местните общности и тяхното отношение към етническите малцинства на база проведените по проекта дейности: IV. Направление „Развитие на местните общности и преодоляване на негативните стереотипи” В рамките на предвидените по проекта дейности по ОП РЧР, на всички включени лица ще бъде предоставяна анкета, съдържаща въпроси за интеграцията на малцинствата и по какъв начин тези процеси влияят на общността, както и възможни решения за преодоляване на наслагваното във времето напрежение спрямо различните етноси в община Белица. Анкетата ще бъде попълвана доброволно от целевите групи, като резултатите от направените допитвания ще бъдат оформени като доклад, който ще бъда предаден на ръководството на общината за да извършва по-информирани решения свързани с живота на етносите в общината. Анкетата ще съдържа количествени затворени въпроси и ще отнема не повече от 5 мин. 720.00 735.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).