Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 209 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

With the preparation of the project proposal Opening of a social service "Center for work with children on the street" CWCS by procedure BG05M9OP001-2.29 intervention byOPHRDwill be combined with the projects under procedureBG16RFOP001-1.001-039underOPDG 2014-2020group of activities"Social Infrastructure"with additional support through"soft"measures-detection and operation of“CWCS”.Social service will be opened in an existing building,which will be repaired,equipped and furnished under Priority Axis 1 of OPDG.The project proposal"Disclosure of a social service CWCS"will be implemented within 18 months,with the following activities:Selection and hiring of staff engaged in the CWCS service;Training and supervision of staff who will provide the service;Opening and functioning of the CWCS service.A management team of four people will be appointed to implement the project activities.Information campaigns will be conducted to promote the project,one at the start and one at the end.Information materials meeting the requirements of the Unified Beneficiary's Manual will be prepared.With the opening of the CWCS,social services will be provided for a period of no more than 1 year for a child,related to the protection and support of children at social risk by providing day care.Conditions will be provided for equal access of every child to the entire network of health,social and educational services.The capacity of the CWCS will be 30 seats.The target group includes children from 7 to 14 years old and are:children from socially disadvantaged families;children living permanently or partially on the street;children not covered by the education system or dropped out of it;children from families with reduced parental control;socially neglected children.The consumers will be mainly from the settlements of the municipality,at free capacity children from settlements in the district will be accepted.A car will be purchased for the needs of the social service CWCS.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подбор и наемане на персонал, ангажиран в социалната услуга ЦРДУ: Дейността ще стартира със стартирането на проекта. Броят на персонала, ангажиран с предоставянето на социалната услуга "ЦРДУ" , е определен съгласно методиката за длъжности, утвърдена от МТСП на база капацитета на услугата. Екипът на услугата ще е от 14 служители, ще бъде назначен в началото на втори проектен месец, възнагражденията на лицата за един месец възлизат на 12000 и са формирани, на база 857.14лв. възнаграждение на едно лице с включени в тази сума осигурителни вноски за 14бр. персонал. и включва следните длъжности: Управител -1; социален работник - 4; медицинска сестра -1; педагог -1; психолог -1; трудотерапевт-1, касиер-домакин -1; медиатор -1; хигиенист - 2; работник кухня - 1. Те ще бъдат назначавани след подбор по документи и събеседване. За всяка длъжност ще има изготвена длъжностна характеристика. За набирането на персонала ще бъде изготвено обявление, което ще бъде публикувано на сайта на Община Пазарджик. Обявата ще включва: брой длъжности, изискванията за заемане, изготвени на база длъжностната характеристика, срока на кандидатстване и др. Общите изисквания за подбор на всяка длъжност ще са: подходяща професионална квалификация и образование за всяка длъжност; Личностни качества, социални и практически умения необходими за ефективно извършване на конкретна дейност(позитивно и конструктивно отношение към социалната работа в подкрепа на децата в неравностойно социално положение, умения за работа в екип, контактност, отговорност и способност за реагиране в непредвидена извънредна ситуация, възможност за съвместяване и за работа под напрежение и др.; минимален опит за заемане на длъжността. Комисия, назначена от кмета на общината, ще извърши подбор по документи и събеседване с всеки от кандидатите. Одобрените кандидати ще се назначават на работа съгласно разпоредбите на Кодекса на труда на срочен трудов договор. За всяко назначено лице ще бъде изготвено лично досие, което трябва да съдържа: заявление за кандидатстване за постъпване на работа; автобиография; копия от дипломи за завършена образователна степен и квалификационни курсове; здравна книжка; длъжностна характеристика и други документи по необходимост. 14 300.00 15 079.86
Обучение и супервизия на персонала на услугата: Дейността включва обучение и супервизия на персонала за предоставяне на услугата ЦРДУ: Обучение: Екипът по проекта ще разработи писмена Програма за въвеждащо обучение, което трябва да премине всеки член на екипа предоставящ услугата ЦРДУ. С провеждане на въвеждащо обучение се цели запознаване на членовете на екипа с основните цели, принципите на работа, с конкретните услуги в Центъра за работа с деца на улицата и всички утвърдени нормативни документи, регламентиращи прилагането на услугата. Всеки член екипа на услугата ще бъде запознат и с основните длъжностни задължения на останалите служители. Екипа ще бъде запознат с политиката и добрите практики по отношение на закрилата на детето и работата с деца в неравностойно социално положение, безопасност при работа в ЦРДУ и на терен. Всеки член от екипа, който пряко работи с целевите групи ще получи чрез въвеждащото обучение знания и умения, да познава и прилага в практиката нормативните изисквания, които определят неговата работа в системата на закрилата на детето и при предоставяне на социалната услуга. Всички длъжностни лица в ЦРДУ ще получат знания и умения да разбират ролята и методите на работа в ЦРДУ, като елемент от цялостната система от услуги за деца в социална изолация и техните семейства и познания по етапите и особеностите в развитието на детето. Поддържащото / или надграждащо /обучение включено в програмата за обучение ще има за цел да надгради вече получените знания и умения на екипа предоставящ услугата. Част от темите ще се определят от актуалните потребности, възникнали в процеса на работа в ЦРДУ, свързани със спецификата на потребителите, техните жизнени и социални умения, превенция на насилие, професионално ориентиране, здравен статус и др. Поддържащото обучение има цел още да надгради знанията и уменията в прилагането на нормативната уредба и настъпилите промени в нея.Поддържащото обучение ще е в рамките на 24 часа и ще се извърши по определен график през шестия или седмия месец от стартиране предоставянето на услугата от лицензирана фирма за обучение в соц услуги. Супервизия: Тя ще разшири професионалната компетентност; ще осигури и подобряване качеството на компетентност на комплекса от услуги в ЦРДУ, на изпълнение на индивидуалния план за конкретното дете; ориентиране в професионалните действия към целите и на по-голяма степен на мотивираност, отдаденост и удовлетвореност - Екипна супервизия ще получи целия персонал работещ в соц. услуга в ЦРДУ . Екипната среща ще улесни и подпомогне развитието на отношенията на работното място и реализирането на мултидисциплинарност, като преди всичко ще създаде условия за сътрудничество и екипна подкрепа при обсъждането и решаването на практически въпроси и проблеми в работата по отделните случай на потребителите. - Групова супервизия : Тя е насочена към по- малка група специалисти от персонала. В груповата супервизия ще бъдат включени: социалните работници, психолог, педагог, трудотерапевт, медицинска сестра и управителя на Услугата . Груповата супервизия ще послужи за подкрепа ; обмен на познания, гледни точки и професионален опит; получаване на всеки участник от групата на обратна информация от по- широк брой източници; споделяне на преживявания и взаимна емоционална подкрепа; придобиване на групов опит в хода на динамиката на груповите отношения. Общата стойност на средствата предвидени в дейността са 8500 лева.и е отразена в бюджета както следва: от Бюджетен Ред ІІІ, т.3 2500 и от Бюджетен Ред ІІ, т.2 -6000 лева 8 500.00 0.00
Разкриване и функциониране на социална услуга "Център за работа с деца на улицата": Изпълнението на тази дейност включва разкриване и предоставяне на социална услуга "ЦРДУ" ЦРДУ ще бъде разкрит със Заповед на кмета на общ. Пазарджик през трети месец от стартиране на проекта и е с продължителност 16 месеца.Предоставянето на услугата ще започне с настаняване на първия потребител, през 3-ти месец от стартиране на проекта и ще се предоставя 16 месеца. Капацитетът на ЦРДУ е завишен от 15 на 30 места, поради следните причини: Заложения капацитет от 30 места произтича от Годишния план за развитие на СУ в общ. Пазарджик за 2021 г. , който е одобрен от Общ. съвет Пазарджик и съгласуван с АСП- директора на ДСП - П-к. Капацитет от 30 м. е заложен в спечелия проект от общ. Пазарджик по ОП РР по процедура BG16RFOP001-1.001-039, по който ще се извърши ремонт, оборудване и обзавеждане на сградата, в която ще бъде разкрита СУ ЦРДУ. Необходимостта от увеличения капацитет е продиктувана от факта,, че ЦРДУ ще бъде разкрит в кв. Изток, гр. П-к, населен предимно с ромско население. По данни на Общ. стратегия за развитие на соц. услуги в общ. П-к в кв. "Изток", броят на децата от 0-19 г. е 3409. От тях отпаднали от у-ще средно на година е около 90 ученика, предимно от семейства в риск. В кв. "Изток няма разкрита друга СУ, която да поеме децата в риск. Целевата група включва - деца от 7-14 г., деца на улицата, които са избягали от дома си, или СУ, необхванати от образователната система, скитащи, упражняващи различни форми на детски труд, жертва на злоупотреба и насилие, експлоатация и др. Административния акт за настаняване на децата (Заповед или направление)ще се издава от Кмета на общината/ОЗД при Д"СП" . В ЦРДУ ще се предоставят комплекс от СУ, свързани с превенция на попадането на деца на улицата, отпадане от училище, соц. рехабилитация и интеграция на деца, живеещи трайно или частично на улицата чрез индивидуална работа с детето и неговото семейство, семейно консултиране и подкрепа, мед. и санитарно-хигиенни услуги, ограмотяване на децата, работа с родители, мобилна работа на терен. Услугата ще се предоставя съобразно инд. потребности на детето и членовете на неговото сем., за срок до 1 год.. Екипът на услугата ще изготви Правилници и процедури задължителни за работа. При настаняване детето ще се проверява здравния му статус, ще се извършва мед. оглед, ще бъде изкъпано, обезпаразитено и преоблечено. Всяко дете ще има досие и ще има регистър на ползвателите, в който се въвежда всеки случай. Необходимите документи при приема на деца: Направление/ заповед"; Подробен соц. доклад; План за действие; Ще има ключов соц. работник за всяко дете. Ще бъде осигурявана храна три пъти на ден -закуска, обяд и следобедна закуска. Храната ще се предоставя от външна фирма. В ЦРДУ ще се извършва наблюдение и грижа за здравословното, психологическо състояние и личната хигиена. Ще се стимулира редовното посещение на уч. занятия и ще се подпомага включването на детето в ограмотяване, образователни и спортни дейности, ще се предоставя възможност за отдих и организация на свободното време. Екипът на ЦРДУ ще извършва мобилна соц. работа за идентифициране и локализиране на деца на улицата, предоставяне на изнесени услуги за децата и техните семейства за насочване към ЦРДУ. Разходите са планирани на база ЕРС утвърден с РМС №790/30.10.2020г. в размер на 9888лв. и прогнозното му актуализиране за всяка година. Общата сума за дейността е 557893,76 лв 557 893.76 411 895.74

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).