Управление на проект: За изпълнение на проекта Община Силистра, ще се сформира екип от експерти, отговарящи за изпълнение, управление и координация на проектните дейности. Основните отговорности на екипа ще са свързани със спазване на клаузите на подписания договор, спазване на процедурите и изискванията на Управляващия орган на Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020 г. и нормативната уредба на Р. България. Екипът на проекта ще организира и контролира провеждането на процедурите за избор на изпълнители по реда на Закон за обществените поръчки, ще осъществява контрол при изпълнението на дейностите, заложени в проекта и провеждането на дейностите по информация и комуникация сред широката общественост.
Екипът на проекта ще провежда срещи за разпределение на задачите при изпълнение на дейностите, осъществяване на постоянен контрол за спазване на времевия график, целесъобразното разходване на средствата и отчитане на резултатите от вече проведените дейности. По време на срещите ще се отчитат резултатите от изпълнението на дейностите и ще се отбелязва напредъка на проекта;
Отчитането на проекта ще се извърши в съответствие с изискванията на Управляващия орган на Оперативна програма "Региони в растеж“ 2014-2020 г. Екипът на проекта ще изготвя технически и финансови отчети при подаване на документи за верифициране на разходите.
Възнагражденията на членовете на екипа са определени съгласно ПМС 189 от 28 юли 2016 год. и са съобразени с часовите ставки и определен брой часове положен труд. Предвидената стойност в бюджета е в размер на 21 768.29 лева. Допустимият размер съгласно насоките за кандидатстване е 2% от преките допустими разходи и определената сума отговаря на изискването. Изчислена е на база сформиран екип от служители на бенефициента за съответните дейности за управление и изпълнение на проекта, като са предвидени броя часове за ангажираност и съответната часова ставка, както следва:
Ръководител: 682 часа х 7.50 часова ставка = 5 115,00 лв.
Координатор: 924 часа х 5,29 часова ставка = 4 890,27 лв.
Счетоводител: 850 часа х 5,20 часова ставка = 4 420,00 лв.
Експерт "Строителство": 920 часа х 5,15 часова ставка = 4 738,02 лв.
Експерт "Обществени поръчки": 500 часа х 5,21 часова ставка = 2 605,00 лв.
Дейността е основополагаща за изпълнението на заложените в проекта цели. Вътрешната организация и контрола на екипа гарантира точното и качествено изпълнение на всяка от дейностите, с което се подпомага изпълнението на целите на Оперативната програма ,,Региони в растеж“ 2014-2020 г.
Съгласно указанията на УО при кандидатстване с проектно предложение за изграждане на социални жилища, Община Силистра трябва да представи Наредба за условията и реда за отдаването и използването им, както и финансов анализ. Поради тази причина с договор № 2018-У-016 от 23.02.2018 г. Община Силистра възложи на "Ню Ай" АД да изготви актуализиране на Наредба за условията и реда за установяване на жилищни нужди, настаняване под наем и продажба на общински жилища; изготвяне на анализ на наемни цени и изготвяне на финансов анализ, анализ разходи. Процедурата е проведена съгласно чл. 20, ал.4, т. 3 от ЗОП. Дейностите са извършени преди подаване на проектното предложение и преди сключване на договор за БФП. Стойността на тази дейност е 25 000,00 лв. без ДДС. Сумата ще бъде искана за възстановяване. |
21 768.29
|
0.00
|
Подготовка и провеждане на обществени поръчки : Дейността ще се осъществи в съответствие с изискванията на Закона за обществените поръчки и Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020 г. (ОПРР). За реализацията на дейността ще бъдат проведени процедури за избор на изпълнители. Дейността ще премине в подготовка и провеждане на оценителни комисии, изготвяне на протоколи от работата на комисиите за разглеждане, оценка и класиране на получените оферти и решения за класиране на участниците, определяне на изпълнители на обществени поръчки и сключване на договори с тях.
Според посочените дейности, предмет на възлагане ще бъдат следните процедури за избор на изпълнители:
1. "Изпълнение на СМР по проект "Изграждане на социални жилища - гр. Силистра";
2. "Изпълнение на дейности по публичност и комуникация по проект "Изграждане на социални жилища - гр. Силистра";
3. "Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане по проект "Изграждане на социални жилища - гр. Силистра";
4. "Извършване на строителен надзор по проект "Изграждане на социални жилища - гр. Силистра";
5. "Извършване на авторски надзор по проект "Изграждане на социални жилища - гр. Силистра";
6. "Извършване на финансов одит по проект "Изграждане на социални жилища - гр. Силистра";
7. "Изготвяне на геодезическо заснемане по проект "Изграждане на социални жилища - гр. Силистра";
Преди подаване на проектното предложение Община Силистра проведе процедури и определи изпълнители по следните ОП:
1. Открит конкурс за проект с предмет ,,Избор на идейна концепция за ,,Изграждане на сграда за социални жилища по ул.,,Хаджи Димитър“, гр.Силистра";
2. Директно възлагане с предмет ,,Актуализиране на наредба за условията и реда за установяване на жилищни нужди,настаняване под наем и продажба на общински жилища; изготвяне на анализ на наемни цени и изготвяне на финансов анализ, анализ разходи";
3. "Изготвяне на работен проект за изграждане на социални жилища на ул. 'Хаджи Димитър", гр. Силистра";
|
0.00
|
0.00
|
Извършване на строителни дейности: Дейността включва построяване на сграда на пет жилищни нива, със 16 бр. жилища – 6 едностайни, 6 двустайни и 4 тристайни. Към всички апартаменти са предвидени малки тераси, на пето ниво са предвидени покривни тераси, а на приземния етаж – прилежащите части от двора около сградата ще са отделени с жив плет от храсти, обособявайки индивидуални партерни тераси. В сутерена на сградата са разположени индивидуални складови помещения – 16 бр., помещение за колички и велосипеди, общо мазе и малък общ склад за инвентар. Към входа на сградата няма стъпала, а асансьорната кабина ще се изгради съгласно изискванията за достъп на хора с увреждания. Отоплението на сградата ще се извършва с природен газ. Околосградното пространство включва зона за паркинг, зона за рекреация, малка детска площадка с пясъчник и озеленяване. Проектът предвижда изграждането на 223 кв.м. площи за озеленяване.
Разходът за СМР е съгласно Количествено - стойностна сметка изготвена на база работен проект и анализ на цените. По КСС, разходите за СМР възлизат на 873 986,41 лв. без ДДС, а за непредвидени разходи 3% или 26 219,59 лв. без ДДС. Общата сума предвидена в бюджета на проектното предложение възлиза на 900 206,00 лв. По подробно формирането на заложените разходи е разяснено във Финансова обосновка към Електронно прикачените документи.
Преди подаване на проектното предложение и сключване на договор за БФП бяха извършени следните дейности:
1. на основание чл. 80, ал. 1 от ЗОП бе проведен конкурс за проект с предмет ,,Избор на идейна концепция за ,,Изграждане на сграда за социални жилища по ул.,,Хаджи Димитър“, гр.Силистра. Със Заповед № ЗК-927 от 23.05.2017 на Кмета на Община Силистра бе назначена комисия за разглеждане, оценка и класиране на представените за участие идейни концепции. С Решение № ЗК 1298 от 28.07.2017 е обявен класирания участник на І –во място - ,,ЛЕСС“ ЕООД, гр. София, с комплексна оценка 94,01 точки. Разходите за тази дейност няма да се искат за възстановяване.
2. В съответствие с условията на проведеният конкурс, избраният победител - "Лесс" ЕООД - бе поканен да изготви Инвестиционен работен проект ,,Изграждане на сграда за социални жилища по ул.,,Хаджи Димитър“, гр.Силистра" по всички части. Със същият бе сключен договор № 2017-087-У от 04.12.2017 г. по реда на чл.79, ал.1, т.9 от Закона за обществените поръчки . Стойността на договора е 25 000,00 лв. без ДДС. Сумата ще бъде искана за възстановяване от УО.
3. След изготвяне на работния проект, същият беше съгласуван с експлоатационните дружества, съгласно изискванията на българското законодателство. Разходът за издаване на разрешителни документи е 2000,00 лв. |
927 206.00
|
380 381.69
|
Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане: За пълноценното функциониране на социалното жилище и във връзка с осигуряване на подходяща среда за живот се предвижда сградата да бъде снабдена с подходящо оборудване и обзавеждане. Предвижда се следното: доставка и монтаж на кухненски шкафове, ниски с работен плот и високи с гръб от HPL, с монтирани вградени уреди - фурна, котлони, аспиратор и хладилник вкл. кухненска мивка със смесител и автоматичен кош за отпадъци;доставка и монтаж на вграден гардероб за дрехи,доставка и монтаж на комбиниран уред пералня и сушилня. Параметрите на изброеното обзавеждане /височина и ширина/ е съобразено с размера на жилищата. Доставка на комплект кухненска маса с четири сгъваеми стола,доставка на разтегателен диван, доставка на ниска маса за дневна. Според големината на апартаментите е предвидено да бъдат доставени спалня с матрак с размери 160/200 - 9бр. и спалня с матрак с размери 90/70 - 4бр.
Доставката ще бъде изпълнена непосредствено след приключване на строително монтацните работи на обекта, като ангажимент на доставчика ще бъде и монтирането на обзавеждането и оборудването. С изпълнение на дейността ще бъдат създадени подходящи условия на живот и отдих.
Разходът за оборудване и обзавеждане въвлиза на 79 769,60 лв. без ДДС и е съгласно Количествено - стойностна сметка изготвена на база работен проект и анализ на цените. По подробно формирането на заложените разходи е разяснено във Финансова обосновка към Електронно прикачените документи. |
79 769.60
|
0.00
|
Извършване на строителен надзор: Дейността е планирана да започне през 13-тия месец от изпълнението на проекта и ще продължи 16 месеца. Дейността ще стартира с подписване на Протокол за откриване на строителна площадка и определяне на строителната линия и ниво (Акт Образец № 2 съгласно Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството) за обекта и ще приключи с въвеждане в експлоатация . По време на целия строителен процес изпълнителят ще трябва да:
- Осъществява постоянен контрол върху количествата, качеството и съответствието на изпълняваните строителни и монтажни работи и влаганите материали в СМР, съгласно работния проект и изискванията на нормативните актове;
- Законосъобразно започване на строежа;
- Пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството;
- Изпълнение на строежа съобразно одобрения инвестиционен проект и изискванията;
- Спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството;
- Годността на строежа за въвеждане в експлоатация.
Предвидената стойност за упражняване на строителен надзор е в размер на 8 739,86 лв. без ДДС, което се равнява на 1 % от стойността на разходите за СМР без непредвидените разходи. По подробно формирането на заложените разходи е разяснено във Финансова обосновка към Електронно прикачените документи. |
8 739.86
|
0.00
|
Упражняване на авторски надзор : По време на изпълнение на СМР ще се осъществява авторски надзор, съгласно чл. 162, ал.2 от ЗУТ. Той ще стартира с откриване на строителна площадка и ще приключи до въвеждането на обекта в експлоатация. Дейността включва:
- Изпълнение на цялостен авторски /архитектурен и инженерен/ контрол върху изпълнението на СМР и съответствие с изготвения проект;
- Координиране на работата на инженерните специалности;
- Приемане на завършени етапи от СМР;
- Корекция и съгласуване на архитектурни детайли в процеса на строителството, даване на устни и писмени указания (в заповедната книга) на строителя при възникнали неясноти, несъответствия с проекта възникнали по време на строителството;
- Съдействие на Възложителя при въвеждане в експлоатация на обекта;
- При необходимост - участие в приемателна комисия;
- Изготвя екзекутивна документация.
Предвидената стойност за упражняване на авторски надзор е в размер на 18 699,33 лв. без ДДС, което се равнява на 2 % от стойността на разходите за СМР без непредвидените разходи. По подробно формирането на заложените разходи е разяснено във Финансова обосновка към Електронно прикачените документи. |
18 699.33
|
0.00
|
Въвеждане на обекта в експлоатация : След извършването на строително – монтажните работи на обекта избран за интервенция в съответствие с издадените строителни книжа, заверена екзекутивна документация, съгласно Закона за устройство на територията и подзаконовата нормативна база към него, както и в съответствие с условията на сключените договори, ще се пристъпи към искане за издаване на Разрешение за ползване. При строежи от ІV-та до VІ-та категория (жилищни и смесени сгради с ниско и средно застрояване, вилни сгради и други) се издава от съответния главен архитект при съответната община. Удостоверение за въвеждане в експлоатация.
Преди подаване на документите за въвеждане на обекта в експлоатация ще се извърши геодезическо заснемане.
Дейността включва дължимите държавни такси за въвеждане на обекта в експлоатация в размер на 23 000,00 лв., разпределени, както следва:
- Предварителен договор и преместване на кабел към Енерго Про - 14 856,00 лв.
- такса, съгласуване и присъединяване към Ситигаз - 5 760,00 лв.;
- геодезическо заснемане на обекта - 500,00 лв.;
- ВиК - 1 804,00 лв.;
- Пожарна - 80,00 лв.;
Държавните такси са проучени предварително към момента на кандидатстване и са предвидени съгласно съответните нормативни документи. |
23 000.00
|
5 983.24
|
Упражняване на финансов одит: Одитът на проекта ще бъде извършен от лицензиран външен одитор. Одиторския доклад ще бъде приложен към окончателното искане за плащане по проекта, в съответствие с изискванията на процедурата. Одиторът ще проверява дали декларираните разходи са действително направени, точни и допустими в съответствие с договора и ще изготви доклад за заверка на разходите по образец предоставен от Договарящият орган. При окончателното искане за плащане, одиторът ще завери и финансовия отчет. Дейността цели да бъдат доказани дали всички извършени разходи отговарят на изискванията за допустимост, регламентирани във всички европейски и национални нормативни документи. Дейността осигурява адекватна проследимост на разходите, извършени от бенефициента и установява законосъобразността им. Одитът ще бъде извършен съгласно изискванията на програмата с цел осигуряване на прозрачност, законосъобразност и целесъобразност на разходите по проекта.
Стойността, предвидена в бюджета на проекта е 3 000 лв. без ДДС и при определянето и са взети предвид данни от проведени обществени поръчки със сходен предмет и е определена приблизителна пазарна цена. При изпълнение на проект "Реконструкция и рехабилитация на ул. "Симеон Велики" - гр. Силистра" Община Силистра има сключен договор за извършване на независим финансов одит на стойност 3 000 лв. без ДДС. При изпълнение на проект "Основен ремонт и цялостно обновяване на Основно училище 'Св. Св. Кирил и Методий" и детска ясла "Здравец" , гр. Силистра" Община Силистра има сключен договор за извършване на независим финансов одит на стойност 3 000 лв. без ДДС. За определяне на заложената в бюджета цена е взета средноаритметичната стойност на горепосочените договори. Приложени са договорите с изпълнителите. |
3 000.00
|
0.00
|
Информация и комуникация : При изпълнението на проекта ще бъде осигурена неговата публичност, съобразена с всички правила на ЕС за комуникация и визуализация, както и с Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Чрез осъществяване на дейността ще бъде информирана широката общественост за получената финансова подкрепа от ОПРР чрез ЕФРР и за целта са предвидени следните мерки:
• Изработване и поставяне на билборд с информация за проекта – 1 бр. - ще бъде поставен на работната площадка на обекта и ще съдържа информация за емблемата на ЕС и упоменаването на „Европейски съюз“; наименованието на съфинансиращия фонд – ЕФРР; общото лого на програмен период 2014-2020 г., със наименованието на Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г.; наименованието на проекта; общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева; начална и крайна дата на изпълнение и основна цел на проекта. Минималният размер на билборда е 400/300 см. Билбордът ще бъде отстранен не по-късно от 3 месеца след приключване на работата по проекта и ще бъде заменен с постоянна информационна табела.
• Изработване и поставяне на постоянна обяснителна табела– 1 бр. - ще бъде поставена най-късно 3 месеца след приключването на проекта. Информационната табела ще съдържа същата информация като билборда, но без дати за начало и край на проекта. Монтажът ще се извърши в рамките на една седмица след дата на отстраняване на билборда. Управляващия орган на Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г. ще бъде уведомен за дизайна на табелите. Минималният размер на табелите е 50/70 см.
• Изработване на 1 банер, който ще се използва при различни събития по повод проекта - ще се поставя в залите, където се провеждат публичните събития и ще включва информация, както следва: емблемата на ЕС и упоменаването „Европейски съюз“; наименованието на съфинансиращия фонд – Европейски фонд за регионално развитие; общото лого за програмен период 2014 – 2020 г., с наименованието Оперативна програма „Региони в растеж“; наименованието на проекта; общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева;
• Отпечатване на информационни брошури – 300 бр.
Освен задължителните компоненти, брошурите ще съдържат информация за етапите на изпълнение на проекта и резултатите от него. В началото на проекта ще бъдат отпечатани 150 бр. и 150 бр. в края на проекта;
• Изработване и доставяне на 500 бр. информационни стикери - при закупуването на оборудването ще бъдат поставени информационни стикери на подходящо място на повърхноста. Стикерите ще съдържат емблемата на ЕС и упоменаването „Европейски съюз“; наименованието на съфинансиращия фонд – Европейски фонд за регионално развитие; общото лого за програмен период 2014 – 2020 г.,номера на финансирания договор;
• Провеждане на 2 бр.пресконференции/информационни събития в началото и в края на проекта
Първата пресконференция ще отбележи стартирането на проекта и ще даде най-обща информация за него. Втората ще бъде с фокус постигнатите резултати с финансовата помощ на ЕФРР и ще представи модернизираната база на обекта на интервенция.
Стойността, предвидена в бюджета за тази дейност е в размер на 3 000,00 лв. без ДДС. Формирането на цените е както следва: билборд - 1 брой по единична цена от 2 500,00 лв. = 2 500,00 лв. постоянна табела - 1 брой по единична цена от 130,00 лв. = 130,00 лв. информационни брошури - 300 броя по единична цена от 0,40 лв. = 120,00 лв. рол банер - 1 брой по единична цена от 200,00 лв. = 200,00 лв. и стикери 500 броя по единична цена от 0,10 лв. = 50 лв.
Съгласно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация ще се проведе официална церемония "Първа копка" при стартиране на строителните работи, както и церемония за откриване на обекта след въвеждането му в експлоатация. |
3 000.00
|
1 308.00
|