Патронажна грижа: Дейността е в продължение на изпълнявания от общината договор по процедура BG05M9OP001-2.040 Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания - К2, 3 и 4. Патронажната грижа ще е с продължителност с 12 месеца. Тя ще се подкрепи необходимостта от грижи между болниците и специализираните институции, ще посрещне нуждата от дългосрочна грижа без институционализация. Патронажната грижа се фокусира върху предоставяне на грижа и подкрепа за хората в напреднала възраст в тяхната домашна среда. Услугите които ще се предоставят на потребителите на база индивидуалните им потребности ще се осъществяват по график от следните специалисти:
- Медицинска сестра - 2 бр.
- Домашни помощници - 17 бр.
Те ще подпомагат нуждаещите се потребители по предварително изготвен график като ще се проследява всяко лице от ЦГ да може да получава здравно-социални услуги до 2 часа на ден за период от 12 месеца. Контрола върху спазването на графика, неговата актуализация, включването на нови лица и отпадането на други, ще бъде възложено на координатор на услугите, който ще осъществява мониторинга върху предоставянето на услугата.
В допълнение, предоставянето на услугата ще бъде подпомогнато от назначен шофьор, който ще се грижи за превоза на специалистите до и между домовете на потребителите. Превоза на специалистите ще се осъществява с превозно средство на общината. Графикът на шофьора ще бъде съобразен с местоживеенето на лицата - достъпност, отдалеченост, честота на посещение и необходимост от конкретен специалист. Графикът на шофьора отново ще бъде обект на контрол от страна на назначения координатор на услугите.
След сключването на ТД с лицата, непосредствено преди стартиране на патронажната грижа, за тях ще бъде проведено обучение, което ще е на база разработената от МЗ програма за специфично обучение, чрез която ще се дадат единни указания на специалистите. Обучението е предвидено само за тези от назначените лица, които до момента не са преминавали същото при изпълнението на предходния проект. Поради тази причина е предвиден и 1 месец за подготвителни дейности.
Патронажната грижа ще се предоставя за минимум 84 лица. Патронажната грижа ще включва комплекс от услуги като:
- помощ в дома, която включва дейности като почистване, пране, социални контакти и др.;
- медицински услуги, недублиращи тези предоставяни по НЗОК - мерене на кръвно, поставяне на инжекции, смяна на превръзки, контрол върху приема на лекарства и др.;
- психологическа подкрепа, насочена към възстановяване и социална интеграция, която ще създаде възможности за водене на самостоятелен и независим живот, да изпълняват социално значими роли и да бъдат активно участващи и допринасящи граждани в обществения живот.
- доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите).
Дейността ще усъвършенства и подобри достъпа и услугите в общността за хора, които поради различни ограничения от здравословен характер са изключени от социалния живот и са в риск от включване в институционален тип грижи, както и са изложени на риск от заразяване с COVID-19. Патронажната грижа ще допринесе за разширяване на социалните услуги, предоставяни в общността и за подобряване качеството на живот на хората от уязвимите групи и/или техните семейства.
Дейността на назначения персонал ще бъде подпомогната от провеждането на индивидуална и/или групова супервизия със служителите. Фокусът на провежданите супервизии ще бъде поставен върху работата с целевата група според спецификата на характерите и поведението им. В рамките на супервизиите ще бъдат анализирани и комуникативните възможности на служителите и техните уменията за оказване на подкрепа. Ще бъдат обсъдени трудностите и проблемите възникнали в хода на предоставяне на услугите, както и начини за тяхното разрешаване и преодоляване. |
0.00
|
182 695.28
|
Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности: На територията на община Първомай функционират следните социални услуги, ДДД:
1. Дом за пълнолетни лица с физически увреждания с капацитет 40 лица. Доставчик на услугата е общината.
Основните дейности в дома са съобразени с изпълнение на стандартите и критериите за предоставяне на социални услуги (регламентирани в Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане) и са насочени към подпомагане и разширяване възможностите на настанените хора да водят самостоятелен и възможно най-пълноценен начин на живот. Целта е оказване на подкрепа, задоволяване на ежедневните потребности на потребителите, създаване на условия за социални контакти и вградимост, възможности да се чувстват отново значима част от обществото и активно да участват в неговите дейности.
Персоналът на ДПЛФУ е съставен от 22 служители:
- директор – 1 брой; социален работник и ТРЗ – 1 брой; счетоводител и касиер – 1 брой; трудотерапевт – 1 брой; медицинска сестра – 3 броя; домакин – 1 брой; готвач - 2 бр.; шофьор – 1 брой; психолог – 1 брой; санитар – 8 броя; огняр – 1 брой; перач- 1 брой.
2. Център за настаняване от семеен тип за деца без увреждания с капацитет 14 лица. Услугата се изпълнява от външен доставчик.
Социална услуга е от резидентен тип и е свързана с предоставянето на жизнена среда, близка до семейната за пълноценното израстване и развитие на деца, за които към момента са изчерпани възможностите за връщане в биологичното семейство, настаняване в семейството на близки и роднини, в приемно семейство или осиновяване. Настанени са деца от 3 до 18 годишна възраст без увреждания, за които са изчерпани възможностите за връщане в семейството или е необходимо да бъдат подкрепяни, за да
водят сравнително самостоятелен начин на живот.
Персоналът на ЦНСТ е съставен от 11 служители:
- ръководител - 1 брой; педагог – 1 брой; социален работник – 1 брой; възпитател – 5 броя; социален асистент - 1 брой; психолог 1 брой; огняр - 1 брой.
3. Център за обществена подкрепа с капацитет 50 лица. Услугата се изпълнява от външен доставчик.
ЦОП Първомай предоставя комплекс от социални услуги за деца и техните семейства, свързани с деинституционализация и реинтеграция на деца; превенция на насилието и отпадането от училище; превенция на изоставянето; обучение в умения за самостоятелен живот и социална интеграция на деца от институции; консултиране и подкрепа на семейства в риск; оценяване и обучение на бъдещи приемни родители и осиновители; консултиране и подкрепа на деца с противообществени прояви; работа със семействата на децата. Правно и психологическо консултиране на родителите; превенция на ранните бракове; семейно планиране.
Персоналът на ЦОП е съставен от 8 служители:
- ръководител – 1 брой; педагог – 1 брой; социален работник – 2 броя; социален асистент - 1 брой; психолог - 2 броя; логопед - 1 брой.
Настоящият персонал на тирте услуги възлиза на 41 човека. В условията на глобалната пандемия , предизвикана от разпространението на Covid 19 персоналът на услугите е изложен на огромно натоварване, причинено от усложнените условия на работа. В ежедневието си назначените лица следва да спазват всички необходими противоепидемиологични мерки с цел запазване както на своето здраве, така и на лицата за които полагат грижа. Те работят с разширено работно време, при изключително натоварване и продължават да предоставят качествена и безопасна услуга на потребителите. Подкрепата, която ще бъде оказана по настоящия проект се изразява в предоставяне на допълнителни средства за възнаграждения на служителите в ДПЛФУ под формата на извънреден труд. Със служители от ЦОП и ЦНСТ ще бъдат сключени втори трудови договори към общината. За подкрепа на назначения персонал ще бъдат осигурени необходимите лични предпазни средства. Ще се въведат допълнителни мерки за дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги, ДДД с цел предоставяне на защитена среда за лицата. Персонала и потребителите на услугите ще бъдат тествани при нужда за COVID-19. |
0.00
|
129 808.24
|