Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 408 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

Pirs-D OOD was established in 1994, as a construction company for high-rise construction of residential and public buildings.
As an employer, we have the understanding that disadvantaged people are an unused reserve of labour force and need to be supported, as well as their potential to be fully utilised, which motivated us to apply with a project proposal under procedure No. BG05SFPR002-2.005 "Active Inclusion and Access to Employment for Disadvantaged People", which includes the following activities:
1. Identifying persons from the target group and establishing an individual set of measures (plan) for their active inclusion, including in terms of access to social and integrated health and social services.
2. Designation of an individual case manager for each person, who will actively support the person and monitor his participation in the measures defined for him:
2.1. Provision of information and support for individuals, according to their individual needs;
2.2. Supporting measures for motivation and active behaviour in the labour market;
2.3. Professional guidance and career counselling of disadvantaged people;
2.4. Psychological support for individuals, according to their individual needs and where necessary.
3. Support for job search, connections with employers and preparation for inclusion in employment.
4. Assist the establishment of contacts with institutions/organizations, according to the individual needs of the person or members of his family, to overcome obstacles to the person's social inclusion and inclusion in employment - contacts with EA, ASS, kindergartens, social/educational providers / educational/ health services.
5. Active work with potential employers to find jobs for the individuals. Actions to change the attitudes of employers towards the specific disadvantaged persons, the object of the support.
6. Activity for visibility, transparency and communication.
7. Organization and management of the project.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подбор и наемане на персонал за изпълнение на дейностите: Проектното предложение предвижда подбор наемане на трудов договор за 8 часав работен ден за срок от 12 месеца на 7 лица специалисти „активиране“ /код 33333001 от НКПД/, които ще са ангажирани с изпълнение на Проектна дейност 1 и на 5 лица на длъжност „Мениджър на случай“ /код 3333-3004 от НКПД/, които ще изпълняват Проектни дейности 2.1, 2.2. и 2.3., както и на Проектна дейност 4. Дейността включва подбор и сключване на договор за услуга по реда на ЗЗД „граждански договор“ с лице с професионална квалификация „психолог“ за 900 часа работа по проекта за изпълнение на Проектна дейност 2.4. Проектна дейност 1 Идентифициране на лица от целевата група и определяне на индивидуален набор от мерки (план) за тяхното активно приобщаване, вкл. и по отношение на достъпа до социални и интегрирани здравно-социални услуги. Дейността цели идентифициране и подбор на лицата от целевата група, както и разработване на индивидуален набор от мерки/план за действие за тяхното активно приобщаване. Отправна точка при осъществяването на дейността е разбирането че е необходима ефективната работа с лица, които не работят, не учат, не участват в обучение и не са регистрирани като търсещи работа в Дирекция „Бюро по труда, която изисква проактивен подход за идентифициране и „достигане“ до такива лица. Идентифицирането на лица, отговарящи на условията за включване в целевата група се извършва от назначените по проекта 7 специалисти „активиране“, които ще извършват дейността най-вече чрез работа на терен след определяне на индивидуален набор от мерки (план) за тяхното активно приобщаване. За целта ще се използват способи като: •работа в неформална среда - посещения на популярни обществени места (кафенета, клубове, кина, търговси центрове, пазари), неформални индивидуални и групови срещи и разговори, посещения на обществени събития и организирани мероприятия; •проактивна работа с училища, общини, институции, НПО, доброволчески организации и др.; •работа с местни общности, най-вече ромски- контакти с ромските активисти и представители на НПО, които работят активно с ромски общности. За устанавяване на кантакт с идентифицираните лица, отговарящи на условията за включване в целевата група по проекта, ще се използват показали своята ефективност подходи като: работа от врата на врата, мотивационни срещи и индивидуални разговори с участието на „вътрешните” за общността хора, индивидуална работа с родители и др. Активно ще се използва и способът „Достигане чрез интернет и социалните мрежи“, тъй като той се определе като един от най-кратките и ефективни подходи /най-вече за лица от групата NEETs/. За много хора, особено неработещи, социалните мрежи са естествена за тях среда, в която създават контакти, търсят и споделят информация, общуват с приятели и като че ли предпочитат опосредствания чрез технологии контакт пред директния, „лице-в-лице”. След устанавяване на контакт с лицата, които отговарят на условията за включване в целевата група, специалистите по активиране осъществяват персонална комуникация с тях и провеждат индивидуални срещи, на които ги запознават с целите на проекта и ги мотивират да се включат в него. От желаещите да бъдат включени в целевата група по проекта лица /попълнили карта за участие/, в резултат на проведени срещи разговори и разяснения специалистите „активиране“ събират данни за техния образователен статус, за професионалната квалификация, професионалния опит, уменията и компетентностите им. Провеждат се и анкети с тези лица, които дават информация за биографичния им път, личностните характеристики, желанията и нуждите им, както и идентифицирани пречки за включването им в заетост /грижи за деца, постоянни грижи за друг член от семейството и др/. На база събраната информация специалистите „активиране“ изготвят и индивидуален профил, който ще подпомогне ранното идентифициране на техните индивидуални нужди, за да се определят най-подходящите мерки за тяхното личностно развитие. 269 070.48 0.00
Планирани дейности: Проектна дейност 3. Подкрепа за търсене на работа, връзки с работодатели и подготовка за включване в заетост. Дейността цели предварителна работа по оказване на персонална подкрепа на лицата от целевата група чрез съдействие при подготовка на документи за кандидатстване (автобиография, мотивационно писмо и др.), подготовка за явяване на интервю, съдействие при подготовката на документи за започване на работа, посредничество между лицата от целевата група и потенциални работодатели за по-добра интеграция в работната среда и др. Подготовката на автобиография е важен етап при активното търсене на работа и цели да покаже на работодателя предимствата на търсещото работа лице пред другите кандидати и да предизвика интереса му към тази кандидатура. Лицата от целевата група по проекта ще бъдат запознати с изискванията към формата и съдържанието на автобиографията, изготвена съгласно европейския стандарт, който включва информация за: лични данни,образование, професионален опит, умения и допълнителни квалификации, интереси /ако са от значение за длъжността/, препоръки /ако се изискват/. Ще бъдат разгледани примерни автобиографии за работа на лица с различен профил, ще се обсъждат най-често допусканите грешки и пропуски при подготовката на автобиографията. При изпълнение на тази проектна дейност към всяко едно лице от целевата група ще се приложи индивидуален подход като се предостави съдействие и подкрепа за подготовка на автобиография за кандиданстване за работа, а при необходимост и модификации според длъжността за която се кандидатства. Мотивационното писмо не е само израз на учтивост, а най-вече изразява интереса на кандидата от конкретното обявено от работодателя работно мясно. Представянето му е възможност търсещият работа да покаже, че отговаря на изискванията от обявата, да да демонстрира желание и мотивация за заемане на конкретната работна позиция, да накара работодателя да се запознае с автобиографията му и да го покани на интервю. При изпълнение на тази проектна дейност лицата от целевата група ще се запознаят с целите, съдържанието и формата на мотивационното писмо. Ще получат информация за най-често допусканите грешки при подготовката му, ще разгледат добри примери и ще получат съдействие за самостоятелно изготвяне на мотивационно писмо. Успешното преминаване на интервю е от съществено значение за получаване предложение за работа. Предоставената специализирана помощ на лицата от целевата група по проекта цели представяне по максимално добър начин пред бъдещия работодател уменията, опита и личностните качества на кандидата. Дейността включва подготовка за явяване на интервю за работа: стратегия, практически съвети относно подготовка на документи, външен вид и поведение, вербална и невербална комуникация, Ще се обсъждат най-често задавани въпроси от страна на интервюиращия и какво е удачно да пита кандидатът, грешки при събеседване за кандидатстване за работа, детайли за успешно интервю, проблемни ситуации, причини за отказ след интервю. Проектна дейност 5. Активна работа с потенциални работодатели за намиране на работа на лицата. Действия за промяна на нагласите на работодателите към конкретните лица в неравностойно положение, обект на подкрепата. 5.1.Организиране на работни срещи с работодатели от различни браншоне от региона на изпълнение на проекта и в зависимост от профила и желанията на включените в целевата група лица. Дейността предвижда да се работи активно с потенциалните работодателите за преодоляване на дискриминационните нагласи на някои от тях и насърчаването им за предоставяне на възможност за получаване на подкрепа при включване в заетост и наемане на лица в неравностойно положение. Фокусът е върху достъпността и устойчивостта на работното място, формиране на съзнание за проблемите на хората в неравностойно положение и възможно най-ранното им включване в трудовия процес за преодоляване и превенция на зависимостта от социалната система 107 628.19 0.00
Подбор и наемане на персонал за изпълнение на дейностите - Продължение 1: Необходимо е да се изготви и персонално досие на всяко лице от целевата група, в което ще се събира цялата налична информация от комплексната работа с него. След като приключи работата си по идентифициране на лицата от целевата група по проекта специалистът по активиране предава документацията и насочва лицата към мениджърите на случай и психолога за последващи действия по решаване на конкретни казуси и за участие в предвидените по проекта дейности за интеграция им на пазара на труда. Проектна дейност 2. Определяне на индивидуален мениджър на случай на всяко лице, който активно да подпомага лицето и проследява участието му в мерките, определени за него. Активното включване с цел подобряване на пригодността за заетост и достъпа до пазара на труда на хора в неравностойно положение чрез интегрирана подкрепа и индивидуализиран подход съгласно различните потребности на лицата включени в целевата група се ръководи от назначения по проекта кейс мениджър на случай/кейс мениджър. По време на изпълнение на проектните дейности той е в постоянна връзка чрез индивидуални и групови срещи с лицата от целевата група, с чието активно приобщаване към пазара на труда е пряко ангажиран и определя подходящи мерки за това като: 2.1. Предоставяне на информация и подкрепа за лицата, според техните индивидуални нужди; 2.2. Подкрепящи мерки за мотивиране и активно поведение на пазара на труда; 2.3. Професионално ориентиране и кариерно консултиране на хора в неравностойно положение; Мениджърът на случай извършва проучване на потребностите и потенциала на лицата и условията на средата, в която се намират и идентифициране на основните пречки пред трудовата и социалната им интеграция. Той осъществява личностен „скрининг” – оценка на интересите, предпочитанията, нагласите, желанията по отношение на бъдещетата трудова реализация на всеки един от целевата група, с което цели да допълни характеристиките на индивидуалния профил и да обоснове избора на конкретна мярка за подкрепа. Според индивидуалните нужди на лицата кейс мениджърът предоставя информация за законодателната уредба в областта на заетостта, обучението на възрастни, социалното подпомагане и др., както и за насърчителни мерки по програми за стаж и чиракуване, а случай на необходимост информация за законовите изисквания за стартиране на самостоятелен бизнес. Кейс мениджърът перманентно предоставя на лицата от целевата група информация за пазара на труда, а на мотивираните да започнат работа информация за свободни работни места и различни източници за търсене на работа. Мениджърът на случай провежда обучение за мотивация на лицата от целевата група за адаптиране в пазарните условия и активно поведение на пазара на труда чрез: •предоставяне на информация за тенденции в областта на трудовата заетост; •индивидуална самооценка на лицата от целевата група; •формулиране на лични очаквания и желания; •усвояване на умения за ефективно използване на различните източници за информация за свободни работни места; •мотивиране и усвояване на умения проследяване на всяка възможност за работа; •използване на позитивното влияние на групата - повишаване на активността за търсене на работа, сътрудничество, подпомагане, насърчаване. Процесът по кариерно консултиране подпомага лицата от целевата група по проекта да намерят и изградят подходящия за тях професионален път, вземайки информирани решения на базата на техните силни страни, знания и умения, ценности, интереси, таланти и амбиции, които ще им осигуряват удовлетворение и успех в работата. Кариерното консултиране ще се адаптира според индивидуалните нужди и цели на всяко лице и ще го подпомага в процеса на вземане на решения за неговото професионално ориентиране и развитие. Процесът преминава през следните стъпки/етапи: •идентифициране на желанията на лицето за областта на професионално развитие - лични и професионални ценности, силни и слаби страни, таланти, дарби; 0.00 0.00
Подбор и наемане на персонал за изпълнение на дейностите - Продължение 2: •анализ и идентифициране на придобития професионален опит /ако има такъв/, образование и калификация, придобити умения, вкл. преносимите умения, подходящата и неподходяща работна среда; •идентифициране на възможностите, които имате пред лицето, потенциалните области за професионално развитие; •конкретизиране на желаното професионално развитие- започване на работа, стартиране на собствен бизнес, включване в подходящо обучение; •разработване на изпълними кариерни цели и план за действиел 2.4. Психологическо подпомагане и мотивиране за активно поведение на пазара на труда Дейността цели придобиване на увереност за успешно преодоляване на психологическите и поведенчески бариери на лицата от целевата група за справяне със състоянието на безработица и мотивация за активно поведение на пазара на труда чрез професионална подкрепа от психолог, нает по проекта на „граждански договор“. В зависимост от индивидуалните потребности и идентифицираните проблеми /уязвима социално-икономическа ситуация, риск от социално изключване или дискриминация в нейните множество измерения на пазара на труда/, психологът предоставят на лицата от целевата група една или няколко психологически услуги като: Психологическо изследване за диагностика на индивидуалните психологически характеристики на безработното лице чрез прилагане на комплексни методи като интервю, събеседване, наблюдение, тестови методики и др. Индивидуално психологическо консултиране, което включва използване на специфични психологически техники за снижаване на напрежението и преодоляване на първоначалните трудности при провеждане на консултации с лица от уязвими групи - изслушване на лицата, идентифициране на проблеми, работа върху личностни бариери за тяхното преодоляване, подпомагане на лица при вземане на решения, оценяване на постигнатите резултати от набелязаните действия по време на предишни консултации, приемане на решения за нови действия, водещи до постигане на конкретни резултати, разрешаване на съществуващи проблеми и др. Групово психологическо консултиране за формиране на социални умения при търсене на работа, справяне със стреса и повишаване на самооценката на безработните лица, изграждане на основни умения за общуване и представяне пред работодатели и подпомащи трудовата им реализация, умения за адаптацията към пазара на труда и др. Психологическата помощ за мотивиране на активно поведение на пазара на труда е насочена към придобиване на практически умения за търсене на работа, усвояване на умения за успешно представяне пред работодател. За повишаване на активността се използва и позитивното влияние на групата - сътрудничество, подпомагане, насърчаване. Проектна дейност 4. Подпомагане осъществяването на контакти с институции/организации, според индивидуалните потребности на лицето или членове на неговото семейство, за преодоляване на пречки пред лицето за социално включване и включване в заетост – контакти с АЗ, АСП, детски градини, доставчици на социални/ образователни/ обучителни/ здравни услуги и др. В изпълнението на дейността е водеща ролята на мениджъра на случай, който подпомага лицата от целевата група по проекта при осъществяването на контакти с институции/организации - АЗ, АСП, детски градини, доставчици на социални/ образователни/ обучителни/ здравни услуги и др. Подпомагането се извършва според индивидуалните потребности на лицето или членове на неговото семейство, с цел преодоляване на пречки пред лицето за включване в заетост. Мениджърите на случай изпълняват функцията на посредник между лицата и институциите, които предоставят подходящите социални, здравни, образователни и др. услуги. За целта те работят съвместно с професионалисти в различни области и институции, за да предложат пакет от услуги, които в максимална степен удовлетворяват потребностите на съответното лице от целевата група. 0.00 0.00
Планирани дейности - Продължение 1: 5.2. Организиране и провеждане на 4 събития „Трудова борса“ С цел директно договаряне и удовлетворяване интересите на лицата, включени в целевата група по проекта и работодателите проектното предложение предвижда организиране и провеждане на 4 трудови борси. Тези събития ще предоставят възможност на работодателите от даден регион (или отрасъл) да заявят от какви работници се нуждаят и директно да се договарят с търсещите работа лица. Лицата, участващи в борсите, получават информация по интересуващите ги въпроси относно условията на работа и заплащане на конкретните работни места и да се договарят пряко с работодателите. В допълнение ще бъде представена информация за пазара на труда, политиките в областта на заетостта, проблемите и нуждите на хората в неравностойно положение, правата и задълженията на работодотелите и работниците. Ще бъдат разпространени разработени информационни материали за популяризиране политиката за активиране и възможностите за реализиране на пазара на труда, правата и задълженията на търсещите работа лица и споделени мотивиращи, вдъхновяващи за промяна лични истории на хора намерили трудова реализация и променили живота си. При организирането на подобни събития съдействието на работодателите, участващи в трудовата борса, е от съществено значение за избора на професионална област, необходимата квалификация квалификация и успешното адаптиране към ново работно място на участниците от целевата група по проекта. 5.3. Организиране и провеждане на 5 събития „Ден на работодателя“ След анализиране на резултата от проведеното мероприятие „Трудова борса“ и във връзка с проявен интерес от страна на включените в него лица от целевата група и участващите работодатели, проектноно предложение предвижда организиране и провеждане на 5 дни на работодателя, като 1 ще бъде проведен в строителен обект на кандидата и 4 в производствени бази на други работодатели от района, по възможност от различни браншове. По време на мероприятието „Ден на работодателя“ представители на работодателите ще запознаят включените в целевата група по проекта лица със своята дейност и перспективите за развитие и наличните свободни работни места. Организирането им по иновативния начин на място в производствените бази на работодателя ще им даде представа както за производствения процес и естеството и спецификата на предлаганата работа, така и за условията на труд, за работната среда и социалните придобивки за работещите в предприятието. Лицата от целевата група ще могат да се информират подробно и да добият лични преки впечатления за характера на предлаганата работа, да устанавят директен контакти с представителите на фирмата, да задават въпроси към работодателя и да преценят дали съвместната им дейност ще е от интерес за тяхната трудова реализация и переспективи за кариерно развитие. Обратната връзка на с работодателя и лицата от целевата група относно удоволетвореността от този активен контакт ще им помогне на кейс мениджърите за оптимизиране на работата им за качествено изпълнение на проектните дейности и съобразяване с желанията както на лицата от целевата група, така и работодателите. 6.Дейност за видимост, прозрачност и комуникация съгласно условията и изискванията на Глава III Видимост, прозрачност и комуникация и Приложение IX от Регламент (ЕС) 2021/1060 7.Организация и управление на проекта 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).