Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 191 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The main priority of the project proposal "Support for all children" is prevention of the social exclusion of children and families from vulnerable groups, as well as the prevention from abandonment and institutionalization of children with disabilities and building special skills for their growing in a family environment.
A package from integrated social, educational, health services and services for care for children and their parents from vulnerable groups will be provided in the project. The services will be provided in the Center for early intervention of the disabilities, in the kindergarten which have been renovated and furnished within the project Social inclusion, in the kindergartens on the territory of Dimitrovgrad municipality, as well as in the houses of the services’ users.
The following specialists for the implementation of the project activities will be hired: tree social workers, three pediatricians, speech therapist, physical therapist, two psychologists, two nurses, a midwife, lawyer, dentist, four mediators, a special teacher, teacher and mediator for the summer school. The team of the specialists will prepare the relevant documentation for all the future users in compliance with the Methodological guides. The lead principle in the implementation of the project will be highlighting the specific needs and requirements of all the users and ensuring an integrated access to health, social and educational services.

Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1 - Организация и управление на проекта: Целта на Дейност 1 - Създаване на добра организация за ефективно изпълнение, управление и система за мониторинг и оценка на дейността по Проекта, която гарантира качество, ефикасност и ефективност при успешно постигане на заложените проектни цели. За изпълнение на дейността ще бъде назначен Екип за организация и управление включващ: ръководител- 1, координатор-1, счетоводител- 1.Членовете от екипа ще бъдат наети на втори трудов договор. Основни задължения на членовете на Екипа ще бъдат: Координатор 1.Изготвя план-графика за изпълнение на Проекта. 2.Отговаря за спазването на графика за изпълнение на Проекта. 3.Подпомага ръководителя на проекта при изготвянето на месечни и окончателни доклади за изпълнението на дейностите по Проекта. 4.Подготвя необходимата документация за провеждането на процедури за възлагане на обществени поръчки за дейностите, попадащи в обхвата на Проекта. 5.Отговаря за регистрирането на трудовите договори на специалистите по Проекта в НАП. 6.Води входяща и изходяща кореспонденция и съдейства при подготовката на публични дейности по Проекта. 7.Съвместно с ръководителя организира работни срещи на екипа по Проекта и ги протоколира. 8.При откриване на нередност или при подозрение за нередност или измама на който и да е етап от изпълнението на Проекта, докладва на ръководителя. 9.Изпълнява и други задължения възложени му от ръководителя на Проекта, свързани с работата му. Счетоводител 1.Извършва оперативен финансов мениджмънт на средствата. 2.Изпълнява цялостната финансово - счетоводна дейност, свързана с изпълнението на Проекта, в съответствие с нормативните актове, регламентиращи този тип дейност. 3.Изготвя всички трудови и граждански договори, ведомости, финансови доклади, отчети и документите съгласно Методите за финансово управление и Закона за счетоводството. 4.Подготвя и извършва всички плащания. 5.Отговаря за наблюдението и контрола върху изпълнението на сключените договори за обществени поръчки. 6.Представя финансови отчети и при констатирани по тях нередности ги отстранява. 7.Обезпечава техническото обслужване на Проекта. 8.При откриване на нередност или при подозрение за нередност или измама на който и да е етап от изпълнението на Проекта, докладва на ръководителя. 9.Изпълнява и други задължение възложени му от ръководителя на Проекта, свързани с работата му. Екипа за организация и управление на Проекта се запазва в същия състав работил по Проект Социално включване, финансиран със заемни средства по Световна банка. При финансовото изпълнение на Проекта ще се спазват всички принципи за законосъобразност, прозрачност, надеждност и оперативна ефективност за постигане целите на Проекта. Основни задължения на специалистите: Основните задължения на отделните специалисти ще бъдат подробно разписани в заданията за работа и длъжностните им характеристики, които ще бъдат неразделна част от всеки договор. 84 581.90 85 358.39
Дейност 2 - Информация и публичност: Във връзка с изпълнение на Дейност 2 - Информация и публичност ще се реализира кампания, като се спазват правилата за осигуряване на широко достъпна, разбираема и изчерпателна информация за ролята на ЕСФ и ОПРЧР. При стартирането, по време на изпълнението и при финализиране на Проекта ще се използват целенасочени послания към потребителите от целевите групи и обществеността. Ще бъдат отпечатани и разпространени информационни материали(брошури, листовки и плакати) сред целевата група по Проекта. Ще бъдат организирани информационни срещи при стартиране на Проекта и при финализиране за отчитане на постигнатите резултати. При провеждане на информационните кампании за участниците в тях ще бъдат предвидени рекламни материали(папки, химикали и др.).Предвиждат се и публикации в пресата. 5 015.60 4 665.20
Дейност 3 - Общностен център с всички услуги,управление и издръжка: Във връзка с изпълнение на Дейност 3 - Във връзка с предстоящото стартиране на услугите по Проекта ще бъдат назначени следните специалисти:ръководител на центъра,счетоводител,хигиенист.Ръководителят на центъра. ще започне разработването на Правила за дейността на Центъра за ранна интервенция на уврежданията и на Процедурите съобразени с Методическите ръководства, специално разработени по проекта за Социално включване. След извършеното проучване от медиаторите в отделните услуги, списъците с имената и адресите на потребителите ще бъдат предоставени на Ръководителя на центъра.Ръководителят на Центъра за Управление и функциониране на услугите ще изготви всички необходими документи, предхождащи същинското предоставяне на услугите(заявления, декларации, медицински документи, договори и други). Ръководителят на Центъра, на база събраната информация за бъдещите потребители ще изготви предварителни графици за работа на специалистите.Ръководителя на центъра ще бъде отговорното длъжностно лице по приемане,проверка и предоставяне на ръководителя на Проекта на цялата отчетна документация на специалистите ангажирани да работят в отделните услуги.Задълженията на ръководителя на центъра ще бъдат подробно разписани в длъжностната му характеристика.Счетоводителят ще отговаря за отчитането и оформянето на всички разходооправдателни документи(пътни листи,месечни отчети на превозното средство,ще оформя документите по завеждане и изписване на всички материали постъпили в склада).Хигиениста ще поддържа хигиената в Центъра за ранна интервенция на уврежданията.Задълженията на счетоводителя и хигиениста ще бъдат подробно разписани с длъжностните характеристики. 134 271.40 146 833.16
Дейност 4 - Семейно консултиране и подкрепа, вкл. работа с родителите и децата, дейности за семейно планиране, индивидуална работа, в т.ч. и индивидуална и групова работа с деца и родители, включително и с деца и родители, които не са от уязвими групи, с цел посещаване на детска градина: Услугата включва следните дейности: 1.Групови и индивидуални сесии за семейно планиране-Целта на тази дейност е предоставянето на информация, консултации и обучение в областта на репродуктивното здраве, методите за контрацепция, болестите, предавани по полов път и семейното планиране. 2.Групи за консултация и подкрепа на родители на деца от 3 до 7 г.-Дейността е свързана с предоставяне на социални, юридически и други видове консултации за повишаване на познанията и информираността на семействата относно техните права и отговорности по отношение на грижата за детето. 3.Консултиране и подкрепа (индивидуално или групово) -Дейността е насочена към идентифициране на децата и семействата в риск чрез провеждане на дейности в рамките на общността,идентифициране и насочване на бременни жени в риск и майки към системата за здравеопазване; предоставяне на индивидуална подкрепа;групова работа с родители, които не полагат достатъчни грижи за децата си. Услугата предполага групова или индивидуална работа – консултиране и психотерапия на деца, подложени на насилие и неглижирани деца. 4.Консултация на деца, живеещи в рискова семейна среда-Дейността е свързана с индивидуална работа с деца, които живеят в условия, възпрепятстващи тяхното развитие. Консултацията ще бъде комплексна и ще включва мобилни дейности в по-затворените общности. 5.Работа с деца, интегрирани в детски градини, с цел посещаване на детска градина-Дейността е свързана с преодоляване на социалното изключване, изграждане на умения, необходими за равен старт в училище, преодоляване на езиковата бариера чрез средствата и методите за работа в детските градини 6.Работа с родителите на децата, интегрирани в детски градини, с цел посещаване на детска градина-Дейността е свързана с предоставянето на възможност за срещи на родителите с персонала в детските градини и социални работници с цел преодоляване на недоверието на родителите относно това, че техните деца се чувстват добре в новата среда; включване на всички родители в интегриращи дейности. 7.Работа с останалите родители – организиране на срещи за преодоляване на предразсъдъците към новите деца, записани в детска градина-Дейността е свързана с организиране и провеждане на срещи за преодоляване на предразсъдъците към новите деца в детската градина; участие в съвместни дейности с родителите на новозаписаните деца. 8.Съвместна работа с всички родители на деца, посещаващи детска градина-Целта на тази дейност е взаимно разбиране, приемане и взаимна адаптация. С оглед епидемичната обстановка в страната през 2020 и 2021 год. и до приключване на проектните дейности, с цел осигуряване на непрекъснатост при предоставянето на услугата, специалистите ще провеждат при възникнала необходимост индивидуални консултации и/или домашни посещения. 220 851.25 235 822.10
Дейност 5 - Индивидуална педагогическа подкрепа за деца с увреждания : Дейността включва-оценка на нуждите на децата от подкрепа. Децата ще получат помощ за усвояване на знанията и уменията, необходими за първи клас. Услугата може да включва наблюдение на адаптирането на детето и неговото развитие през първата година в училище. По-специално дейността обхваща: 1.оценка на нуждите на децата от подкрепа 2.индивидуална работа за оказване на помощ на децата при усвояването на знанията и уменията, необходими за първи клас 3.работа с родителите за развиване на умения за подкрепа на децата през учебната година 4.ако предстои децата да бъдат интегрирани в масово училище, освен индивидуалната работа с тях ще е необходима и групова работа, за да се запознаят децата със социалната среда и да им се помогне да изградят социални умения. 39 267.74 38 317.20
Дейност 6 - Допълнителна педагогическа подготовка за повишаване на училищната готовност на децата за равен старт в училище : Дейността включва - Създаване на летни групи/училища. Целта на дейността е да се доразвият или да се съхранят придобитите когнитивни и социални умения в предучилищното образование. Посещавайки лятно училище, децата ще имат възможност да доразвият или да съхранят придобитите когнитивни и социални умения преди да постъпят в училище. В летните училища образователните елементи се комбинират с игри и дейности, обогатяващи познанията на децата за обкръжаващия свят. Летните училища предоставят дейности за подобряване на предучилищната подготовка като: 1.Преодоляване на затруднения в изучаването на български език и др., осигуряване на възможност за равен старт в първи клас в смесени училища. Децата се разделят на групи в зависимост от техните нужди; 2.Игри в съответствие с предпочитанията на децата; 3.Кратки екскурзии в или в околностите на града или селото; 4.Включване на родителите в екскурзиите като придружители; 5.Организиране и провеждане на състезания, викторини и др. в края на летните училища; 6.Закупуване на книги и материали за първи клас 32 932.02 34 106.73
Дейност 7 - Ранна интервенция на уврежданията, пряка работа с децата с увреждания и техните семейства, вкл. рехабилитация и дейности по консултиране, обучение, мобилна работа с детето в неговия дом: Дейността включва: 1.Посещения на кинезитерапевт в отделенията за новородени в болниците-Посещението на кинезитерапевта или друг специалист от Центъра за ранна интервенция на уврежданията при майката и детето, възможно най-скоро в периода на престоя на майката в болницата след раждането. Специалистът запознава майката (родителите) с основните положения, свързани с грижата за нейното/тяхното бебе. 2.Посещения в Центъра за ранна интервенция на уврежданията-Дейността е свързана с посещения на майката или друг член на семейството, заедно с бебето, в Центъра за ранна интервенция на уврежданията.Работата включва индивидуални дейности за детето с участието на родителя и включването на детето в група от негови връстници – при достигането на определен етап от развитието.Дейността е свързана и с консултиране (относно съществуващата мрежа от услуги и достъпната за родителите и за детето финансова подкрепа, консултация по проблеми, които възникват при ежедневната грижа за детето, родителските отговорности, семейните трудности, свързани с необходимостта от осигуряване на грижи за дете с увреждане и др.). 3.Редовни посещения на мобилен екип в домовете на семействата -Целта на тази дейност е мониторинг на грижите за децата и осигуряване на подкрепа за формиране и подобряване на уменията за грижа за децата. Тази дейност също така е свързана с предоставяне на консултация(относно съществуващата мрежа от услуги и достъпната за родителите и за детето финансова подкрепа, консултация по проблеми, които възникват при ежедневната грижа за детето, родителските отговорности, семейните трудности, свързани с необходимостта от осигуряване на грижи за дете с увреждане и др.). 228 810.21 212 888.33
Дейност 8 - Подобряване достъпа до здравеопазване и промоция на здравето чрез подкрепа за осигуряване на здравна детска консултация и дейности по превенция на заболяванията: Дейността включва: 1. Консултации за смущения в храненето: насърчаване на кърменето, Обучение по здравословно хранене, съответстващо на възрастта и индивидуалните нужди на детето; 2. Консултации по отношение на съня – информация по отношение на физико-психологичните страни на съня на бебетата, консултиране при проблеми със съня, водене на график на спане и др.; 3. Обучение за масажи, упражнения, стимулация и основни грижи за бебето, практики за подобряване на здравето; 4. Предотвратяване на детски заболявания; 5. Съдействие за регистрация при общопрактикуващ лекар 6. Консултации - групови и индивидуални за повишаване здравната култура,относно профилактика на детските зъби и устна кухина. С оглед епидемичната обстановка в страната през 2020 и 2021 год.и до приключване на проектните дейности, с цел осигуряване на непрекъснатост при предоставянето на услугата, специалистите ще провеждат при възникнала необходимост индивидуални консултации и/или домашни посещения. 81 617.85 65 605.89
Дейност 9-Предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране на бъдещи и настоящи родители за формиране и развитие на родителски умения: Дейността включва: 1. Групи за консултация и подкрепа на бъдещи родители -Тази дейност е насочена към повишаването на знанията и уменията на бъдещите родители, както във връзка с особеностите на раждането, така и във връзка с нуждите на новороденото и необходимата подходяща семейна среда за отглеждането на детето ; 2. Групи за консултация и подкрепа на родители с бебета и деца на възраст от 0 до 3 г.-дейността е насочена към повишаване на познанията и подобряване на уменията на родителите с оглед способностите и особеностите на бебетата и малките деца в етапа на ранното им развитие, както и с оглед необходимата подходяща семейна и общностна среда за отглеждане на дете.Родителите ще бъдат консултирани относно мрежата от услуги за подкрепа (социални, здравни, за заетост и др.) и тяхната роля за развитието на детето, както и за ролята на подкрепата на общността. При желание от страна на потребителите ще бъдат създадени родителски групи за взаимопомощ. 3. Групи за родители и бъдещи родители -тази дейност е свързана със споделянето на мнения и опит – бъдещите родители и родителите на малки деца ще се събират и ще обменят своите мнения и опит.Целта е да бъде създадена среда, в която всички страхове, притеснения и въпроси на бъдещите и на младите родители да бъдат изказани и споделени. 4. Индивидуална работа с бъдещи родители и родители на деца от 0 до 3 г.-Работата включва както консултиране и съвети, така и подкрепа за придобиване на практически умения за грижа за деца. Целта е осигуряване на допълнителна индивидуална подкрепа на участниците в групите за консултация и подкрепа.Освен това, чрез тази дейност се цели и оказване на индивидуална подкрепа на тези бъдещи родители и родители на деца от 0 до 3 г., които отговарят на критериите за включване в групите, но не могат да участват поради обективни причини. С оглед епидемичната обстановка в страната през 2020 и 2021 год. и до приключване на проектните дейности, с цел осигуряване на непрекъснатост при предоставянето на услугата, специалистите ще провеждат при възникнала необходимост индивидуални консултации и/или домашни посещения. 0.00 0.00
Дейност 10 - Осигуряване на транспорт,с цел посещаване на интегрираните услуги,детска градина,мобилна работа: Осигуряване на транспорт,с цел посещаване на интегрираните услуги,детска градина,мобилна работа. 103 052.94 105 529.72

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).