Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The current project proposal of the Municipality of Stara Zagora aims to provide support to children from 0 to 6 years and their families from vulnerable groups, including Roma communities to improve access to health care, the formation of parenting skills, improving the family environment, increasing the school readiness of children for inclusion in the educational system, with the aim of reducing the transmission of poverty between generations. Comprehensive integrated services in early childhood are aimed at improving access to education, health protection and development of social skills for children aged from zero to six who do not attend and do not have access to kindergarten or nursery, and live in isolated rural and poor areas with a concentration of problems at risk of poverty, social exclusion and marginalization. The activities planned in this project proposal include the construction of a complex of three centers, offering functional services and contributing to improving the quality of life, social inclusion and early childhood development of children from vulnerable groups.

It is planned to open a complex of three centers, located in three socially isolated communities in the villages of Kaloyanovets, Han Asparuhovo and Bratya Kunchevi. The complex will offer integrated services - health, social and educational, work with parents and stakeholders. The implementation of this project proposal will support the efforts of the Municipality of Stara Zagora for social inclusion and improvement of the well-being of vulnerable communities and will develop and introduce a systematic approach to early childhood intervention with special emphasis on children aged from zero to six and individuals. who take care of them. The partnership with a local non-governmental organization from Bulgaria - World Without Borders Association, which works in the field of Roma social inclusion, education and healthcare, will also contribute to achieving the goals of the project.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Управление на проекта: Управлението на проекта включва координиране на всички дейности за изпълнение на проекта, финансовото управление и контрол, вътрешния мониторинг. Организацията и управлението на проекта се осъществява от екип, състоящ се от представители на Общинската администрация на град Стара Загора. Той включва ръководител, координатор, счетоводител, технически сътрудник и експерт - партньорства, с доказан административен и оперативен капацитет. По отношение на екипа за управление на проекта се цели координиране на усилията на хората и използването на ресурсите, подобряване на взаимодействието между членовете на проектния екип чрез развиване на индивидуалните и груповите умения и компетенции на хората за реализация на проекта. В рамките на дейността "Разходи по управление на проекта" ще бъде осъществен контрол на изпълнение на планираните дейности за постигане на очакваните резултати и индикатори. Основните задължения на членовете на екипа за управление на проекта са както следва: - ръководител - оглавява и контролира реализирането на проектните дейности и ще отчита дейността си на програмния оператор на програма "Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи". - координатор - ще осъществява координация на строително-ремонтните дейности, дейностите на центровете и комуникацията с партньорите. Ще подпомага работата на екипа на Комплекса и ще отчита дейността си на ръководителя на проекта и на програмния оператор на програмата. - счетоводител - ще осъществява всички счетоводни дейности, касаещи Комплекса и ще отчита дейността си на ръководителя на проекта и на програмния оператор на програма "Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи". - технически сътрудник - ще осъществява координация и отчитане на дейностите. Ще подпомага работата на екипа на Комплекса и ще отчита дейността си на координатора и ръководителя на проекта, както и на програмния оператор на програмата. - експерт - партньорства - осъществява цялостната комуникация и координация на дейностите, реализирани в рамките на проектното сътрудничество между организациите, организира обучение на екипа за изпълнение за работа с ромска общност. Екипът за управление на проекта се ангажира с: - Отчитане на изпълнението – изготвяне и разпространяване на регулярни отчети за изпълнението на проекта; - Интегриран контрол на промени – координиране на всички необходими изменения в хода на проекта в обхвата, графика или разходите, наложили се поради промени в изискванията или поради външни фактори и условия по време на изпълнение на проекта; - Контрол на качеството – проследяване на специфичните за проекта резултати и оценка на тяхното съответствие с приетите от финансиращия орган стандарти, идентифициране на пътища за елиминиране на причините за незадоволително изпълнение; - Контрол на риска – следене на идентифицираните рискови фактори и на ефекта от тяхното проявление върху целите на проекта, идентифициране на нови рискове, появяващи се в хода на проекта, предприемане на действия за намаляване и избягване на риска. 78 100.00 55 702.91
Информация, публичност и одит : Съобразно изискванията относно информация и комуникация, залегнали в Регламента за изпълнение на Финансовия механизъм на ЕИП и Норвежкия финансов механизъм за периода 2014 – 2021г., Община Стара Загора разработи план за публичност по проект „Предоставяне на комплексни грижи в ранна детска възраст в община Стара Загора“. Заложените мерки и дейности са съобразени с Ръководството за комуникация и дизайн на финансиращия орган. Бенефициентът, в лицето на Община Стара Загора разбира и осъзнава, че комуникацията е инструментът, чрез който запознаваме широката общественост и медиите с очакваните резултати, реализираните дейности и реалните промени в живота на целевата група. В тази връзка, Общината ще предоставя информация на различните етапи от изпълнението на проекта на възможно най – широк кръг заинтересовани страни на местно, национално и международно ниво. Основна задача на плана за информация и комуникация по проект „Предоставяне на комплексни грижи в ранна детска възраст в община Стара Загора“ ще бъде информацията да достигне до възможно най -широк кръг от хора, организации и институции, както и представители на целевите групи в трите социално изолирани общности на територията на селата Калояновец, Хан Аспарухово и Братя Кунчеви. Цели се обхват на поне 300 деца на възраст от 0 до 6 години, представители на ромския етнос, както и техните родители и други заинтересовани страни. При реализирането на дейностите по информация и публичност ще се следват хоризонталните политики и ще се цели полов баланс и обхват на приблизително 50 % жени и 50 % мъже. Бенефициентът се ангажира да направи ясно изразена и видима подкрепата на Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство и на страните – донори. Бенефициентът предвижда във всички рекламни, медийни, аудиовизуални материали и други да постави на видно място отличителните знаците на финансиращия орган и да подчертава неговия принос за изпълнението на проекта. 35 000.00 18 750.00
Ремонт, обзавеждане и оборудване на комплекс от три центъра: Настоящата дейност има за цел ремонт, обзавеждане и оборудване на комплекс от центрове /хъбове/ в три социално изолирани общности на територията на Община Стара Загора. В резултат от проведено проучване на екипа на администрацията са идентифицирани три социално изолирани общности на територията на Общината, находящи се в селата Калояновец, Хан Аспарухово и Братя Кунчеви. В трите населени места са определени подходящи сгради, намиращи се на комуникативни места в близост до кварталите с концентрирано малцинствено население. 1. На територията на село Калояновец, което е и населеното място с най - голям дял на деца на възраст от 0 до 6 години от ромски произход се предвижда обособяване на основната сграда на Комплекса. Пространството е бивш училищен стол, общинска собственост, който към момента не функционира. На обща разгъната площ от 196,56 кв. м се предвижда обособяване на зали за занимания, помещения за групови и индивидуални консултации и интервенции, офис помещения, санитарни възли и складови помещения. В рамките на дейността пространствата ще бъдат оборудвани и обзаведени по модерен и функционален начин, предоставящи възможности за организиране на паралелни дейности с деца и родители. 2. На територията на село Хан Аспарухово е идентифицирана сграда, находяща се в центъра на населеното място. В западната и част функционира здравен център, който е добре познат и достъпен за ромската общност. В непосредствена близост до здравната служба, на територията на същата сграда се предвижда обособяване на център за предоставяне на комплексни грижи в ранна детска възраст. Планира се обособяването на две помещения, санитарен възел и приемна, които ще са обзаведени и оборудвани, съобразно заложените дейности и потребностите на целевите групи. 3. На територията на село Братя Кунчеви се предвижда обособяването на център, притежаващ същите параметри и разположение като гореописания в село Хан Аспарухово. Сградата е разположена в центъра на селото, а в западната и част е обособен здравен пункт, обслужващ местното население. От функционална гледна точка разпределението на помещенията в центъра включва две помещения, санитарен възел и приемна. Гаранция за последващата поддръжка и устойчивост на ремонтираните, оборудвани и обзаведени центрове следва да бъде решението на общински съвет - Стара Загора от 30.09.2021г., чрез което е поет ангажимент към управляващия орган за добро и качествено стопанисване. 439 670.70 379 838.41
Наемане на експерти : В рамките на настоящата дейност и с цел обезпечаване на планираните за изпълнение мерки за предоставяне на комплексни грижи в ранна детска възраст се планира наемането на експертен персонал. Той ще бъде отговорен за фактическото изпълнение на предвидените образователни, социални и здравни услуги за деца на възраст от 0 до 6 години и техните родители. Целта на Община Стара Загора е да осигури висококвалифицирани професионалисти, които чрез формиране на мултидициплинарен екип да оказват подкрепа на децата и родителите от етническите малцинства на територията на трите социално изолирани общности. Ключова роля за изпълнението на предвидените дейности ще имат ромските образователни медиатори, назначени по проекта. Планира се ангажирането на трима медиатори (по един във всеки център) за период от 18 месеца, на пълен работен ден. По същество, медиаторът е посредник, който улеснява ефективната комуникация между страните като слуша внимателно и задава правилните въпроси, които помагат да се стигне до същността на проблема. Ромският образователен медиатор е посредник между семейството и центъра, връзката между специалистите и родителите. В нормативната уредба не са утвърдени норми за квалификация и образователен ценз на медиатора, но са заложени следните изисквания към него: да е от общността, да владее майчиния език на семействата, да е авторитет пред тях и се ползва с влияние. Основен ангажимент на медиаторите ще бъде идентифициране на конкретните потребители (семейства/деца/бъдещи родители) – картиране или анализ на нуждите на конкретните потребители и работа с децата за придобиване на необходимите основни навици за учене, социално поведение, хигиена, социализиране. За постигане на целите на проекта, в екипа от специалисти ще бъдат привлечени педагози с опит в сферата на предучилищната и училищната педагогика. Планира се назначаването на трима педагози (по един във всеки център) за период от 18 месеца, на пълен работен ден. Тяхна основна цел ще бъде осигуряването на методическа педагогическа подкрепа за изучаване на български език от деца, чийто майчин език е различен от българския, с цел по-лесно и бързо адаптиране в предучилищното и училищното образование. На непълен работен ден ще бъдат ангажирани специалисти - психолог, социален работник, логопед и медицински специалисти - педиатър и медицинска сестра. Те ще предоставят индивидуални и групови консултации за представителите на целевата група и по график ще обслужват и трите центъра, формиращи Комплекса. За организационното планиране и обезпечаването на правилното функциониране на трите центъра ще бъде назначен управител на услугата, който ще бъде нает за период от 18 месеца, на пълен работен ден. Управителят на услугата ще бъде и материално отговорно лице на Комплекса. Той ще поддържа и актуализира документацията, свързана с организацията на работа в Комплекса, ще ръководи седмични срещи и ще организира график на работа на служителите, наети на непълно работно време. Негов основен ангажимент ще бъде да контролира цялостната дейност на услугите и да изготвя аналитични месечни доклади за дейността на центровете. Наемането на експерти е ключова дейност за постигане на целите и индикаторите по проекта. Съгласно предвидените длъжности ще бъдат разкрити нови работни места и ще бъде формиран бюджет за изпълнение на дейността, включващ разходи за възнаграждения и дължими вноски за сметка на работодателя, съгласно установените изисквания в Кодекса на труда. 294 120.00 149 461.40
Образование и здравни грижи в ранна детска възраст: Дейност "Образование и грижи в ранна детска възраст" включва изпълнението на ключови мерки за постигане на проектните цели.Основна функция в рамките на дейността ще имат ромските образователни медиатори, педагогическите специалисти и медицинските лица, които ще бъдат ангажирани в предоставяне на комплексни услуги, насочени към подобряване на достъпа до образование, опазване на здравето и подобрена социална адаптация на децата от 0 до 6 години от ромски произход. За постигане на този резултат ще се извърши картографиране уязвимостта на семействата в общността.На идентифицираните деца и семейства ще бъдат предоставени услуги с различна интензивност като отговор на тяхната нужда, както и програми за работа с проблемите на общността при отглеждането на деца; на децата и семействата без достъп до здравни, образователни и услуги за социално подпомагане ще бъде осигурена подкрепа за получаването на такъв; ще се работи по подобряване на междусекторната координация в случаите на най-уязвими деца и семейства. Предвиждат се следните дейности: - дейности по идентифициране на конкретните потребители, информирането им и привличането им като ползватели на услугите; - разработване на стратегия и методология за предоставяне на услугите, базирана на потребностите на целевите групи. Тя ще бъде подготвена в началото на изпълнението на дейностите и ясно ще определя принципите и правилата за предоставянето на услугите - отговорност за създаването на документа ще има партньорът по проекта Сдружение "Свят без граници". - ежедневни занятия с образователна и занимателна насоченост за децата от ромските малцинства. Ще се акцентира на допълнителните занимания по БДП, околен свят и физическо възпитание; - интензивно изучаване на български език от деца и родители, чийто майчин език е различен от българския, с цел по-лесно и бързо адаптиране в предучилищното и училищното образование на децата и преодоляване социалната изолация на родителите; - провеждане на групови занимания с децата за придобиване на необходимите основни навици за социално поведение, хигиена и здравословен начин на живот; - провеждане на фокус - групи с родители за промяна на нагласите спрямо образованието на техните деца; - профилактични прегледи и групови консултации за повишаване на здравната култура на целевите групи, които да помогнат за предоставянето на услуги, културално съобразени с ромското население и отговарящи на неговите нужди от здравна грижа. - семинари с медицински специалисти от системата на извънболничната помощ (педиатри и медицински сестри) за запознаване с актуални въпроси, свързани с проследяването на детското развитие, ранните маркери за забавяне в общото развитие на детето, както и за нарушения на зрението и слуха. Предвижда се въвеждане използването на Чек лист за родители за проследяване на детското развитие,който ще се попълва от родителите или от медицинските специалисти по време на профилактичните прегледи и има за цел да повиши разбирането и чувствителността на родителите към детското развитие и очакваните постижения на всеки възрастов етап. - създаване на наръчник от типа"Case study"споделящ добрите практики от реализираните дейности на местно ниво с целевите групи. Наръчник от типа"Case study"представлява подробни указания от тип „Как да подходим“.С него се дава основна (качествена) информация спрямо целевите групи. Ролята му в проектните дейности е съобразна вътрешна качествена оценка по критерии и показатели, която ще е научно обоснована. Целта е да се предостави обобщен източник на информация качествената промяна в целевите групи. Ръководството ще бъде достъпно, безплатно и адресирано до всички заинтересовани в областта на предоставяне на комплексни услуги и грижи в ранна детска възраст. Ще бъде в електронен формат и на хартиен носител. Подготовката му ще се осъществи чрез регулярни фокус групи и супервизии със специалистите от трите хъба. - отговорност за създаването на документа ще има партньорът по проекта - Сдружение "Свят без граници". 63 500.00 16 307.31
Дейности за социално включване: Настоящата дейност предвижда изпълнение на ключови дейности за социално включване на деца от 0 до 6 години и техните родители от ромски етнос. Ефективното социално включване може да се постигне чрез взаимно опознаване и участие в съвместната социализация между деца от различни етнически групи и то от най-ранна детска възраст. За целта се предвижда: 1. Предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране от психолог на бъдещи и настоящи родители за формиране и развитие на родителски умения, създаване на връзка родител-дете, както и психологическа подкрепа на децата, повишаване на самочувствието и увереността им в общуването с деца от друг етнос, осъществяване на емоционална подкрепа за активното им включване в образователната система. В рамките на тази дейност ще се осъществява: - Индивидуална и групова работа на психолог с бъдещи родители, с родители с бебета и деца на възраст от 0 до 6 г., работа с деца от целевата група. 2. Семейно консултиране и подкрепа, индивидуална и групова работа с деца и родители с цел социална адаптация. В рамките на тази дейност ще се осъществява: - Индивидуална и групова работа на психолог и социален работник с родители за,справяне със семейни проблеми, създаване и развитие на умения и ресурси за пълноценно социално включване и реализация, както и работа с деца от целевата група за пълноценна интеграция, намаляване на бедността чрез инвестиции в ранното детско развитие и подобряване на готовността им за включване в образователната система. 16 000.00 0.00
Дейности за активно включване на общността: Дейностите за активно включване на общността целят превръщане на родителите в активен участник и партньор на общинска администрация, НПО, образователни институции и други местни заинтересовани страни, чрез формиране на доверие и толерантност и изграждане на устойчив модел за решаване на проблемите на ромската общност чрез формиране на диалогичност и емпатия между етносите. Чрез реализирането на ключови дейности ще се осъществи превенция на сегрегацията и ще се подкрепят усилията за активно включване на общността в обществения живот на населените места. В рамките на дейността ще бъдат създадени: - родителски клубове, обединяващи български и ромски родители - дейността е насочена към развитие на механизми за самоорганизация и взаимопомощ. Изграждането на клуба ще допринася за развитие на умения в децата, младите хора и жените от местната ромска общност за създаване на защитена среда за изграждане на ресурс за самоорганизиране, взаимопомощ и подкрепа, повишаване на собствените възможности за справяне с проблемите на общността. Основният подход се базира на проучване на специфичните потребности, разработване на дейности и механизми за общностна подкрепа, изграждане на местен капацитет у представителите на общността и на организациите работещи в населените места в общината. Чрез създаването на родителски клубове ще се постигне по - добро ниво на междуинституционално сътрудничество и подкрепа. - Общностни дейности и кампании,насочени към недопускане на дискриминация, основана на раса, етнически произход или религиозна принадлежност. 28 500.00 0.00
Дейности за споделяне на добри практики и укрепване на двустранните отношения: За реализиране на дейността за споделяне на добри практики и укрепване на двустранните отношения са предвидени: 1.Обмяната на опит и добри практики с партньор от страните – донори: чрез обмяната на опит и добри практики с партньор от страните-донори ще се постигнат общите цели на Регламента за изпълнение на ФМ на ЕИП 2014-2021г., а именно да допринесе за намаляване на икономическите и социалните различия в Европейското икономическо пространство и да укрепи двустранните отношения между държавите донори и държавите бенефициенти. Широкото международно сътрудничество с организация от страните - донори ще допринесе за повишаване на социалната значимост на проблема и ще внесе добавена стойност в интервенциите на местно ниво чрез въвеждане на нови модели на работа, ще допринесе за повишаване на капацитета на експертите, ангажирани в рамките на проекта. 2. Обмяна на опит и добри практики с други общини на територията на страната – за споделяне на проблеми и постигнат напредък от всяка от общините. В периода на изпълнение на проекта се предвижда реализирането на: 1.Обмяната на опит и добри практики с партньор от страните-донори чрез: - Осъществяване на учебна визита по покана на партньор от страна-донор по проекта с участието на екипа за управление и на персонала на Комплекса. В рамките на дейността ще се реализира непосредствено наблюдение на работата на организации, работещи в сферата на ранното детско развитие. Целта на визитата ще е запознаване с принципите на работа, политики и практики в съответната страна и изграждане на капацитет у екипа на Комплекса. - Реализиране на посещение от страна на партньорите в България с цел подкрепа при адаптирането на добрите практики, придобити от тях, на местно ниво. 2. Обмяната на опит и добри практики с други общини на територията на страната – двустранни посещения – екипът за управление и екипът за изпълнение от община Стара Загора и друга община, ангажирана с работа по проекта, ще разменят визити. Община Стара Загора може да бъде домакин и на общи срещи на всички общини – бенефициенти по проекта – за споделяне на проблеми и постигнат напредък от всяка от общините. 21 179.50 14 536.59

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).