Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

Within the framework of the project,a new Centre for Providing Part-Time Services in the Community and in Home Environment will be created. Candidates will be selected,trained and appointed to the following positions: manager/social worker, social service specialist, psychologist, medical specialist, personal assistants, social assistants and home-helpers.
The aim of the project is to assure access to social and health care for people with disabilities and elderly over the age of 65 who are unable to look after themselves and are living in social isolation, according to the specific needs of these individuals.
Target groups: people with disabilities and their families; individuals over the age of 65 with limitations or inability to look after themselves. Main activities:
1.Project organization and management.
2.Establishment of working conditions for the Centre.
3.Application,selection and appointment of staff at the Centre.
4.Staff training in service provision. Supplying the staff members with psychological support and counseling services.
5.Application, assessment of necessities and classification of the candidates. Selection of service users.
6.Provision of part-time services to the users. Supplying the service users with psychological support and counseling.
7.Information and publicity.
Expected results:
Creation of the Centre for Providing Part-Time Services in the Community and in Home Environment;
Improvement of the quality of life of people with disabilities and elderly over the age of 65 with inability to look after themselves through support and encouragement to assert their rights for independent living and social inclusion;
Recruitment of unemployed people of working age and improvement of the economic status of their families;
Establishment of the social and health services in home environment as a necessity for a better future and economic prosperity of the assisted people and their families.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта.: Целта на тази дейност е да се създаде организация за ефективно управление на проекта за успешно реализиране на поставените цели. Проектът ще се управлява от екип в състав: ръководител - 1; координатор - 1; технически сътрудник - 1 и счетоводител - 1. Общи задължения на екипа: взема решения за качествено управление на проекта; приема система за вътрешен мониторинг и контрол на изпълнение на дейностите по проекта; изготвя и приема документите и формулярите, необходими за изпълнение на проекта; ежемесечно обсъжда напредъка по изпълнение на проекта; носи отговорност за спазване на законодателството при изпълнението на дейностите; осъществява контрол по отношение на качеството на предоставянето на услугите от персонала на Центъра; отговаря за техническо и финансово отчитане на проектните дейности. Функции на екипа за организация и управление: Ръководител: Осъществява цялостна организация и координация по изпълнение на проекта; организира ежемесечни работни срещи на екипа за обсъждане текущото изпълнение на дейностите по проекта, възникнали проблеми и мерки за преодоляването им; води кореспонденцията с Договарящия орган; участва в подготовката и реализирането на процедурите по ЗОП; разпределя задачите на членовете на екипа и следи за тяхното изпълнение; контролира финансовите операции по проекта; приема месечните отчети за работата на членовете на екипа и персонала на Центъра; отговаря за изготвянето и представянето на междинните/окончателен технически и финансови отчети на проекта; изготвя необходимите документи и формуляри за осъществяване на дейностите по проекта; участва в комисията за оценка и подбор на кандидати за персонал на Центъра и за потребители; организира дейността по информиране и публичност. Координатор:Подпомага работата на ръководителя на проекта и го замества в случай на отсъствие; координира изпълнението на дейностите и докладва на ръководителя за напредъка или наличието на проблеми, като предлага адекватни решения за преодоляването им; участва в подготовката и реализирането на процедурите по ЗОП и следи за взаимоотношенията с подизпълнителите и изпълнението на договорните клаузи, като веднага уведомява ръководителя за нарушения; отговаря за изготвянето и представянето на междинните/окончателен технически отчети на проекта; приема документи от кандидати за персонал на Центъра и за кандидат-потребители; участва в изготвяне на оценка на потребностите на кандидат-потребителите; изготвя необходимите документи и формуляри за осъществяване на дейностите по проекта;участва в комисията за оценка и подбор на кандидати за персонал на Центъра и за потребители; осъществява консултации и мониторинг по предоставяне на услугите; изпълнява и други задачи, възложени от ръководителя.Счетоводител:Отговаря за счетоводните операции по проекта, съгласно действащото законодателство и принципите и изискванията на ОП"РЧР"; изготвя ежемесечни справки за движение на средствата по проекта по бюджетни пера и запознава ръководителя; изготвя междинни/окончателен финансови отчети по проекта; подготвя всички документи по назначаване, освобождаване, ползване на отпуски на персонала на Центъра и оформя досиетата им; изготвя ведомости и други документи по изплащане на възнагражденията на персонала на Центъра и екипа; изпълнява и други задачи от своята компетентност, възложени от ръководителя.Технически сътрудник:Класифицира, подрежда и съхранява документацията по проекта;приема документи от кандидати за персонал на Центъра и за кандидат-потребители; води дневниците на заявленията от кандидати за персонал на Център и от кандидат-потребители; води протоколите от срещи на екипа по проекта; участва в изготвяне на оценка на потребностите на кандидат-потребителите; участва в комисията за оценка и подбор на кандидати за персонал на Центъра и за потребители; осъществява консултации и мониторинг по предоставяне на услугите; изпълнява и други задачи, възложени от ръководителя. 41 450.23 41 190.67
Създаване на условия за работа на Центъра за предоставяне на почасови услуги в общността и в домашна среда. : Дейността включва текущ ремонт, оборудване и обзавеждане на едно помещение от сграда с Акт за публична общинска собственост, определено с решение на Общински съвет-Кърджали за целите на Центъра за предоставяне на почасови услуги в общността и в домашна среда. Предвидения текущ ремонт на помещението е с цел осигуряване на подходящи здравословни и безопасни условия на работа на назначения персонал на Центъра. Ремонта ще включва смяна на стара дървена дограма на прозорци и врата, освежаване на помещението, смяна на вградени гардероби и осветителни тела. Входа на сградата, в която ще се помещава Центъра има частично изградена достъпна архитектурна среда и достъпа на лица с увреждания е затруднен, това налага укрепване с предпазен алуминиев парапет на съществуващата рампа. Помещението, което е предвидено за Центъра е оборудвано и обзаведено по схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ "Помощ в дома", финансирана от Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"2007-2013г.. По настоящата схема се предвижда създаване на нов Център за предоставяне на почасови услуги в общността и в домашна, който ще надгради дейността на създаденото Звено за услуги в домашна среда по схема "Помощ в дома" чрез увеличаване на предоставяните интегрирани услуги и персонала. С цел оптимално функциониране на Центъра ще се осигури доставка и монтаж на необходимо допълнително оборудване и обзавеждане на помещението. Наличната техника в помещението в момента не е достатъчна, което налага закупуване на допълнителна техника. Извършването на текущия ремонт, оборудване и обзавеждане на помещението на Центъра за предоставяне на почасови услуги в общността и в домашна среда ще се възложи на фирма изпълнител, избрана съгласно изискванията на ЗОП и в съответствие с действащото национално и европейско законодателство. В рамките на тази дейност ще се извърши и доставката на необходимите материали, консумативи, работно облекло и лични предпазни средства на персонала на Центъра. Изпълнението ще се възложи на външен изпълнител, избран съгласно изискванията на ЗОП и в съответствие с действащото национално и европейско законодателство. За нормалното функциониране на Центъра са предвидени режийни разходи в размер на 400 лв. за заплащане на телефон и интернет по време на изпълнение на проекта. 14 900.00 11 822.58
Кандидатстване, подбор и назначаване на персонал в Център за предоставяне на почасови услуги в общността и в домашна среда.: Дейността включва кандидатстване, подбор и назначаване на персонал в Центъра за предоставяне на почасови услуги в общността и домашна среда. Трудовите и осигурителните взаимоотношения с наетите по проекта лица ще се уреждат при спазване на условията на българското трудово и осигурително законодателство. Лицата ще се наемат на работа по трудови правоотношения. Персонала за управление на Центъра ще се състои от 1 - Ръководител/социален работник, 1- специалист социални услуги, 1-психолог и и 1- медицински специалист. Ръководител/социален работник и специалиста социални услуги ще управляват и организират дейностите в Центъра. Те ще бъдат назначени на 8-часов работен ден. Психолога и медицинския специалист ще гарантират интегрирания подход при предоставяне на услугите, оказвайки психологическа подкрепа и здравни грижи и ще бъдат назначени на 4-часов работен ден. Персонал за предоставяне на почасови услуги за социално включване в общността или в домашна среда ще се състои от: лични асистенти, социални асистенти и домашни помощници. Услугата "Личен асистент" ще се предоставя 3570 часа месечно, общо 64260 часа за 18 месеца. Услугата "Социален асистент" ще се предоставя 850 часа месечно, общо 15300 часа за 18 месеца. Услугата "Домашен помощник" ще се предоставя 850 часа месечно, общо 15300 часа за 18 месеца. Личните асистенти, предоставящи услуги по проект "Нови възможности за грижа" , схема "Нови алтернативи" по ОП "РЧР" също ще имат възможност да кандидатстват по проекта. Кандидатстването, подборът и назначаването на персонал в Центъра за предоставяне на почасови услуги в общността и домашна среда ще бъде съгласно изискванията на българското трудово и антидискриминационно законодателство. Набирането и подборът на работниците, желаещи да предоставят почасови услуги ще се извърши от комисия, в която са включени членовете на екипа по проекта. За целта ще бъде разработена процедура за подбор. По проекта ще бъдат наемани лица, които не са придобили право на пенсия за осигурителен стаж и възраст, съгласно чл.68 от КСО. В резултат от проведения подбор ще бъдат назначени на работа с трудови договори членовете на персонала на Центъра. Документите, които ще се подават от кандидатите при подбора са: заявление по образец, автобиография, копие от документ за завършено образование, специалност и/или квалификация, копие на удостоверение/сертификат за обучение по сходни програми/проекти, лична карта - за справка. В личното досие на работника, освен гореописаните, при започване на работа ще се съхраняват и следните задължителни документи: трудов договор, заверено от НАП уведомление по чл.62, ал.4 от КТ,длъжностна характеристика, документ за медицински преглед, свидетелство за съдимост, служебна бележка за първоначален инструктаж, допълнителни споразумения към трудовия договор, молби и заповеди за ползване на различни видове отпуски, заповед за прекратяване на трудовото правоотношение и други документи, свързани с трудовото правоотношение. Информацията, която се съдържа в личното трудово досие , е конфиденциална и не може да бъде разгласявана без изрично писмено съгласие на работника. Работникът или служителят разполага със свободен достъп до документите, формиращи неговото лично трудово досие. Съхранението на личните трудови досиета на напусналите работници или служители ще се организира в съответствие с нормативната уредба. Дейността назначаване ще се осъществява през целия период на изпълнение на проекта поради това, че е възможно някои от назначените да напуснат работа. При освобождаване на работно място ще се назначи на работа следващия от списъка на класираните кандидати. Дейността по кандидатстване и подбор на персонал за предоставяне на почасови услуги в общността и домашна среда ще се осъществи два пъти през целия период на изпълнение на проекта. РАЗХОДИ ПЕРСОНАЛ: Трудови възнагр.на предоставящите услуги - 406185,22 лв.; Трудови възнаг. на екипа на Центъра - 32308,48 лв.; За пътни - 1300 лв. 439 793.70 430 932.55
Обучение на персонала за предоставяне на услугите. Предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране на персонала на Центъра.: Дейността включва подготовка, организиране и провеждане на обучение на персонала на Центъра за предоставяне на почасови услуги в общността и в домашна среда. Персонала назначен на работа в Центъра е необходимо да придобие знания и умения, необходими за качественото предоставяне на услугите, чрез които да бъдат постигнати целите на проекта. Във връзка с това се предвиждат въвеждащи и надграждащи обучения.Въвеждащото обучение ще се реализира в групов формат по разработена обучителна програма. За всяка група обучени лични асистенти, социални асистенти и домашни санитари ще се изготвят присъствени списъци. При изготвянето на списъците за обучение екипът ще има в предвид изискването, че в обучителният курс могат да бъдат включени само тези лица, които не са преминали обучения по други проекти и програми, за извършване на определената по настоящия проект дейност. Въвеждащото обучение ще бъде насочено към придобиване на практическите умения за предоставяне на качествена грижа и подкрепа на хора с увреждания, в т.ч. деца и възрастни хора с невъзможност за самообслужване. Въвеждащото обучение ще е с продължителност два дни и ще бъде насочено към одобрените от Комисията за подбор лица за назначаване, които не са преминали курс на въвеждащо обучение по други проекти и програми. Обучението ще се проведе от един обучител, специалист–практик в съответната област, с професионален опит в социалната работа и социалните услуги за посочените целеви групи, обект на проекта. По време на изпълнение на проекта ще се проведат две надграждащи обучения за целия персонал на Центъра. Обученията ще се провеждат от един обучител с необходимия опит и познания, свързан с предоставянето на социални услуги в общността. Темите на надграждащо обучение ще се определят по следния начин: на база анализ, извършен чрез попълване на анкетни карти, от персонала на Центъра; в зависимост от актуалните потребности на потребителите на услугите; установени пропуски при предоставяне на услугата по време на мониторинга; възникнали въпроси и трудности, установени по време на срещите с персонала. Обучението ще има интерактивен характер и ще включва теоретични и практически подходи. Въвеждащото и поддържащите обучения ще дадат възможност да се предоставят качествени социални услуги на потребителите. За нуждите на персонала, предоставящ социалните услуги, психолога, който е назначен в Центъра, ще осъществява психологическа подкрепа и консултиране. Консултациите ще бъдат индивидуални и групови в зависимост от нуждите. Подготовката за провеждане на въвеждащо и надграждащи обучения на персонала ще включва осигуряване на зала за обучение, изготвяне на списъци и уведомяване на участниците в обучението. За провеждане на обученията ще бъде избран външен изпълнител в съответствие с действащото национално законодателство. Избраният изпълнител ще извърши следното: - Подготовка на обучителни материали; - Осигуряване на подходяща обучителна среда; - Провеждане на двудневно въвеждащо обучение за персонала, който не е преминал обучение по предходни сходни програми/проекти и две надграждащи обучения. За въвеждащо обучение са предвидени да се обучат около 35 човека в рамките на два дни на обща стойност 700 лв. В двете надграждащи обучения ще се включат по около 58 човека за два дни на обща стойност 1150лв. 1 850.00 1 850.00
Кандидатстване, оценка на потребностите и класиране на кандидатите за ползване на услугите. Подбор на потребители.: В настоящия проект ще се включат лица с трайни увреждания, в т.ч. деца и възрастни хора над 65г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване. Предвиждат се две процедури за прием на документи от кандидат-потребители: първи месец и девети месец от стартиране на проекта. Във връзка с дългия период на предоставяне на услугите по проекта - 18 месеца и създаване на възможност за включване в проекта на крайно нуждаещи се потребители, които не са имали възможност да кандидатстват при първия прием, изпаднали в невъзможност да се самообслужват, се предвижда втори прием. Подали заявления при втория прием на документи, след извършване на оценка на потребностите, ще участват в обща класация с невключените кандидат-потребители от първи етап. При отпадане на вече включени потребители ще се използва изготвеното класиране след втория прием и потребителите ще бъдат включвани по реда на класирането. Вторият прием няма да доведе до заместване на вече включени потребители. Потенциалните кандидати своевременно ще бъдат информирани за времето и мястото за подаване на документи. Необходими документи за кандидатстване ще бъдат: заявление (по образец); документ за самоличност за справка; копие от ЕР на ТЕЛК/НЕЛК, ЛКК, и други актуални медицински документи, с които да се удостовери здравословното, физическо и психическо състояние и социалния статус на кандидата. Възрастните хора над 65г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване, които нямат актуални медицински документи, удостоверяващи здравословното им състояние ще подават заявление (по образец) и представят документ за самоличност за справка. Процесът на кандидатстване, оценка на потребностите и класиране ще бъде реализиран съгласно разработена Методика за оценка на потребностите на кандидати за ползване на почасови услуги по схема за безвъзмездна финансова помощ “Независим живот”. Подборът на кандидатите ще бъде извършен при условията на недопускане на дискриминация, основана на пол, увреждане, възраст, етническа принадлежност и др. За всички лица подали заявление ще се извърши оценка на потребностите от почасови грижи в домашна среда от Комисия, която ще бъде съставена от: екипа, назначен в Центъра за предоставяне на почасови услуги в общността и в домашна среда - ръководител/социален работник, специалист социални услуги, психолог и медицински специалист; координатора и техническия сътрудник от екипа за организация и управление на проекта. След изготвяне на оценките на потребностите Комисия за класиране на кандидат-потребителите и подбор на потребители, определена със Заповед на Кмета на Община Кърджали, ще класира кандидатите и ще постави списъкът на таблото за обяви на Община Кърджали. Включването в проекта за предоставяне на услуги ще бъде по реда на списъка до изчерпване на часовете на персонала на Центъра. В процеса на изпълнение на проекта, при наличие на свободни часове, включването на нови потребители ще се извършва отново по реда на списъка с класираните кандидати. Всички потребители, включени в предоставянето на социалните услуги, ще бъдат уведомени своевременно и по подходящ начин. След определяне на потребителите ще бъдат изготвени договорите за предоставяне на услуги, индивидуалните планове, ще бъдат назначени съответните специалисти за конкретните потребители - домашен помощник, социален асистент или личен асистент. Жалбите и сигналите ще се разглеждат по реда, начина и сроковете, разписани в Процедурата за приемане и разглеждане на жалби и сигнали от Комисия определена със Заповед на Кмета на Община Кърджали. Ще се води Дневник за жалби и сигнали. 0.00 0.00
Предоставяне на почасови услуги на потребителите. Предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране на потребителите.: От персонала на Центъра ще се предоставят следните почасови услуги според индивидуалните потребности на потребителите: Домашен помощник: почистване на помещенията, които ползва потребителя; поддържане на лична хигиена; хранене - помощ, приготвяне на храна и др; битови услуги - пазаруване, плащане на сметки, цепене на дърва и палене на печка и др. Социален асистент: помощ при общуване и поддържане на социални контакти, развлечения и занимания в дома и извън него; извършва административни услуги; придружаване при ползване на медицински услуги; придружаване до работното място или училище; помощ при подготовка на домашни задачи, когато потребителят е ученик и др. Личен асистент: помощ при общуване и поддържане на социални контакти, развлечения и занимания в дома и извън него; извършва административни услуги; съдейства при осигуряване на транспортно обслужване; битови услуги - пазаруване, плащане на сметки, цепене на дърва и палене на печка; организира и осъществява дейности във връзка със здравето на потребителя; организиране и осъществяване на ежедневни дейности, осигуряващи личната хигиена и задоволяване на нуждите на потребителя и др. Медицински специалист: участва в изготвянето на оценка на потребностите на кандидат-потребителите и индивидуалния план на потребителите; извършва медицински манипулации, свързани с лечението на потребителя, назначени от лекар; консултира и оказва помощ на домашните помощници и личните асистенти при изпълнение на техните задължения; мери кръвното налягане или кръвната захар с апарат, предоставен от потребителя; при необходимост придружава потребителя, заедно с домашния помощник или личния асистент при посещение при лекар, в лечебно заведение за извършване на консултации, прегледи, изследвания; следи за повишаване на жизнения статус на потребителите и подобряване на здравословното им състояние и др. Психолог: участва в изготвянето на оценка на потребностите на кандидат-потребителите и индивидуалния план на потребителите; осъществява психологическа подкрепа и консултиране на потребителите и персонала на звеното; изследва процесите на поведение на потребителите и оценява възможностите им; подпомага процеса на адаптация и интеграция на потребителите чрез методи на индивидуалната работа;информира и обсъжда състоянието на потребителите с роднините и/или близките; идентифицира проблеми и помага за предотвратяването им и др. Предоставянето на услугите ще се извършва по предварително изготвени графици за всеки служител на Центъра. При предоставяне на услугите ще се обръща сериозно внимание на персонала да поощряват самостоятелността на потребителя и насърчаването им при вземане на решения, относно начина им на живот, както и подпомагане за развиване на силните им страни. При необходимост от мотивационна подкрепа и консултиране психологът ще провежда индивидуални сесии. Всяка сесия ще бъде с продължителност не повече от един час. За всяка сесия ще се води протокол и ежемесечно психологът ще подготвя обобщен доклад за извършената работа. Консултациите ще се извършват в Центъра и по домовете на потребителите. В хода на реализирането на проекта ще се осъществява мониторинг на всички дейности от Екипа на проекта и контрол по отношение на качеството на предоставянето на услугите от персонала на Центъра. Координаторът и техническият сътрудник, съвместно с ръководителя/социален работник и специалист социални услуги в Центъра ще извършва вътрешен контрол по отношение на договорените дейности, начина и времето на изпълнението им чрез ежемесечни проверки на място. 0.00 0.00
Информиране и публичност.: За популяризиране на проектната инициатива, дейностите, начините за участие в проекта и социалния ефект от неговото осъществяване ще се организира и провежда информационни кампании. Целта на тази дейност е популяризиране на проекта и финансовия принос на Европейския съюз, Европейския социален фонд и Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"2014-2020г.. При провеждане на информационните кампании всички заинтересовани ще се запознаят с целите и заложените в Проекта дейности, сроковете за изпълнението им, постигнатите резултатите и ролята на ОП „РЧР” и ЕСФ. Всички документи и материали, които ще се изготвят по време на изпълнение на проекта ще се визуализират в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Информационните кампания ще се провеждат през целия период на реализиране на проекта и включват: провеждане на 2 пресконференции /встъпителна и заключителна/; извършване на дизайн, предпечат и печат на брошури, листовки, химикали, папки; публикуване на обяви за набиране на персонал и кандидати за потребители; изработване на информационна табела, периодично публикуване на информация в сайта на община Кърджали; информация по местния радиовъзел, изработване на стикери за закупеното оборудване и обзавеждане . Информационните материали за популяризиране ще се разпространяват на територията на цялата община. Постигането на равномерно и актуално разпространение на информация ще се осъществи при спазване на следната последователност: 1. Провеждане на пресконференция за стартиране на проекта и пресконференция за приключване на проектните дейности. Чрез пресконференциите обществеността ще се информира за целите на проекта, предвидените и изпълнените дейности, постигнатите резултати, популяризиране на Европейския съюз, Европейския социален фонд и Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"2014-2020г. . Целта е информацията да достигне до максимален брой хора. 2. Изготвяне и разпространение на информационни материали. Извършване на дизайн, предпечат и печат на брошури, листовки, химикали, визитки. Рекламните материали ще съдържат информация за проекта. 3. Изготвяне и поставяне на информационна табела за Център. 4.Публикуване на обяви за набиране на персонал за Центъра и кандидати за потребители и поставяне на съобщения на информационните табла на общинска администрация Кърджали, Дирекция "Бюро по труда", Дирекция "Социално подпомагане", кметства и др. 5. Поставяне на стикери на видно място за обозначаване на на закупеното оборудване. Всички дейности за информация и комуникация ще се осъществяват в съответствие с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. 2 000.00 1 680.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).