Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 600 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The project envisages upgrading the CPC information system (data management system) and the public electronic register, implementing electronic administrative services and introducing a new information portal with a possibility for submitting information for competition infringements.
The CPC maintains electronic register of the acts it has issued, notices,  instructions for removing deficiencies in the application and  orders to reject initiation of proceedings under the Public Procurement Act and Concessions Act. 
The upgrade of the CPC public electronic register is based on the need to widen the range of the data that is publicly available to the citizens and the business, to guarantee more transparency as regards the proceedings and acts of the CPC. It is envisaged also to improve the structure of the register and its functionalities, with better options to perform advanced inquiries and searches with different specific criteria.   
As regards the upgrade of the functionalities of the public register, new functionalities of the CPC information system will be created, allowing for input and publication of the relevant data. New functionality will be added, allowing for possibility of online submission of application under Art. 38 LPC for initiation of proceedings, of notifications for concentration between undertakings under Art. 79 LPC, as well as of applications against acts, actions or omissions by contracting authorities during proceedings  for public procurement or granting concessions. Online electronic forms will be developed for requiring all administrative services through the National Unified Electronic Communications Network for requesting, paying for and granting of administrative services. 
The envisaged new CPC information portal will ensure fast access to the upgraded public register and the new electronic administrative services as well as a possibility for submitting information for infringements of competition law.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
ДЕЙНОСТ 1. НАДГРАЖДАНЕ НА ПУБЛИЧНИЯ РЕГИСТЪР И НА ИНФОРМАЦИОННАТА СИСТЕМА НА КЗК: В рамките на дейността ще бъде надграден публичния електронен регистър на КЗК, като ще бъдат създадени изцяло нови полета с информация, а именно – за откритите заседания на Комисията, за постъпилите жалби срещу постановени актове от КЗК и за информация по уникален номер на обществената поръчка. Ще бъде разширен и обхвата на данните, които се публикуват в полето за съобщения по ЗЗК, ЗОП и ЗК. Създаването на нови полета и допълването на полето за съобщения ще осигури по-голяма бързина и прозрачност на административното обслужване и ще намали административна тежест за страните в производствата. Във връзка надграждането на публичния регистър на КЗК ще бъде извършено следното: • Създаване на поле с публична информация, в което се визуализират данни за датите на откритите заседания на КЗК и насрочените преписки за тях по Закона за обществените поръчки и Закона за концесиите. Освен в новото поле, информацията за датите на насрочените заседания на Комисията ще се публикува и в информационната справка за всяка преписка в електронния регистър. • Създаване на поле, в което ще се публикува информация за наличие на жалба срещу акта на КЗК, постановен и по трите закона, по които Комисията има компетентност - ЗЗК, ЗОП и ЗК. Депозирането на жалба спира изпълнението на обжалвания административен акт, поради което тази информация е от изключителна важност за бизнеса и за всички страни в производствата пред КЗК. Ще бъде разработен също разширен модел на информационната справка към всяка преписка, която ще съдържа информация за постъпилите жалби до компетентния съд срещу акта на КЗК. Ще се осигури възможност още с постъпване на жалбата в Комисията да се генерира автоматично информация в регистъра, която ще бъде публична и ще съдържа следните данни : жалбоподател, обжалван акт на Комисията, дата на постъпване на жалбата. По този начин ще отпадне необходимостта от подаване на молби на хартиен носител с искане за информация. • Надграждане на регистъра с нови функционалности за търсене по специфични показатели чрез възможност за търсене по уникален номер на обществената поръчка за случаите на обжалване на процедури по ЗОП пред КЗК и ВАС. Създаването на новото поле ще осигури по-бързо административно обслужване на бизнеса и гражданите, като за всички участници в процедурите по ЗОП ще бъде достъпна публично информация, която в момента не фигурира в регистър, но която е от съществен интерес за тях. • Разширяване обхвата на данните, които се визуализират в полето за съобщения с информация, част от която понастоящем не фигурира в електронния регистър - за призоваване и уведомяване на страни по производства по ЗЗК, ЗОП и ЗК, които не могат да бъдат открити на посочения от тях адрес или на адреса, посочен в Търговския регистър. Електронното табло ще бъде използвано и за публикуване на съобщения по ДОПК. Ще бъдат разработени нови функционалности на информационната система на КЗК, които ще позволяват въвеждането на необходимите данни и публикуването им в новосъздадените полета и ще бъде извършена интеграция на информационната система с хоризонталните системи на електронното управление, с REGIX и ще бъдат разработени необходимия брой адаптери. Предвид необходимостта от предлагане на съвременни решения за иницииране на административното производство пред КЗК дейността предвижда създаване на електронни форми за подаване по електронен път на искания по чл.38 от ЗЗК за образуване на производство, за подаване на уведомление за концентрация по чл.79 от ЗЗК, както и на жалби пред КЗК по реда на ЗОП и Закона за концесиите, което ще позволи предоставяне на административните услуги на КЗК по Единния модел за заявяване, заплащане и предоставяне на електронни административни услуги. Проектът предвижда електронизация на всички 6 вписани в административния регистър услуги на КЗК до четвърто ниво. Ще бъде проведено обучение на всички служители на КЗК (110 към настоящия момент) за работа с надградената информационна система. 1 853 760.00 1 852 500.00
ДЕЙНОСТ 2. ИЗГРАЖДАНЕ НА НОВ ИНФОРМАЦИОНЕН ПОРТАЛ НА КЗК: Информационният портал на КЗК е изключително посещаван от представители на деловите среди, граждани и други административни органи, както и медиите. Той се използва като „входна врата“ към цялата публична информация за нейната дейност, в това число и като връзка към електронния й регистър. Съществуващият в момента портал е на базата на остарял софтуер, който позволява извършването на изключително ограничени технически редакции на неговата структура, като възпрепятства въвеждането на нови полета. Информацията на него не е подредена по подходящ начин, което я прави трудна за намиране от потребителите. Надграждането на информационната система и публичния регистър на КЗК изисква цялостното обновяване на информационния портал на КЗК с цел повишаване на удобството при неговото ползване от бизнеса и гражданите като основен канал за комуникация с КЗК. В рамките на дейността ще бъде изграден нов информационен портал на КЗК с модерен дизайн, който ще предоставя по структуриран и подходящ начин информация на обществеността във връзка с дейността на Комисията, административното обслужване и публичния регистър. Ще бъде извършено преструктуриране на менюто по теми, услуги или друга информация от интерес за потребителите (програми за освобождаване от санкции, годишни доклади за дейността на регулатора, достъп до обществена информация, кариери и други), като наличните документи и информация от съществуващия портал ще бъдат мигрирани на новоизградения. Към портала ще бъдат създадени и нови секции (полета), а именно: - Регистър за подаване на искания по програмата за “LENIENCY”; - Електронен канал за подаване на сигнали за нарушения за правилата за конкуренция (включително за анонимни сигнали); - Електронни услуги, предоставяни от КЗК; - Заседания на Комисията и насрочени преписки по ЗОП и ЗК; - Електронно табло за съобщения и - Модул за консултации. Ще бъде създадена секция за сигнали за нарушения на конкуренцията, включително за анонимни сигнали. Ще се осигури възможност за избор на подателя на сигнала да покаже или скрие своята идентичност. За целта каналът ще предоставя избор на две опции – при разкриване на идентичност да се изпрати съобщение на посочен адрес на приложение, при скриване на самоличност – на друго приложение. Второто приложение ще осигурява скриване на IP адреса и идентичността на подателя на сигнала и ще бъде криптирано. В случай, че анонимният подател на сигнала желае да получи обратна връзка или да предостави при необходимост допълнителна информация, той ще може да избере и такава опция, като при нея ще получи код за ползване на междинен инструмент, за да види отговора на КЗК. Чрез създаването на надежден електронен канал за подаване на сигнали за нарушения на конкуренцията се цели повишаване на активността на бизнеса за предотвратяване на антиконкурентни практики, като сигналоподателите ще бъдат улеснени за подаване на сигнали онлайн чрез отваряне на онлайн форма за попълване, с възможност за прикачване на документи. 51 000.00 50 340.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).