Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 728 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The project proposal „Human design project“ focuses on achieving sustainable employment, enhancing the adaptability and competitiveness of the employees of "Jar" Ltd., by actively developing and improving their professional and key skills. 
The project will contribute to providing a flexible and skilled workforce able to meet the challenges of both the dynamically developing market in Bulgaria and the priorities of Europe 2020. The project proposal will encourage investment in human capital and validation of lifelong learning. 
The management of the company identify the following activities for the realization of this project:
•	Improvement of the professional qualification of 45 persons, through trainings in the specialty „Trade” - part of a profession for a third qualification degree;
•	Acquiring key competencies of 45 employees through English language training;
•       Implementing flexible forms of employment for employees during the training period;
•	Raising awareness and attracting the attention of the employers in the country to the positive effect of investments in the capacity of the employees;
•	Organization and successful management of project activities.
Human capital is the most important for the development and competitiveness of each company. The company's plans include the ambition to implement best practices and the highest standards in the retail sector with computers, peripherals and software, which implies continuous development, training and improvement. The trainings are tailored both to the learner's defined needs and to the company's development strategy for entering new markets.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
ДЕЙНОСТ 1. ОБУЧЕНИЕ ЗА ПРИДОБИВАНЕ НА ПРОФЕСИОНАЛНА КВАЛИФИКАЦИЯ : Целта на дейността е повишаването на квалификацията на заетите в сектора на търговия на дребно с компютри, периферни устройства за тях и програмни продукти и усвояване на нови знания и умения, които са необходими за качественото изпълнение на служебните ангажименти и осигуряване на устойчива заетост. Дейността включва провеждане на обучение за придобиване на професионална квалификация, както следва: НАИМЕНОВАНИЕ И КОД НА ПРОФЕСИЯТА: „ИКОНОМИСТ“, КОД 345120 НАИМЕНОВАНИЕ И КОД НА СПЕЦИАЛНОСТТА: „ТЪРГОВИЯ“, КОД 3451202 – III СПК ОБЩ ХОРАРИУМ: 600 учебни часа (част от професия) • ТЕОРИЯ: 300 учебни часа • ПРАКТИКА: 300 учебни часа БРОЙ ОБУЧАЕМИ ЛИЦА: 45 заети лица ДОКУМЕНТ УДОСТОВЕРЯВАЩ ОБУЧЕНИЕТО: Удостоверение за професионално обучение Необходимостта от тази дейност произтича от изразената нужда на служителите да повишат своята квалификация и е в пряка връзка с идентифицираните проблеми в компанията. Дейността на „Жар“ ЕООД се реализира в сектора на търговия на дребно с компютри, периферни устройства за тях и програмни продукти, поддръжка, диагностика и ремонт на компютърна, офис и климатична техника, електроника, софтуер и компютърни части, монтаж и профилактика на климатична техника, проектиране и изграждане на компютърни мрежи, системи за видео наблюдение и комуникации и софтуерни услуги. Фирмата администрира интернет страниците: www.jarcomputers.com, www.jarcomputers.bg, www.jar.bg и съответните им поддомейни. Една от основните цели на ръководството на фирмата е да повиши знанията и уменията на персонала по икономика и управление на търговията, работа с клиенти и продажби. Заетите лица, които ще бъдат включени в това обучение заемат предимно длъжности „Продавач консултант“, „Калкулант“, „Касиер“, „Продуктов мениджър“, „Склададжия“, „Снабдител, доставчик“, „Специалист заявки към доставчици“ и др. Сред основните задължения на заетите на тези длъжности са да умеят да извършват продажби през интернет, да организират цялостния документооборот, да работят с търговски и отчетни документи, комуникационна, информационна техника, отчитане на продажбите, да притежават отлични умения за работа с клиенти, парични средства, плащане и фактуриране. Във връзка с разнородните длъжности на които са назначени служителите най-подходящо е да се проведе обучение по част от професия „Икономист“, код 345120, специалност „Търговия“, код 3451202, тъй като учебните предмети включени в програмата на обучение препокриват почти всички дейности и задължения на заетите във фирмата лица. Посредством реализирането на това обучение, ще имаме възможност да предоставим качествени услуги на нашите клиенти, които обхващат цялостният процес по продажба, плащане и доставка на компютри, периферни устройства за тях и програмни продукти. Служителите да овладеят основни умения и знания за: • Бизнес комуникации; • Маркетингови дейности и реклама; • Икономика и управление на търговията; • Организация и техника на търговските плащания; • Управление на продажбите; • Електронна търговия; Обученията ще бъдат извършени от лицензиран център за професионално обучение. Избраният център за професионално обучение ще осигури необходимите материални ресурси на Възложителя, в т.ч. подходящо помещение за провеждане на обучение и/или платформа за обучение, необходимите учебни материали, преподаватели и др. за правилното провеждане на обучението по професионална квалификация. Етапите на изпълнение включват: Етап 1 – Избор на изпълнител (два проектни месеца) Етап 2 – Провеждане на обучението (шест проектни месеца) 50 625.00 0.00
ДЕЙНОСТ 2. ОБУЧЕНИЕ ПО КЛЮЧОВИ КОМПЕТЕНТНОСТИ : Целта на дейността е повишаването на ключовите компетентности на заетите в сектора на търговия на дребно с компютри, периферни устройства за тях и програмни продукти и усвояване на нови знания и умения по английски език, които са необходими за качественото изпълнение на служебните ангажименти и осигуряване на устойчива заетост. Дейността включва провеждане на обучение по ключова компетентност, както следва: НАИМЕНОВАНИЕ НА ОБУЧЕНИЕТО: КК2 „Общуване на чужди езици“ - Английски език ХОРАРИУМ: 300 учебни часа и три нива на обучение БРОЙ ОБУЧАЕМИ ЛИЦА: 45 заети лица ДОКУМЕНТ УДОСТОВЕРЯВАЩ ОБУЧЕНИЕТО: Сертификат Необходимостта от тази дейност произтича от изразената нужда на служителите да усвоят нови знания и умения по английски език и е в пряка връзка с идентифицираните проблеми в компанията. Дейността на „Жар“ ЕООД се реализира в сектора на търговия на дребно с компютри, периферни устройства за тях и програмни продукти, поддръжка, диагностика и ремонт на компютърна и офис техника. Фирмата администрира интернет страниците: www.jarcomputers.com, www.jarcomputers.bg, www.jar.bg и съответните им поддомейни. Сред основните задължения на заетите лица са да умеят да извършват продажби през интернет, да организират цялостния документооборот, да работят и комуникират с клиенти и доставчици. Често при осъществяване на продажбите и доставките на разнообразния стоков асортимент се осъществява устна и писмена комуникация с чуждестранни доставчици, контрагенти, клиенти и др. Това налага необходимост от познания по английски език и е във връзка със задълженията на лицата от целевата група при извършване на ежедневните трудови процеси и операции при осъществяване на търговска дейност и комуникации с клиенти и доставчици. Посредством реализирането на това обучение, ще имаме възможност да предоставим качествени услуги на нашите чуждестранни клиенти и доставчици, които обхващат цялостният процес по продажба, плащане и доставка на компютри, периферни устройства за тях и програмни продукти. Служителите да овладеят основни умения и знания за: • основни граматични категории; • съществително име - членуване; множествено число; словообразуване; • прилагателно име - видове, словоред, сравнителна и превъзходна степен; • определителен и неопределителен член; • местоимения - лични местоимения, притежателни местоимения, неопределителни местоимения; • глагол - времена (сегашно просто, сегашно продължително време, минало просто, сегашен перфект, will за прогнози, going to - за намерения); • модални глаголи за изразяване на необходимост; възможност; задължение, разрешение; модални глаголи за изразяване на предположения; страдателен залог; условно наклонение; глаголни модели; • словоред, синтактични характеристики на видове изречения; • лексика, необходима в различни социални и професионални ситуации Методиката ще бъде насочена към обучение, основано на пълноценно общуване и комуникация между участниците. Избраната обучителна организация ще осигури необходимите материални ресурси на Възложителя, в т.ч. подходящо помещение за провеждане на обучение и/или платформа за обучение, необходимите учебни материали, преподаватели и др. за правилното провеждане на обучението. Обучението ще се извърши след провеждане на входящ тест от страна на обучаващата институция за определяне нивото на обучаемите. Обучението ще бъде в рамките на 300 учебни часа с три нива на обучение. Етапите на изпълнение включват: Етап 1 – Избор на изпълнител (два проектни месеца) Етап 2 – Провеждане на обучението (четири проектни месеца) 31 500.00 0.00
ДЕЙНОСТ 3. ГЪВКАВИ ФОРМИ НА ЗАЕТОСТ ЗА ЗАЕТИТЕ ЛИЦА ЗА ПЕРИОДА НА ОБУЧЕНЕ: Целта на дейността е осигуряване на ефективно осъществяване на обученията за придобиване на професионална квалификация и ключови компетентности на заетите, чрез предоставяне на възможности за гъвкави форми на заетост по време на периода на обучение. Необходимостта от тази дейност произтича от изразената нужда на служителите да усвоят нови знания и умения, като същевременно изпълняват ефективно и качествено служебните си задължения. В тази връзка възниква необходимост от прилагане на гъвкави форми на заетост по време на периода на обучение. Разработването и внедряването на подобни механизми ще спомогне за допълнително повишаване на ефективността и ефикасността на наличните човешки ресурси в дружеството, както и ще допринесе за повишаване на мотивацията и удовлетвореността на служителите. В редица европейски страни вече са въведени подобни практики на гъвкави условия на труд, като се отчита значението им за постигане на по-добър баланс между работата и личния живот на служителите. Гъвкавите форми на заетост се отнасят до вземане на решение от страна на организацията и от страна на служителя относно конкретните условия на труд като се фиксират следните основни параметри: къде (работното място), кога (работното време) и как (начина на работа). Предполага се, че по този начин служителят ще работи с цел да отговори както на своите лични потребности, така и на потребностите на организацията. Това означава, че прилагането на подобни форми трябва да е взаимноизгодно и да гарантира постигането на по-добри резултати от дейността. Гъвкавата заетост включва условия, които се определят основно в следните категории: гъвкаво работно време, гъвкаво работно място и гъвкава кариера. Формите на гъвкава заетост, които могат да се използват са: • Гъвкаво работно време е условие на труд, което дава възможност на служителите да ползват различни варианти по отношение разпределението или броя на стандартно необходимите работни часове. • Гъвкаво работно място е условие на труд, което дава възможност на служителите да работят от вкъщи или от алтернативно работно място. Всяка от тези категории може да има различни приложения, които не са взаимно изключващи се и могат да се прилагат в различни форми – самостоятелно или в комбинация. Обученията по време на които ще се използват гъвкави форми на заетост, са: • Обучение по специалност „Търговия“, код 3451202 (600 учебни часа) – 45 лица х 3 месеца • Обучение по КК2 „Общуване на чужди езици“ - Английски език (300 учебни часа) – 45 лица х 2 месеца Етапите на изпълнение включват: Етап 1 – Избор на изпълнител на обученията (два проектни месеца) Етап 2 – Провеждане на двете планирани обучения и прилагане на гъвкави форми на заетост (пет проектни месеца) 26 757.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).