Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 382 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The project addresses the development and implementation of the NSSI’s Architecture for the processes related to benefits, compensations and guaranteed receivables, by consolidating the information sources into a single Electronic Social Security File (ESSF) for each (self-)insured person and insurer. ESSF will include data related to all insurance events that may occur in a person’s life with respect to his/her ongoing status and forecast data for applicable periods and/or other indicators for their social insurance status quo.
An ESSF Information System (ISESSF) will be developed to manage the business logic between the relevant data sets of structured data and unstructured e-documents related to the social security rights of an insured person or a person acquiring rights to benefits, compensations and guaranteed receivables for all insured risks under the Social Insurance Code, the Republic of Bulgaria Defence and Armed Forces Act and the Guaranteed Receivables Act. These data sets serve to determine the periods for, calculate the amount and proceed with the payments of funds, to register occupational accidents and diseases, issued individual administrative acts, appeals, etc.; incl. for the development of similar profiles of insurers. ISESSF will be integrated with the NSSI’s (a) information systems for the provision of all services related to benefits, compensations, and guaranteed receivables, and (b) primary sources of documents and data (registers), for the development of the various social security profiles, information and reference sections and channels through which the output data is accessed in both analytical and aggregated forms.
To achieve these goals, the NSSI's Technology Platform for Interdepartmental Interaction and the Single e-Services Portal will be further developed as single entry and exit points for communication and electronic exchange of information, documents and data on benefits, compensations and guaranteed receivables.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Развитие на Архитектурата на НОИ за процесите, свързани с парични обезщетения, помощи и гарантирани вземания: Дейност 1 ще развие Архитектурата на НОИ за процесите, свързани с парични обезщетения, помощи и гарантирани вземания, чрез консолидиране на информационните източници в единно Електронно социалноосигурително досие (ЕСОД) за всяко осигурено лице, самоосигуряващ се и осигурител. Обхватът на ЕСОД е представен в Приложение №1 към ФК. Ще се развитие Архитектурата на НОИ относно бизнес архитектура, архитектура на данните, архитектура на приложенията и технологична архитектура, в т.ч. ще бъдат извършени: - Анализ на структурата на данните, логическото и физическото им представяне, и средствата за тяхното управление, вкл. дефиниране на мерки за реорганизация на регистрите, премахване на дублиране и несъответствия между данни, стандартизиране на формата и протоколите за обмен на данни, мерки за защита на личните данни и т.н.; - Анализ на необходимия служебен обмен на данни за целите на взаимодействието с външни системи; - Анализ и описание на текущото състояние на ключови работните процеси, касаещи отпускането и изплащането на парични обезщетения, помощи и гарантирани вземания, дефиниране на необходимите промени и проектиране на процесите в бъдещо състояние; - Анализ на софтуерните и хардуерните нужди на планираната архитектура и модели спрямо наличния софтуер и техника в НОИ и идентифициране на необходимост от допълнително обезпечаване. Ще се определят бизнес изискванията и ще се моделират процесите за: (1) създаване на регистър на гарантирани вземания на работниците и служителите при несъстоятелност на работодателя по ЗГВРСНР и за надграждане на съществуващите регистри за парични обезщетения, помощи и гарантирани вземания; (2) създаване на ЕСОД и интеграция на ЕСОД с първичните източници на документи и данни (регистри) за парични обезщетения, помощи и гарантирани вземания за обмен на структурирани данни; (3) създаване на Информационна система „ЕСОД“ (ИСЕСОД), която обслужва ЕСОД; (4) развитие на специализираните информационни системи на НОИ за отпускане и изплащане на парични обезщетения, помощи и гарантирани вземания; (5) интеграция на ИСЕСОД със специализираните информационни системи по т. 4, АИС на НОИ „Архимед“ и Интегрираната информационна система за пенсиите (ИИСП); (6) развитие на ТПИПМВ за обмен на данни за парични обезщетения, помощи и гарантирани вземания, вкл. за предоставяне на нови вътрешни електронни административни услуги; (7) развитие на ЕПЕУ на НОИ за предоставяне на електронни административни и справочни услуги за парични обезщетения, помощи и гарантирани вземания, електронна комуникация с осигурители, самоосигуряващи се и осигурени лица в процеса на отпускане на съответните обезщетения, помощи и др., както и за осигуряване на възможност за изпълнение на законови задължения на осигурителите за удостоверяване на свързани с това обстоятелства. Съществуващите регистри и специализираните информационни системи на НОИ, свързани с отпускането и изплащането на парични обезщетения, помощи и гарантирани вземания, попадащи в обхвата на проекта, са посочени в Приложение №1 към ФК. 2 180 672.40 2 180 681.48
Въвеждане на Архитектурата на НОИ за процесите, свързани с парични обезщетения, помощи и гарантирани вземания: В рамките на Дейност 2 ще бъде извършено следното: (1) Разработване на регистър на гарантирани вземания на работниците и служителите при несъстоятелност на работодателя по ЗГВРСНР и надграждане на съществуващите регистри за парични обезщетения, помощи и гарантирани вземания в съответствие с аналитичните изводи и идентифицирани нужди, изведени по Дейност 1; (2) Разработване на ЕСОД и изграждане на приложно-програмни интерфейси за обмен на структурирани данни между ЕСОД и съществуващите регистри за парични обезщетения, помощи и гарантирани вземания, вкл. и към регистъра на гарантирани вземания на работниците и служителите при несъстоятелност на работодателя по ЗГВРСНР; (3) Разработване, тестване и внедряване на ИСЕСОД, с минимум следните функционалности: агрегиране на данни за ползване както от външни потребители (осигурени лица, самоосигуряващи се, осигурители), така и от служители на НОИ за предоставяне на ЕАУ, ВЕАУ и/или вътрешни справочни процеси по изпълнение на контролната дейност на НОИ по спазване на действащото законодателство; създаване на осигурителен профил на всяко осигурено лице, самоосигуряващ се и осигурител; реализиране на бизнес логиката за създаване на вторични прогнозни и аналитични данни, и др. (вж. Приложение №1 към ФК); (4) Надграждане на специализирани информационни системи на НОИ за отпускане и изплащане на парични обезщетения, помощи и гарантирани вземания, в т.ч. (4.1) Информационна система „Парични обезщетения и помощи от държавното обществено осигуряване“; (4.2) Информационна система „Парични обезщетения за безработица“; (4.3) Информационна система „Интегрирана система за обмен на документи и данни с осигурителите за изплащане на паричните обезщетения от държавното обществено осигуряване“; (5) Изграждане на приложно-програмни интерфейси за (а) обмен на структурирани данни между ИСЕСОД и специализираните информационни системи на НОИ по т. 4 за обмен на информация за осигурени лица, самоосигуряващи се и осигурители, относно осигурителни права по отделните рискове и/или обвързани с настъпили осигурителни рискове и др. събития, които могат да настъпят в живота на осигурявано или придобило право на паричните обезщетения, помощи и гарантирани вземания лице от придобиването на съответния статут/право до неговата смърт, и които биха имали значение при контролните проверки и определяне на достоверността на информацията за определяне на периода, изчисляването на размера и изплащането им; (б) за обмен на информация между ИСЕСОД и АИС на НОИ „Архимед“; и (в) за обмен на информация между ИСЕСОД и ИИСП; (6) Надграждане на ТПИПМВ, в т.ч. (6.1) Интеграция на ТПИПМВ с ИСЕСОД; (6.2) Разработване на адаптери за предоставяне на минимум 18 нови вътрешни електронни административни услуги за автоматизирано предоставяне на данни за паричните обезщетения, помощи и гарантирани взимания (вж. Приложение №1 към ФК). (7) Доразвиване на ЕПЕУ до единна входно-изходна точка на НОИ за всички услуги, свързани с парични обезщетения, помощи и гарантирани вземания, в т.ч.: (7.1) Интеграция на ЕПЕУ с ИСЕСОД; (7.2) Присъединяване на съществуващите в НОИ платформи и уеб-приложения за предоставяне на административни и справочни услуги за парични обезщетения, помощи и гарантирани вземания (вж. Приложение №1 към ФК) към ЕПЕУ; (7.3) Надграждане на 7 административни услуги, свързани с паричните обезщетения и помощи и гарантираните вземания, до ниво на електронизация 4 (вж. Приложение №1 към ФК). (7.4) Осигуряване на възможност за е-комуникация с осигурители, самоосигуряващи се и осигурени лица в процеса на отпускане на съответните парични обезщетения, помощи и т.н., както и осигуряване на възможност за изпълнение на законови задължения на осигурителите за удостоверяване на свързани с това обстоятелства. Ще бъдат проведени 12 обучения за общо 140 служители на НОИ (110 потребители, 20 развойни специалисти и 10 администратори) по отношение администрирането и използването на реализираните функционалности. 4 887 439.20 4 899 346.62
Изготвяне на предложения за нормативни промени: В следствие на изготвените по Дейности 1 анализи ще бъдат идентифицирани нуждите от изменения на действащото законодателство за обезпечаване съществуването на ЕСОД и воденето на и/или работата със специализираните регистри на НОИ в обхвата на проекта. Ще бъдат изготвени предложения за допълнение и/или изменение на нормативни актове и/или вътрешни правила и документи, обезпечаващи съществуването на ЕСОД и воденето на и/или работата със специализираните регистри на НОИ. Съгласно действащото законодателство, проектите на нормативни актове ще бъдат придружени от мотиви и оценка на въздействието. 12 624.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).