Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The project aims to provide data and information on the ongoing reform of juvenile justice in Bulgaria by encouraging the activity of NGOs, media and civic activists for civic monitoring of restorative justice efforts for children. On this basis, the multidisciplinary project team will analyze the stakeholders for the successes and failures of juvenile justice in Bulgaria. The project is aimed at all stakeholders in the process, as the main target groups are civil and human rights organizations, the Ministry of Justice, the judiciary and professional organizations. In order to achieve the set goals of the activities, the project is developed in three directions: research, which includes review of documents and summary of applications for access to information, systematization and classification of available data sets and their collection in a common database, conducting 6 focus groups; analysis, which includes processing and analysis of the collected information, methodological framework and matrix of indicators for evaluation and preparation of legal, sociological and media analysis; communication campaign, which envisages the holding of 2 press conferences, 2 webinars and 1 closing conference, as well as publications in electronic and print media. The expected results of the project are specific recommendations for addressing the identified challenges, informed involvement of a wide range of stakeholders in the control and monitoring of juvenile justice reform, developed tools for ongoing objective evaluation of effectiveness, established network for civil monitoring.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Обобщаване на данни и информация в областта на детското правосъдие, които позволяват граждански мониторинг на ефективността на системите за детско правосъдие. : Целта на дейността по събиране, структуриране и систематизиране на данни и информация в областта на детското правосъдие е да се направи граждански мониторинг на ефективността на системите за детско правосъдие, който да подпомогне процеса въвеждане на възстановително правосъдие за деца в България. Прегледът на публично достъпните данни в областта на детското правосъдие ще се извърши от мултидисциплинарен екип от експерти, който включва 6 броя експерти, назначени на трудов договор или на граждански договор към БУП . Експертната група ще разработи методология и матрица за оценка, която може да се използва за ефективен граждански контрол и от други организации, които работят в областта на детското правосъдие. Експертите ще направят както преглед на предизвикателствата и „червените зони“ пред въвеждането на Закона (ЗОНПНВМНЛ), така и анализ на нуждите на отделните заинтересовани страни – деца, родители, институции. Те ще анализират както наличността и достъпността на данните за проследяване на тенденции, така и обществените нагласи и мотивации. 1. Експерт "Право" ще прегледа, инвентаризира и каталогизира данните в областта на детското правосъдие в изпълнителната и съдебната власт, според изготвената методология и индикатори. 2. Експерт "Мониторинг" ще разработи матрица и индикатори за оценка на системата на детско правосъдие в България, както и ще прегледа и каталогизира законодателните инициативи в областта. 3. Експерт „Бази данни“ ще систематизира данните от различни тематични изследвания и анализи. 4. Експерт "Социология/Антропология" ще разработи методология за оценка нуждите на децата в конфликт със закона, родителите и институциите, както и ще подготви и извърши фокус групи с деца. 5. Експерт „Медии“ ще направи мониторинг на традиционни медии и социални медии по темата детско правосъдие. 6. ИТ експерт, който ще визуализира в инфографики основните тенденции от проекта. Експертите по проекта ще съберат, форматират и хармонизират данните от изпълнителната и съдебната власт, както и от медиите така че да бъдат представени на обществеността по разбираем начин и да представят тенденциите в областта детското правосъдие. 33 700.00 42 088.39
Анализ с препоръки, основан на мониторниг, който адресира предизвикателствата и възможностите пред детското правосъдие: Основната задача на реформата в детското правосъдие в България е незабавното й провеждане при пълно зачитане на правата на децата. Анализът по проекта има за цел да установи на какво се дължи забавянето при приемането на Закона в продължение на години, кои са бариерите, които забавят процеса, кои са факторите, които биха го стимулирали, какви са обективните обстоятелства и предпоставки, които играят роля. Картирането на отделните заинтересовани страни (stakeholder analysis), основан върху правен, медиен и качествен социологически анализ ще позволи ефективен мониторинг и контрол на системата на детското правосъдие в България. Този анализ ще позволи да се отчитат тенденциите в детското правосъдие, както и да се проследява ефективността му. Гражданският мониторинг и оценка на ефективността на детското правосъдие е полезно, защото ще предостави независима гледна точка към ефективността и качеството реформите в детското правосъдие. Екипът ще представи общ анализ, който включва няколко части: 1. Правен анализ, изготвен от експерт "Право", експерт "Мониторинг". 2. Качествен социологически анализ в резултат на проведени 6 фокус групи с представители на съдебната, изпълнителната власт, както и с деца в конфликт със закона, изготвен от експерт „Социология“. 3. Медиен анализ на традиционни и социални медии, които представят обществените нагласи към темата детско правосъдие, разработен от експерт „Медии“. Мултидисциплинарният екип на базата на осъществения граждански мониторинг и анализ ще формулира препоръки в няколко посоки: 1. Законодателни промени. 2. Промени, свързани със съдебната система. 3. Промени по отношение на политиките, практиките и междуинституционалното сътрудничество. 25 824.00 24 211.11
Информационна и комуникационна кампания по проект: Информационната и комуникационна кампания има три основни цели: 1. Да покаже съфинансирането от фондовете на ЕС, програма ОПДУ на проекта, като постави емблемата на ЕС, спомене ОПДУ и общото лого за програмен период 2014-2020, като всички събития и материали ще бъдат визуализирани спрямо изискванията. 2. Да популяризира резултатите от проекта сред всички заинтересовани страни. 3. Да популяризира реформата в детското правосъдие. Информационната и комуникационна кампания е насочена към повишаване на информираността за изпълнението на реформата в детското правосъдие, както на представителите на съдебната, изпълнителната и законодателната власт, така и на гражданските и правозащитните организации и медиите. Кампанията ще протече на три етапа – информиране, включване и насърчаване за приемане на Закона (ЗОНПНВМНЛ). В първия етап в страницата на БУП ще бъде публикувана информация с кратко описание на проекта, заложените цели и желаните резултати, като те ще бъдат визуализирани спрямо правилата за информация и комуникация на Единния наръчник 2014-2020. В началото на проекта ще бъде дадена пресконференция , на която ще бъде представен мултидисциплинарния екип и целите на проекта, като пресконференцията ще бъде визуализирана със специален банер. Основен елемент на кампанията е разработването на динамични инфографики, които ще визуализират тенденциите от анализа на проекта. Кампанията по проекта ще включва и журналистически материали, които се отнасят към деца с конфликт със закона. На втория етап от кампанията ще бъде проведена и 2 уебинара с представители на трите власти, заинтересовани от приемането на Закона, на който ще бъде представени визуализациите и анализите на екипа. Третият етап от кампанията е насочен към насърчаването за приемане на Закона (ЗОНПНВМНЛ) чрез мрежата от политици, сред които и депутати, ученици на БУП. Финалният етап е заключителна конференция с пресконференция за отчитане на резултатите от проекта пред широката общественост. 0.00 11 956.26

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).