Извършване на устни и писмени преводи, включително симултанни и консекутивни преводи, за нуждите на Оперативна програма “Околна среда": Подпомагането процеса на техническо изпълнение на ОПОС чрез извършване на писмени преводи и редакция от английски, немски, френски, испански, италиански, гръцки, португалски, финландски, шведски, ирландски, датски, естонски, нидерландски, полски, румънски, словашки, словенски, унгарски, чешки, латвийски, литовски, малтийски (официални езици на ЕС) на български език и обратно, както и на устни преводи под формата на симултанни и консекутивни преводи. |
78 720.00
|
9 114.09
|
Осигуряване на технически и експертни лица за управлението и изпълнението на ОПОС: В процеса на изпълнение на дейностите свъразни с програмиране, изпълнение, мониторинг, оценка и финансово управление за ОПОС 2014-2020 г. възниква необходимост от срочно наемане на технически и експертни лица в различни специфични области, в различен период от време, в зависимост от дейностите и нуждите на УО. Във връзка с подпомогне качественото, ефективно и ефикасно изпълнение на процесите свързани с подготовката на процедури за кандидатстване, оценката на проекти, провеждането на обучения на бенефициенти, проверки на място, осъществяването на контрол за законосъобразност на проведените процедури за избор на изпълнител, провеждани от бенефициентите при изпълнението на проекти, ускоряване процеса на мониторинг и верификация на постъпилите искания за плащания, изготвяне на становища по възникнали казуси във връзка с изпълнението на програмата и др. се налага осигуряването на външни технически и експертни лица, които да подпомогнат УО на ОПОС.
В рамките на тази дейност ще бъдат финансирани и възнагражденията на външни оценители, които вземат участие в оценката на проектните предложения за съответствие с изисквания и критериите за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. |
351 774.00
|
63 120.05
|
Юридически услуги в областта на европейското финансиране по Оперативна програма „Околна среда“; анализи, консултации и подкрепа пред ЕК по правни казуси, възникнали във връзка с управлението и изпълнението на Оперативна програма „Околна среда“;: В процеса на управление и изпълнение на Оперативна програма „Околна среда“ г. възникват казуси със значителна правна сложност от различни области на правото, които често изискват вземането на спешни и неотложни решения. Видът на тези казуси не би могъл да се определи предварително, а в същото време е необходимо УО да осигури получаването по всеки конкретен казус на специализирани юридически услуги с голям опит и висока професионална квалификация в съответната правна област. Специализираните юридически услуги обхващат предоставянето на юридически консултации на УО под формата на устни или писмени консултации и/или становища, правни анализи и разработване на документи в различни области на националното, европейско право и специфицирани. Обект на финансиране по дейността са заявени от УО юридически услуги под формата на анализи, консултации и подкрепа пред ЕК по правни казуси, възникнали във връзка с управлението на ОПОС. |
440 000.00
|
0.00
|
Наемане на лектори във връзка с обучения организирани от УО: Повишаването на административния капацитет на дирекция ГД ОПОС в МОСВ, бенефициентите и членовете на КН на ОПОС ангажирани с управлението и изпълнението на Оперативна програма „Околна среда 2014 – 2020 г.” е ключов фактор за успешното изпълнение на програмата. Целенасочено и добре фокусираното обучение е поетапен процес, който ще доведе до придобиване, надграждане и затвърждаване на знания и умения, и ще рефлектира в ефективното изпълнение на ангажиментите им. Регулярните и съобразени с нуждите обучения ще допринесат за качественото и ефективно управление на програмата, а оттам и до оптимално усвояване на средствата, предоставени от ЕС и постигане на заложените в програмата цели. В тази връзка е необходимо провеждането на регулярни обучения под формата на работни семинари с практическа насоченост, на които да бъдат поканени лектори с доказан професионален опит и квалификация в съответната област, към която са насочени обученията с цел придобиване на качествени знания и компетенции, които служителите да приложат в своята сфера на работа. |
36 000.00
|
7 114.45
|
Осигуряване на техническо и материално обезпечаване на заседанията и срещите на Комитета за наблюдение на ОПОС 2014 - 2020 г.: Тази дейност следва да осигури материално-техническото обезпечаване на провеждането на заседанията и работните срещи на Комитетите за наблюдение на ОПОС 2014-2020 г.(КН). УО на ОПОС, като секретариат на КН на ОПОС 2014-2020 г., организира работата на комитета, включително провеждането на присъствените му заседания. По тази дейност ще бъде нает изпълнител, който да осигури логистично провеждането на заседанията - наемане на зали, техническо оборудване за озвучаване и превод, транспорт, нощувки, храна и др. |
79 080.00
|
25 826.00
|
Осигуряване на възнаграждения на служители от ГД ОПОС и дължимите към тях социални и здравни осигуровки.: Настоящата дейност следва да осигури разходите за основни и допълнителни възнаграждения, възнаграждения за платен отпуск и дължимите към тях задължителни социални и здравни осигуровки на служители от Главна дирекция "Оперативна програма Околна среда" във връзка с изпълнение на дейности с подготовката, управлението, координацията, мониторинга, оценката, информацията и контрола на оперативните програми в сектор "околна среда". |
6 432 084.00
|
4 101 154.75
|
Осигуряване на възнаграждения и осигуровки на служителите в администрацията на МОСВ във връзка с управлението, изпълнението, наблюдението, оценката и контрола на дейности и операции по ОПОС.: В рамките на настоящата дейност се планирани разходите за възнаграждения на служителите в администрацията на МОСВ, които в работно време изпълняват дейности свързани с управлението, изпълнението, наблюдението, оценката и контрола на дейности и операции по ОПОС. Със заповед на министъра на околната среда и водите или оправомощено от него лице се определят дирекциите от общата и специализираната дирекция от администрация на МОСВ, които при необходимост да подпомагат функциите на Управляващия орган при изпълнението на Оперативната програма „Околна среда ”
При възлагане на отделни задачи на съответните дирекции се вземат предвид функционалните характеристики, заложени в Устройствения правилник на МОСВ. Всяко последващо изменение във функциите на съответната дирекция се приема за област, в която експертите са длъжни да оказват професионална експертиза при изпълнение на дейности по проекти. |
468 000.00
|
193 765.09
|
Проверки на място по операциите: В процеса на наблюдение на изпълнението на проектите по ОПОС и верификация на разходите служители от ГД ОПОС извършват проверки на място по проекти, одобрени за финансиране по ОПОС. Проверките на място обхващат административните, финансовите, техническите аспекти на операцията/проекта, физическото изпълнение, както и мерките за осигуряване на информация и публичност.
Проверки на място на бенефициента се извършват въз основа на годишния план, който се разработва в ГД ОПОС, въз основа на предписаните от Управляващия орган мерки за управление и контрол на риска. Планираните проверки на място могат да се допълват и от непланирани (ad hoc) проверки, при възникнала необходимост (за проследяване на съответствието между физическо и финансово изпълнение на проектите за строителство при предоставяне на искане за плащане, отклонение от плана за изпълнение на проекта, системни грешки - финансови и/или технически, проследяване изпълнението на препоръки от предишни проверки или одити, съмнение или сигнали за нередност, измама и др.). Ad hoc проверки могат да се извършват, както от отдели М и ФД, така и от всички останали отдели в УО в рамките на техните компетенции и при спазване на принципа за разделение на функциите. Резултатите от планираните проверки на място и ad hoc проверките се документират с попълването на доклад от проверки на място и контролен лист. |
228 000.00
|
30 604.31
|
Участие на служители на ГД ОПОС в обучения, семинари, конференции, заседания, посещения за обмяна на опит в страната и в чужбина и др.: Настоящата дейност има за цел да финансира повишаването на административния капацитет на служителите ангажирани с управлението и изпълнението на оперативните програми в сектор „околна среда“. Административният капацитет е една от основните предпоставки за качествено и ефективно изпълнение на дейностите за усвояване на средствата и ключов фактор за успешното им изпълнение.
В рамките на тази дейност ще се финансира участието на служителите от ГД ОПОС в обучения, конференции, форуми, кръгли маси, заседания, работни срещи, семинари, курсове и др. по покана на Министерство на финансите, Агенцията по обществени поръчки, Съвета за координация в борбата с правонарушенията, засягащи финансовите интереси на Европейските общности - Република България (АФКОС), Европейската комисия или покани от страни-членки на ЕС и други институции ангажирани с управлението на Европейски фондове и др. В рамките на настоящата дейност се финансират и обученията на служителите заложени в годишния план за обучения на служителите от ГД ОПОС по теми, които са тясно свързани с работата на служителите и тяхното участие би допринесло за повишаване на квалификацията им в съответната област. |
713 400.00
|
261 611.42
|
Обучения на служители от звена, отговорни за прилагане на политиките по околна среда и изменение на климата и от общата администрация в структурата на МОСВ, подпомагащи работата на УО за участие в семинари, конференции, работни срещи, работни групи, заседания, посещения за обмяна на опит в страната и в чужбина и др. : Настоящата дейност има за цел да осигури обученията на служители от звена, отговорни за прилагане на политиките по околна среда и изменение на климата и от общата администрация в структурата на МОСВ, подпомагащи работата на УО за участия в семинари, конференции, работни срещи, работни групи, заседания, посещения за обмяна на опит в страната и в чужбина и др. Основните предизвикателства, пред които ГД ОПОС се изправя в процеса на подготовка на процедури и изпълнение на ОПОС 2014-2020 г. са свързани с тясна координация с всички заинтересовани страни във и извън МОСВ. Чрез финансиране участието на служители от звена, отговорни за прилагане на политиките по околна среда и изменение на климата и от общата администрация в структурата на МОСВ, подпомагащи работата на УО за участия в семинари, конференции, работни срещи, работни групи, заседания, посещения за обмяна на опит в страната и в чужбина и др. се цели поддържане на високата експертиза и информираност на служителите, които подпомагат дейността на УО при подготовката, управлението и изпълнението на оперативните програми в сектор "околна среда". |
160 000.00
|
37 531.38
|
Разходи за провеждане на мероприятия (семинари, обучения за бенефициенти, информационни дни, работни срещи срещи и др.), свързани с ОПОС : Настощата дейност има за цел да осигури организирането от УО на ОПОС и провеждането на семинари, обучения за бенефицинети, работни срещи и др. мероприятия свързани с подготовката, изпълнението и управлението на ОПОС. Те ще бъдат насочени към служители от ГД ОПОС, бенефициенти и служители от звена, отговорни за прилагане на политиките по околна среда и изменение на климата от общата администрация в структурата на МОСВ с оглед укрепване и повишаване на капацитета им при изпълнение/подпомагане изпълнението на ОПОС. |
259 100.00
|
108 931.65
|
Осигуряване на разходи за гориво и застраховки на автомобили на ГД ОПОС използвани във връзка с управлението, изпълнението, наблюдението, контрола на дейности и операции по ОПОС.: За осигуряване дейността на ГД ОПОС свързана с управлението, изпълнението, наблюдението, контрола на дейности и операции по ОПОС се използват осем броя автомобили. Автомобилите се ползват изключително за нуждите на програмата. Разходите за гориво и застраховки са определими, като непреки разходи във връзка с проверки на място, работни срещи, превоз на материали и други операции свързани с управлението, изпълнението, наблюдението, контрола на дейности и операции по ОПОС. |
66 000.00
|
19 087.75
|