Идентифициране на икономически неактивни младежи до 29 годишна възраст, включително които не са в образование или обучение, и активиране за включването им в пазара на труда: Предвидената дейност по идентифициране на икономически неактивни младежи до 29 годишна възраст, включително които не са в образование или обучение, и активиране за включването им в пазара на труда ще се изпълнява, съгласно Методология за идентифициране на икономически неактивни младежи до 29 години в община Смядово. Идентифицирането е процес, обединяващ всички действия с чиято помощ може да се осъществи контакт с неактивен младеж, а именно:
• поименно определяне на младеж, който не учи, не работи и не е регистриран като търсещ работа в дирекция „Бюро по труда” (ДБТ), заедно с адрес за осъществяване на контакт с него.
• достигане до младежи, които не работят, не учат и не са регистрирани в ДБТ, което практически представлява намирането и осъществяването на контакт с младеж от целевата група по процедурата.
• провеждане на анкета и изготвяне на индивидуален профил за определяне на потребностите.
При работата си с идентифицираните неактивни младежи младежките медиатори следва да ги активират като ги насърчават и подпомагат да изберат от следните възможни „пътеки” за активиране:
• Връщане в образователната система: лица със завършено средно образование мотивирани да повишават образователната си степен във висше учебно заведение или преквалификация
• Подпомагане за регистрация в дирекция „Бюро по труда”.
• Насочване към включване в обучение във връзка с възможност за работа.
• Насочване към реализация на пазара на труда.
|
7 741.00
|
7 039.98
|
Предоставяне на мотивационни обучения за активно търсене на работа: Дейността "Предоставяне на мотивационни обучения за активно търсене на работа" включва предоставяне на знания за изискванията и тенденциите на пазара на труда и изграждане на умения за себеизследване и себеутвърждаване. За изпълнението на дейността ще бъде определен експерт, който ще организира цялостната дейност чрез подбор на лектори, организиране подготовкатана учебното съдържание, организиране наемането на подходяща зала, осигуряването на необходимите учебни материали и оборудване и организиране на подготовката и изработването на казуси, творчески решения , материали за ролевите игри и ситуационните игри, които да бъдат използвани по време на практическите упражнения, както и организиране на закупуването на преносима интерактивна дъска и преносим компютър. Ще бъде наета зала в град Смядово, където ще се проведат обученията, като целевата група от 60 човека ще бъде разделена на 6 групи по 10 човека. Обучението ще е с продължителност 16 учебни часа, разпределени в два дни.
Обучението ще обхваща следните теми :
• Търсене и кандидатстване за работа;
• Изготвяне на автобиография;
• Изготвяне на мотивационно писмо/препоръки;
• Използване на различни източници на информация за свободни работни места;
• Подготовка за интервю за работа – вербално и невербално поведение. Най-често срещаните грешки и полезни съвети при явяване на интервю за работа;
• Аз съм на интервю за работа – ролева игра;
• Първи дни на ново работно място;
• Взаимоотношения с колеги и ръководители;
• Изграждане и утвърждаване на умения за учене през целия живот.
Учебното съдържание включва необходимите компоненти за ефективното обучение на целевата група. В обучението последователно се редуват теория, презентации с дискусии, симулации, ролеви игри, практически упражнения. По време на обученията ще се създава творческо пространство и условия за неформално общуване, създават се идеи за конкретни, реално изпълними дейности. Избрания метод на преподаване и учене предоставя възможност за паралелно получаване на знания, формиране на умения и изграждане на нагласи у участниците, чрез заложената висока степен на интерактивност. Реализирането на учебната програма ще се осъществи и чрез обучителните материали, разработени за обученията. Използваната методология на обучение се стреми не само към усвояване на знания, но и към развитие на умения и промяна на нагласи. Нагласите са принципите на живот с другите, които мотивират постъпките. Човек ги усвоява от примерите на взаимоотношения, които наблюдава в семейството, в училище, в работната среда, в общността. Нагласите се повлияват най-трудно и изискват най-дълго време на обучение. Най-подходящите за тази цел методи са интерактивните – те имат висока ефективност, особено когато целта е личностна и социална промяна. В процеса на учене всеки участник влиза в контакт със собствените си чувства, може да изследва опита си, да направи свои интерпретации на това, което се случва и да обмени с другите участници мисли, мнения, идеи. В тази връзка се предвижда и закупуването на преносима интерактивна дъска, както и преносим компютър. Чрез интерактивната дъска създадените електронни лекции могат да се ползват многократно, без необходимост да се пише и чертае наново всеки път. Лекциите автоматично се записват като мултимедийно съдържание. Едновременно няколко участника могат да влизат в ролеви игри чрез нея. Необходимостта от използването на интерактивната дъска се съдържат в предимствата от нейното използване:
• Позволява ефективно взаимодействие между обучители и обучаеми;
• Интегрира във виртуална среда за обучение;
• Увеличава мотивацията на обучаващите се да участват в учебния процес активно;
• Интегрира и адаптира съдържанието в реално време.
Ще бъдат приложени следните интерактивни обучителни техники: Ролева игра, Дискусия, Симулация, Обсъждане и Анкета.
За дните на обучение, обучаемите ще получават стипендии, в допустимите размери.
|
8 610.00
|
16 565.18
|
Предоставяне на обучения за придобиване на професионална квалификация или ключови компетентности в област дигитална компетентност: СТИК ЕООД, с номер на лицензия от НАПОО 200512251 ще организира и проведе професионални обучения по изборените по - долу професии и специалности, за които има заявена готовност за наемане на работа след обучението.
1. Професия „Помощник в строителството” код 582080, специалност „Основни и довършителни работи” код 5820801, първа степен на професионална квалификация, с хорариум 300 часа – 150 часа теория и 150 часа практика. Брой обучавани лица - 20.
2. Професия „Работник в озеленяването” код 622030, специалност „Озеленяване и цветарство” код 6220301, първа степен на професионална квалификация, с хорариум 300 часа – 150 часа теория и 150 часа практика. Брой обучавани лица 20.
3. Професия „Еколог” код 851010, специалност „Екология и опазване на околната среда” код 8510101 част от професия по трета степен на професионална квалификация с хорариум 600 часа – 300 часа теория и 300 часа практика. Брой обучавани лица 10.
4. Професия „Оператор на компютър” код 482030, специалност „Текстообработване” код 4820301, първа степен на професионална квалификация, с хорарум 300 часа – 150 часа теория и 150 часа практика. Брой обучавани лица 10.
Професионалното обучение ще се осъществява в съответствие с изискванията на ЗПОО. Обучението ще доведе до придобиване на степен на професионална квалификация или квалификация по част от професия в зависимост от професията и специалността. След приключване на определените учебни часове теория и практика ще бъдат проведени държавни изпити за всяка една професия - 4 часа теория и 6 часа практика. При успешното завършване на обучението за пълна степен на професионалната квалификация и успешно положен държавен изпит ще бъде издадено свидетелство за професионална квалификация, а за част от професия и успешно положен изпит ще бъде издадено удостоверение за професионална квалификация. Дейността включва наемането на зали, осигуряването на експерт – организатор за дейността по професионална квалификация, който координира ежедневни дейности с цел удовлетвореност на целевата група и всички други заинтересовани страни. Осъществява връзка с доставчици на различни продукти, услуги, членовете на екипа по управление на проекта. Негова задача ще бъде осигуряването на обучители, наемането на подходящи зали, осигуряването на необходимите материали, организиране подготовката на необходимите учебни материали - закупуване, подготовка, отпечатване. Носи цялостна отговорност за планирането, координирането, оперативното изпълнение и гладкото протичане на дейността по организиране на обученията. Материалите, които са необходими са: Учебни помагала, Тетрадки, Химикали - 60 бр., мостри от различни материали за строителство, схеми и чертежи, онагледяващи реални обекти, ръчни инструменти (чук, лост, метла, лопата, кирка, кофа, количка, бормашина, къртач и др.), текелажни средства (въжета, сапани и др.), сигнализационни и указателни средства и лични предпазни средства (каска, маска, очила, работно облекло, специализирано работно облекло), реални образци на различни, материали и инструменти, табла за онагледяване на конкретни решения, демонстрационни макети с типични за строителството елементи, материали(дървесно-храстови, цветни и тревни видове, почви, семена); различни видове градински инструменти (за предварителна подготовка на площите, за почвообработка; за бране и добиване на семена, плодове и резници, за изваждане и сaдене на фиданки, за сеене; за оформяне и поддържане на зелени площи, напояване и др.), за професия Еколог- работно място на обучавания (работна маса и стол), работно място за обучаващия (работна маса и стол), учебна дъска, гладка свободна стена за окачване на табла, екран за прожектиране, дъска за писане и други средства за обучение и дидактическа техника - оборудване и инструменти, прибори и пособия. Професия „Оператор на компютър”– наем на 10 компютъра за времето на обученията - 2 месеца. |
74 050.00
|
52 722.84
|
Наемане на лица от целевата група на длъжности, попадащи в обхвата на единични групи професии от 2 до 9 клас от НКПД 2011 г., за период от 6 месеца: В резултат на дейността по предоставяне на обучения за придобиване на професионална квалификация ще бъдат обучени 60 младежи, както следва:
- 20 души ще придобият квалификация по професията "Помощник в строителството”, специалност „Основни и довършителни работи”
- 20 души ще получат квалификация по професията "Работник в озеленяването" със специалност “Озеленяване и цветарство”
- 10 души ще придобият квалификация по част от професията “Еколог”, специалност “Екология и опазване на околната среда”
- 10 души ще придобият квалификация по професията “Оператор на компютри”, специалност “Текстообработване”.
В резултат на обученията и придобитата квалификация, младежите ще имат реален шанс за започване на работа, обучените ще са получили знания и умения, които могат да прилагат в практиката. |
178 600.00
|
91 661.52
|
Организация и управление на проекта : ЕОУП планира и организира дейностите по проекта, следи и отговаря за изпълнение на договорените срокове, постигане на заложените индикатори за изпълнение и за резултат, целесъобразно разходване на средствата и осъществява мониторинг. Екипът е отговорен за отчитане на проекта в различните етапи от реализирането му. Поддържа и съхранява необходимата документация, съгласно изискванията на Управляващия орган. Участва в администриране провеждането на процедури за избор на изпълнители по ЗОП за целите на проекта. Екип за организация и управление на проекта (ЕОУП) ще включва следните длъжности:
- Ръководител проект – ръководи, координира и контролира дейностите по проекта; Организира и ръководи реализацията на проекта - следи за изпълнението на заложените дейности по график, контролира цялостната дейност на екипа за управление на проекта, контролира изпълнението на всички дейности по реализацията на проекта, сформира работните групи за изпълнението на задачите и изготвя междинни отчети за изпълнението на проекта, подготвя заключителния доклад по проекта.
- счетоводител – носи финансова отговорност за отчитане на дейностите, изготвяне, проверка и контрол на междинните и финалния финансови доклади. Контролира правилното разходване на средствата по Проекта, в рамките на предвидения бюджет по съответните пера. Изпълнява цялостната финансово-счетоводна дейност, в съответствие с нормативните актове, регламентиращи този тип дейност. Води точна и редовна документация и счетоводна отчетност по изпълнението на проекта, използвайки подходяща и адекватна електронна система. Осигурява на всички нива събирането на необходимите данни за осъществяване на финансовото управление, мониторинг, верифициране на разходите, одит и оценка. Извършва подробна документална проверка на всички разходни документи, доказващи извършването на разходите и изготвя доклади за това за ръководителя на проекта. Подготвя документи, свързани с всички плащания по проекта.
- координатор - координира и отговаря за цялостното техническо изпълнение, отчитане на дейностите и заложените индикатори по проекта; Отговаря за изпълнението на проекта, участва в реализацията на дейностите му, Поддържа комуникация с всички участници в изпълнението на проекта, включително външните изпълнители по договори, ако има такива и други отговорни институции, координира комуникацията и обмена на информация между участниците в проекта и партньора, отговаря за изпълнение на изискванията на мерките за публичност и информация по време на изпълнение на проекта, изисква, приема и анализира информация за изпълнението на проекта, организира и подпомага изпълнението на Проекта по отчитането на дейностите, съобразно времевия график заедно с ръководителя на проекта, отговаря за административното обслужване на Проекта, своевременно докладва на ръководителя на Проекта за възникналите проблеми по изпълнението на дейностите и предлага решения с цел успешна реализация на Проекта.
- технически сътрудник - завежда документацията и кореспонденцията по Проекта, събира, класира и отговаря за съхранението на цялата документация по Проекта. Събира и отговаря за съхранението на цялата документация по проекта (без финансовата документация). Участва при обобщаването на информацията за изпълнението на проекта, подавана от ръководителя, координатора и счетоводителя от екипа на проекта. Води цялостната кореспонденция по проекта. Организира заседанията на екипа, координира текущите задачи по проекта; Изготвя и представя за съгласуване с Ръководителя на проекта технически доклади по изпълнението на проекта; Сътрудничи на ръководителя на проекта при изпълнение на задълженията му. |
27 200.00
|
19 147.37
|
Информация и публичност: Целта на дейността е информиране на обществеността за дейностите на проекта и оказаната финансова помощ от фондовете на Европейския съюз. Провеждане на 2 информационни събития. В началото и преди приключването на дейностите по проекта с цел популяризиране на дейностите и резултатите от проекта. Публикации в местни вестници и текущи публикации в официалния сайт на Община Смядово с информация за проекта, реализираните дейности и финансиращата програма – 2 бр. – при стартирането и преди приключването на проекта - подготвени от екипа на проекта и за тях не се предвиждат средства; Изработване на информационни материали, които ще бъдат разпространени сред участниците в информационните събития; При изпълнението на всички действия за осигуряване на информация и публичност на проекта ще се спазват изискванията, заложени в Единния наръчник на бенефициента за визуализация 2014-2020. С реализацията на тази дейност ще се популяризира финансовото участие на ЕС и Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 пред широката общественост. Предвидени са целенасочени мерки за повишаване на информираността на обществото за планираните действия, целенасочена работа за положителна промяна в обществените нагласи към рисковите групи, включително и достъпно разясняване каква е целта на проекта и за какви целеви групи е предназначена.
Предвиждат се следните дейности за информиране и публичност:
- Подготовка и изработване на информационни материали: дизайн и печат на: 200 броя дипляни; информационен банер - 1 брой, химикалки, тефтери, чаши, дъждобрани. Във всички форми и мероприятия за популяризиране на проекта ще се отразява, че проектът се осъществява с финансовата подкрепа на ОПРЧР, съфинансирана от Европейския социален фонд на Европейския съюз.
|
2 988.00
|
2 739.00
|