Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 209 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

"Security Smart Systems" OOD is a company with more than 15 years experience in development and manufacturing of electronic and electro-mechanical products exported to Britain, the Netherlands, Austria - alarm stations, cash registers, fire sensors, electronics for doors, etc.

Major challenge for the candidate is bringing business process management and resource planning on the level which corresponds to the steadily increasing scale of operations. Lack of assistive ICT tools for management and planning leads to lower than potential output, suboptimal production process and cost price, limited opportunities for traceability of the entire production cycle and making effective and timely management decisions. The latter could lead to an adverse effect on the competitiveness of the company on the Bulgarian and European market with continued growth and in the long term - to stopping the growth.

The main objective of the project is to achieve qualitative growth of the candidate by promoting the use of information and communication technologies and services. In response to the above challenges, the project includes purchase and implementation of an ERP system for management and resource planning and new hardware equipment required for its operation. The introduction of ICT based system for the management and organization of resources, production activity and core business processes will lead to optimization in production, reduced time for execution, increased productivity in the enterprise, better control over production costs, more efficient and timely business decisions based on accurate and reliable information in real time.

Through investment in the project:
- the management and organization of the main processes in the enterprise's operations will be improved
- organizational innovations will be introduced
- the company's profitability and its market positions in the Bulgarian and export market will be improved



Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез придобиване и въвеждане на ERP система /ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите/: Дейността се състои в закупуване и внедряване на ERP система, отговаряща на нуждите на предприятието. Предвидената по проекта ERP система ще бъде изцяло преведена на български език и ще съдържа следните модули и функционалности: 1. Финанси и счетоводство - Поддържане на основни данни за компанията - Операции със счетоводни сметки - Вземания/Задължения - Управление на разчетите с подотчетни лица/на паричните средства/на себестойността на стоките и материалите - Периодично приключване и отчети 2. Дълготрайни активи - Поддръжка на информация за Дълготрайни материални и нематериални активи/амортизационни планове - Отразяване на основни операции с Дълготрайни активи 3. Продажби - Поддръжка на основни данни за клиент - Управление на цени и ценообразуване/на промоции - Оферти/Планиране на продажбите/Поръчки за продажби - Кредитни лимити и условия на плащане - Фактуриране - Рекламации - Събираемост на вземанията 4. Доставки - Поддръжка на основни данни за доставчик - Планиране и управление на материалните запаси - Оферти - Поръчки за покупки - Фактуриране - Рекламации - Управление на документи/на покупни цени 5. Склад - Поддръжка на основни данни за артикул - Нескладови артикули - Поддържане на серийни и партидни номера - Поддържане на местоположения (складове) - Изписване на стоки - Приемане и експедиране на стоки и продукти в склада - Трансфери - Инвентаризация 6. Маркетинг (CRM) - Управление на контакти/на взаимоотношенията с потенциални клиенти/на задания - Сегментация/Кампании/Възможности 7. Производство - Въвеждане и поддръжка на основни данни - Производствена спецификация на изделието - Маршрути - Производствени поръчки - Автоматично изчисляване себестойността на готовата продукция 8. Модул Работа с мобилни устройства 9. Модул Управление на отпадъци Инвестицията ще допринесе за изпълнение на дейността и постигане на проектната цел по следния начин: ERP системата ще осигури: - много високо ниво на прозрачност и детайлност при изпълняване и отчетност на процесите. Пълната интегрираност на бизнес процесите в системата ще позволи веднъж въведена, информацията да е достъпна за потребителите от всички модули без да е необходимо да се въвежда повторно или обработва допълнително. - гъвкавост и лесна адаптация спрямо постоянно променящите се условия и пазарни предизвикателства, както и към изискванията на клиентите без да се прекъсват ежедневните операции в компанията. - вземане на навременни, бързи и обосновани управленски решения. Мениджмънтът ще разполага в реално време с пълната картина на бизнеса във всяко едно негово сечение и с цялата необходима информация. - управление на брака и отпадъците от производство, което ще осигури по-точно следене на вложените материали, оптимизирано използване на суровини и складови наличности. Последното ще доведе до по-ефективно и по-екосъобразно производство, допринасящо за опазване на околната среда. Отразяването и управлението на всички бизнес процеси в единна интегрирана система ще допринесе за: • Улеснено проследяване на финансовия резултат по производствени поръчки • Ефективно управление на ресурси – човешки и материални • Подобряване на отчетността в компанията и обслужването на клиенти • Улесняване на комуникацията между служители, клиенти, доставчици и бизнес партньори • Намаляване на времето за въвеждане на информация • Намаляване на риска от грешки и/или двойно въвеждане • Повишаване на контрола върху протичащите бизнес процеси в компанията • Улеснено отчитане и проследяване на извършваните дейности • Планиране на доставки с цел оптимизиране на складовия запас • Сигурност на данните на компанията • Осигуряване на лесен и бърз начин за бюджетиране, прогнозиране и планиране • Незабавен достъп до цялата информация, необходима за вземане на управленски решения в реално време и възлагане на отговорности. 309 407.00 309 405.00
Дейност за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез закупуване на ново оборудване, необходимо за функционирането на ERP системата: Като част от дейността ще бъдат закупени следните ДМА: - Сървър - 1 бр. - Мобилно устройство за работа в склад - 5 бр. - Таблет с баркод скенер - 25 бр. Инвестицията в хардуер ще допринесе за изпълнение на дейността и постигане на проектната цел по следния начин: 1. ERP системата - предмет на проекта ще бъде инсталирана и конфигурирана на подходящ за целта сървър. Сървърът ще бъде с технически параметри и операционна система, напълно съвместими с ERP системата като по този начин ще осигури нейното нормално функциониране. Сървърът ще обезпечи: - използването на системата с пълните й функционалности, модули и взаимовръзки - безпроблемния достъп от потребителите с пълни и ограничени права за работа в нея - надежно съхранение на цялата информация обработвана от ERP системата 2. Предвидените за закупуване мобилни устройства за работа в склада ще служат: - за приемане на пристигналите материали и компоненти от доставчиците като се сканират и въвеждат данни за всяка постъпила доставка в ERP системата. Чрез мобилните устройства автоматично ще се предава нужната информация за вида и количеството на доставените материали и компоненти в склада и складовите наличности във всеки един момент; - за изписване на нужните материали и компоненти за производството на всяка поръчка като в системата ще постъпва информация за вида и количеството на изпратените за производство материали и компоненти. По този начин ще се осигури пълна проследяемост на материалния поток в реално време. Мобилните устройства ще осигурят преноса на данни и информация в ERP системата като спомогнат да се въведе пълна автоматизация на складовите операции. В комбинация с ERP системата ще подобрят значително текущата организация на ресурсите: - ще се съкрати времето за обработка на големи обеми от наличности с интензивно движение; - ще се оптимизират складовите дейности и маршрути като се синхронизират с натоварването на складовите служители; - ще се въведат електронни складови документи, което ще съкрати времето за обработка и ще се елиминира рискът от грешки при въвеждане в различни бази данни; - ще се отчитат всички текущи ограничения в складовите наличности, което ще гарантира намаляване на престоите на работници и машини в производството. 3. Предвидените по проекта таблети с баркод четци ще се използват в производствените цехове, където: - ще отчитат автоматично пристигащите от склада материали и компоненти за производство чрез сканиране на баркодовете от складовите листа - ще отчитат произведената готова продукция чрез сканиране на партидните номера на отделните партиди Таблетите ще бъдат свързани с ERP системата чрез съвместима с нея операционна система. В резултат на сканираната и въведена в системата информация от таблетите, в модул Производство ще се проследява и допълва маршрутната карта за производството на всяка поръчка. Последното ще осигури пълна проследяемост на поръчките, на количествата употребени материали и количествата произведена продукция с тях. Въвеждането на сканиране чрез таблети в комбинация с ERP системата: - ще автоматизира производствените операции; - ще съкрати времето за производство и сроковете за изпълнение на поръчките; - ще подобри планирането на натоварването на мощностите и контрола върху производствения процес. 55 108.00 55 028.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).