І. Работен пакет "Мобилност": В работния пакет са включени дейности 1. „Мобилност“ и 8. „Подкрепа за участие в международни научни форуми“ от Условията за кандидатстване.
Достъпът до международни институции и изследователски форуми е важен както за развитието на изследователя така и за изграждането на партньорски мрежи между институциите. В рамките на мобилността целевата група ще споделя резултати от своите изследвания, ще съпоставя себе си със своите колеги от други страни, ще установи мястото на изследваната тема в полето на учени от институции с богата академична традиция ще обменя добри практики. В този аспект възможността за допълнителна квалификация и публичност зад граница е неоценима.
Оценката на нуждите, извършена за подготовката на проектното предложение, идентифицира потенциални форуми и приемащи академични институции. Индикативни примери са посочени в описанието на дейността.
Планирани са 3 типа мобилност, обособени по съдържание и продължителност:
1. Участие в международни научни форуми: конференции, семинари и др. Максималната продължителност на компонента е 3 дни.
Индикативни наименования на форумите:
-Goldschmidt Conference of European Geochemical Union
-European Geosciences Union Conference
-European Conference on Information Literacy (2017)
-ХХХІ Конференция на Европейската асоциация по психология на здравето
-ХV Европейски конгрес по психология
-International Conference of Education, Research and Innovation
-International Conference on Education and New Learning Technologies
-The Doctoral Consortium on Data Science Technologies, Applications and Software Technologies
-European Conference on Innovation and Entrepreneurship
-International Conference of the Applied Stochastic Models and Data Analysis
2. Участие в летни школи и други обучителни форми в чужбина. Максималната продължителност на компонента е 8 дни. Насочен е към решаването на няколко задачи:
-Изграждане и утвърждаване на научно-изследователски компетенции
-Изучаване на световните постижения и практики в съответните научни направления
-Умения за работа в международна среда
-Изграждане на международни контакти
-Интеграция на учените от СУ в европейското изследователско пространство
Индикативни наименования на планираните участия:
-Introduction to 3D-Scanning and Printing, Берлин
-Summer School Digitalization amp; Big Data Analysis, Мадрид
-International Summer School “The Idea of Europe and its borders…”, Dublin
-Summer School on Software Engineering, Петербург
-St.Petersburg Summer University on Internet of Things, Петербург
-History of Mathematics, Оксфорд
-Лятна школа, Янина
и др.
3. Краткосрочни научни визити в изследователски организации зад граница с цел достъп до апаратура и съоръжения, изграждане на партньорски мрежи за съвместна проектна и изследователска работа. В някои специалности (напр. геология, химия) достъпът до аналитична техника, която не е налична в нашата страна е ключов по отношение качеството на работата. Анализи и данни, получени по време на такъв престой, могат да бъдат съществена част от докторската теза. В областта на хуманитарните науки визитите ще дадат възможност за сътрудничество и обмяна на опит по актуални предизвикателства с европейско измерение. Например научите постижения в областта на културната психология и междукултурната медиация са основа за формиране на политики, основани на знанието по остри за страната проблеми.
Максималната продължителност на компонента е 6 дни.
Индикативни наименования на приемащи институции:
-Англия: Университетът Източна Англия
-Белгия: Университет Льовен
-Германия: Университет Лудвигсбург, Университет Мартин Лутер, Хумболтов университет, Университет Регенсбург
-Гърция: Aтински университет
-Исландия: University of Akureyri
-Испания: Университет Тарагона, IPTS- JRC- Sevillia
-Словакия: Университет Коменски
-Финландия: Институт Паймийо
-Франция: Университет Клермон-Феран, Université de Lille 1, Sciences et Technologies
и др. |
335 612.40
|
208 817.05
|
ІІ. Работен пакет "Обучение": Работният пакет включва дейности 3. Квалификация, 4. Развитие на капацитета и 6. Създаване на изследователски потенциал, съгласно Условията за кандидатстване.
Разделен е в три компонента:
1.Общи докторантски курсове
2.Специализирани курсове
3.Привличане на учени от други държави в качеството на ментори
Предварителното проучване, проведено сред факултетите, идентифицира примерна тематика на курсовете, които ще бъдат разработени. Цитираните в описанието наименования са индикативни и съобразени с текстовия лимит на ИСУН.
1. Съдържанието на компонента "Общи докторантски курсове“ ще бъде разработено в съответствие с насоките и препоръките на Report of Mapping Exercise on Doctoral Training in Europe от 27.06.2011. То ще следва принципите на иновативното докторантско обучение: интердисциплинарност и обучение в конвертируеми умения. Курсовете ще са отворени за докторанти от всички факултети. Освен повишаване на квалификацията на обучаемите, тяхна задача ще бъде да насърчат интердисциплинарната комуникация, да дадат възможност за обмен на идеи между изследователи от специалностите, обединени в научни направления. Дейностите ще позволят формиране на умения за дефиниране и формулиране на решения на научно-практически проблеми, организиране и провеждане на самостоятелни научни изследвания, самостоятелно планиране на практическа изследователска работа, разработване на различни жанрове академичен текст, съобразен с компетентностите и интересите на различни адресати в специфичната научна област.
Индикативни наименования на общите докторантски курсове:
-Многовариационна статистическа обработка на данни
-Прилагане на софтуерни технологии при планиране и разработка на научни задачи
-Компютърна обработка на емпирични данни
-Редакционни стандарти и практики за публикуване на научни статии
-Езикови данни и лингвистични модели
-Изследователски практики в хуманитаристиката
-Визуализация на данни: текстови и социални мрежи
-Аргументация в научните изследвания
-Устойчива публикационна активност чрез моделиране
-Макроикономика
-Основи на правото за хуманитаристи
и др.
2. Специализираните курсове ще дадат възможност на целевата група да получи достъп до специфично за своята област познание, разработено и поднесено от утвърдени специалисти. Ще насърчат формиране на умения за изследване, анализ и оценка на проблеми в проучваното предметно поле. Ще развият автономност, предприемчивост, критичност и оригиналност. Прицелени и в групата на преподавателите, ще допринесат за развитие на професионалните им умения.
Примерни наименования на курсовете в този компонент:
-Статистика за педагози
-Програмиране за деца
-Интернет зависимости, психично здраве и благополучие
-Психология на участието в социалните мрежи
-Методология на компаративизма
-Психология на арабския свят
-Антични изобразителни текстове
-Българската икономика 1878-1944
-Войната в средновековна Европа и Средиземноморието.
-Семиотика, език и реклама
-История на чуждоезиковото обучение
-Езикът на Библията
-Инструментални методи за охарактеризиране на функционални материали
-Линейно квадратични игри – равновесие и приложения
-Съвременен маркетинг за млади учени
-Аналитични изследвания в бизнеса и финансите
-Естествени монополи и регулиране
-Облигационно и търговско право
и други.
3. Менторство от чужди учени:
Задачата на този модул е да включи в подготовката на докторантите преподаватели от европейски университети. На предварителния етап бе потвърдена готовност за участие от следните преподаватели с лекционни курсове и менторски часове:
1. Проф. Х. Егберт, Anhalt University of Applied Sciences
2. Проф Й. Швалбах, Хумболт Университет
3. Проф. Ф. Джелал, Университет Лил
4. Проф. М. Радович, Университет в Белград
5. Проф. К. Рот, Университет Лудвиг Максимилиан, Мюнхен |
211 200.00
|
95 777.31
|
ІІІ. Работен пакет "Открита наука": В този работен пакет са включени дейности 7.“Разпространение на научните резултати“ и Дейност 2 „Популяризиране на науката“, съгласно Условията за кандидатстване.
Предвидените мерки включват:
а) подкрепа за научни публикации в реферирани научни списания,
б) издаване на сборник с научни публикации на участниците от целевата група,
в) организиране на информационни събития за популяризиране/комуникиране на науката
1. В рамките на компонент а) „Подкрепа за научни публикации“ ще бъдат осигурени различни технически елементи от подготовката на публикация в чужди и наши издания като: професионален превод на текстовете на статии на езика на изданието, създаване на графики и визуализации, такси (в случаите, когато изданията предвиждат такива) и др.
Индикативни заглавия на изданията, към които ще се направят заявки за публикуване:
- Climate Research
- Geofizika
- Geomorphology
- Environmental Science And Pollution Research
- Lithos
- European Journal of Mineralogy
- Tectonophysics
и други.
Участниците в проекта от факултет „Математика и информатика“ планират осъществяването на 20 публикации в специализирани издания от областите, които факултетът покрива.
2. В рамките на компонент б) ще бъде издаден двутомен сборник със статии на участниците в проекта. Подборът на статиите, рецензирането и изданието ще бъдат организирани от експертния съвет.
3. В обхвата на компонент в) ще бъдат организирани събития:
І. За популяризиране на науката:
- Софийски университет ще вземе участие в годишните Софийски фестивали на науката, организирани от British Council (http://www.britishcouncil.bg/sofia-science-festival). Предвиждат се две участия – по едно за всяка година от изпълнението на проекта. Две участия са планирани и за европейската нощ на учените.
- Ще бъдат организирани две еднодневни информационни събития за докторантите: 1) „Достъпът до научни бази данни стъпка по стъпка“ и 2) „Съвременни проблеми на наукометрията“. В интерактивен и гъвкав формат те ще представят на целевата група любопитен поглед към заниманията с наука.
ІІ. За представяне и споделяне на разултатите от научната работа:
В месец 20 ще бъде организирана двудневна научна конференция за целевата група, на която ще бъдат представени резултатите от техните изследователски дирения. Събитието ще даде възможност за дискусия и изграждане на интердисциплинарни контакти между участниците. Материалите от конференцията ще се превърнат в основа за съставянето на планирания сборник по компонент б) (подкрепа за научни публикации). |
43 403.84
|
30 991.75
|
ІV. Работен пакет "Достъп": В този работен пакет е включена дейност 9. „Осигуряване на достъп до научни съоръжения, бази данни и научна информация“ съгласно Условията за кандидатстване.
Работният пакет е построен върху следните компоненти:
а) достъп до информация: абонаменти за специализирани издания и бази данни;
б) осигуряване на научна литература за целевата група на проекта
Абонаментна кампания ще генерира информацията, необходима за определяне на базите данни, периодични издания и литература. Абонаментни договори ще бъдат сключвани след одобрението на експертния съвет (съдържателна проверка на заявките, включително и от Университетска библиотека) и финансиста на проекта (оценка на финансовата допустимост на заявките). Окончателният избор на ресурси подлежи на съгласуване и с Университетската библиотека. Предварителната оценка на нуждите на целевата група очерта някои насоки на очакваните заявки:
І. По отношение на базите данни бяха посочени следните примерни ресурси:
- порталът на AMC (American Mathematical Competition)
- електронната библиотека в областта на математиката и технологиите IEEE
- EBSCOhost Databases:
gt; Academic Search Complete - Мултидисциплинарна научна база данни с пълнотекстов достъп до повече от 8500 списания, 7500 от които с висока научна стойност (peer-reviewed). Базата предлага и достъп до ниво “резюме” за още над 12500 заглавия.
gt; Business Source Complete - Една от най-авторитетните бази данни в областта на бизнеса. Предлага достъп до 4000 пълнотекстови научни списания и множество различни по вид документи. Важна част, спомагаща за постигане на пълен обхват, са индексираните и резюмирани ценни научни списания, датиращи още от 1886 г.
- SAGE Journals online
- ProQuest Dissertations amp; Theses (PQDT) database (http://www.proquest.com)
- Taylor amp; Francis Journals Online
- Springer Journals Online/ SpringerLink
- Лъб (http://www.loebclassics.com/)
- Брил (http://www.brillonline.com/)
- Диабола (http://www.dyabola.de)
- http://www.the-map-as-history.com/index.php
- Коинаркайвс (http://pro.coinarchives.com/academic.php)
- Куестиа (www.questia.com)
- Дегройтер (https://www.degruyter.com/page/databases)
- IEEE Xplore digital library
- Datastream (Thomson Reuters)
и др.
ІІ. По отношение на научната периодика контактни лица, излъчени от факултетите посочиха следните примерни заглавия:
- Journal of Speech, Language, and Hearing Research
- American Journal of Speech-Language Pathology
- European Journal of Special Needs Education
- Journal of the Learning Sciences
- Journal of Learning Disabilities
- Journal of Deaf Studies and Deaf Education
- American Journal on Intellectual and Developmental Disabilities
- Intellectual and Developmental Disabilities
- Journal of Visual Impairment amp; Blindness
- Journal of Early Childhood Research
- Journal of Education
и др.
ІІІ. По отношение на научната литература, необходима за работата на докторанти, пост-докторанти и млади учени е предвидено осигуряването на най-малко 500 заглавия въз основа на индивидуални заявки от целевата група, които ще бъдат агрегирани в общ библиографски опис и ще се съгласуват от експертния съвет и Университетска библиотека. |
97 750.00
|
97 433.39
|
V. Работен пакет "Информиране и публичност": Дейностите по информиране и публичност предвиждат използването на два типа инструменти: А) електронна комуникация към заинтересованите страни, Б) публикации, събития и рекламни материали в реално време за информиране на академичната общност относно безвъзмездната финансова помощ по линия на ОП НОИР.
Дейността по т. А) Електронна комуникация предвижда създаването на Интернет страница на проекта, на която ще бъде представена основна информация за финансираните дейности. Тя ще се използва и като информационен ресурс за предстоящи събития, набиране на кандидати за участие от целевата група, място за публикуване на образци и формуляри. През нея ще се осъществява и обратната връзка с докторантите и преподавателите, които са обект на проектните дейности: чрез рубрика „въпроси и отговори“, мейл за комуникация и форми за он-лайн анкети.
Дейностите по т. Б) Публикации, събития и рекламни материали в реално време за информиране на академичната общност относно безвъзмездната финансова помощ по линия на ОП НОИР включват:
1. Организиране на стартова и заключителна пресконференция по проекта,
2. Отпечатване и разпространение на плакати (постери) на проекта по факултетите на СУ,
3. Вътрешен конкурс между факултетите за лого, запазена марка на проекта DocCent
4. Изработване на банер на проекта
5. Изработване на рекламни материали за проекта и разпространението им сред гражданите и целевата група. |
7 600.00
|
7 529.64
|
VІ. Работен пакет "Организация и управление": Поради мащаба на проекта и необходимостта от синхронизиране на дейности, засягащи всички факултети на СУ, административното управление на DocCent (перо „непреки разходи“) е разделено от организацията на дейностите, свързани пряко с нуждите на целевата група (перо „преки разходи“). Тук са описани задачите на двете нива:
gt;Административният екип на проекта включва координаторите, натоварени с контрола върху изпълнението на дейностите и техническите лица, които ги подкрепят.
gt;Експертният съвет събира представители на факултетите, които ще одобряват предложенията за обучение и мобилност, ще оказват методическа помощ при провеждане на курсовете и др.
І. Администрацията на проекта включва:
1. Ръководител
-Взема решения по казуси
-Подписва кореспонденцията
-Докладва за напредъка на изпълнението на Експертния съвет
-Налага корективни мерки
-Председателства срещите на екипа
-Планира задачите
2. Организационен координатор
-Осъществява комуникацията с УО
-Поддържа връзка с координаторите по работни пакети
-Изготвя вътрешните правила
-Прави проверки относно изпълнението
-Следи за сроковете, добрата отчетност и поддръжката архива от сътрудниците
-Сигнализира ръководителя при идентифицирани пропуски и предлага решения
-Координира подготовката на отчитането
3. Координатор-Мобилност
Съвместно с техническите сътрудници и експертния съвет организира:
-селекцията на кандидатите за участие в мобилностите
-подготовката на командировъчни заповеди
Следи за
-техническото и съдържателно отчитане на командированите
-архива на документацията по работен пакет Мобилност
- публикуване на информация за дейността
4. Координатори-Обучение
Съвместно с експертния съвет, техническите сътрудници и юристите
-Подготвят програмата на обученията
-Събират база данни на целевата група
-Подготвят договорите на лекторите
-Обезпечават логистиката на курсовете
-Следят за отчетността по работния пакет
-Поддържат архив на работния пакет
5. Координатори–Открита наука
Съвместно с представители на факултетите, експертния съвет и техническите сътрудници
-Организират провеждането на научни форуми и други събития
-Следят за отчетността на събитията
-Координират работата на експертния съвет при осъществяване на публикациите
6. Координатор –Достъп
-Съвместно с техническите сътрудници организира абонаментната кампания
-Представя на експертния съвет за одобрение справка със заявките
-Съвместно с финансиста на проекта извършва абонамента
7. Координатор –Информиране и публичност
-Организира създаването и поддръжката на страницата на проекта
-Подготвя рекламните материали
-Разпространява информацията за проектните дейности сред целевата група
-Организира пресконференциите
-Осъществява връзка с медии и граждани
8. Финансист
-Одобрява планираните разходи преди тяхното извършване
-Подава на отдел „Обществени поръчки“ на СУ информация за нуждите от доставки и услуги
-Извършва промени в бюджета на проекта
-Подготвя финансовите отчети на проекта
-Поддържа архив на финансово-счетоводната документация
9. Юристи
-Оказват експертна подкрепа при сключване на договорите по проекта
-Консултират проектния екип по правни аспекти, свързани с договора към МОН
10. (Технически) сътрудници
-Поддържат ежедневната кореспонденция между участниците
-Съвместно с координаторите и финансиста поддържат общ архив на проекта
-Оказват техническа и логистична подкрепа при извършване на дейностите
-Изготвят изходящата кореспонденция
-Подготвят заседанията на експертния съвет и екипа
-Протоколират резултатите от проведените срещи
-Участват в работата по отчитане
ІІ. Експертен съвет на проекта – пряко ангажиран в същинската дейност на проекта
Включва представители, номинирани от факултетите на СУ. Провежда заседания във връзка с функциите си по утвърждаване на предложени мобилности, учебни планове на планираните курсове. Разглежда на предложенията за абонаменти. Оказва методическо и друго съдействие за изпълнението на дейностите. |
72 727.00
|
56 881.82
|