Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 210 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

Creation of a center for provision of social services for social inclusion in the  community and  services at home for disabled people and their families. According to data for 2014. the total number of assisted persons in the municipality of Avren in RRDP is 562 persons and 16 children who will benefit from the social services provided in the center of qualified personnel. The main groups of diseases registered in the municipality are MSDs - joints, cardio - vascular, cancer, vision - hearing, endocrine and mental - mental disabilities.  During the implementation of the project  44 persons over 65 years old inability to themself  will be served at home. Services will be provided through the recruitment of qualified personnel and general in the person of a Director, a social worker, a therapist - masseur, a Consultant - psychologist, a health consultant - medical sister, 11  social assistants , 6 (six) personal assistants and a  mediator. The establishment of the center will carry out repair of municipal buildings, with an embedded accessible architectural environment introduced in operating conditions suitable for use by people with disabilities. It will be equipped and furnished to the objectives and activities included in the project to define and equipment room for  massage treatments and rehabilitation with the necessary facilities and room for group therapy. The following services will be provided: Psychological help and support, therapeutic massages and rehabilitation of the musculoskeletal system, Social counseling consumers with applicable regulations concerning social services, welfare, rehabilitation and integration of people with disabilities, organization of leisure/free time by group therapies on the principle of clubs, providing of permanent and high quality health care for customers of the up-written services, personal assistance and support at home for people incapable of self-service over 65 years.






Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта. : Ще бъде сформиран екип за управление на проекта, който ще се състои от ръководител, счетоводител и технически сътрудник, служители на общината, чрез допълнителни споразумения към трудовите договори. Екипа ще бъде отговорен за цялостното управление, координиране, администриране и отчитане на дейностите по проекта. Ръководител проект ще отговаря за цялостното изпълнение на проекта, за точното спазване на времевия график на дейностите и координацията между екипа на проекта и персонала на Центъра. Ръководи и организира работата на екипа на проекта, съблюдава за целесъобразното и законосъобразно изпълнение на дейностите. Ръководи пряко дейността по провеждане на процедурите за избор на изпълнител. Изготвя междинните и окончателния технически доклади на проекта. Счетоводителят ще отговаря за законосъобразното изразходване на финансовите средства по проекта, за съхранението и воденето на счетоводната документация. Отговорен е за изготвянето на финансовите отчети, окончателния доклад за изразходване на средствата, банковите разплащания, плащане на заплати, хонорари , начисляване на осигуровки, и разплащане на договори с изпълнители на дейности по проекта. Следи за срочното и точното изготвяне на междинните и финалните финансови отчети и искания за плащания. Обобщава и осчетоводява първичните счетоводни документи от реализацията на дейностите ежемесечно. Техническият сътрудник по проекта ще изготвя технически всички необходими документи, ще следи за спазването на сроковете за изпълнение, ще води и квалифицира цялата документация и кореспонденция по проекта, ще архивира и съхранява досието по проекта, ще организира и протоколира работните срещи на екипа и срещите с персонала нает за работа в центъра. Екипа ще бъде отговорен и за разпространението и публикуването на различни информационни материали и срещи с населението за популяризиране на проекта и услугите които ще се предоставят в центъра. Ще съдейства и ще контролира цялостният процес на работата на персонала в центъра, чрез постоянен мониторинг.За създаване на оптимални условия за работа на екипа за управление на проекта ще бъдат закупени необходимите материали и офис консумативи /тонер касети, хартия , папки, класьори/ 22 100.00 22 080.78
Информация и публичност: Дейността ще включва избор на изпълнител за популяризиране и информиране на населението за дейностите по проекта , дейностите на центъра, източника на финансиране, срокове за изпълнение и устойчивостта на проекта , предлаганите услуги, наетите специалисти и възможностите които се откриват пред потребителите от целевите групи да се възползват от социалните услуги в зависимост от личните си и персонални потребности и специфики чрез провеждане на две пресконференции , изготвяне на материали за публикации, статии и разпространение на информационни материали. 3 960.00 3 900.00
Ремонт, обзавеждане и оборудване на сграда за създаване на Център за предоставяне на социални услуги за социално включване и услуги в домашна среда за по - независим и достоен живот в община Аврен: За реализиране на дейността, с Решение на Общински съвет Аврен ще се предоставят за безвъзмездно ползване, помещения 24,12кв.м. от сграда публична общинска собственост с АОС № 1632/27.07.2009г., и офис с РЗП 63,48 частна общинска собственост с АОС№1237/09.10.2008г, находящи се в с.Аврен, Община Аврен, в съседство една до друга, за извършване на текущ ремонт за нуждите на Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда. За превеждането им в експлоатационни условия и за постигане на оптимални резултати, заложени в проектното предложение се предвиждат дейности по текущ ремонт с подмяна на дограми, врати, хидроизолация, вътрешни замазки, подмяна на подови настилки, ел. инсталации и ВИК, за обособяване на кабинети за работа на наетите специалисти в Центъра и зали за рехабилитация и групова терапия. Обособяването на отделни подходящи за целта на проекта помещения за създаването на центъра се налага поради факта, че Община Аврен, обслужва 17 населени места с обща площ 380 кв. км., като Общината е значително отдалечена от големите градове и до този момент на нейна територия няма изграден център за предоставяне на социални услуги за хора с увреждания и хора в невъзможност за самостоятелно обслужване над 65г.. Населението на Общината, в предвид географското разположение, демографската криза и липсата на значителна икономическа активност и инвеститорски интерес за създаване на работни места е с преобладаващо възрастно население, население от етнически произход и значителен процент 18% на хора с увреждания, пренесен в съотношение към общият брой на населението по настоящ и постоянен адрес 10 060 жители по данни за 2014г. , което налага активна намеса от страна на община Аврен в търсене на средства за реализиране на целенасочена социална политика към тези слоеве на населението. Ще бъдат обзаведени и оборудвани офиси и кабинети за работа на консултантите в център , както и ще бъде оборудвани зали за рехабилитация и лечебни масажи и групова терапия. За реализиране на дейността ще бъдат проведени процедури за избор на изпълнители по ЗОП, за извършване на СМР, доставка и монтаж на офис обзавеждане, доставка и монтаж на специализирано оборудване. Текущият ремонт на отредените помещения се налага и поради факта, че към настоящият момент същите не са в експлоатационни условия, а общината не разполага със сграден ресурс за осъществяване на идейната концепция на проектното предложение, чиято цел е да се предоставят интегрирани почасови услуги за хората с невъзможност за самообслужване и за хората с увреждани и техните семейства, като ще се съчетават комплексни действия в зависимост от индивидуалните нужди, за постигане на тяхната независимост и социална интеграция, чрез осигуряване на достъпна архитектурна среда и уютно подходящо оборудвано място за работа на квалифицираните специалистите с потребителите на интегрираните услуги, които имат специфични нужди и потребности. Всичко това е необходимо, за постигане на реални и качествени резултати, в унисон със заложените основни цели на проекта, както и в предвид географските, икономически и демографски особености и обстоятелства, обуславящи цялостната политика на общината в социалната сфера и начините на финансиране на идейните концепции за постигане на трайни резултати и устойчивост при предлагане на социални услуги в общността и в домашна среда. 45 796.00 45 027.62
Създаване на Център за предоставяне на почасови социални услуги за социално включване и услуги в домашна среда за по - независим и достоен живот в община Аврен за хора с увреждания и хора над 65г. в невъзможност за самообслужване и назначаване на персонал: С решение на ОбС-Аврен ще бъде разкрит нов "Център за предоставяне на почасови социални услуги за социално включване и услуги в домашна среда за по - независим и достоен живот в община Аврен за хора с увреждания и хора над 65г. в невъзможност за самообслужване". По този начин ще бъде осигурен достъп до интегрирани социални услуги в общността и услуги в домашна среда за хора в неравностойно положение в зависимост от индивидуалните им потребности, установени на база персонална оценка,, извършена от социалния работник и психолога, на необходимостите с цел социално включване, здравна, психологична и социална помощ и подкрепа за подобряване на качеството на живот, преодоляване на последици от социално изключване, бедност и изолираност. Предоставяне на реална възможност за връщане на трудовият пазар на лицата полагащи грижи за своите близки с увреждания. Центъра ще бъде позициониран в с.Аврен и ще обслужва всички населени места на територията на общината За изпълнението на тези цели и приоритети ще бъдат назначени: Директор- 1бр., социален работник - 1 бр., рехабилитатор/масажист 2 бр., психолог - 1 бр., здравен консултант/медицинска сестра -2бр. социален асистент - 11 бр., личен асистент - 9 бр., медиатори - 1бр. Видове услуги които ще се предлагат: Психологична помощ, подкрепа, консултация за представителите на целевите групи и за персонала на Центъра и ще включва индивидуална и групова терапия, фамилно консултиране за семейства на хора с увреждания , поведенческа терапия, рехабилитация и превенция. Здравно консултиране и наблюдение в зависимост от специфичните нужди на потребителите и от двете целеви групи.Рехабилитация, лечебни масажи и лечебна гимнастика за хората с увреждания на опорно двигателния апарат, неврологични състояния, хора възстановяващите се след инсулт и др. заболявания по предписание на лекуващ лекар, Групови терапии и организация на свободното време, групирани по интереси за по добра адаптивност и социална интеграция на хората с увреждания, социални оценки на персоналните нужди и консултации по въпроси от административен характер - съдействие и подкрепа за представителите и на двете целеви групи, персонална помощ в дома и помощ от комунално битов характер за хора над 65г. в невъзможност за самообслужване на територията на всички 17 населени места в общината след оценка на потребностите.След март 2016г се предвижда, потребителите на услугата "Личен асистент" по проект "Нови възможности" - 6бр.,да ползват същата услуга след повторна оценка на потребностите, по настоящото проектно предложение, както и всички други услуги предоставяни в центъра при необходимост. Лични асистенти - 6бр. ще бъдат назначени от март 2016 за период от 21 месеца. Персоналът който ще предоставя услугите в домашна среда, както и персонала включващ директор, социален работник социалните асистенти, медицинска сестра, ще се назначат в началото на стартиране на проекта за период след обявяване на процедури за подбор на персонал и съответното назначаване със срок до 31.12.2017г.. Специализираният персонал - психолог, рехабилитатор, както и медиатора , които ще работят в центъра ще бъдат назначени след приключване на дейност по смр, обзавеждане и оборудване за период от обявяване на процедури за подбор на персонал и съответното назначаване със срок до 31.12.2017г. "Създаване на Център за предоставяне на почасови социални услуги за социално включване и услуги в домашна среда за по - независим и достоен живот в община Аврен за хора с увреждания и хора над 65г. в невъзможност за самообслужване и назначаване на персонал", посочената сума включва разходи за персонал, режийни разходи и разходи за консумативи бюджетни пера 1.1, 1.2, 2.1, 4.1,9,1. Към настоящият момент след корекция на бюджета сумата възлиза на 370 497.00, като включва същите бюджетни пера с включено ДДС за 4.1,9,1 от бюджетни пера 7.1 и 14.1. 370 497.00 313 581.21
Обучение на персонала за предоставяне на услугите: Дейността предвижда провеждане на двудневно обучение на новоназначения персонал на Центъра за предоставяне на интегрирани почасови социални услуги за хора с увреждания и техните семейства и хора в невъзможност за самообслужване над 65г. Ще бъде сключен договор с изпълнител за предоставяне на услугата. 460.00 425.00
Предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране на персонала, предоставящ социални услуги и мотивационна и психологическа подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност: Дейността ще се предоставя в рамките на изпълнение на целия срок на договора за БФП , като предоставането на психологическа подкрепа и консултиране на персонала, предоставящ социални услуги и мотивационна и психологическа подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност, ще бъде делегирана отговорност и ще се извършва от назначения в Центъра специалист - психолог, като тези дейности ще му бъдат вменени в Длъжностната характеристика при подписване на трудовият договор и ще бъдат час от неговите задължения 0.00 65.00
Закупуване на специализиран транспорт за хората с увреждания: Дейността предвижда закупуване на специализиран транспорт за хора с увреждания, за изпълнение целите на проектното предложение, за по висока резултатност и качествено предоставяне на интегрираните социални услуги. Необходимостта за залагане на този материален актив е продиктувана от факта, че общината обслужва 17 населени места разпръснати на обща териториална площ от 380кв. км. Предимно възрастното население, както и наличието на предимно възрастно население, както и в предвид спецификата на района отдалечеността на населените места от общинският център в село Аврен, мястото където ще бъде открит и новият център, липсата на добра транспортна схема на територията на цялата община, предопределя необходимостта от наличие на такъв тип транспортно средство , което би удовлетворило реалните нужди на хората с увреждания, особено тези, със заболявания на опорно - двигателния апарат, предвижващи се с инвалидни колички, хората боледуващи от рак, в последен стазии, които биха могли да се възползват от предоставянето на психологична помощ подкрепа и терапия, имащи затруднения с предвижването, хора с психично- пдихиатрични проблеми, които се транспортират с придружители при специален режим , заболявания на централната и периферна нервна система и заболявания от характера на артрити, шипове, дископатии, дискови хернии, претърпели операции за смяна на стави на долни крайници, всички имащи нужда да се предвижват до Центъра за ползване на социални услуги, като рехабилитация, лечебни гимнастики и лечебен масаж и групови психологични терапии. Липсата на специализирано транспортно средство за нуждите на новооткрития Център, във вида в който е замислен да функционира, би затруднило реализацията на цялостната идейна концепция на проектното предложение, както и постигането на реални и качествени резултати, съотнасящи се в реалната помощ за хората с увреждания да ползват социални услуги, които биха имали позитивен и в някой случай оздравителен ефект. 56 520.80 55 171.63

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).