Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The project proposal will support activities that are not funded under any other project, program or any other financial scheme derived from the national budget, the budget of the European Union or another donor program. The inspection will be carried out both at the individual project level – at the level of eligible activities and at the level of a representative of the target group.
This project proposal will build on the implemented activities and will benefit from the results achieved under other projects, programs and measures funded by the national budget, the European Union and other sources and in particular under the procedure "Ensuring the quality and effectiveness of social services" under OPHRD through participation of the staff of the municipalities engaged in securing the obligations and responsibilities under the Social Services Act (PSA) in trainings on the quality standards of the  social services.
The implementation of the project proposal will improve equal and timely access to quality and sustainable services at an affordable price, including services that stimulate access to housing and individual-oriented care, including healthcare; modernising social protection systems, including promoting   access to  social protection, paying particular attention to disadvantaged children and groups; improving accessibility, including for persons with disabilities, the effectiveness and sustainability of healthcare systems and long-term care  services.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1 Подготовка за обезпечаване правомощията на Община Русе по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП и създаване на изнесени работни места (фронт-офиси). Обезпечаване на механизма по сътрудничество и наблюдение на соц. услуги чрез СВСУ. Изготвяне на анализи и проучвания в сферата на соц.услуги. Подкрепа за планиране и анализиране на соц.услуги за развитие на соц.услуги. Провеждане на разяснителни информ.кампании: Поддейност 1: Подготовка за обезпечаване правомощията на Община Русе по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП и създаване на изнесени работни места (фронт-офиси)- Община Русе в изпълнение на ЗЛП и Наредба No РД-07-7 от 28.06.2019 г. за включване в МЛП, от 01.09.2019 г. организира и ръководи дейността по предоставянето на лична помощ; провежда разяснително-информационна дейност за предоставянето на личната помощ;сключва и прекратява тр. договори с асистентите;поддържа индивидуално досие на всеки ползвател на лична помощ;представя отчет на кмета на общината за предоставената лична помощ, изготвен въз основа на отчетите на асистентите на личната помощ; поддържа актуален списък за кандидатите за асистенти и професионалния им опит; осъществява контрол по предоставянето на лична помощ; осъществява и други дейности, свързани с предоставянето на личната помощ. Община Русе от 01.01.2021 г. реализира предоставянето на специализирана соц. услуга Асистентска подкрепа, която включва ежедневна почасова подкрепа в домашна среда на лица от целевите групи, предоставяна от лице назначено на длъжност „Социален асистент“. Основната част от услугите по по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП се администрират от екипа на отдел Социални дейности в Общината – Механизъм „Лична помощ“ и Асистентска подкрепа, където 1094 наети специалисти обгрижват 1294 потребителя от 15 населени места в общината. Въведена е последователност в организацията за предоставяне, контрол и оценка качеството на предоставените услуги. Ще бъда подкрепени и оборудвани 6 изнесени работни места /офиси/, като 5 от тях са в големите квартали на град Русе, а шестият е предназначен за малките населени места под формата на „офис на колела“. Към настоящият момент офисите са частично обезпечени с необходимото оборудване и обзавеждане. За обезпечаване на процесите в изнесените работни места с необходимият брой специалисти е необходимо да се дооборудват изнесени работни места (фронт-офиси) с необходимото обзавеждане - бюра с контейнери, столове, секционни шкафове за съхранение на документацията, маси със столове за чакащите граждани, гардеробчета. За обезпечаване на процесите по обработване на необходимата информация ще се достави нова техника - преносими компютри, копирна и сканираща техника,мобилни телефонни апарати и фотоапарат.Ще се обезпечи и предоставянето на телефонни услуги, доставката на канцеларски и други материали и консумативи, осигуряване на обученията на служителите и т.н., свързани с функционирането на офисите и дейността на персонала за качествено изпълнение на работните процеси. Поддейност 3: Във връзка с изпълнението на чл. 27, ал.1 от ЗСУ Община Русе създаде Съвет по въпросите на социалните услуги, в който участват представители на органите и лицата съгласно чл. 26, т.3-7 от ЗСУ - териториални структури на МТСП, МЗ, МОН, МВР и др.държавни органи и висши училища, обучаващи соц. работници на територията на общината и областта. Институциите, включени в СВСУ са излъчили свои представители. Съставът на СВСУ е създаден с Решение № 546, прието с Протокол № 23/ 17.06.2021г. на Общински съвет Русе. Водеща роля в процеса има Община Русе. Дейностите в съвета са на доброволен принцип. Поддейност 4: С изготвянето на анализи и проучвания в сферата на соц. услуги, в т.ч. анализ от потребностите от соц. услуги в Община Русе ще се цели да се проучи достъпността, ефективността и качеството на соц. услуги Ще се изготвя от служители на общ. администрация, като ще анализира текущото състояние на предоставяните соц. услуги. Поддейност 5: С планирането и анализа на соц. услуги ще се представя текущото състояние на предоставянето им, тяхното обезпечаване, необходимост от персонал, разкриване на нови соц.услуги и др.Ще се реализира от служители на общ. администрация. Поддейност 7: Разяснително-информационни кампании ще се реализират съгл.изискванията и условията за „Видимост, прозрачност и комуникация“ и прилагане на общо приложимите разпоредби. Ще бъдат изготвени и раздавани информ. м-ли. 220 288.29 22 106.21
Дейност 2: Наемане, обучение и супервизия на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от Община Русе за ползване на социални услуги: Всеки от служител ще има конкретни задължения, посочени в неговата дл. характеристика, съобразени с дейностите, описани в проекта. Функционално, новоназначените общо 15 лица в изнесените работни места на 6-те офиса по прилагане на мерките по ЗСУ, ЗЛП и ЗХУ, ще бъдат разпределени, както следва: - 12 лица като сътрудници и/или социални работници: бл.Скопие - 3 лица; бл.Съединение -2 лица; ул.Котовск, ет.5 -2 лица; ул.Н.Й.Вапцаров №20, ет.3 - 2 лица; ул.Черно море №2 - 2 лица; изнесени работни места по селата -1 лице, които да реализират процесите по предоставяне на соц.услуги.Наетите лица ще осъществяват пряка комуникация с лицата, желаещи да ползват конкретна соц.услуга или включване в соц.усулги; ще обработват първичната документация във връзка с кандидатстване и насочване на лицата;ще оказват админ.подкрепа на служителите пряко ангажирани с предоставяне на конкретна соц.услуга; ще проследяват промени в обстоятелствата за лицата с увреждания. Те ще подпомагат изготвянето на отчетни присъствени форми, графици и отчети на наетите лица, ще съдействат за подписването на отчетите и графиците в регламентираните срокове в изнесените раб.места. На 2-ма наети специалисти, като /сътрудници и/или социални работници ще се вменят и допълн. функции по подпомагане процеса на мониторинг, като те ще обработват данни, ще събират информация, ще оказват административна подкрепа на служителите пряко ангажирани с контрола по МЛП и при прилагане мерките по ЗЛП и ЗХУ. Ще предоставят информационно-разяснителни мерки, свързани с услугите. За логистичното обезпечаване на изнесените работни места ще се наеме 1 лице за шофьор, който по график ще осъществява връзката между отделните изнесени работни места, предвижване на документи на наетите лица, тъй като административните офиси са ситуирани в различни квартали на града. Техническото обезпечаване на процесите ще се реализира и от 1 експерт - специалист "Правно обслужване" и 1 специалист "Информационно-разяснителни кампании", които ще подпомагат координационно осъществяването на планираните дейности, предоставяйки специфична експертиза в посочените направления във връзка с тематиката и активностите по проекта. Поддейност 1: За реализацията на дейността ще се осъществява експертна и методическа помощ от 35 служители и управители в соц.услуги, за които не е предвидено допълн. възнаграждение.Изборът на новия персонал ще се извърши чрез подбор, при спазване на изискванията в областта на заеманите длъжности, отчитане на спецификите на бъдещата работа на специалистите и потребностите на целевата група.За целта ще се разработи документацията за подбор на персонала. Процедурата ще бъде организирана при създаването на възможност за конкурентност и равно третиране на кандидатите.Комисия ще разгледа и оцени представените от кандидатите документи.С кандидатите, преминали успешно етапа на документална проверка, ще бъде проведено събеседване, като на последващ етап - ще се извърши и класиране на участниците, с цел назначаване на най-подходящите за заемане на съответните длъжности лица.С избраните лица ще бъдат сключени тр.договори, съгл. законодателството. Поддейност 2: В рамките на проекта ще бъдат проведени най-малко 3 бр. обучения: Новоназначените 15 служители ще преминат 1 въвеждащо и поне 2 надграждащи обучения.Обученията ще са спрямо нуждите по ЗХУ, ЗЛП и ЗСУ, в частта насочване и ще бъдат включени и 50 служители и управители в соц. услуги в града,които са доставчици на соц.услуги и са ддд. Обученията ще гарантират изпълнение на задълженията на новите служители и актуализиране и повишаване на нивото на знанията и умения, пряко свързани със заеманата от 35-те настоящи служители длъжности. За осигуряването на навременното и качествено изпълнение на задълженията на 15-те експерти ще се провежда групова и индивидуална супервизия, която ще се извърши от външни за изпълнителя експерти с опит в сферата на соц. услуги и политики. Супервизията е задължителен компонент при работещите в соц. услуги. 550 720.71 55 265.52

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).