Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 382 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The main goal of this project is to improve the quality of administrative services at the local level by conducting an advocacy campaign for the proper and timely implementation of the Bulgarian Sign Language Act. Within the framework of the planned activity, 25 information meetings will be held - with the 24 regional administrations and with representatives of the Culture, Education, Sports and Youth Activities of Sofia Municipality for the correct and timely implementation of the Bulgarian Sign Language Act (BGSLA) at local level. A round table will be held hosted formally by Sofia Municipality, with the participation of municipal employees of the 7 municipalities with a greater concentration of deaf and deafblind people in Bulgaria - Sofia Municipality, Plovdiv, Varna, Burgas, Stara Zagora, Ruse and Pleven. The round table will discuss the problems that municipalities face in the implementation of the Bulgarian Sign Language Act, as well as will share good practices in this direction. 2000 brochures on good practices, approaches, common mistakes in the implementation of the BGSLA at the local level will be prepared, printed and distributed. The project is expected to last 12 months and have a budget of BGN 59 898,75 .
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
„Провеждане на застъпническа кампания за прилагането на Закона за българския жестов език на местно ниво“: Чл. 24. на Закона за българския жестов език постановява: „Държавните институции и органите на местното самоуправление са длъжни да осигуряват превод на български жестов език извън осигурения лимит по чл. 20, ал. 1 и 2 при: 1. заявяване и/или получаване на административно обслужване от органите на изпълнителната власт и на местното самоуправление; 2. провеждането на мероприятия, организирани от тях, с участие на лица с увреден слух и на сляпо-глухи лица, когато лицата предварително са поискали такъв. В Преходни и заключителни разпоредби на ЗБЖЕ се въвежда срок за изпълнение на чл. 24 на ЗБЖЕ до края на 2022 г. § 7. В срок до 31 декември 2022 г. ръководителите на административните структури в системата на изпълнителната власт и кметовете на общините създават условия за извършването на административно обслужване на глухите и сляпо-глухите лица. Общинските служители, отговорни за прякото прилагане на тази разпоредба в огромна част от случаите нямат пълно разбиране, както на специфичните нужди на на глухите и сляпо-глухите хора, така и за разпоредбите на новоприетия Закон за българския жестов език и смисъла залегнал в разпоредбите му. Това са редови служители, отговорни за обичайните дейности по предоставяне на административни услуги и поддръжка и развитие на техническите функционалности, чрез които общините предоставят тези услуги, които нямат специфично образование или обучение, което би подпомогнало прилагането на разпоредбите на ЗБЖЕ. Ето защо в рамките на настоящата дейност Фондация "Заслушай се", съвместно със Столична община ще проведат застъпническа кампания за правилното и навременно прилагане на Закона с цел да се подобри качеството на административното обслужване на местно ниво не само в Столична община, но и в още 6 общини в България с по- голям брой глухи и сляпо-глухи хора. На територията на Столична община кампанията ще включва 25 информационни срещи със служители на 24-те районни администрации и една среща с направление „Култура, образование, спорт и младежки дейности“ (КОСМД) по въпросите на ЗБЖЕ, касаещи образованието. На срещите ще бъдат разяснени разпоредбите на Закона за българският жестов език и наредбите към него, смисълът и философията, които стоят зад нуждата от приемането и прилагането на Закона, специфичните нужди на глухите и сляпо-глухите хора и най- добрите и ефективни подходи за да се удовлетворят тези нужди. Това е необходимо, тъй като тепърва предстои да се изготвят допълнителни подзаконови документи и наредби, които да прецизират и разширят обхвата на Закона за българския жестов език. Освен това ще бъдат разяснени медицинските и социокултурните особености на глухотата, ще покажем добри практики за осигуряване на достъп чрез български жестов език и ще разкажем за историческото развитие на глухи общности по света. За останалите 6 общини с по-голям брой глухи и сляпо-глухи хора в България (Пловдив, Варна, Бургас, Стара Загора, Русе и Плевен) ще бъде проведена кръгла маса с формален домакин Столична община, с участието на общински служители и от 7-те общини където освен горните теми, Столична община и представителите на останалите общини ще споделят опита си при прилагането на ЗБЖЕ, добри практики в тази област, както и опасности и грешки, които трябва да се избягват. По този начин ще се идентифицират до голяма степен правилните подходи за прилагане на ЗБЖЕ на национално ниво. Идентифицираните добри практики, подходи, често срещани грешки ще бъдат изведени в кратък материал, който ще бъде разпространен сред общините в България под формата на брошури. Целеви групи на дейността са, от една страна, общините и общинските служители, които чрез проекта ще получат капацитет за по- доброто прилагане на ЗБЖЕ, а от друга страна обществеността, най- вече в лицето на глухите и сляпо-глухите хора, които ще получат качествени административни услуги предоставени от общините. 55 461.80 59 193.04

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).