Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The Institute of Public Administration(IPA) is established by the Civil Servants Act and is a leading institution in training for professional development of the employees in the public sector. As a training center IPA implements the goals set in the main strategic documents, related to the development of public administration, e-government, including Operational Programme "Good Governance". In fulfilling these commitments the Institute should update the offered trainings having in mind the latest technological developments and the latest trends in the area.
The following activities with main importance for the overall modernization and electronization of the processes in IPA, will be implemented under this project:
- Digitization of the learning activity of IPA;
- Training for civil servants, including for development of digital competence and to wider the use of digital forms of learning;
- Increasing the capacity of IPA to improve the quality of research and of the information and documentation centre.
By implementing these activities, the following results are expected:
- Electronization of the processes in IPA;
- Improving the knowledge, skills and qualifications of 41 730 employees from the administration;
- To acknowledge IPA as leading educational and research institution in the public administration.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дигитализация на учебната дейност на ИПА : С оглед постигане на поставените високи цели пред администрацията в България по отношение на електронизацията на процесите и намаляването на административната тежест, както вътрешна (междуведомствена) така и външна (към гражданите и бизнеса) и взимайки предвид промените в нормативната уредба по отношение на защитата и управлението на личните данни, в рамките на настоящата дейност ще се извърши цялостно модернизиране на електронната инфраструктура на ИПА – хардуер и софтуер и ще се осигурят адекватни инструменти за качествено изпълнение на поставените пред институцията цели, като това обхваща: 1. Извършване на цялостен анализ на бизнес процеси в ИПА и надграждане на Информационната система на ИПА. 2. Създаване на политики и процедури за информационна сигурност на ИПА и сформиране на Звено за техническа помощ към системата на ИПА. 3. Услуги по системна поддръжка на системата на ИПА. 4. Извършване на Одит за информационна сигурност на системата в ИПА. 5. Закупуване на хардуер за нуждите на ИПА. 6. Закупуване на софтуерни приложения за обработка на различни файлови формати за нуждите на ИПА. 7. Надграждане на ИТ инфраструктурата на ИПА. 8. Извършване на тестове за пробив в сигурността информационната система на ИПА. 9. Извършване на проверка на програмния код и документация на Информационната система на ИПА. Подробно описание е налично в прикачен файл "Допълнителна информация". 966 894.36 958 318.82
Обучение за служителите в държавната администрация, включително за развитие на дигиталната компетентост и по-широко прилагане на дигитални форми на учене: Настоящата дейност е разделена на следните логически свързани поддейности: Поддейност 2.1. Организиране и провеждане на обучения; Поддейност 2.2. Провеждане на форуми и конкурси в България; Поддейност 2.3. Повишаване административния капацитет на ИПА. Поддейност 2.4. Повишаване на технологичното ниво на ИПА. Поддейност 2.5. Ремонтиране и модернизиране на обучителните възможности на ИПА. Подробно описание е налично в прикачен файл "Допълнителна информация". 2 870 962.54 2 565 320.82
Развитие на капацитета на ИПА за повишаване на изследователската дейност и на информационния и документационен център: Във връзка с развитието на капацитета на ИПА и на информационния и документационен център се предвижда извършването на 11 анализа по приоритетни за държавната администрация теми. За всеки анализ ще се създаде екип, включващ един служител на ИПА, 1 външен специалист и 1 външен консултант. Външна експертиза ще допълни експертизата, с която ИПА разполага и ще допринесе за по-високото качество на документите и реализирането им в по-кратки срокове, като в периода на изпълнение на проекта са предвидени 11 броя анализи. В допълнение са идентифицирани 2 стратегически теми, които ще бъдат извършвани от експерти в съответната област и ще допринесат за формирането на политиките в държавната администрация. Темите на анализите ще бъдат определяни на база съвременните тенденции, свързани с развитието на професионална държавна администрация, технологични решения и укрепването капацитета на институциите за посрещане на предизвикателствата на съвременните публични политики. Аналогично на обученията и тук ще бъде запазен гъвкавият подход при формулирането на съответните теми, което ще позволи, в рамките на проекта да бъдат идентифицирани и включени теми за анализите въз основа на нововъзникнали нужди, приоритети и тенденции на национално ниво. Участието на експерти от ИПА в извършването на всички анализи ще има съществен принос за повишаване на научно-изследователския капацитет на Института. Всички анализи ще бъдат публикувани на сайта на ИПА, до който всеки потребител има достъп. Също така изготвените документи ще бъдат качени в електронната библиотека на ИПА, което ще гарантира достъп на всички заинтересовани страни. Това ще подпомогне процеса на популяризиране на направените анализи по различните теми и чрез всички канали на ИПА – facebook, регулярни електронни бюлетини и т.н. Създадената е-библиотека ще бъде надградена и обогатена с е-ресурси (видеа, инфографики, е-издания и други, разработени от служители на ИПА с помощта на софтуерните продукти (лицензи), закупени по дейност 1, като темите ще бъдат актуални за развитието на държавната администрация. Създадената Е-библиотеката е ключов мощен инфраструктурен инструмент за съхранение, търсене и използване на ресурсите, налични в информационния и документационен център. Чрез библиотеката се предоставя актуална, адекватно организирана и подредена информация по категории и раздели. Създадената електронната библиотека на ИПА ще бъде допълнена с библиотечен фонд от 75 нови книги и ще бъде осигурена техническа поддръжка от външен експерт с оглед гарантиране наличността й, ъпгрейдване на софтуера на е-библиотеката и отстраняване на идентифицирани от потребителите грешки в софтуера. За захранване на библиотечния фонд ще продължи добрата практика от предишния проект да бъдат събрани, систематизирани и разработени различни анализи, като ще бъдат сключени минимум 3 абонаменти към утвърдени научни списания, ще бъдат закупени допълнителна актуална литература (75 книги – по 25 книги на години за периода от 2019-2021 г. с оглед поддържане на актуална литература в Центъра) в областта на публичното управление и публичните политики и ще бъдат дигитализирани ресурси от наличната физическа библиотека на ИПА, което е необходимо с оглед предоставянето на възможност за повишаване на знанията, уменията и квалификацията на служителите в публичната администрация, които да имат свободен дистанционен достъп до наличната в Центъра информация. За нуждите на библиотеката и с оглед разпространението на екземпляри на извършените в рамките на настоящата дейност анализи, се предвижда превод на до 5 от документите на английски език и печат в тираж от 500 броя, който ще се извърши от външен изпълнител, в съответствие с изискванията на ЗОП. Подробно описание е налично в прикачен файл "Допълнителна информация". 169 023.38 139 855.21

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).