Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The project aims to contribute for improvement of the formulation and implementation of youth policies at the local level in the Danube region in line with European and national standards and good practices, based on monitoring, feedbacks, partnership and recommendations from the civil society. The target groups include the municipal authorities responsible for local youth policy, civic organizations (youth and working with youth), as well as the community in the municipalities of Pleven, Lovech, Gabrovo, Veliko Tarnovo, Rousse, Targovishte, Razgrad and Silistra). The aim of the project will be achieved with the following activities: Carrying out an informational campaign to attract the participation and mapping of the youth resources in the listed municipalities; Development of Methodology and tools for civil monitoring and evaluation of the youth policy at the municipal level; Expert meeting for adoption of Methodology and its editing and complimentary. Monitoring and evaluation of municipal youth policies in the target area by a research team using the adopted Methodology; Conducting a Round table on Municipal Youth Policies with the participation of representatives of municipalities and civil society organizations from the target area; Publishing of printed materials - leaflet with the description of the project and a collection of its products as well as a specialized web site; Enhance the applicant's capacity for civic monitoring and advocacy on youth policies as one of the sustainability and multiplication measures. The main products of the project are the Methodology and tools for youth policy assessment at the municipal level and a report from the civil monitoring of municipal youth policies, which will be accessible through the publications, including online. The duration of the project is 14 months.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Информационна кампания и картотекиране на младежките ресурси: Дейността цели: • Информиране на обществеността и целевите групи с планираните дейности по проекта и за начина на участие в тях, привлечане на участние; • Превенция на риска от съпротива или индиферентност, които могат да възникнат при осъществяване на граждански контрол върху публична власт; • Идентифициране и картотекиране на наличните ресурси за младежки дейности (публични и граждански) в целевия район; • Осигуряване на необходимото ниво на публичност на намеренията, като елемент на застъпническо действие. Целеви групи: общински ръководства и специалисти, отговарящи за младежки дейности; граждански организации – младежки и работещи с младежи НПО; Общественост. Тази дейност допринася за реализирането на специфична цел 1 на проекта. Дейността е важна в логиката на проекта поради факта, че се разчита на доброволно участие от страна на хора и организации, но също така и на самите общини, които са основен негов обект. Осигуряването на тяхната добронамереност и сътрудничество, както и на други стейкхолдъри по отношение на младежкото развитие е ключово и влияе на качеството на получените проектни резултати. Нежеланието, особено на аминистративни органи, да предоставят информация и да сътрудничат, когато са обект на граждански мониторинг, е осъзнат риск и не може да бъде пренебрегнат. Считаме, че посещението на място и непосредствения контакт, съпроводено с други застъпнически действия, е начин за превенция на този риск. Този контакт трябва да убеди местната власт, че нашето намерение е целият процес на оценка на младежките политики да премине в сътрудничество, а не в конфронтация с общинските администрации. Посещението също така ще помогне да се идентифицират преките бенефициенти на проекта – хора и структури, представители на публичната власт и на младежките/работещи с младежи граждански организации. То ще бъде използвано също за ориентация в актуалната ситуация, както и за първоначално включване на целевите групи в генерирането на идеи и сътрудничество. Структурите ще бъдат описани с техните функции и данни за контакт в електронна база-данни, която ще се използва за целите на проекта и ще бъде публикувана. Не на последно място информационната кампания ще включи и медиите, чрез които не само ще се информира обществеността за нашите намерения, а ще се създадат обществени очаквания и от там – натиск върху местните власти за позитивни промени в политиките за младежта. Тази дейност спада едновременно към групи 1 и 4 от Насоките за кандидатстване, защото съчетава дейности по осведомяване – обявяване на намеренията и възможностите за граждански мониторинг и оценка на публични политики, с картотекиране и създаване на база-данни, която е важна за обезпечаване на следващите интервенции по проекта. 10 050.60 10 129.20
Разработване на Методика и инструменти за граждански мониторинг и оценка на младежката политика на общинско ниво: Цели на дейността: • Разработване/адаптиране на критерии за оценка на местни младежки политики на базата на европейски и национални стандарти и добри практики; • Създаване на общ (унифициран) механизъм и инструментариум за оценка на база критериите, включително чрез обратна връзка от страна на гражданите – обект на тези политики. Целеви групи: Продуктът на тази дейност е предназначен за целевата група граждански организации – младежки и работещи с младежи НПО, както функциониращи в района на проекта, така и извън него. Тази дейност допринася за реализирането на специфична цел 2 на проекта. Нашият опит показва, че в страната не съществува критерии и методика за оценка на младежката политика на ниво община, нито някой извършва подобна оценка. Това определено е една от причините за незадоволителното състояние в тази област, защото дори да имат добрата воля, управляващите често не разбират „какво не е наред“. Разработването или адаптирането на критерии, които се използват в други европейски страни или в сходни области на публичната политика, е важно, защото ще даде обща база за сравнение и ще позволи да се обективизира контролът от страна на гражданското общество. Понеже публичната младежка политика в страната се формулира главно на национално ниво, не очакваме съществени специфики и затова критериите могат да са достатъчно универсални за всички общини. На база на тези критерии е необходимо да се разработят средствата и механизмите за осъществяване на оценяването на качеството и ефективността на младежките политики на ниво община, които също да са унифицирани и да дават достатъчно ясен и обективен резултат, който може да служи за надеждна обратна връзка. Само за пример ще кажем, че тези средства и механизми могат да включват: "кабинетни" проучвания – на публично достъпни документи и публикации, официални запитвания и кореспонденция, структурирани интервюта със стейкхолдъри, фокус-групи, анкетиране на граждани и граждански организации – обект на младежките публични политики и пр. Важно е да подчертаем също така, че поради факта, че някои инструменти на националната младежка политика (напр. Националната програма за младежта) имат влияние на общинско ниво, както и че реализирането на тази политика включва и други актьори (освен общините – напр. Младежките информационно-консултативни центрове, образователни институции и пр.), ще е невъзможно да се направи „чист“ механизъм за оценяване, който да „отдели“ само приноса на местната власт. Въпреки това, фокусът на методиката ще бъде точно тя, включително и по отношение на условията, които създава за усвояването на националните инструменти и за подпомагане на другите актьори на нейна територия в усилията им свързани с младежкото развитие. Тази дейност се отнася към дейностите по група 2 от Насоките за кандидатстване, защото е свързана със разработване на механизми и инструментариум за граждански мониторинг върху действията, решенията, и политиките по отношение на младежта, в случая провеждани на местно ниво. 6 560.00 6 560.00
Експертна работна среща за приемане на Методиката: Срещата цели: - Запознаване с изработената Методика и инструменти за оценка на младежката политика на общинско ниво на ключови специалисти и експерти от младежкия сектор; - Оценка на нейната релевантност и приложимост. Подобряване на качеството на продукта на база мнения и предложения; - Развитие на партньорство между публичния и гражданския сектор в името на обща кауза. Целеви групи: общински ръководства и специалисти, отговарящи за младежки дейности; граждански организации – младежки и работещи с младежи НПО. Тази дейност допринася за реализирането на специфични цели 1 и 2 на проекта. Както вече стана дума, нашата идея е да осъществим целия процес на оценка на общинските младежки политики в сътрудничество, а не в конфронтация с местната изпълнителна власт и нейните отговорни служители. Ето защо ще се опитаме да привлечем тези специалисти на всички етапи и да ги запознаваме с напредъка на проекта. Същевременно, с оглед целите на проекта, за участие в работната среща ще бъдат поканени и представители на младежките и работещи с младежи граждански организации на същата територия. Работейки съвместно, двете ни целеви групи ще могат да се опознаят, да създадат контакти, да обсъждат общи проблеми и да намират общи решения. Смисълът на срещата ще бъде да се приеме от всички страни произведената Методика, което е важно за нейното прилагане на практика. По този начин общините като обект и гражданския сектор като субект на оценителния процес ще бъдат не само по-подготвени, но ще имат участие и някаква „собственост“ върху крайния продукт. Те ще могат да дискутират, критикуват слабости и предлагат нови, по-добри решения, което да усъвършенства Методиката и инструментите за оценка на младежката политика на общинско ниво така, че тя да отговори в по-добра степен на нуждите и реалните предизвикателства. Тази дейност също се отнася към дейностите по група 2 от Насоките за кандидатстване, защото е продължение на предишната дейност и е свързана със съгласуване и утвърждаване на разработените механизми и инструменти за граждански мониторинг върху действията, решенията, и политиките по отношение на младежта. 9 359.00 9 306.40
Граждански мониторинг на общинските младежки политики в целевия район: Дейността цели: • Да се направи независима оценка на общинските младежки политики в големите общини от целевия район на проекта по стандартизирани критерии и се формулират препоръки за усъвършенстване към публичната власт; • Да се идентифицират и опишат добрите практики, ако има такива; • Да се тества разработената Методика и нейната приложимост на практика. Целеви групи: общински ръководства и специалисти, отговарящи за младежки дейности; граждански организации – младежки и работещи с младежи НПО; други релевантни стейкхолдъри (областни администрации, специализирани териториални администрации в различни области – образование, здравеопазване, сигурност и пр.); Общественост (в това число млади хора). Тази дейност допринася за реализирането на специфична цел 3 на проекта. Създадената Методика и инструменти за граждански мониторинг и оценка на младежката политика на общинско ниво ще бъде приложена на практика в 8 големи общини (областни центрове) от целевия район - Плевен, Ловеч, Габрово, Велико Търново, Русе, Търговище, Разград и Силистра. Това значи, че изследователския екип ще използва нейните механизми и инструменти, за да събере необходимата информация и я анализира и оцени от гледна точка на приетите критерии. Дейността ще изисква както "кабинетни" проучвания (на документи, публикации и пр.), така и теренна работа, което предполага различни роли и специализация на участниците в екипа. За всяка община ще бъде изработена конкретна оценка, включваща всичките приложими критерии. На базата на тези оценки и на въздействието на националните политики за младежта на местно ниво, събраната информация ще бъде анализирана и обобщена в доклад, който освен за общините, ще е приложим и за по-високото, регионално ниво. Тук ще се включат и съществуващите добри практики, които има смисъл да бъдат разпространени и утвърдени. Докладът ще завършва с препоръки към публичните власти (преди всичко към целевите общини, но също и към Министерство на младежта и спорта) за подобряване на процеса за формулиране и изпълнение на младежки политики, включително и за усъвършенстване провеждането на консултативни процеси и разширяване на гражданското участие. Не на последно място, проучването ще послужи и за тестване на разработената Методика и оценка на нейната приложимост, което ще бъде направено от изследователския екип. Тази дейност се отнася към дейностите по група 1 от Насоките за кандидатстване, защото представлява гражданско участие в проучване и оценка на формулиране, изпълнение и мониторинг на публична политика, в случая по отношение на младежта. 19 132.00 19 132.00
Провеждане на Кръгла маса „Общински младежки политики“ : Дейността цели: • Да запознае целевите групи с резултатите от изследването и идентифицираните добри практики; • Да развива диалога и партньорството между публичния и гражданския сектор в името на обща кауза; • Да популяризира и разпространява резултатите от проекта, както и да планира тяхната устойчивост. Целеви групи: общински ръководства и специалисти, отговарящи за младежки дейности; граждански организации – младежки и работещи с младежи НПО; Общественост. Тази дейност допринася за реализирането на специфични цели 1 и 3 на проекта. Кръглата маса ще събере представители на целевите групи от осемте общини за запознаване с резултатите от гражданския мониторинг и оценката на младежките политики – докладът от изследването ще бъде презентиран и обсъден. Ще бъдат представени добри практики, включително от участниците. Ще се дискутират мерки за преодоляване на констатираните дефицити и проблеми. В тази връзка ще се обсъждат мерки за продължаване на сътрудничеството между двата сектора и надграждане на проектната идея в бъдеще. Освен общинската власт и гражданския сектор, на форума ще бъдат поканени и медиите, за да запознаят обществеността със постигнатото. Дейността причисляваме към група 4 от Насоките за кандидатстване, защото е свързана преди всичко с повишаване на обществената осведоменост за резултат от мониторинг и оценка на политики, а също така по същество представлява застъпническо действие - в кръглата маса участват и представители на властта, от които се очаква да изпълняват отправените препоръки. 9 359.00 9 306.40
Публикации: Дейността цели да се популяризира проекта и неговите резултати, както и последните да се мултиплицират и надграждат. Целеви групи: общински ръководства и специалисти, отговарящи за младежки дейности; граждански организации – младежки и работещи с младежи НПО на територията на целевия район и извън него; Обществеността. Тази дейност допринася за реализирането на специфична цел 1 на проекта. Тя включва издаването и разпространяването на две печатни публикации – листовка с описание на проекта и Сборник с материали по проекта – екстракт от методиката и доклада от проведеното изследване на младежките политики в осемте целеви общини. Съдържанието на сборника може да бъде разширено с примери за добри практики, ако такива бъдат идентифицирани. Целевата аудитория на листовката са преди всичко представителите на целевите групи от осемте общини, които трябва да бъдат информирани за проекта и за начините за участие в него, докато на сборника – както те, така и други специалисти, работещи по проблемите с младежта в публични и граждански структури (вкл. извън целевия район на проекта). Освен печатните публикации, предвиждаме създаване на уеб сайт, който да информира за неговите дейности и резултати, да включва базата-данни за младежките структури и възможност тя да се допълва, да предоставя достъп до печатните материали в pdf-формат за безплатно ползване, да предоставя възможност за коментари и лесно да се интегрира със социалните медии. Последните също ще бъдат ползвани чрез страницата на Свободен младежки център във Фейсбук. Дейността причисляваме към група 4 от Насоките за кандидатстваме, защото е свързана с повишаване на обществената осведоменост и насърчаване на гражданското участие в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на политики – от една страна се дава информация за оценка, базирана на граждански мониторинг, от друга се предоставят инструменти за извършване на подобни оценки, което е вид насърчаване на други граждански организации да направят същото. 7 820.00 7 820.00
Повишаване на капацитета на кандидата за граждански мониторинг и застъпничество по отношение на младежки политики: Целева група: граждански организации (служители на кандидата) Тази дейност допринася за реализирането на специфична цел 1 на проекта. Макар кандидатстващата организация, Свободен младежки център, да има предишен опит в подобни дейности по граждански контрол върху публични политики, това винаги е ставало с използването на външна за организацията експертиза. Планираме да обучим собствения си екип как се прави мониторинг на публични политики, още повече, че към този момент ще има актуален опит. Ще комбинираме това обучение с обучение в застъпничество, предвид, че не е достатъчно дейността на администрацията само да се наблюдава и оценява, а са нужни и активни действия за нейното подобрение. Обучението ще се проведе извън града, за да има по-голям ефект за сплотяване на екипа. Дейността причисляваме към група 3 от Насоките за кандидатстване и по-конкретно - провеждане на обучения на служителите на кандидата и/или партньора (НПО и/или СИП), свързани с подобряване на гражданското участие в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на политики и законодателство (изграждане на капацитет). 5 499.50 5 525.76

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).