Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 194 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

Realization of project "New work places - new chances" includes a mixture of connected actions alike the model ""training – working - guaranteed resistance"" through creating proper enviroment. Following the described model will guarantee the human resources the company needs. Without it any kind of activity would not be functioning. 

General goal: Getting higher levels of employment and increasing competitiveness of vulnerable groups on the labour market, by usage of combined arrangements to disclose new work places.
Specific goals
•	Raise of competitiveness and prevention of risk, for unemployed and unactive people to be socially excluded, with including these people in work or sutdy.
•	promotion of employment, by disclosure of new work places at "Bul Software Solutions LTD.
The target group: 23 unemployed and unactive people for cities of Sofia, Dobrich, Vratsa, as part of specific categories as follows:
- Long term unemployed and unactive people; 
- Unemployed young people at the age under 29 years.,
and unemployed people.
Main project acts:
1. Selection and recruitment of target group people
2. Providing study to new employees
3. Purchase and delivery of equipment for the new disclosed work places
4. Management, accounting and promotion of project acts
It is provided the performance of the project to have a significant influence amongst the target group localy, promoting chances to better life quality with dispositions for study and better working conditions.As well it will give way to build and strengthen good partnerships and relations like serious commitment to solve issues of unemployment and promotion of employment. Project will help to develop social dialogue and get better effect from it.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подбор и наемане на лица от целевата група: Цел на дейността: Извършване на структурирана селекция на представители от целевата група за включването им в заетост и обучения. Набирането и подборът на персонал могат да бъдат разглеждани като отделни функции в един цикъл. Подборът започва там, където набирането завършва. В този контекст набирането започва, когато бъде идентифицирано свободно работно място или нужда от откриване на такова и завършва, когато бъде съставен списък от кандидати от кандидатурите, появили се в резултат от обявяването на позицията за отворена. След това стартира процесът по подбор. Кандидатурите се разглеждат, проверяват и обсъждат, докато се състави кратък списък от подходящи кандидати. След това идва ред на финалните части от процеса, включително уреждането на интервюта и оценка на кандидатите. Процесът по подбор приключва, когато подходящият кандидат или кандидати приемат предложената им оферта за работа. Съществуват множество и най-разнообразни техники за подбор на персонал. Няма добри или лоши методи за оценка и подбор на персонал. Най-често използваните техники при подбора на персонал са: • Формуляр за кандидатстване • Интервю за подбор • Тестове за интелигентност • Психометрични тестове • Личностни тестове • Резюме/ CV • Работен пример/ тест В изпълнение на дейността, ние ще се спрем на най-често използваните чрез CV (+документи, доказващи образователен ценз и допълнителни компетенции и умения) и Интервю за подбор. Дейността ще стартира през 2-ри проектен месец, като за подготовката и провеждането на различните етапи, екипът за управление ще подкрепи процеса и ще извърши всички необходими действия. 1) Изготвяне на обявление и публикуването му 2) Приемане и обработка на документи от кандидати 3) Сформиране на комисия за подбор 4) Извършване на подбор по документи 5) Провеждане на интервю за подбор и оценка 6) Информиране за краен резултат на кандидатите В проекта се предвижда осъществяване на контакт с прилежащите ДБТ за София, Добрич, Враца, Пловдив, Варна, Благоевград, Бургас, Габрово, Ловеч, Монтана, Плевен, Русе, Стара Загора, Сливен, Ямбол, Пазарджик за насочване за кандидатсване на регистрираните в ДБТ подходящи кандидати за позиции:  19 бр. – Оператор, контактен център,  1 бр. – Мениджър екип, контактен център,  3 бр. – Разработчик, софтуер. Също така ще се публикуват обяви в популярни интернет платформи за търсене и предлагане на работа. В обявите изрично ще се описва характера и спецификата на работата. Също така ще се отбелязва и информация, че това са работни места, финансирани по проект чрез средства от ЕС (съответно ще се спазят изисквания за информираност и публичност). Ще бъдат описани необходимите документи за кандидатстване, етапите на подбор и срок за подаване на документи. Фокусът, при извършване на подбора, ще бъде поставен конкретно за избор на 23 кандидати, представители на специфични категории от целевата група: - Продължително безработни и неактивни лица; - Безработни младежи до 29 г. вкл. и безработни лица. В съответствие с Насоките за кандидатстване по схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ: BG05M9OP001-1.003 „Ново работно място 2015” "Бул Софтуер Солюшънс" ЕООД се задължава да запази работните места за минимум 12 месеца на минимум 50% от наетите по проекта лица, след приключване на дейностите по проекта. За периодът на реализация на проекта ще бъдат предоставени на наетите лица средства в размер на минималния осигурителен доход за съответната основна икономическа дейност и квалификационна група професии за съответната година, както в бюджета са предвидени суми и за дължимите от работодателя осигурителни плащания, към които се отнасят разкритите работни места. "Бул Софтуер Солюшънс" ЕООД се ангажира минимум 50 % от целевата група да е съставена от поне една от определените специфични категории. 157 531.58 148 110.38
Предоставяне на обучение на новонаетите служители: Цел на дейността: Придобиване на познания по ключови компетентности, чрез включване на лицата от целевата група в обучения. Ключовите компетенции за учене през целия живот представляват комбинация от знания, умения и нагласи, от решаващо значение за развитието на човека, социалното включване, конкурентноспособността и пригодността за трудова заетост. Те увеличават възможностите за избор, повишават адаптивността към променящите се условия на живот и работа, правят хората социални, мобилни, конкурентоспособни и мотивирани. Ключовите компетенции играят особено важна роля за овластяване на хората уязвими от безработица и социално изключване. За разлика от знанията и конкретните професионални умения, преносимите умения никога не могат да се окажат „извън употреба на пазара на труда”. Точно обратното – всяка социална ситуация се ползва от тях и ги обогатява, защото те, колкото и тривиално да звучи, са източник на вътрешна енергия при частична или пълна адаптация на професионална реализация. Те са „общия език” между работодатели и образователни институции, защото в тях се съдържат факторите, създаващи добрия рейтинг на образователните услуги. В Национално представително изследване сред работодатели за проучване на потребностите от работна сила проведено през периода май – юни 2015 г. от МТСП 47,3% от работодателите установяват недостиг на знания и умения у новонаетите служители при 60% от лицата със средно образование и при 36% от притежаващите висше образование; като от тях компютърни умения липсват на 15% сред висшистите и над 26 % от среднистите, владеене на чужд език е дефицит за почти 22% от висшистите и 33% за завършилите средно образование, липса на професионални умения е най-тревожна, като за лица с висше образование е със стойност 36%, а за завършилите средно образование е 60%. С оглед на това и в съответствие с изискванията за заемане на съответните длъжности, в проекта планираме включване на новонаетите служители в обучения по Ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици”, Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност, съгласно разписаното в Насоките за кандидатстване. Ще бъдат съобразени минимални изисквания към всяко от обученията за продължителност, входно ниво, допустим брой лица в група, документ за преминало обучение, а именно: • за обучения по ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици” продължителност от 300 учебни часа и три нива на обучение; o теория – 140 часа o практика – 160 часа o включени 20 обучаеми • за обучения по ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност” продължителност от 45 учебни часа o теория – 20 часа o практика – 25 часа o включени 19 обучаеми • Изборът на лица за включване в обучение за съответната ключова компетентност ще се извърши след провеждане на входящ тест от обучаващата организация за определяне на нивото. • Лицата следва да бъдат разпределени в 2 групи по 14 обучаеми, за постигане на максимална ефективност • Обучението за ключови компетентности, ще завърши със съответен документ, удостоверяващ придобитите знания и умения. 18 750.00 18 750.00
Закупуване и доставка на обзавеждане и оборудване за новоразкритите работни места: Цел на дейността: Обезпечаване на изпълнението на служебните задължения на новонаетите служители, чрез доставка на обзавеждане и оборудване за новоразкритите работни места. Дейността се планира да бъде извършена в периода 1-ви до 4-ти (вкл.) проектен месец. Периодът е избран, за да може когато приключи подбора на представителите на целевата група, да бъде подготвена и осигурена материалната база, необходима за работните места. По проекта се предвижда закупуване на следното обзавеждане и оборудване:  Компютърни конфигурации – 10 бр.  Офис столове – 23 бр.  Сървъри – 1 бр.  Суич устройство – 1 бр. Сървърът и суич устройството ще се използват за дейността на поддържащата централа на контактния център, за новонаетите оператори. Бул Софтуер Солюшънс" ЕООД се ангажира да запази предназначението на закупеното оборудване следва за срок не по-кратък от 5 години от датата на одобрение на окончателния доклад без прекъсване, с изключение на непредвидени обстоятелства. В случай на възникване на непредвидени обстоятелства срокът спира и продължава да тече след отпадането им. 58 750.00 58 520.00
Управление, отчетност и популяризиране на проектните дейности: Цел на дейността: Постигане на общата и специфични цели на проектното предложение и огласяване на източниците на финансиране, чрез осигуряване на качествени и навременни логистика, координация и изпълнение на заложените дейности. Дейността стартира през първи проектен месец. С изпълнението на проекта ще се ангажира екип за изпълнение и управление на проекта от 3-ма човека – ръководител, координатор и счетоводител. Основна задача на екипа е да осигури коректното изпълнение на предвидените дейности, постигането на целите на проекта и отчитането пред Управляващия орган. Съобразно план-графика на проекта ще се провеждат периодични работни срещи за отразяване на напредъка и при необходимост предприемане на мерки за коригиране на отклоненията. Всички предвидени дейности, произтичащи от договора с УО ще се изпълняват коректно и в предвидените срокове. Счетоводителят ще води редовна и прецизна финансова-счетоводна отчетност за изпълнение на проекта. Всички доклади и действия по проекта ще са съобразени и стриктно ще се придържат към договора за безвъзмездна помощ. При настъпване на промени на банкови сметки, адреси и телефони ще се извършва писмено уведомление на Управляващия орган, съгласно условията по договора. Всеки етап от изпълнението на проекта ще бъде контролиран от членовете на екипа на проекта, които са отговорни за навременното изпълнение на всички дейности. От провежданите ежемесечни работни среши на екипа ще бъдат изготвяни протоколи, в които ще бъде отразен напредъка по проекта, срещани трудности и възможните решения за преодоляването им, ще се разпределят задачи и планират предстоящи дейности. Срещите ще бъдат своеобразен инструмент за контрол, мониторинг и проследяване на коректното изпълнение на заложените в проекта дейности. След сформирането на екипа по проекта, ще бъде изготвен и представен на ДО график на тръжните процедури за всички предвидени договори с изпълнители, независимо то тяхната стойност. Осигуряването на административна и техническа подкрепа, като и непрекъснатия мониторинг на проекта ще осигурят високо качество на неговото изпълнение и постигане на поставените цели. Финансово управление на проекта, включващо разплащания, осчетоводяване, финансово-счетоводна отчетност и други. Подготовка на документация за възлагане на отделни дейности на изпълнители, избрани по реда на ПМС 118/2014. По време на цялото 16 месечно изпълнение на проекта, екипът сформиран за неговото управление ще гарантира добросъвестното му реализиране, чрез упражняването на постоянен контрол на дейностите, мониторинг на графика за тяхното изпълнение, както и съответствие с одобрения бюджет. Ще бъдат изготвени технически и финансови отчети, отговарящи на образците към договора при подаване на заявка за междинно и окончателно плащане по проекта. Подготовка и представяне на финален отчет към Управляващия орган. Целта на дейността е да се повиши информираността на целевата група и обществеността като цяло относно източниците на финансиране по проекта. Екипът за организация и реализиране на проектните дейности ще бъде ангажиран да прилага и подходящи мерки за информиране и публичност, в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Предвидените единни мерки се основават на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на ЕП и на Съвета от 17/12/2013 г. за определяне на общоприложими разпоредби на Европейския социален фонд, Кохезиония фонд на ЕС, Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и за определяне на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, ЕСФ, Кохезиония фонд и Европейския фонд за морско дело и рибарство, и за отмяна на Регламент (ЕО) № 1038/2006 на Съвета. Предвижда се: • изработка на 1 бр. информационна табела; • 1000 бр. информационни брошури; • 200 бр. плакати; Документите по проекта ще са снабдени със съответната визуализация и на бланка, съгласно изискванията на ДО. 26 160.00 26 160.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).