Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 64 523 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The project proposal provides for the construction and equipment of new social services "Residential care for adults with dementia" - 2 units for a total of 30 users and "Center for specialized support for persons with disabilities and their families" - 1 unit for 15 users in the town of Karnobat.
The new residential services aim to create adequate living and care conditions for the persons from the Home for adults with dementia scheduled for closure in the village of Ognen, Karnobat municipality.
In the newly built Center for specialized support for persons with disabilities and their families a wide range of social services will be provided, both to the persons who will be removed from the closed home for persons with disabilities, and to needy persons from the community.
According to the project, it is planned to deliver equipment and furniture necessary for the introduction of the newly constructed building for new services into operation.
The new services for residential care for persons with disabilities will be built in a residential district of the town of Karnobat in a communicative place with easy access and close to the central part of the city, with established infrastructural, communication and transport links, which meets the functional requirements in terms of the choice of location of the services. They are also in the immediate vicinity of the new construction  CFSSFPWDATF and other already functioning social services for residential care for people with disabilities. In this way, both users of the new construction services and also community representatives will be able to benefit from specialized support.
All newly construction services will fully comply with the Common European Guidelines for the transition from institutional to community care, the European Disability Strategy 2021-2030 and The UN Convention the Rights of Persons with Disabilities, in particular the principles of freedom of choice and independent living.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Изграждане на нови социални услуги "Резидентна грижа за пълнолетни лица с деменция“ -2 бр. и „Център за специализирана подкрепа за лица с увреждания и техните семейства“- 1 бр. в УПИ IV-2306, кв. 173 по плана на гр. Карнобат.: В рамките на предвидената дейност ще бъде включено: 1. Изготвяне на инвестиционен технически проект за обект: "Изграждане и оборудване на нови социални услуги "Резидентна грижа за пълнолетни лица с деменция“ -2 бр. и „Център за специализирана подкрепа за лица с увреждания и техните семейства“- 1 бр. в УПИ IV-2306, кв. 173 по плана на гр. Карнобат". За обекта, предвиден за изграждане в проектното предложение има изготвен технически проект, придружен от подробни количествени сметки по приложимите части и подробна количествено-стойностна сметка (КСС). Техническият проект включва следните части: Архитектурна, Конструктивна, Геодезия, Технология, Електро, ВиК, Озеленяване и паркоустрояване, ОВК, ПБ, ПБЗ и ПУСО. 2. Разрешителни и/или съгласувателни документи от съответните институции, в т.ч. и експлоатационни дружества Проектът е съгласуван от съответните институции, в т.ч. и експлоатационни дружества. За проекта има издадено становище от РИОСВ - гр. Бургас , че не е необходимо да се извършва оценка за въздействие върху околната среда. За проекта има писмо за подкрепа от Агенцията за качеството на социалните услуги за съгласуване на местоположението на сградния фонд (за всяка от предвидените нови социални услуги) с оглед гарантиране съответствие с Наредбата за качеството на социалните услуги, функционалните изисквания и насоки за изграждане на новата инфраструктура. 3. Оценка на съответствието на проекта Изготвеният технически проект е оценен за съответствието му със съществените изисквания на строежите и е изготвен комплексен доклад за извършената оценка от лицензирана фирма – консултант. 4. Осъществяване на авторски надзор. Ще се упражнява авторския надзор по време на строителството, съгласно одобрената проектна документация и приложимата нормативна уредба. 5. Изпълнение на строително-монтажни работи Изпълнението на СМР ще се извършва в съответствие с част трета „Строителство” от ЗУТ. Собствеността на сградата, в която ще се предоставят услугите, които ще се създават по проекта, е общинска собственост. За обекта има издадено разрешение за строеж. Предвижда се да бъде изградена сграда, предназначна за нови социални услуги "Резидентна грижа за пълнолетни лица с деменция“ -2 бр. и „Център за специализирана подкрепа за лица с увреждания и техните семейства“- 1 бр. Обектът се намира в регулацията на гр. Карнобат - УПИ IV-2306, кв. 173 по плана на града. Сградата, която е обект на настоящия проект е с три сектора. Секторите „Резидентна грижа за пълнолетни лица с деменция“ са две триетажни тела, а „Центърът за специализирана подкрепа за лица с увреждания и техните семейства“ е на един етаж за 15 човека и 12 души персонал. Сградите за резидентна грижа за пълнолетни лица с деменция са на три етажа за по 15 човека и 14 човека персонал. Предвиден е хранителен блок /кухня/ за приготвяне на храна. „Център за специализирана подкрепа”. Оразмеряването на центъра е на база 15 потребители. В него са разположени: основен вход, входно фоайе с гардероб за потребителите и изход към двора, обслужващ коридор, два офиса, единият с визуална връзка с фоайето, кухня-трапезария която ще се ползва и за трудова терапия, склад към нея със стопански вход, санитарен възел с умивалня и три достъпни тоалетни, помещение за персонала /общо 12 човека в т. ч. и административен персонал, които ще ползват гардероб на работното си място/ с баня, зала за лечебна физкултура, три зали за трудова терапия, две зали за индивидуална работа, зала за сензорна терапия, мокро помещение за битови дейности /пране, гладене, инвентар за почистване и др./, зона за заместваща грижа с две помещения с по две легла с бани и едно помещение с едно легло с достъпна баня, оразмерена за разполагане на лифтер. Спалната зона е със самостоятелен вход свързан с останалата част от центъра. Предвидени са склад и техническо помещение със самостоятелен вход. Предвидена е стълбищна платформа за лица с инвалидна количка. Общата площ на центъра е 486 м2. 4 233 710.83 125 797.60
Дейност 2: Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане : Предвижда се да бъде доставено и монтирано оборудване и обзавеждане, нужно за въвеждането на новопостроената сграда за нови услуги в експлоатация. По проекта ще бъде изграден хранителен блок, в който ще се приготвя храна за 45 души. В хранителния блок ще има стая за персонала с баня и тоалетна. Предвидени са шкафчета за дрехи за шест работника. Технологично оборудване хранителен блок Суровините за хранителния блок ще се доставят със специализиран транспорт. Млечните продукти, яйца, меса и всички продукти, които се нуждаят от охлаждане ще се доставят с хладилни кутии с различен обем. За сухите продукти е предвиден склад сухи продукти, в който са разположени метални стелажи с 4 рафта с различни размери. Продуктите, които се нуждаят от охлаждане ще се съхраняват в хладилно отделение - хладилници и фризери вертикални. Обособено е помещение дневен разход, в което материално отговорно лице изписва и се съхраняват продуктите необходими за готвене през деня. В кухнята е предвидено следното технологично оборудване: маси неръждаеми крайстенни с мивки и рафтове различни размери, фритюрник двоен, печка с 6 котлона и фурна, конвектомат, маса неръждаема островна с един рафт; стелаж метален прахово боядисан с 4 рафта, хладилник вертикален и др. Технологично оборудване разливна Предвижда се закупуване на маса неръждаема крайстенна с мивки единични с един рафт с контейнер за отпадъци, където ще се извършва почистване на чиниите от остатъците от храна; маса неръждаема крайстенна с един рафт; миялна машина. Разливането на храната се осъществява в разливните помещения със следното оборудване: маса неръждаема крайстенна с един рафт; хладилници вертикални; маса неръждаема крайстенна с мивка с един рафт с контейнер за отпадъци; маса неръждаема крайстенна с един рафт. Посудата след измиване през шублерите се съхранява в разливните до следващо ползване. Измитата посуда се съхранява върху неръждаеми маси. Технологично оборудване пералня Поради специфичното състояние на хората, които ще живеят в центровете за резидентна грижа за лица с деменция е предвидена пералня със следното оборудване: стелаж метален прахово боядисан с 4 рафта за съхранение на чисто бельо; стелаж метален прахово боядисан с 4 рафта за съхранение на употребявано бельо; пералня индустриална-капацитет 18-20 кг.; количка неръждаема за мокро бельо; сушилня индустриална-капацитет 22 кг/цикъл; професионална гладачна машина; количка неръждаема за сухо бельо. Обзавеждането включва още доставка и монтаж на трапезна маса; стол /трапезен/; хладилник с фризер - битов тип; готварска печка битов тип; бюро; офис стол; гардероб и библиотечен шкаф; СКШ; складов стелаж; масажна кушетка-сгъваема; доставка и монтаж на ръкохватка -подвижна за хора с увреждания; стълба за рехабилитация; диван; холова маса; легло; нощно шкафче; легло медицинско; стълбищна платформа; лифтер за инвалиди; медицински шкаф; аксесоари за баня и други. Приложен е остойностен списък на предвиденото за закупуване обзавеждане и оборудване. 276 512.77 0.00
Дейност 3: Организация и управление на проекта : Предвидената дейност се основава на необходимостта от изграждането на ефективен механизъм за организация и управление, който да осигурява успешното реализиране на проекта и ефективното разходване на средствата. Непосредствено след сключване на Договора за безвъзмездна финансова помощ, бенефициентът ще сформира Екип за управление на проекта /ЕОУП/. Управлението е ключова дейност, която се осъществява през целия период на проекта. Чрез тази дейност ще се осигури неговото ефективното изпълнение. В съответствие с това, общата организация и управление на проекта е предвидено да се осъществява чрез сформиран Екип по организация и управление на проекта (ЕОУП). Разпределението на отговорностите между членовете на екипа е направено по начин, който гарантира разделение на функциите и надеждни механизми за контрол върху работата на екипа за управление и на изпълнителите на дейности, възложени на външни изпълнители по проекта. Сформираният екип за организация и управление на проекта ще организира, координира и контролира изпълнението на дейностите по проекта, респективно степента на постигане на заложените цели; ще отговаря за техническото и финансово администриране на дейностите; ще носи отговорност за качественото изпълнение на дейностите и правилното изразходване на предвидените в бюджета средства; спазване на приложимите механизми за вътрешна оценка и контрол; извършване на мониторинг върху напредъка и предприемане на корективни мерки при необходимост; изготвяне на отчетна документация. Характерна част от управлението на проекта е финансовото управление, което следва да гарантира анализ на паричните потоци и осигуряванена необходимите средства за разплащане по договорите с изпълнители в нужните срокове. Дейности по информация и публичност на проекта В съответствие с изискванията за осигуряване на информация и публичност на проекти, финансирани от Европейския съюз, се предвижда осъществяването на мерки за осигуряване публичността и информирането на обществеността на получената финансова подкрепа от Националния план за възстановяване и устойчивост, в съответствие с правилата за информация и публичност на предложенията, съгласно разпоредбите на чл. 34 на Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета от 12 февруари 2021 година за създаване на Механизъм за възстановяване и устойчивост, както и в Комуникационната стратегия на ПВУ. Дейностите за информация и публичност ще се реализират по време на цялата продължителност на проекта, с цел осъществяване широко популяризиране на обществеността относно осъществяваните по проекта дейности и финансовия принос на ЕС. Изпълнението на тази дейност от проекта ще включва следното: • Публикуване на информация на уеб-сайта на община Карнобат - ще включва кратко описание на инвестицията, нейните цели и резултати, като ще се откроява финансовата подкрепа от ЕС. • Във всеки документ, свързан с изпълнението на инвестицията, ще се посочва финансовата подкрепа от ЕС. • Провеждане на откриващо и закриващо публично събитие за проекта - ще бъдат организирани две пресконференции, първата от тях при стартиране на проекта с цел запознаване на обществеността с целите на проекта, и втората при неговото приключване, за да бъде отчетено изпълнението му и да се демонстрират постигнатите резултати. • По време на изпълнение на строително-монтажните дейности ще се постави временна информационна табела за оповестяване приноса на МВУ. • До една седмица след приключване на СМР дейностите ще се постави постоянна обяснителна табела (плака). 60 000.00 0.00
Дейност 1 - продължение: Изграждане на нови социални услуги "Резидентна грижа за пълнолетни лица с деменция“ -2 бр. и „Център за специализирана подкрепа за лица с увреждания и техните семейства“- 1 бр. в УПИ IV-2306, кв. 173 по плана на гр. Карнобат. : „Резидентни грижи”. Двете резидентни грижи са за по 15 потребители и са с идентично съдържание. Решени са на три етажа. На първия етаж са разположени: главен вход приемно фоайе с кът за посещения на близки, което ще се ползва и за общи мероприятия и с изход към дворното пространство, офис с визуална връзка с фоайето, служебно помещение за чистачен и друг инвентар, стълбище, асансьор и жилищна част. На втория етаж са разположени: фоайе с кът за посещения на близки, обслужващ коридор, вертикалната комуникация, два офиса, помещение за персонала /общо 14 човека за всяка грижа в т. ч. и административен персонал, които ще ползват гардероб на работното си място/ с баня, техническо помещение и жилищната част. На третия етаж са разположени: фоайе с кът за посещения на близки, вертикалната комуникация и жилищната част. Жилищните части съдържат: дневна-трапезария с кухненски бокс, мокро помещение, две спални за по един човек с обща баня, една спалня за един човек с достъпна баня и спалня за двама души с баня. За по-добро взаимодействие на персонала с обитателите, спалните са разположени по периферията на дневната с директни входове от нея, като им е осигурено благоприятно изложение за ослънчаване. Между двете резидентни грижи, в едноетажно тяло, за получаване на готовата храна от кухненския блок са разположени разливни и умивални, свързани с главните фоайета. Общата РЗП на двете резидентни грижи е 1 343 м2 - по 45 м2/потребител. „Стопанска зона“. Стопанската зона е на един етаж и съдържа: Пералня със самостоятелен вход, обслужващ коридор, складове за употребявано и чисто бельо и перално помещение. Хранителен блок с: отделен вход зона за хладилни съоръжения, склад за сухи продукти, помещение за чистачен инвентар, помещение за персонала /трима души/с баня, помещение за дневен разход, кухня и експедиция на готовата храна. Кухнята е оразмерена да приготвя храна за 45 човека. Готовата храна ще постъпва в разливните на двете резидентни грижи. При необходимост от осигуряване на храна за ползвателите на центъра за специализирана подкрепа, тя ще се предлага в опаковки за еднократна употреба. 6. Строителен надзор: Съгласно ЗУТ, строителният надзор е задължителен за обекти от първа до четвърта категория (категоризацията е по Наредба №1 на МРРБ) и се изпълнява от външен консултант. Задълженията и правомощията на консултанта произтичат от текстовете на този закон и наредбите към него. Изпълнител на дейностите по строителен надзор е лицензирана фирма консултант за строителен надзор и се избира с процедура по ЗОП, като се спазват принципите за публичност и прозрачност. Изпълнителят на надзор по време на строителството е отговорен за: - законосъобразно започване на строителството, пълнотата и правилното съставяне на актовете и протоколите по време на изпълнение на СМР; - изпълнение на СМР съобразно одобрените инвестиционни проекти; - спазване на условията за безопасност на труда, годността на строежа за въвеждане в експлоатация; - пряко участва при техническата подготовка на обекта, съгласно работния проект; - годността на строежа за въвеждане в експлоатация. Изпълнителят подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно Наредба №3 на МРРБ за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството. След приключване на СМР консултантът, упражняващ строителния надзор, изготвя окончателен доклад. 7. Въвеждане на обекта в експлоатация След изпълнението на СМР, в съответствие с издадените строителни книжа, заверената екзекутивна документация, всички изисквания към строежите съгласно ЗУТ и поднормативната база към него, ще се пристъпи към издаване на удостоверение за въвеждане в експлоатация от главния архитект/разрешение за ползване. Към него се прилага изготвения окончателен доклад за обекта от лицето, упражняващо строителен надзор, акт образец No.15 и др. съгласно изискванията на ЗУТ. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).