Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 209 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The project aims to develop and introduce models and practices derived or tested from real business to overcome various challenges and adapt the workforce to changing skill and competence requirements. The purpose of the project proposal is, through joint actions of the project partners, to develop programs and models to accelerate the digital and sustainable transformation and adaptation of enterprises and employees to the changes related to the double transition, as well as to create a favorable learning environment throughout life.
The activities envisaged in the project proposal aimed at developing and implementing models and practices derived or tested from real business to overcome various challenges and adapt enterprises and the workforce to changes include: Analysis of the current state of readiness of enterprises and employees from different regions for the transition to a "green" and circular economy and digitalization; Development of strategies, including programs and recommendations for better adaptation to changes; Development of industry models and their promotion; Implementation of campaigns to distinguish enterprises with good practices in the field of environmental, corporate and socially responsible management.
Activities aimed at developing and implementing models and practices to predict new skills needs and to create an enabling environment for lifelong learning include: Analysis of the need to implement models and practices to predict new skills needs and to creating an enabling environment for lifelong learning and developing models for forecasting the needs of new skills for lifelong learning at the industry level.
Implementation of the planned activities will make a significant contribution to the support of enterprises and employed persons in the double transition and will create a favorable environment for lifelong learning.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1. Подбор и наемане на експерти за извършване на дейности по СЦ 4 - Дейност 6. Разработване и реализиране на браншови, секторни и/или регионални програми, инструменти и модели за адаптация на предприятията и заетите лица, към промените, свързани с прехода към „зелена“ и кръгова икономика и дигитализацията в развитието на човешките ресурси и пазара на труда: Дейността е свързана с подбор и наемане на експерти за изпълнение на Дейност 6. "Разработване и реализиране на браншови, секторни и/или регионални програми, инструменти и модели за адаптация на предприятията и заетите лица, към промените, свързани с прехода към „зелена“ и кръгова икономика и дигитализацията в развитието на човешките ресурси и пазара на труда", включена към СПЕЦИФИЧНА ЦЕЛ 4: "Насърчаване на адаптирането на работниците, предприятията и предприемачите към промените, на активен живот за възрастните хора и остаряване в добро здраве, както и на здравословна и добре приспособена работна среда, която отчита рисковете за здравето." Темата за "двойния" преход става все по-актуална и е в дневния ред на представителите на бизнеса, което от своя страна създава необходимост от подкрепа както на самите предприятия, така и на заетите лица в процеса на приспособяване към новите условия и изисквания към работната сила. Разработването на браншови/секторни и/или регионални програми, инструменти и модели за адаптация е ключов момент в процеса на подкрепа и не би бил възможен без привличането на експерти, професионалисти в различни области. Дейността включва ангажирането на експерти с различна професионална компетентност, тъй като от качеството и обема на събраната, анализирана и обобщена информация зависи изпълнението на дейностите по проекта и постигането на заложените резултати. Експертите ще извършват последователно действията в предвидените етапи от Дейност 2 Планирани дейности по СЦ 4 - Дейност 6. "Разработване и реализиране на браншови, секторни и/или регионални програми, инструменти и модели за адаптация на предприятията и заетите лица, към промените, свързани с прехода към „зелена“ и кръгова икономика и дигитализацията в развитието на човешките ресурси и пазара на труда". За изпълнението на планираните етапи на Дейност 2 по СЦ 4 е необходимо да бъдат привлечени специалисти с различен професионален профил - хуманитарен, юридически, инженерен, икономически, финансов и др. или специфичен професионален опит. Това ще позволи постигането на дълбочина на предвидения анализ и конкретика при разработването на програмите и инструментите за адпатация на предприятията и заетите лица към промените, свързани с прехода към „зелена“ и кръгова икономика и дигитализацията. Планираните дейности по СЦ 4 ще се изпълняват на територията на цялата страна - в шестте (6) района за планиране, като ще обхванат най-малко 14 административни области и най- малко следните браншове/сектори: Строителство, Сигурност, Облекло и текстил; Автомобилен сектор; Добивна промишленост. Предвижда се да бъдат наети 36 бр. експерти с различна професионална квалификация или специфичен професионален опит, като броят на експертите е съобразен с териториалния обхват на дейността и е определен така, че максимално ефективно да се обхванат предвидените региони. Наетите експерти ще бъдат разпределени в няколко работни групи, с цел допълване на експертизата и изпълнение на предвидените действия за всяка обхваната административна област. Предвижда се създаденият екип от експерти, ангажирани с изпълнението на проектните дейности, да разгледа и анализира различни въпроси, казуси и практики от предприятия от различните браншове и различните региони и да изведе добри практики, в контекста на кръговата икономика, зеления преход и дигиталната трансформация. При изпълнение на дейността ще се избягва всякаква дискриминация, основана на пол, раса, цвят на кожата, етническа принадлежност или социален произход, генетични характеристики, език, религия или убеждения, политически или други мнения, имотно състояние, произход, увреждане, възраст или сексуална ориентация. 3 222 000.00 257 742.06
продължение - Планирани дейности по СЦ 4 - Дейност 6. Разработване и реализиране на браншови, секторни и/или регионални програми, инструменти и модели за адаптация на предприятията и заетите лица, към промените, свързани с прехода към „зелена“ и кръгова икономика и дигитализацията в развитието на човешките ресурси и пазара на труда.: Етап 4 С цел насърчаване на компаниите за по-бърз и плавен преход към зелена и кръгова икономика, дигитализация в развитието на човешките ресурси и пазара на труда, КРИБ ще стартира кампания на регионално ниво за отличаване на предприятия с екологично, социално и корпоративно управление(ESG) (включително управлението на човешките ресурси). Съвременните изисквания за екологично, социално и корпоративно управление изправят компаниите пред различни предизвикателства за по-отговорен и по-устойчив бизнес. Тази промяна е свързана с прилагане на иновативни решения и стандарти за поведение, в т.ч. при управлението на човешките ресурси. Провеждането на тези кампании ще допринесе за разпространяване на резултатите от изпълнението на дейността и проекта сред широка аудитория. По този начин ще се разшири обхватността, в т.ч. и сред предприятия и заети лица, които не са участвали в изпълнението на проекта. В рамките на изпълнението на Етап 4 се предвижда: - Отличаване на предприятия с добри практики в сферата на екологичното, корпоративното и социално отговорно управление, (включително управлението на човешките ресурси) на местно ниво в част от обследваните региони на страната. Изпълнението ще включва изготвяне на критерии за оценка по определени категории, популяризиране на инициативата, номиниране на различни компании за реализирани добри практики в областта на КСО за предходната година, предложения за места за провеждане, сценарии, определяне на жури, изготвяне на времеви график за провеждане на най-малко 2 бр. специални церемонии по награждаване на отличените компании. Изпълнението на етапа ще се осъществи съвместно с представители на местната власт и регионалните структури на КРИБ. Инициативата ще представи пред обществото компании, които развиват не просто успешен бизнес, но и работят за устойчиво развитие на икономиката, подпомагане на местните общности и повишаване качеството на живот. Това е подкрепа, чиято цел е да насърчи местния бизнес да бъде все по-активен в осъществяването на дейности с грижа към околната среда, наетата работна ръка и обществото. По този начин ще се продължи и надгради дългогодишната инициатива на КРИБ за отличаване на „Социално отговорна компания - партньор на община”. - Провеждане на най-малко 2 бр. официални церемонии на регионално ниво, на които ще бъдат отличени най-добрите компании в определени категории. Продължителност на изпълнение на Етап 4 - 30 месеца. Резултати от изпълнението на Етап 4: - Проведени 2 бр. кампании, включително официални церемонии по награждаване - най-малко 2 бр. 1 288 800.00 103 096.82
Дейност 3. Подбор и наемане на експерти за извършване на дейности по СЦ 5 Дейност 8 Внедряване на модели и практики за прогнозиране на потребностите от нови умения и за създаване на благоприятна среда за учене през целия живот и реализация на стратегии за учене през целия живот на корпоративно /фирмено/, секторно, браншово и регионално ниво. : Дейността е свързана с подбор и наемане на експерти за изпълнение на Дейност 8 "Внедряване на модели и практики за прогнозиране на потребностите от нови умения и за създаване на благоприятна среда за учене през целия живот и реализация на стратегии за учене през целия живот на корпоративно /фирмено/, секторно, браншово и регионално ниво. Внедряване на секторни и фирмени системи за управление на корпоративното знание и за въвеждане на нови форми и методи на обучение в предприятия, в различни сектори на икономиката и региони на страната." към СПЕЦИФИЧНА ЦЕЛ 5: "Насърчаване на ученето през целия живот, по-специално гъвкавите възможности за повишаване на квалификацията и за преквалификация за всички, като се вземат предвид предприемаческите и цифровите умения, по-доброто предвиждане на промените и изискванията за нови умения в зависимост от нуждите на пазара, улесняването на преходите в професионалното развитие и насърчаването на професионалната мобилност." Дейността включва ангажирането на експерти с различна професионална компетентност, тъй като от качеството и обема на събраната, анализирана и обобщена информация зависи качественото изпълнение на дейностите по проекта и постигането на заложените резултати. За изпълнението на планираните етапи в изпълнението на дейността по СЦ 5 е необходимо да бъдат привлечени специалисти с различен професионален профил - хуманитарен, юридически, инженерен, икономически, финансов и др. или специфичен професионален опит. Експертите ще извършват последователно действията в предвидените етапи от Дейност 4 Планирани дейности по СЦ 5 Дейност 8 "Внедряване на модели и практики за прогнозиране на потребностите от нови умения и за създаване на благоприятна среда за учене през целия живот и реализация на стратегии за учене през целия живот на корпоративно /фирмено/, секторно, браншово и регионално ниво." Предвижда се проектът да се изпълнява в шестте района за планиране и да обхване най-малко 14 административни области в страната, което налага да бъдат наети 36 бр. експерти с различна професионална квалификация или специфичен професионален опит. Броят на експертите е съобразен с териториалния обхват на дейностите и е определен така, че максимално ефективно да се обследват предвидените региони. Наетите експерти ще бъдат разпределени в няколко работни групи, с цел допълване на експертизата и изпълнение на предвидените дейности за всяка обхваната административна област. Наетите експерти ще са отговорни за идентифициране и анализиране на потребностите на заетите лица от нови знания и умения, както и за изготвянето на изводи и препоръки за разработване на модели и практики за прогнозиране на нуждата от нови умения на заетите лица, така че те да отговорят на новите предизвикателства на пазара на труда и да се създаде благоприятна среда за учене през целия живот. 1 980 000.00 0.00
Дейност 4. Планирани дейности по СЦ 5 Дейност 8 Внедряване на модели и практики за прогнозиране на потребностите от нови умения и за създаване на благоприятна среда за учене през целия живот и реализация на стратегии за учене през целия живот на корпоративно /фирмено/, секторно, браншово и регионално ниво.: Изпълнението на дейността е свързано с осъществяване на СЦ 5 П РЧР. Дейността е насочена към разработване и реализиране на модели и практики, извлечени или тествани от реалния бизнес за прогнозиране на потребностите от нови умения и за създаване на благоприятна среда за учене през целия живот на корпоративно /фирмено/, секторно, браншово и регионално ниво. При изпълнението на дейността ще се обхванат предприятия и заети лица от най-малко 14 административни области в 6-те региона на страната, както и най-малко 5 бранша/сектора в т.ч.: Строителство, Сигурност, Облекло и текстил; Автомобилен сектор; Добивна промишленост. Изпълнението на дейността включва последователно изпълнение на следните етапи: Етап 1 - Анализ на необходимостта от внедряване на модели и практики за прогнозиране на потребностите от нови умения и за създаване на благоприятна среда за учене през целия живот; Етап 2 - Разработване на модели за прогнозиране на потребностите от нови умения за учене през целия живот. Етап 1 В рамките на изпълнението на Етап 1 се предвижда: - Извършване на кабинетно проучване (desk research) за събиране и обработка на информация от всички възможни източници, по отношение на прогнозиране на потребностите от нови умения, управление на корпоративното знание и въвеждане на модели и практики за прогнозиране на потребностите. Кабинетното проучване ще осигури на екипа предварително запознаване и навлизане в изследваната област, свързана с учене през целия живот на корпоративно /фирмено/, секторно, браншово и регионално ниво. Резултатите от проучването ще бъдат обобщени в аналитичен доклад, в който ще се изяснят всички насоки, аспекти и проблеми в областта, а така също ще бъдат в основата на изпълнение на следващите действия; - провеждане на работни срещи или срещи тип „мозъчни атаки“ (минимум 3 бр.) (онлайн/присъствени/хибридни) с цел идентифициране и анализиране потребностите на заетите лица от нови знания и умения.; - изготвяне на анализ на необходимостта от внедряване на модели и практики за прогнозиране на потребностите от нови умения и за създаване на благоприятна среда за учене през целия живот. Изготвянето на анализ на данните от проведените проучвания, работни срещи или срещи тип „мозъчни атаки“ ще спомогне за идентифициране и анализиране на потребностите на заетите лица от нови знания и умения. Ще се направят изводи и препоръки за разработване на модели и практики за прогнозиране на нуждата от нови умения на заетите лица, така че те да отговорят на новите предизвикателства на пазара на труда и да се създаде благоприятна среда за учене през целия живот. Продължителност на изпълнение на Етап 1 - 6 месеца. Резултати от изпълнението на Етап1: - проведени работни срещи или срещи тип „мозъчни атаки“- 3 бр. - изготвен анализ - 1 бр. Етап 2 Въз основа на анализа от Етап 1 ще се разработят модели за прогнозиране на потребностите от нови умения в различните браншове/сектори и региони на страната. В рамките на изпълнението на Етап 2 се предвижда: - разработване модели и проучване на практики за прогнозиране на потребностите от нови умения за учене през целия живот на корпоративно/фирмено/, секторно, браншово и регионално ниво; - провеждане на обучителни презентационни събития (онлайн/присъствени/хибридни) за популяризиране на разработените модели за прогнозиране на потребностите от нови умения и за създаване на благоприятна среда за учене през целия живот; - внедряване на разработените модели за прогнозиране на потребностите от нови умения, чрез участие на представители на различни предприятия в презентационните събития за приложимост на моделите на ниво предприятие. При внедряване на разработените модели ще бъдат обхванати над 50 предприятия/работодатели, от минимум 3 бранша/сектора, с минимум 100 участници – заети, вкл. самостоятелно заети лица; продължава в Начин на изпълнение 792 000.00 0.00
Дейност 2. Планирани дейности по СЦ 4 - Дейност 6. Разработване и реализиране на браншови, секторни и/или регионални програми, инструменти и модели за адаптация на предприятията и заетите лица, към промените, свързани с прехода към „зелена“ и кръгова икономика и дигитализацията в развитието на човешките ресурси и пазара на труда.: Изпълнението на дейността е свързано с осъществяване на СЦ 4 от програма „Развитие на човешките ресурси“ 2021-2027, Приоритет 1 „Насочване на заетостта и развитието на умения“. Дейността е насочена към разработване и реализиране на модели и практики, извлечени или тествани от реалния бизнес за преодоляване на различни предизвикателства и адаптиране на предприятията и работната сила към промените. При изпълнението на дейността ще се обхванат предприятия и заети лица от най-малко 14 административни области в 6-те региона на страната и най-малко 5 бранша/сектора: Строителство, Сигурност, Облекло и текстил; Автомобилен сектор; Добивна промишленост . Дейността включва последователно изпълнение на следните етапи: Етап 1- Разработване на анализ за моментното състояние на готовността на предприятията и на заетите лица от различните региони и сектори/браншове за преминаване към „зелена“ и кръгова икономика и дигитализация; Етап 2-Разработване на стратегии, включващи програми и препоръки за по-добра адаптация на предприятията и заетите лица към промените; Етап 3-Разработване на модели за адаптация на предприятията и заетите лица към промените, свързани с прехода към „зелена“ и кръгова икономика и дигитализация и популяризирането им; Етап 4-Реализиране на кампании на регионално ниво за отличаване на предприятия с добри практики в сферата на екологичното, корпоративното и социалноотговорното управление (ESG), (включително управлението на човешките ресурси) в различни региони на страната. Етап 1 Има за цел да бъде разработен анализ за моментното състояние на предприятията и заетите лица в обследваните региони и браншове/сектори, за готовността им към промените, свързани с прехода към „зелена“ и кръгова икономика и дигитализацията в развитието на човешките ресурси и пазара на труда. В рамките на изпълнението на Етап 1 се предвижда: - извършване на кабинетно проучване (desk research) и неформални работни срещи на регионално ниво за събиране и обработка на информация от всички възможни източници, по отношение на необходимостта от адаптация на предприятията и заетите лица, към промените, свързани с прехода към „зелена“ и кръгова икономика и дигитализацията в развитието на човешките ресурси и пазара на труда, в т.ч. на ниво Европейски съюз, както и национални стратегии в тези области. Кабинетното проучване ще осигури на екипа предварително запознаване и навлизане в изследваната област, свързана с преминаване към „зелена“ и кръгова икономика и дигитализацията в определени региони и браншове/сектори.; - създаване на инструменти за проучване сред предприятията и заетите лица с основни въпроси, отнасящи се до управлението на човешките ресурси и организацията на работните процеси, свързани със зеления преход, дигитализацията и дигиталната трансформация; ангажираност с целите на компанията; необходимост от нови знания и умения на заетите лица, менторство и др. Целта на този разработен инструментариум е да обхване възможно най-много аспекти на проучваните въпроси и да спомогне за качественото и успешно събиране на информация, която ще бъде използвана в следващите етапи.; - провеждане на онлайн проучване сред работодатели и заети лица. В проучването ще бъдат включени представители на целевите групи от най-малко 14 административни области в 6-те региона, както и от най-малко 5-те бранша/сектора. Посредством проучването ще се съберат данни и информация, въз основа на които да се определят настъпващите промени и готовността на предприятията и заетите лица. Получената информация ще бъде систематизирана и ще осигури информационната база за анализи, програми, модели и др. Предвижда се в проучването да бъдат обхванати над 200 предприятия/работодатели и 1100 заети лица.; Продължава в секция "Начин на изпълнение". 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).