Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The project provides creation of a Centre for part-time services for social inclusion in the community or the family environment. A Team will be formed from 3 specialists and 29 employees who will serve 40 socially disadvantaged residents of Byala Municipality, Varna Region- people with disabilities and their families and people over 65 with restriction or inability to self-service. It will provide a package of social services that will be free of charge.
 
Planned project activities:
Activity 1. Organization and project management;
Activity 2. Support for functioning of the Centre for part-time social services;
Activity 3. Selection of social services users, contracting, preparing of individual plans for services providing and risk assessment;
Activity 4. Recruitment of employees providing social services and contracting;
Activity 5. Providing of social services;
Activity 7. Upgrading training for employees working with users to provide quality services;
Activity 8. Supervision;
Activity 9. Publicity and information.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта;: В рамките на дейността ще бъде създадена организация за протичане на дейностите по проекта. Ще се назначи екипът за управление на проекта: - ръководител; - координатор; - счетоводител; - технически сътрудник. Екипът за управление на проекта отговаря за всички проектни дейности. Ще бъде подбран и назначен експертния екип от специалисти по проекта, които ще работят с лицата назначени като персонал за предоставяне на социални услуги и потребителите на услугата: - социален работник – 8 часа дневно - психолог – 1 лице на 4 часа - рехабилитатор – 1 лице почасово на граждански договор - медицински специалист – 1 лице почасово на граждански договор. Предвижда се да се подберат качествени специалисти с доказана практика, вкл. и по подобни проекти с необходимите познания. Ще се планират всички необходими дейности и ще се извършва вътрешен мониторинг чрез система с помощта на която ще се оценява напредъка на дейностите по проекта и ще се осигурява качеството на предлаганата социална услуга на потребителите. С това ще се обезпечи качественото изпълнение на дейностите според планиртаното и коригиращи действия в случай на отклонения. Ще се извършва месечно отчитане на изразходваните средства, тяхното счетоводно отразяване в регистри, начисляване и изплащане на възнагражденията, превеждане на дължимите суми за социални и други осигуровки на бюджета, внасянето на дължимите данъци. Ще се осъществяват насрещни проверки при изразходване на средствата. Екипът за управление и експертите ще извършват мониторингови посещения в домовете на потребителите на услугата заедно със специалистите, като изготвят формуляри за посещения на място. Ще се извършват междинни отчети и окончателен доклад на проекта. Ще се изготвят всички необходими документи за обезпечаване изпълнението на проекта, като заповеди, протоколи, доклади и др. 41 480.00 41 238.52
Обезпечаване функционирането на центъра за почасово предоставяне на социални услуги;: За обезпечаване на дейността на сформирания нов центъра за почасово предоставяне на социални услуги по проекта е необходимо да се осигурят следните услуги и доставки на оборудване, материали, консумативи: 1. За подобряване условита на работата на служителите предоставящи социални услуги е необходимо закупуване на 29 бр. работно облекло по т. 4.1 (ДДС в рамер на 580 лв.) Облеклото е за 18 социални асистенти и 11 домашни помощници и включва комплект обувки, престилка и елек. 2. Закупуване на обзавеждане и оборудване за центъра за почасово предоставяне на социални услуги по т. 5.1 включващо: - 10 бр посетителски столове по 60 лв - 600 лв. без ДДС - 1 бр работен стол за 150 лв без ДДС - 1 бр преносим компютър за 1200 лв без ДДС - 1 бр шкаф с 2/5 врати с рафтове, височина 181 см за 280 лв без ДДС - 1 бр шкаф без врати с 4 рафта, височина 181 см за 210 лв без ДДС - 1 бр заседателна маса 80/90/74 за 200 лв без ДДС - 1 бр работно бюро, 180 х 70 см за 250 лв без ДДС - 1 бр стенен конвектор за 210 лв без ДДС - 1 бр флипчарт за 200 лв без ДДС - 1 бр мултифункционално лазерно устройство черно-бялo за 400 лв без ДДС - ДДС в размер на 740 лв 3. Режийни ток и вода в размер на 2100 лв без ДДС (ДДС 420 лв) по т. 9.1 4. Застраховка на имуществото в размер на 500 лв без ДДС (ДДС 100 лв)по т. 10.1 5. Част от услугите по т 12.1 включващи: - методология за дейността на Центъра включваща правила за дейноста на услугата в размер на 2000 лв без ДДС Предвидените закупуване на оборудване и услуги са необходими за обезпечаване дейността на центъра за почасово предоставяне на социални услуги. Предвидено е оборудвано работно място за работа с компютърна техника включващо бюро, стол, преносим компютър имултифункционално устройство за печат и копиране на документи. Предвидени са шкафове за досието с документацията по проекта. Предвидена е маса, столове и флип чарт за оперативки със персонала, както и са срещи с потребители и техните близки. Предвидено е отопление със стенен конвектор и разходи за режийни. Описаното оборудване е необходимо за дейността на центъра за почасово предоставяне на социални услуги. В цетъра ще се извършват срещи, консултации с потребители на услугите както и техните близки, срещи със служителите предоставящи социалните услуги за което е нужно той да разполага със съответните удобства като столове, маса, бюра и др. предвидени. Нужно е техническо оборудване във връзка с осигуряване на асистиране и помощ на потребителите при попълване на документи, заявления и др. тяхното нагледно информиране, и както и тяхното отпечатване. Предлаганите услуги включват и дейности като подготовка на документи, за което е нужно съответното оборудване като компютър, копир, печатарка. Освен това са нужни услови за съхраняване на документация пряко свързана с услугата. Техниката е нужна и при работата на психолога. Центърът е мястото където ще се координират дейностите, ще се извършват услуги и за това е нужно необходимото оборудване. Оборудването е изцяло за целите на преките дейности по проекта - предоставяне на социални услуги. Обезпечаването на непреките дейности на екипа за управление ще се осигури от Община Бяла извън Центъра за предостссвяне на почасови услуги. Ще се възложи изработка на методология за дейността на центъра включваща правила за предоставяне на услугата. Ще се разработят Правилник за вътрешния ред, правила и процедури, основаващи се на практиката и съответстващи на законодателството и чието спазване се мониторира в рамките на процеса на осигуряване на качеството на услугата: Правила и процедури за превенция на всеки предвидим риск., Процедура за оказване на помощ при прием на лекарства, Правила и процедури за защита на имуществото, финансовите средства, правата и интересите на потребителите, Правила и процедури за прием на жалби и сигнали, Правила и процедури за зачитане на личното пространство и достойнство. 12 918.61 12 859.68
Подбор на потребителите на социалните услуги, сключване на договори с тях, изготвяне на индивидуални планове за предоставяне на услугите и оценка на риска;: В рамките на дейността ще се извърши подбор на потребителите на социалните услуги. С подбраните потребители ще се сключат договори и ще се изготвят индивидуални планове за предоставяне на услугите. Ще се извърши и оценка на риска. Дейността ще осигури подбор на потребителите на услугите на най- нуждаещите се лица с увреждания и самотни възрастни хора на пенсионна възраст при осигурена прозрачност. През месец март 2016 г. ще се направят нови оценки на 18 потребители по процедура "Нови алтернативи" и ще бъдат включени в ползвателите на услуги в рамките на проекта. Целта на дейността е да се планират гъвкави и надеждни услуги, чрез които да се постигне удовлетворяване на индивидуалните специфични потребности на потребителите. Да се обвържат договорните услуги със специфичните потребности на потребителя. Подбор на потребители и сключване на договори с тях ще бъдат осъществявани и текущо - при отпадане на даден потребител от социалната услуга. Планът се изготвя на база анализ и оценка на индивидуалните потребности от социални услуги и оценка на риска при спазване на принципа за Партньорство и овластяване. Планът ще съдържа описание на дейностите, които ще бъдат извършвани за задоволяване на установените с оценката потребности и времетраене на услугата. Планът ще е съобразен с начина на живот на потребителя и неговите предпочитания. Ще се създаде възможност за максимална подкрепа и стимулиране на самостоятелността на потребителя. Ще се изготвя оценка на рисковете за здравето и безопасността на потребителя, като впоследствие при изготвянето на индивидуален план за всеки потребител в него се включва и план за намаляване на идентифицираните рискове. Планът се актуализира /при необходимост/ веднъж на шест месеца или по рано, ако са настъпили промени в общото състояние на потребителя. На база индивидуалния план и договора се изготвя графика на персонала за предоставяне на социални услуги. Индивидуалният план се изготвя от екипа и специалистите съвместно с потребителя на услугата или с негов представител. Индивидуални планове ще бъдат изготвяни и текущо- при отпадане на даден потребител от социалната услуга. Изпълнението на плана се контролира ежемесечно от социалните работници и психолога, който следи за предоставянето на социалните услуги и реагира при конфликти. Предвиден е разход за изготвяне на социални оценки в размер на 4000 лв. без ДДС. 4 800.00 4 800.00
Подбор на служителите предоставящи социални услуги и сключване на договори с тях;: Целта на дейността е да се подберат мотивирани хора от населените места за изпълнения на задълженията си на „Домашен помощник” и "Социален асистент". Всеки служител ще обслужва 1, 2 или 3 потребители, в зависимост от услугата, населеното място и подбраните потребители в него. Ще бъдат изготвени критерии за подбор, съобразени с равнопоставеността, антидискриминационното и трудово законодателство и осигуряване защитата на потребителите. Подборът ще се извърши от комисия, съставена от екипа за управление на проект и специалистите. Ще се спазват принципите за Равенство между половете и превенция срещу дискриминация, Добро управление на програми и проекти, Партньорство и поемане на отговорност. 0.00 0.00
Предоставяне на социални услуги;: Целта на дейността е предоставяне на качествени комплексни услуги. Социалните услуга ще се предоставя за 40 потребители, живеещи на територията на община Бяла. В домашна среда ще се предоставят услугите "Домашен помощник" - 22 души и "Личен асистент "- 18 души. Предоставянето на услугата „Личен асистент” стартира от месец март 2016 г. Услугата "Домашен помощник" ще стартира от третия месец в плана на проектните дейности. Услугите ще се предоставят съгласно Методически указания разработени към Центъра за предоставяне на услуги. Ще бъде изготвен регистър на подбраните потребители на социалните услуги, на които ще бъдат предоставяни социални услуги: Услугите се осигуряват почасово според нуждите и заявка на потребителите. Отчитането на реално изпълнените услуги задължително ще се отразява в потребителският дневник на всеки потребител. Услугите ще са безплатни. За изпълнение на дейността са заложени 432 000 лв, които са възнагражденията по т. 1.1 и 2.1 от бюджета на проекта. Предвиден е размер на МРЗ за 2016 г. 420 лв и за 2017 г. 460 лв и коефициенти 1.1 за домашни помощници и 1.2 за лични асистенти. Търсен е баланс между размера на възнаграждението и броя на заетите. В центъра ще бъде оказвана мотивационна и психологическа подкрепа на базата оценките на потребностите и индивидуалния план за грижа на потребителя, които са разработени и се актуализират от екипа по проекта. Психологът е част от екипа на Център за предоставяне на комплексни услуги. Мотивационната и психологическа подкрепа цели подобряване на психическото състояние и стимулиране пълноценното развитие и изява на потребителя и е насочена към развитие на уменията за общуване, създаване на социални контакти и социално включване. Възрастните хора и хората с увреждания изпитват не само физически, но и психически дискомфорт във връзка с принудителното им оттегляне от социалния живот. Чувстват се изолирани, имат понижена самооценка и самочувствие. Остаряването и уврежданията засягат дълбоко личността и са свързани основно с мрачни настроения и прогнози. Хората преживяват трудно ограниченията и проявяват автоагресия и/или агресия спрямо близките си /често маскирана под формата на капризи, отказ от лечение, лошо настроение, отказ от занимание с ежедневни дейности в бита и др./. Работата на психолога е свързана основно с преодоляване на чувството за безполезност в потребителите и семейното обкръжение. Свързана е с въвличане на потребителите, съгласно техните възможности, в ежедневни дейности за самообслужване. Преодоляване на отчуждението и социализиране. Провеждане /по преценка/ на съвместни и групови занимания за приобщаване. Психологическата подкрепа за преодоляване ограниченията свързани с възрастта и/или наличие на увреждания. Подкрепа за приемане на затрудненията и продължаване на живота без обременителното самосъжаление. Подкрепа за преодоляване на стигмата, което включва преодоляване на страхът, който пречи на човек да вярва в собствените си сили и го кара да се държи като невидим, да изпитва срам, да бъде потаен. Преодоляване на гнева, който дистанцира и безнадеждността, която води до безпомощност. Индивидуалната психологическа подкрепа се предоставя в личното пространство и мястото за живот на потребителя, когато това е в негов интерес. Подходът на предоставяне на психологическата подкрепа в мястото за живот се определя като мобилна консултация. 434 839.36 434 833.83
Надграждащи обучения на служителите работещи с потребителите за предоставяне на качествени услуги;: Да се формират знания и умения у служителите за предоставяне на социални услуги в общността с високо качество. Провеждане на надграждащи обучения за служителите работещи с потребителите при спазване на принципа за Добро управление на програми и проекти. Надграждащите обучения ще са 3 и ще се извършат в рамките на 2 дни, по 8 академични часа на ден всяко. За провеждане на обученията ще бъде наето подходящо помещение, осигурен лектор, озвучаване и ще се изготви презентация. Обученията ще се провеждат в извън работно време в почивни дни. Консултиране на служителите работещи с потребителите - консултирането се осигурява при искане от страна на служителите, той си избира консултанта като специалист или представител от екипа на проекта. При нужда се осигурява консултиране и на потребителя или на негов близък. Води се протокол за проведените консултации и месечни отчети. 1 482.76 1 500.00
Супервизия;: Целта на дейността е да се подобри работната ситуация, което включва: - подобряване организацията на работа - подобряване на работната атмосфера; - нарастване на специфичната за съответното поле компетентност; - психохигиена – превенция и развиване на способност за справяне с вътрешни “замърсявания” в живота на работника / служителя/ в социалното предприятие /самообвинения, самонаранявания, напрежение от живот в общност:; развиване на способността за съвместна работа /коопериране/; Супервизията е необходима защото лицата от целевата група се нуждаят от: постоянен достъп до ефективни форми за координиране на действията; насочване към по-добри решения; допитване до професионален авторитет при затруднения; обогатяване на своите професионални умения; систематизиране, осмисляне и развитие на опита; практикуване на опита; разбиране и емоционална подръжка в трудни професионални ситуации; получаване на компетентни мнения за подходи и методи на работа; квалификации чрез осмисляне, обсъждане със супервизора; систематизиране на придобивания при практикуването опит. Основните видове супервизия които ще се използват са: - Oбразователна супервизия- реализира нормативна и форматираща функция (усъвършенстване на придобивките, знанията и уменията) - Консултативна супервизия- реализира форматираща функция - Лична/професионална супервизия- реализира въстановителната функция ( справяне с професионалните натоварвания и стреса) 1 779.27 1 800.00
Публичност и информация.: Реклама на социалните услуги предоставяни по проекта предлагани в общината, което води до изграждане на доверие, осигуряване на спокойствие за възрастните хора в общината. Публична разгласа на дейностите по проекта и популяризиране на финансирането от Европейския съюз. В тази дейност се включват действия за прозрачност, за разгласа в публичното пространство и информиране на обществото, които ще бъдат организирани в разработен план. Предвижда се провеждането на две пресконференции - в началото и при финализиране на проекта. Ще се отпечатат брошури 400 броя, размер А5 – 8 стр. и 400 броя дипляпи размер А5 – 4 стр., съдържащи информация за организация на услугите, начините за тяхното ползване от потребителите, процедурата за подаване на жалби, и контактни данни. Ще се включи също и информация за донора и кандидата по проекта. Ще се организира заключителна среща. Тя ще включва презентация на дейностите по проекта, отчитане и неговото финализиране. В нея ще се включат представители на медиите, общинска администрация, представители на НПО, потребители на социалните услуги. Ще се използват нагледни средства за презентация съобразени с изискванията за визуална идентификация на ОП „РЧР”. 2 700.00 2 850.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).