Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The improvement of the FSC's regulatory and supervisory function will be achieved with the implementation of a Unified Information System (UIS), which will automate the activities of all common and specialized departments of the FSC and provide the needed greater visibility, tracking, control, validation and analysis of the incoming and outgoing processed information, as well as the possibility of automated data transfer including from and to external systems of national and international origin.
The procedure is expected to do the following:
• Establishment of a unified information system in FSC;
• Redesign, consolidation and improvement of FSC registers;
• Implementation of an unified, reliable,  innovative and secure channel for EAS applicants when submitting applications, notifications, periodic information as well as any other documents;
• Upgrading the electronic administrative services provided by FSC to Levels 3 and 4;
• Business process automation and procedures, such as processing, control and analysis of data and documents;
• Creating an effective mechanism for implementing risk-based controls;
• System integration capability with the other relevant key horizontal components of e-Government platform;
• Possible integration with external registers and systems at national and European level for automated data and information exchange.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Изграждане на Единна информационна система (ЕИС) за нуждите на Комисията за финансов надзор: Описание: В рамките на дейността ще бъде извършено разработване и внедряване на ЕИС за осигуряване на необходимата автоматизация на бизнес процесите в КФН, създаване на възможност за преглед, проследяване, контрол, валидация и анализи на постъпващата и обработваната информация, както и автоматизиран трансфер на данни, включително от и към външни системи на национално и международно ниво. Ще бъде създаден механизъм за прилагане на риск-базиран контрол (автоматизиране на процесите по надзор чрез определяне на риск за всяко поднадзорно лице, възлагане на проверки, определяне на служител/и, план за проверка, кореспонденцията между КФН и поднадзорните лица). Ще бъде осигурена автоматизация на процеса по определяне на такси, дължими от поднадзорните лица, както и възможност за заплащане по интернет (виртуален POS), и ще се създаде „сметка на ПНЛ“, съдържаща всички задължения (такси, лихви, санкции и съответните плащания по тях). Ще бъдат подобрени и процесите по административно обслужване на гражданите и бизнеса чрез надграждане на 252 административни услуги, предоставяни от КФН, до ниво 3 и 4. Ще бъдат препроектирани, надградени и усъвършенствани минимум 18 публични регистри на КФН за предоставяне на информация на гражданите и бизнеса. ЕИС ще бъде интегрирана с относимите хоризонталните компоненти на електронното управление в Република България и ще бъде интегрирана с Единния портал за достъп до електронни административни услуги (ЕПДЕАУ) за предоставяне на ЕАУ, чрез Единния модел за заявяване, заплащане и предоставяне на ЕАУ. С оглед обмен на информация във връзка с административното обслужване, ще бъде осигурена възможност за интеграция в реално време на ЕИС като минимум със следните системи: - Европейски орган за застраховане и професионално пенсионно осигуряване (Регулаторен орган на ЕС - European Insurance and Occupational Pensions Authority), Европейски орган за ценни книжа и пазари (Регулаторен орган на ЕС - European Securities and Markets Authority), „Централен депозитар“ АД, Българска фондова борса АД, Гаранционен фонд; - ТР/РЮЛНЦ, ГРАО, Национален регистър БУЛСТАТ – чрез интеграция през REGIX; - ЕПДЕАУ за предоставяне на ЕАУ на КФН чрез Eдинния модел; Преди старта на системата в реална среда ще бъде извършена миграция на данни от съществуващите информационни системи и регистри на КФН в ЕИС. В рамките на дейността ще бъдат организирани и проведени обучения/представяне на ЕИС за следните групи администратори, потребители и ползватели на системата: - мин. 6 системни администратори (служители на КФН) - обучение за придобиване на компетенции за инсталирането, ежедневната поддръжка и администрирането на ЕИС; - Мин. 200 крайни потребители на ЕИС (служители на КФН) - обучение за работа с ЕИС съобразно изпълняваните от тях дейности; - Представяне на функционалностите на ЕИС на външни потребители - поднаднадзорни и други заинтересовани лица. Ще бъдат изготвени ръководства за системни администратори, служители на КФН и външни потребители на системата. 6 382 870.96 6 515 831.10

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).