Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The overall goal of the project is to improve the air quality  in the municipality of Asenovgrad by reducing the emissions of PM10 from domestic heating, as one of the main sources of air pollution. The specific objective of the project is to replace solid fuel heating devices of households with alternative types of heating devices.
For the purposes of preparing the project, a survey of the attitudes of households using solid fuel for heating was conducted, regarding their willingness to participate in the project. A mechanism has been developed for the replacement of old appliances with the procedural steps for the replacement, for accounting for the estimated revenue from the handover of the old appliances, for the administration of de minimis state aid (when applicable) and for prioritizing applicants and areas of intervention in the presence of more applications than the available budget. The conducted market research of average prices per product unit for the new appliances was used in order to correctly value the main activity of the project - delivery and installation.
It is planned to carry out a large-scale campaign for the population to familiarize them with the possibilities of the project, technical support to collect applications from households, dismantling of old appliances, delivery and installation of new ones and design and delivery of photovoltaic systems for own consumption with facilities for local energy storage for energy poor households who have chosen to replace their old appliances with electric ones.
The environmental benefits of the project will be expressed in the amount of emissions saved PM10. The socio-economic benefits of implementing the project are related to improving the health and quality of life of the residents of the Asenovgrad municipality and increased public awareness of issues related to air quality.
The project will cover all settlements within the municipality, within their regulatory boundaries.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Проучване на нагласите на населението на общината, което обхваща само членове на домакинства, отопляващи се на твърдо гориво (социологическо изследване): В рамките на изпълнение на дейността е изготвено на проучване на нагласите на населението (социологическо проучване) в населените места в рамките на регулационните граници на община Асеновград с данни за желаещите да подменят уредите си, основни характеристики на обитаваните от домакинствата жилища (брой и размер на помещенията, конструкция на сградите, пълно или частнично саниране), данни за видовете използвано твърдо гориво и уреди на твърдо гориво, данни за видовете нови уреди, които домакинствата биха желали да използват, данни за енергийно бедни домакинства на територията. Получените данни от проучването ще дадат възможност за определяне на общия брой домакинства, които биха се ползвали от мерките за подмяна на стари отоплителни уреди, определяне на прогнозните количества на уредите, които ще бъдат заменени и прогнозните количества на уредите, които следва да бъдат доставени съобразно предпочитанията на гражданите. Посочените данни са базови по отношение на определяне на целевата стойност на индикатори „Спестени емисии на ФПЧ10 - т/г.“, „Общо произведена енергия от възобновяеми източници (от които: електроенергия) – MWh/год.“ и „Допълнителен капацитет за производство на енергия от възобновяеми източници (от които: електроенергия, топлинна енергия) – MW“, ”Жилища с подменени отоплителни устройства на твърдо гориво". За изпълнението на дейността е проведено количествено проучване на територията на община Асеновград (гр. Асеновград и селища в община Асеновград). По данни от националното преброяване през 2011 г., 14 400 домакинства в Община Асеновград се отопляват с дърва и въглища. Изследването е представително за домакинствата, които се отопляват с устройства на твърдо гориво. Обхванати са 803 души, представители на целевата група. Интервюиран е само един представител на всяко домакинство, което позволява да се твърди, че общият брой на обхванатите домакинства също е 803, от които 434 в гр. Асеновград, 199 в кварталите Долни и Горни Воден и 170 в други селища. За целите на проучването е изработена многостепенна гнездова извадка, представителна за населението на община Асеновград, което се отоплява на твърдо гориво. Извадката осигурява висока точност на оценките – с максимална извадкова грешка от ±3.4% за 50-процентен дял, при гаранционна вероятност 95%. На 1% от извадката отговарят ~144 домакинства. За провеждане на проучването е проведено пряко стандартизирано интервю с представител на домакинството на възраст 18+ г. Водещият инструмент за гарантиране на представителността на проучването е т.нар. „метод на простия случаен подбор“. Интервюерите се ръководят от предварително зададени стартови адреси. За интервю са поканени тези лица, които отговарят на всички изброени изисквания и заявят желание за участие в проучването: домакинството се отоплява на твърдо гориво, интервюираният е над 18-годишна възраст и е собственик на жилището или участва във взимането на решения за домакинството. За изследването е използван въпросник, разработен съвместно с Възложителя. Той съдържа 36 въпроса относно желанието за подмяна на уредите , основни характеристики на обитаваните от домакинствата жилища (брой и размер на помещенията, конструкция на сградите, пълно или частнично саниране), данни за видовете използвано твърдо гориво и уреди на твърдо гориво, данни за видовете нови уреди, които домакинствата биха желали да използват, данни за енергийно бедни домакинства на територията. За анализа на получените резултати са използвани следните методи за статистическа обработка и анализ на количествени данни: •Дескриптивен анализ •Сравнителен анализ •Разнообразни статистически анализи за постигане на по-голяма задълбоченост на интерпретацията. Сред тях са анализ на едномерни, двумерни и многомерни разпределения, който да се опишат характеристиките на разпределенията на съвкупността по един, два или повече признака за характеризиране както на генералната съвкупност, така и на отделни нейни под-групи. 35 736.00 35 736.00
Изготвяне на механизми за подмяна на отоплителни устойства на твърдо гориво с екологични алтернативи, за отчитане на приходите от предаване на заменяните отоплителни устройства и критерии за приоритизация на кандидатите и районите/кварталите и приложимите мерки: Дейността включва разработване на: - механизъм за подмяна на отоплителните устройства на твърдо гориво с екологични алтернативи (изготвяне на цялостна визия за подхода, по който ще бъдат подменяни отоплителните устройства на твърдо гориво, вкл. механизъм за администриране на държавни помощи (de minimis) по проекта, в случаите, в които се предоставят средства за подмяна на отоплителни устройства на самостоятелни обекти, които извършват стопанска/икономическа дейност; - механизъм, отчитащ приходите от предаване на заменяните отоплителни устройства с определяне на прогнозния размер на приходите в резултат от предаването за последващо третиране на демонтираните отоплителни устройства; - критерии за приоритетност на инвестициите по квартали/райони; - критерии за приоритизиране на кандидатите за подмяна на уреди за отопление на твърдо гориво с екологични алтернативи. Подходът за изпълнение на дейността включва изпълнение на набор от проучвателни и аналитични дейности - събиране и систематизиране налични данни, актуализация наличните такива (ПКАВ; данни от мониторинговите станции за КАВ; брой лица, получаващи енергийни помощи; данни за газопреносна/топлопреносна мрежа на територията на общината; данни от социологичски проучвания сред жителите на общината относно желанието им за подмяна на отоплителни устройства на твърдо гориво). Ползвайки събраните данни и резултати е изготвена цялостна визия за подхода, по който ще бъдат подменяни отоплителните устройства на твърдо гориво (в т.ч рентабилност на инвестициите от гл. т. на последващи разходи за домакинствата), вкл. механизъм за администриране на държавни помощи (de minimis) по проекта, в случаите, в които се предоставят средства за подмяна на отоплителни устройства на самостоятелни обекти, които извършват стопанска/икономическа дейност, както и примерни образци на документи, които да бъдат използвани при изпълнението на Дейност 6. За разработване на механизъм, отчитащ приходите от предаване на заменяните отоплителни устройства са използвани данни от проведеното проучване на нагласите на населението от дейност 1 за вида и прогнозния брой на уредите, които ще бъдат заменени, определени са основни физически параметри на старите уреди (средно тегло и съдържание на видове метали - чугун, дебело желязо), проведено е онлай-проучване за изкупните цени на черни метали. В резултат от проучването и определения прогнозен брой уреди с определени физически характеристики е определен прогнозният размер на приходите в резултат от предаването за последващо третиране на демонтираните отоплителни устройства. Изготвен е алгоритъм, описващ последователните стъпки на процеса по демонтаж, необходимия финансов ресурс за изпълнението. Предложени са мерки от програмата за КАВ на общината, към реализацията на които да бъдат насочени получените приходи от предаване на заменяните устройства.За разработване на критерии за приоритетност на инвестициите по квартали/райони и критерии за приоритизиране на кандидатите за подмяна на уреди за отопление на твърдо гориво с екологични алтернативи е анализирано състоянието на битовото отопление на конкретните абонати в конкретните локализирани зони, обвързано с данните за нивата на замърсяване на атмосферния въздух и идентифициране на приоритетни домакинства. Критериите за избор на домакинства са класифицирани в няколко групи: технически, социални, екологични критерии. Определена относителната тежестна критериите в общата крайна оценка. Тя ще бъде използвана за класиране в низходящ ред при получен по-голям брой заявления при спазване на принципа "енергийната ефективност на първо място". 80 760.00 80 760.00
Изготвяне на пазарно проучване и разработване на средни/пределни цени за единица продукт по видове инсталации за екологично отопление : Разработване на средни/пределни цени по видове инсталации за отопление на кубичен метър в т.ч: Извършване на необходимите анализи и да извеждане на средни/пределни цени за единица продукт (подмяна на инсталация с такава на алтернативно гориво, свързване към мрежи – за всички допустими и приложими по проекта) и за отопление на кубичен метър за различните алтернативни форми на отопление при подмяна на устройствата, съгласно допустимите дейности. Разработване на сценарии за преминаване на домакинствата към алтернативни форми на отопление и оценка на различните сценарии по отношение на рентабилност на инвестициите и устойчивост на ефектите, като се вземат предвид очаквана себестойност на предвижданата подмяна, социална поносимост на интервенцията, постигнат ефект по отношение на отделяният обем ФПЧ в атмосферата, постигнати икономии на енергия/съответно на режийни разходи за отопление/, постигнато намаление на отделяните вредни емисии, намаляване на съпътстващите неудобства/затруднения, свързани с използването на твърдо гориво за отопление и други. В рамките на тази дейност изпълнителят са извършени анализи и са изведи средни цени за единица продукт (подмяна на инсталация с такава на алтернативно гориво, свързване към мрежи – за всички допустими и приложими по проекта) и за отопление на кубичен метър за различните алтернативни форми на отопление при подмяна на устройствата, съгласно допустимите дейности, при съобразяване с резултатите от проведените по от проекта проучвания и анализи, както и с останалите налични данни относно предпочитани и допустими видове отоплителни инсталации, характеристики и специфики на използваните и предвидените за използване отоплителни уреди и инсталации. Разработени са и средни цени за фотоволтаични системи за собствено потребление при съобразяване изискванията, заложени в насоките за кандидатстване по процедурата.Разработен е модел за определяне на средни цени, включващ следните основни параметри: 1) информация от проучване на доставчиците; 2) пазарни цени на различните допустими за финансиране по проекта отоплителни уреди; 3) необходимия финансов ресурс; 4) брой домакинства, които ще участват; 5) прогнозен брой отоплителни устройства на твърдо гориво, които следва да бъдат подменени; 6) прогнозен брой фотоволтаични системи, които ще бъдат монтирани. Разработени са сценарии за преминаване към различни видове алтернативни форми на отопление.При изработването на сценариите са взети предвид предвид очаквана себестойност на предвижданата подмяна, социална поносимост на интервенцията, постигнат ефект по отношение на отделяният обем ФПЧ в атмосферата, постигнато намаление на отделяните вредни емисии, намаляване на съпътстващите неудобства/затруднения, свързани с използването на твърдо гориво за отопление и други. 75 960.00 75 960.00
Други дейности, свързани с подготовката на проекта (изготвяне на списък на допустимите дейности, график на дейностите, план за възлагане на обществените поръчки, анализ на остойностяването, комуникационен план, определяне на целеви стойности на индикатори по процедурата, определяне на бюджет на проекта при съобразяване с наличните данни от анализа на остойноствяването и други).: Изготвяне на списък на допустимите дейности, изготвяне на график на дейностите, изготвяне на план за възлагане на обществените поръчки, изготвяне на анализ на остойностяването, комуникационен план, определяне на целеви стойности на индикатори по процедурата, определяне на бюджет на проекта при съобразяване с наличните данни от анализа на остойноствяването и пазарното проучване за определяне на средни цени за единица продукт и при съблюдаване на приложимите процентни ограничения. За изготвяне на анализа на остойностяването на проекта са използвани данни от изпълнението на дейност 3 "Изготвяне на пазарно проучване и разработване на средни цени за единица продукт по видове инсталации за екологично отопление и за фотоволтаични системи за собствено потребление" за определяне на стойностите на дейности 8 и 9, както и е извършено проучване в ЦАИС ЕОП за определяне на стойностите на дейности 5, 6 и 7 спрямо налични обявени възлагания и пазарни консултации по реда на чл. 44 от ЗОП за дейности със сходен предмет. В резултат от изготвения анализ на остойностяването за определяне на целевите стойности на индикаторите са използвани данни, получени в резултат на изпълнението на Дейност 1 - за брой домакинства, желаещи да подменят уредите си за битово отопление на твърдо гориво; за видовете уреди на твърдо гориво, които домакинствата използват, броя им за всяко домакинство с оглед определяне на обхвата на дейност 7 като прогнозни количества уреди за демонтаж и изчисляване на спестените емисии ФПЧ; за данни за броя на енергийно бедните домакинства, които са заявили желание за подмяна на старите си топлоуреди с нови, използващи електричество и респ са допустими за доставката и мотажа на фотоволтаични системи за собствено потребелени със съоражения за локално съхранение на енергия - с оглед изчисляване на индикатори „Допълнителен капацитет за производство на енергия от възобновяеми източници (от които: електроенергия, топлинна енергия)“ „Общо произведена енергия от възобновяеми източници“. Детайли относно начина на калкулация на целевите стойности на индикаторите е дадена в приложената обяснителна записка и файл с изчисления. За изготвянето на комуникационен план по проекта е използван приложеният към Указанията за кандидатстване образец, при съобразяване в посочените в него примерни дейности. Планираният брой събития/материали и времетраенето на всеки заложен в него елемент, са съобразени с необходимостта последващото изпълнение на информационната кампания да обхване максимален брой жители на общината за целия период на изпълнение на проекта. 76 560.00 76 560.00
Комуникационни кампании на местно ниво: В рамките на изпълнение на дейността ще се подготви, организира и проведе информационна кампания за населението в общината с цел популяризиране възможностите за подмяна на уреди за битово отопление на твърдо гориво с нови, екологични алтернативи. Информационната кампания ще се провежда по време на изпълнението на проекта, като ще запознае в детайли населението с ползите от подмяна на отоплителни устройства на твърдо гориво, допустимите алтернативи за подмяната, условията и критериите за включване на желаещите в схемата за подмяна. Целта на информационната кампания е да се постигне висока степен на информираност и разбиране сред населението за необходимостта от подмяна на отоплителните устройства на твърдо гориво и предоставяните възможности за безвъзмездната им подмяна в рамките на цитирания проект. Ще бъдат проведение пресконференции/брифинги, информационни дни и срещи, ще бъдат изработени плакати, брошури/листовки/флаери, билборд, ще бъдат извършвани публикации в местни медии и портали, реклама в социални и регионални печатни медии, ще бъдат изработени образователен клип за излъчване по телевизията и аудиоклип. Дейността е в изпълнение на разработения по проекта Комуникационен план, включен в Дейност 4 и включва всички заложени в него елементи. 410 685.17 78 019.20
Техническа подкрепа за набиране на заявления за кандидатстване за подмяна на топлоуреди, съдействие на крайни получатели на помощта за попълване и подаване на изискуемите документи, извършване на огледи на домовете от технически екипи, помощ за подписване на договори между общината и крайните получатели на помощта за подмяна на топлоуреди на твърдо гориво с екологични алтернативи. : В рамките на дейността ще бъде извършено следното: 1. Изготвяне на правила и процедура за набиране на заявления и оказване на съдействие за сключване на договор за подмяна на топлоуред на твърдо гориво със собственика на жилищен имот. - Набиране и обработка на заявления от домакинствата за подмяна на топлоуредите – събиране на подписани от собствениците на имотите заявления; въвеждане на информацията в електронна база данни, обработка и класиране на заявленията по приоритетност и допустимост, съхраняването им на хартия и в електронен формат. 2. Извършване на огледи от технически екипи. Посещенията на място ще бъдат извършвани във всички обекти, за които лицата са попълнили заявление за кандидатстване. За посещенията на екипите ще бъдат изготвени технически карти, които ще бъдат попълвани от тях за удостоверяване на техническите характеристики на жилищния обект (по отношение на конструкция, електрическа и ОВК инсталации, внедрени мерки за енергийна ефективност), наличие и вид на отоплителни уреди на дърва и въглища. Техническите екипи ще консултират гражданите за препоръчителната оптимална мощност на новия уред, който да бъде инсталиран и ще съставят протокол за посещението с описание на всички констатации като се прилагат към него и снимките на уреда, който ще бъде подменян.В случаите, в които ще бъде извършвана подмяна на уред на твърдо гориво в домакинства, живеещи в еднофамилни жилищни сгради, които получават помощи за отопление през зимния сезон и избраната алтернатива е термопомпа „въздух-въздух“, изпълнителят следва да да даде препоръка за монтиране на фотоволтаична система за собствено потребление и съоражение за локално съхранение на енергия – батерия; 3. Консултации на гражданите и подпомагане на попълване на изискуемите документи чрез дейности като: − организиране на срещи с етажната собственост, използващи за отопление дърва и въглища; − посещение по домовете на заявилите интерес граждани, с цел консултации; − комуникация по електронна поща – разпращане на информационни материали и на заявления за подмяна на топлоуредите; − разкриване на телефонна линия – осигуряване на колцентър за входящи и изходящи обаждания, с цел разясняване на условията за допустимост и подпомагане на попълването на заявленията, събирането на необходимите документи и уговаряне на посещенията на техническите екипи в домовете на представителите на целевата група; − разкриване на специализирани гишета на подходящи лесно достъпни места – оборудване на офиси за попълване и прием на заявления – като минимум един офис на централна локация в общинския център и други, в приоритетните квартали, по преценка на Изпълнителя; − организиране и оборудване на мобилни екипи за събиране на заявления по домовете на представителите на целевата група; − поддържане и актуализиране на информация за програмата и на образци на необходимите документи на сайта на общинската администрация. 4. Проверка за липсата на двойно финансиране и конфликт на интереси и други необходими проверки на заявените от лицата обстоятелства. 5. Класиране по приоритетност на подалите заявления граждани, в случай на недостиг на финансов ресурс заради висок интерес от страна на гражданите - кандидати. 6. Оказване на съдействие при по сключване на договори, включително изменение на сключени вече договори (при необходимост). В изпълнение на дейността се очаква да бъдат обработени заявления на до 3000 домакинства. 1 224 000.00 221 598.96
Демонтаж и предоставяне за рециклиране на високоемисионни печки и котли, работещи с твърдо гориво: По проекта ще бъдат демонтирани отоплителни устройства на дърва и въглища. Демонтираните отоплителни устройства на дърва и въглища попадат в дефиницията на понятието отпадък – съгласно Закона за управление на отпадъците, ДР, §1, т.17, "Отпадък" е всяко вещество или предмет, от който притежателят се освобождава или възнамерява да се освободи, или е длъжен да се освободи“. Те представляват отпадък, съдържащ черни и цветни метали (ОЧЦМ). Генерираният отпадък се класифицира като отпадък от 20-а група „Битови отпадъци“ (домакински отпадъци и сходни с тях отпадъци от търговски, промишлени и административни дейности), включително разделно събрани фракции, съгласно Наредба № 2 за класификация на отпадъците от 23 юли 2014 г . Дейността включва демонтаж, събиране, транспортиране и предаване за последващо третиране на отоплителните устройства на дърва/въглища при следната последователност: - демонтаж на отоплителни устройства на дърва/въглища и прилежащи елементи към тях в жилищни имоти на лица, посочени от общината; - изнасяне, натоварване и транспортиране на демонтираните отоплителни устройства и прилежащите им елементи до площадка, притежаваща необходимите документи за временно съхраняване и оползотворяване с код R12 и R13 от Приложение № 2 към § 1, т. 13 от ЗУО; - претегляне на кантар на доставените демонтирани отоплителни устройства и разтоварване на площадката; - разкомплектоване, разделяне, сортиране на получените метални отпадъци по вид, наименование и код съгласно Наредба № 2 за класификация на отпадъците (дейности с отпадъци с кодове R12 и R13); - превеждане на получените приходи от предадените метални отпадъци по банкова сметка на общината. Демонтажът и събиране на отоплителните устройства на твърдо гориво ще се извършват в жилищните имоти на лицата, на които ще бъдат подменяни тези отоплителни устройства с алтернативни отоплителни устройства по проекта на възложителя. Бенефициентът ще дава на изпълнителя заявки за изпълнение на демонтаж, събиране и натоварване на отоплителните устройства, заедно със списъци с имената, адресите и телефоните на лицата, в чиито имоти ще се извърша демонтаж. Задълженията на Изпълнителя са следните: - Определя лице за контакт, което ще изготвя необходимата документация и ще организира и следи процеса на изпълнение, в т.ч. приема заявки от възложителя. - Осъществява предварителен телефонен контакт с лицата за уточняване на ден и часови пояс за извършване на демонтажа, изготвя месечни графици и предава на възложителя всеки график не по-късно от 5 календарни дни преди съответния месец. - Изготвя маршрути съобразно получената заявка от възложителя. - Организира цялостната логистика по демонтажа и събирането на отоплителните устройства. - Разпечатва предварително за всеки обект по минимум 3 екземпляра от документи, които се прилагат към отчетите за извършена работа - декларации и ППП. - Натоварва ръчно демонтираните отоплителни устройства и прилежащите им елементи в определените за целта транспортни средства. В обществената поръчка е предвидено изпълнителят да притежава регистрационен документ по реда на Глава 5, Раздел II от ЗУО във връзка с чл. 35 , ал. 3 и ал. 5 от ЗУО, а преди подаване на първата заявка за демонтаж на отоплителни уреди, да представи разрешение, издадено по реда на Глава пета, Раздел I от ЗУО или комплексно разрешително, издадено по реда на Глава седма, раздел II от ЗООС, в случай, че самият той притежава тези документи (за дейности с отпадъци трябва да е за площадка/и за временно съхраняване и разделяне на отпадък с код 20 01 40 с разрешение за дейности по оползотворяване с код R12 и R13); или договор, слючен между него и лице/лица, притежаващи горните документи.Договорът/договорите с това/тези лице/лица следва да е за срок не по-малък от срока за изпълнение на договора за обществена поръчка. Съобразно прогнозни данни от проведеното социологическо проучване ще бъдат подменени около 5019 уреда за отопление, използващи твърдо гориво. 553 032.00 0.00
Доставка, монтаж и гаранционна поддръжка на екологосъобразните уреди/системи за отопление : Дейността включва доставка, монтаж, въвеждане в експлоатация и гаранционно обслужване на отоплителни устройства за битово отопление на пелети (топловъздушни камини, камини с водна риза, водогрейни котли) и електичество (климатици и термопомпи "вода-въздух"), както и радиатори. Прогнозните количества уреди са определени съобразно данните от проведеното проучване на нагласите на населението и възлизат на: - 6936 климатика; - 9 термопомпи "вода-въздух"; - 523 отоплителни устройства, използващи пелети; - 429 стоманени панелени радиатори. Прогнозните количества са изчислени при допускане, че едно домакинство може да кандидатства за до три климатика, или до три топловъздушна камини на пелети със затворена горивна камера и/или до три стоманени панелни радиатори. Доставяните уреди ще са с технически параметри съобразно изискванията на Приложение № 5 към Условията за кандидатстване по процедурата. Дейността включва: -Доставка, внасяне в имота на крайния получател, монтаж, тест, пуск, настройка и въвеждане в експлоатация на заявения отоплителен уред/ уреди; -Инструктаж на крайния получател на място при доставката, както и писмени инструкции за експлоатация и поддръжка на новия отоплителен уред; -Гаранционно обслужване в гаранционния срок (не по-кратък от 24 месеца) на новия отоплителен уред, считано от датата на Приемо-предавателен протокол за доставка, монтаж, тест, пуск и настройка на уреда, при условие на спазване от страна на крайния получател на изискванията за правилна експлоатация, поддръжка, конкретен тип горива, предписани от производителя (когато е приложимо), посочени в инструкцията за монтаж и експлоатация на отоплителен уред; -Еднократен годишен технически профилактичен преглед на доставения нов отоплителен уред след първия отоплителен сезон. 23 077 335.61 0.00
Доставка, монтаж, гаранционна поддръжка и застраховка на фотоволтаични системи за собствено потребление : В дейността се включва изготвяне на проект за изграждане и монтаж на фотоволтаични системи за собствено потребление върху покривна конструкция на еднофамилни жилищни сгради с максимално допустима мощност до 4 kW, доставка и монтаж на фотоволтаичната система и гаранционна поддръжка, с допълване на енергия от мрежата; доставка и монтаж на батерии и устройства, непозволяващи връщане на електричество в мрежата; обучение на домакинствата за експлоатация на изградената система. Дейността ще се изпълнява само при крайни получатели които получават помощи за отопление през отоплителния сезон при следните условия: • избраната отоплителна алтернатива е термопомпа „Въздух-въздух“; • домакинството притежава самостоятелен жилищен обект (еднофамилна жилищна сграда), имащ електромер и партиден номер; • жилището е основно за кандидата краен получател на помощта; • жилището не е свързано към топлопреносна мрежа. В дейността е включено и последващото застраховане на активите за период от три години от датата на въвеждане в експлоатация. Активите ще бъдат застраховани срещу кражби, умишлени действия на трети лица, пожар и други природни бедствия (вкл. буря, градушка, проливен дъжд, наводнение, тежест при естествено натрупване на сняг и лед, падащи дървета, клони и други външни обекти вследствие буря или градушка) и други относими рискове от датата на въвеждане в експлоатация за периода на устойчивост от минимум 3 (три) години от датата на въвеждане в експлоатация. 1 308 099.00 0.00
Организация, управление и видимост: Организация и управление на проекта: Организацията и управлението на проекта ще се осъществява чрез Екип за управление на проекта (ЕУП), съставено от вътрешни експерти (служители на общината - счетоводител и технически сътрудник) и външни експерти, избрани по реда на ЗОП. ЕУП ще се състои от следните експерти: 1. Ръководител на проекта; 2. Координатор; 3. Експерт - мониторинг и докладване; 4. Експерт - юрист; 5. Експерт - финансист; 6. Експерт по информация и комуникация; 7. Експерт - счетоводител; 8. Експерт - технически сътрудник. Професионалната квалификация на членовете на екипа и разпределението на отговорностите между експертите в ЕУП гарантират, че е осигурен капацитет за покриване на всички функции във връзка с управлението и изпълнението на проекта. ЕУП ще изпълнява редица задачи, които условно включват две ключови функции: - да осъществява контрол върху изпълнението на договорите за обществени поръчки по проекта; и - да осъществява мониторинг на напредъка и да отчита изпълнението на проекта. Контролът ще обхваща физическото и финансовото изпълнение на всеки договор и ще включва: - преглед и одобрение на междинните и окончателните доклади по договорите с изпълнители; - 100% документални проверки на всички документи, представяни от изпълнителите на договорите, и проверка за изпълнение на договорените условия за плащане; - проверки на място както в офисите на изпълнителите, така и в жилища, в които са подменени отоплителните устройства на твърди горива, с цел да се удостовери, че предявените от изпълнителите разходи съответстват на действително извършена работа; - провеждане на периодични срещи с избраните изпълнители, при необходимост, изготвяне на становища относно изпълнението на договорите с изпълнители и проекта като цяло. Мониторингът на напредъка и отчитането на проекта ще се осъществява чрез приемане и спазване на специфични правила за управление на настоящия проект и изготвяне на периодични справки и технически и финансови доклади. Видимост: Настоящият проект представлява операция от стратегическо значение по смисъла на Регламент (ЕС) 2021/1060. За целите на Регламента „операция от стратегическо значение“ означава операция, която има значителен принос за постигането на целите на дадена програма и за която се прилагат специални мерки за мониторинг и комуникация. При изпълнение на дейностите за видимост, прозрачност и комуникация съгласно чл. 50 от Регламент (ЕС)2021/1060 общината ще: - публикува на уебсайта си, и на сайтове в социални медии, кратко описание на проекта, пропорционално на равнището на подкрепата, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от Съюза; - включва по видим начин текст, подчертаващ подкрепата от Съюза, в документите и комуникационните материали, свързани с изпълнението на проекта и предназначени за обществеността или за участниците; - поставя устойчиви табели или табла, ясно видими за обществеността, на които се откроява емблемата на Съюза в съответствие с техническите характеристики, посочени в приложение IX, веднага щом започне физическото изпълнение на проекта, включващи физически инвестиции, или инсталирането на закупеното оборудване, с общ размер на разходите над 500 000 евро; - организира според случая поне една комуникационна проява или дейност като привлича своевременно за участие представители на ЕК и УО. В рамките на дейността ще бъдат проведени публични събития за представяне на проекта и резултатите от него, ще бъдат изработени рекламно-информационни материали и информационни стикери за поставяне на доставените нови отоплителни уреди, както и билборд за проекта за поставяне на видимо място в сградата на общината. В дейността е включена и подготовката на тръжни документации за възлагане на обществени поръчки по реда на ЗОП за изпълнението на дейностите по проекта. 536 843.35 8 529.51

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).