Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

Within the project a review and analysis of the existing municipal structure problems will be completed and options to overcome them by possible regulatory amendments and changes in work organization (joint responsibility, providing shared services, etc.) will be developed. Optimal models for the structure of different sized municipal administration (distributed in not less than 5 groups), as well as internal for the municipalities regulations will be developed. A comparison between statutory obligations of municipalities and possible solutions for their effective implementation by the municipal administration will be conducted. As an outcome of the planned activity implementation, a full package of options will be delivered to municipalities for municipal administration structuring in accordance with the legal requirements and national strategic documents, opportunities for shared responsibilities and draft projects’ documents (regulation manuals, job descriptions and etc.). Training for the optimal models implementation, and draft proposals for the regulation Act changes (in the case of an identified need for changes in the national legislation) is anticipated as well.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Анализ на резултатите и направените препоръки в изготвените функционални анализи на общински администрации: В рамките на дейността ще бъде направен преглед, обобщаване и анализ на направените препоръки от изготвените функционални анализи на общински администрации. Обект на прегледа са всички 146 функционални анализи на общински администрации, изготвени в периода 2007 – 2013 г. с финансиране по Оперативна програма „Административен капацитет“. Анализът има за цел постигане на широкообхватна оценка на факторите, които са от значение за структурата и функционирането на общинската администрация в т.ч. описание на политическите, икономическите, социалните и технологичните фактори, които се отразяват върху развитието на общините. Функционалните анализи са правени на парче и са довели до ограничени промени от вътрешноорганизационен характер. Основната цел на настоящия анализ е да се обобщят направените изследвания и оценка на релевантността на функциите, ефективността, ефикасността и икономичността на дейността на общинските администрации и формулираните области и препоръки за подобрения.На база на анализа на организационната система на всички общински администрации за изпълнение на политиките, ще бъдат групирани в не по-малко от 5 групи. При формирането на групите ще се отчита основно наличието на сходни проблеми и причини за тяхното съществуване, както и други фактори, които влияят върху структурата на общинската администрация (напр. население, селищна мрежа и т.н.). Извършената оценка ще даде насоки как общинските администрации да изпълняват своите функции по структуриран начин, с оглед развитие на гъвкава, модерна, иновативна и отзивчива администрация.Основен акцент в анализа ще бъде идентифицирането на общи за отделните групи общини проблеми и причините за тяхното съществуване. 34 072.65 32 516.00
Дейност 2: Разработване на примерни модели за административни структури на не по-малко от 5 групи общини, идентифицирани след изготвения анализ на общинските функционални анализи по Дейност 1.: Дейността ще стартира със систематизирането на нормативно възложените права и задължения на общините, изпълнението на които изисква осигуряването на ресурс. Променящата се среда, налага да се извърши допълнителен преглед на документи и информация, свързани с областите на политика, правомощия на органа на власт и функциите на административните звена. Анализираните документи ще включват нормативни актове - закони и подзакони, които не са идентифицирани и не са включени в анализа по Дейност 1. В основата на този подход ще бъде съобразяването с динамичната обществена среда, развитието на информационните технологии, преразглеждането на остарели функции, както и на възникнали нови такива. За да отговорят сруктурите на администрацията на изискванията на променящата се среда и на прилагането на хоризонталните политики е необходимо съобразяването с факта, че от 2014 година до момента се е променила нормативната среда, в която администрацията функционира, както и факта че след проведените местни избори са приети нови структури в част от общините. Изготвеният анализ ще се използва като база за определянето на необходимите длъжности в администрацията, обезпечаващи изпълнението на дейностите по възложените правомощия, както и възможното съвместяване на функции от една длъжност при някои от групите общини. В съответствие с резултатите от описания по-горе анализ ще се изготвят примерни модели за оптимизирана административна структура на не по-малко от 5 групи общини.В примерните модели ще се търси отговор на въпроса как структурата на общинската администрация може да стане по-динамична и по-адаптивна към последващи промени. В допълнение към примерните модели ще бъдат идентифицирани и настоящи и бъдещи рискове пред структурата на общинската администрация. На тази база ще се набележат варианти за действие, насочени към преодоляването им, както и предложения и мотиви за нормативни промени, с които да се създадат условия за устойчивост на административните структури. Вариантите за действие ще описват изчерпателно основните стъпки за последващи нормативни промени и мотивите за тях. Препоръките, рисковете и вариантите за действие следва да бъдат обобщени по групи общини. Въз основа на анализа и подготвените примерни модели, по групи общини ще бъдат идентифицирани дейностите, за които може да бъде приложен принципа за „споделяне на дейности” от няколко общини. Прилагането принципа за „споделени дейности” от група общини ще позволи в определени случаи да се реши въпроса с недостига на квалифицирани кадри в определени области и паралелно с това да се намали общата численост на администрацията. Това е особено подходящо при общините с малка численост на администрацията, които не разполагат с достатъчен собствен експертен ресурс. На база разработените по дейност 2 материали ще бъдат идентифицирани и евентуални предложения за нормативни промени, придружени от мотиви. Те ще са насочени към подобряване на нормативната среда, регламентираща структурирането на общинската администрация и функционирането на основните й звена. Предложенията ще бъдат съобразени със Стратегията за развитие на държавната администрация 2014 – 2020 г., Концепцията за въвеждане на споделени услуги, Концепцията за стандартизиране на общата администрация и други стратегически документи. Разработените конкретни предложения за промени ще бъдат внесени за обсъждане от Съвета за административна реформа. Подготвените в рамките на дейността материали, преди финализирането им, ще бъдат обсъдени на 6 рег. дискус. форума - средно по 50 участника за 1 работен ден (1-ви ден от обяд до 2-ри ден до обяд) - ще бъдат поканени представители на централната и местна власт, неправителствения сектор, бизнеса и други заинтересовани страни. 232 030.40 230 977.87
Дейност 3. Разработване на проекти на нормативни актове, устройствени правилници и други документи, необходими на общините за оптимизиране структурата на администрацията им: В рамките на дейността ще бъде разработен пакет от следните документи: - проект на устройствен правилник на общинска администрация (по групи общини). С примерния устройствен правилник по групи общини ще бъдат анализирани функциите на звената. Ще бъдат отчетени общите и специфични дейности, отговорностите и задълженията на звената, връзките между тях., както и задачите с постоянен характер. - идентифициране и разработване на примерни нормативни документи на общините, които регламентират структурирането на администрацията (напр. решения на общински съвети, вътрешни правила и други) (по групи общини); - препоръки за вида и съдържанието на информацията, свързана с административните структури и услуги, която задължително трябва да се поддържа от общините в съответствие с действащата нормативна уредба; - проекти на типови длъжностни характеристики за ръководни и експертни длъжности в общинската администрация (по групи общини). При разработването на типовите длъжностни характеристики ще се отчете нивото на всяка длъжност, като изисквания, изпълнявани функции и отговорности. Целта е да се осигури правилно и ефективно разпределение/преразпределение на задълженията и отговорностите между отделните длъжности за изпълнение на целите на звеното и на администрацията; - примерна Стратегия за организационно развитие на общинската администрация (по групи общини). Проектът ще съдържа примерни мерки , които общините могат да предприемат с оглед назначаване и задържане на човешки ресурс с необходимите знания, умения и професионална квалификация за заемане на ръководни и експертни длъжности. Целта е администрациите да планират процесите в организацията, свързани с човешките ресурси, така че да се повишава ефективността и ефикасността в работата на общините за устойчиво местно развитие и предлагане на качествени услуги на гражданите. След финализирането им, подготвените материали ще бъдат публикувани за свободно ползване в тематичен раздел на Интернет-страницата на НСОРБ. Той ще бъде допълнен и с други нормативни актове, добри практики и справочна информация. Целта е да се осигури пряк достъп до многообразието от информационни източници, като ще се предостави възможност на работещите в общинските администрации да повишават своите компетенции и информираност по въпроси свързани със структурите на общините. Дейността ще приключи с провеждането на 8 обучения за секретари, специалисти по човешки ресурси и други ключови общински служители, ангажирани със структурирането и развитието на капацитета на общинските администрации. По време на обученията, участниците ще получат допълнителна информация и практически съвети за прилагане на примерните вътрешно-нормативни актове, свързани със структурата и упправлението на човешките ресурси. Предвидено е обученията да са със средно по 30 участника всяко с продължителност 2 дни. (1-ви ден от обяд - 3-ти ден до обяд). 258 212.15 257 958.63
Дейност 4. Информация и комуникация: Дейностите за информация и комуникация ще бъдат реализирани през целия период на изпълнение на проекта. В началото на проекта ще се проведе откриващо събитие (1 -дневно събитие средно за 20 човека), което ще представи основните дейности и очаквани по проекта резултати. В края на проекта ще бъде подготвено заключително събитие (1 -дневно събитие средно за 20 човека), на което ще бъдат представени резултатите по проекта. Финансовата подкрепа на ЕСФ и ОПДУ ще бъде отбелязана на всички подготвени в рамките на проекта материали. За всяко от обученията и дискусионните форуми ще се изработи и осигури на изпълнителите рекламни банери, които да бъдат поставени в залите за делова работа. Предвижда се изработването общо на 6 броя рекламни банери. 4 630.00 630.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).