Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 368 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

No full picture is presently available of the status quo of resources of ICI in the "Justice" Sector(JS). While the efforts so far have been sporadic and partial, the project undertakes to provide the first comprehensive and exhaustive overview (inventory) through an expert survey in all buildings housing bodies in the JS. Summarized survey data will provide full inform. on ICI status and will serve to assess what capacity and resources is necessary to service the exist. processes as well as to draw a comparative assessment of the desired state in the context of the envisaged reforms, thereby respond. to the need of analyzes to provide additional technical equip. for digitization and centralization of stored data in light of incorporating the e-justice and e-governance requirements. An analysis of the registers in the JS is also required. It shall include types of registers, type of information stored in them, consistency of information and degree of semantic interoperability and connectivity with other registers in the context of complex administrative services. The registry system review will provide systematic information on the existing registers, the need to develop new ones and the need to connect registers with a view to an easier access and exchange of information. The  used methodology for the activities implementing will provide resources for the results integration with other projects in the state administration,  obtaining a common vision of information technology infrastructure. This will contribute to the coherence of the results under the projects and sustainability in their implementation through multiplied effect. The review and analysis of the technical resources in the JS is a prerequisite for the implementation of other measures laid down in national strategic documents for the introduction of e-Justice such as development of registers, systems, portals. The said products will lead to sustainable results and building of a modern e-justice system
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Цялостен преглед (инвентаризация) и анализ на информационната и комуникационна инфраструктура (ИКИ), режими и услуги и свързаните с тях процеси, както и анализ на необходимостта от ресурсно обезпечаване и изготвяне на препоръки с оглед изпълнението на заложените стратегически цели за въвеждането на електронно управление и електронно правосъдие.: Прегледът (инвентаризация) ще се извърши чрез експертно обследване на място в използвания сграден фонд на структурите в сектор „Правосъдие“. В процеса на прегледа ще бъде събрана в структуриран вид подробна информация за ИКИ, информационните системи, услуги и свързаните с тях процеси, както следва: • Наличните технически помещения, в които са разположени ИКТ активи и тяхната обезпеченост по отношение на физическа сигурност, резервно и аварийно електрозахранване, климатизация, безопасност и пр. • Наличните ИКТ активи – компютри и периферия, сървъри, системи за съхранение на и архивиране на данни, комуникационно оборудване и пр. • Наличните информационни масиви – системен и приложен софтуер, информационни системи, бази данни и пр. • Наличния квалифициран персонал за опериране, управление и поддръжка на информационните ресурси. • Наличните договори за външни услуги за техническа поддръжка, комуникационна свързаност, разработка и/или внедряване на информационни системи и др. Данните от ИТ инвентаризацията ще бъдат въведени в структуриран вид в информационна система (ИС), разработена от изпълнителя при спазване на изискванията на Предварителните условия за допустимост на проекти за е-управление, като гаранция за съвместимост със системите, разработвани от други бенефициенти. ИС ще притежава функционалности за последващо актуализиране на активите и добавяне на нови, както и за анализ на активите по отношение на състоянието им за бъдещ период от време. ИС ще има също така възможност за генериране на справки по различни критерии, свързани със структурираната информация, която ги описва. Необходимо е системата да притежава средства за анализ на активите по отношение на състоянието им за бъдещ период от време. Въз основа на прегледа ще бъде изготвен аналитичен доклад, който, освен актуалното състояние, ще включва и идентифициране на съществуващите рискове за инфраструктурата и информационните ресурси и оценка на бъдещи такива с оглед поетапното въвеждане на електронно управление и електронно правосъдие в сектора. Анализът ще включва и оценка на наличния и използван капацитет на инфраструктурата в сектор „Правосъдие“, оценка на необходимия човешки ресурс за поддръжка и развитие, осигуряването с адекватна техническа поддръжка на информационните ресурси, оценка на експлоатационните разходи за информационните ресурси, както и препоръки за необходимото ресурсно обезпечаване в съответствие с поетапното въвеждане на електронно управление и електронно правосъдие в сектора. 550 000.00 573 753.78
Извършване на цялостен преглед на регистъровата система, автоматизираните информационни системи /АИС/ и бази данни /БД/ в сектор "Правосъдие", изготвяне на препоръки за редизайн на съществуващите и създаване на нови регистри. : Тази дейност включва две поддейности - цялостен преглед и анализ на регистъровата система в сектор "Правосъдие" (регистрите, поддържани в Министерство на правосъдието и второстепенните разпоредители с бюджетни кредити към министъра на правосъдието - т.е. в изпълнителна власт), от една страна, и от друга - в органите на съдебна власт – ВСС, съдилища и прокуратури. Регистрите в сектора са в голяма степен взаимосвързани, тъй като вписването или промяната на обстоятелства в регистър/и при изпълнителната власт е следствие от вписването или промяната на обстоятелства в регистър/и в съдебната власт (Като пример в тази посока може да се посочат: регистъра на съдебните решения (поддържан от съдебната власт) и регистъра по несъстоятелността и търговския регистър (поддържан от изпълнителната власт); както и обратното: регистъра на изтърпените наказания при ГДИН и регистъра на „Бюра съдимост“. Предвижда се прегледът да обхване: • видовете информация, съхранявана в регистрите, автоматизираните информационни системи /АИС/ и бази данни /БД/ в сектор "Правосъдие", тяхната консистентност и възможност за взаимодействие система-система; • степента на пригодност на регистрите, автоматизираните информационни системи /АИС/ и бази данни /БД/, за предоставяне на съхраняваната в тях информация в машинно читаем вид; • степента на семантична съвместимост и възможност за свързване между регистрите на ниво Европейски съюз /имотен регистър, търговски регистър, регистър на съпружеските отношения, бюра съдимост, съдебни решения и др./; • обществените и вътрешни за сектора потребности за редизайн на съществуващи и/или създаване на нови регистри, автоматизирани информационни системи /АИС/ и бази данни /БД/. На базата на извършения преглед на регистрите ще бъде изготвен аналитичен доклад, който ще съдържа оценка на тяхната технологична обезпеченост и степента им на свързаност. Анализът ще включва и преглед на ангажиментите, произтичащи от членството в ЕС във връзка с регистъровата взаимосвързаност. Аналитичният доклад ще съдържа препоръки за редизайн на съществуващите и създаване на нови регистри, свързаност между регистри, обслужващи ги автоматизирани информационни системи /АИС/ и бази данни /БД/,както и препоръки насочени към удовлетворяване на вътрешни и международни ангажименти и обществени потребности. Задължително е и отразяването на препоръки по отношение на предоставяне на информация от регистрите във връзка с инициативата „Отворени данни“. Препоръките биха могли да дадат посоката и конкретното съдържание на регистровата реформа по отношение на отпадане или обединяване на регистри, както и за необходимостта от нормативни промени. Резултатите от дейността ще послужат за формулиране на обхвата и целите на последващи проекти свързани с регистровата система в сектора, които са идентифицирани в пътните карти за е-управление и е-правосъдие. 200 000.00 143 400.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).