Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 54 602 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The implementation of the project “Upgrade of NRA’s basic systems for delivery of data and services to internal and external systems” will upgrade the basic information systems providing electronic services at the NRA, as well as the tax liabilities register and the NRA taxable persons register. Furthermore, this will enable the electronic exchange of registration and transaction data  in the form of internal administrative e-services. The information will be accessible for individuals and legal entities who will be able to obtain real-time information about their liabilities, as well as make online payments, after completing a successful electronic identification.
The project will create the necessary prerequisites for an easier exchange of information among NRA’s internal systems as well as with systems at national and cross-border level which will improve the quality and speed-up the administrative services provided by the Agency to individuals and legal entities.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Надграждане на основните системи на НАП чрез изграждане на архитектура, ориентирана към услуги (SOA): С цел повишаване на качеството и бързодействието на предоставяните от НАП електронни административни услуги, подобряване на производителността и ефективността на основните информационни системи на НАП за обмен на данни и предоставяне на услуги към вътрешни и външни системи и осигуряване на надеждност, сигурност и непрекъсваемост на дейността на НАП, ще бъдат надградени основните системи на НАП, чрез внедряване на архитектура ориентирана към услуги. В рамките на дейността ще се извършат следните действия: 1. Анализ на информационните системи в Агенцията; анализ на текущото състояние на електронните услуги и платформата им; анализ на наличните интерфейси за обмен на данни (в т.ч. обхвата от данни, начина на обмен на информацията); анализ на взаимовръзките между информационните системи на НАП, както между вътрешните, така и между вътрешните и външни за НАП системи. На база на анализа ще бъде избрано решение за внедряване на SOA архитектура (доставка на необходимите лицензи); ще бъдат препроектирани на технологично и бизнес ниво електронните услуги на НАП и платформата им, съобразно новата архитектура в НАП и принципите на SOA; ще бъдат идентифицирани, описани и приоритизирани сървисите и интерфейсите, които следва да бъдат изградени. Ще бъде изготвен план и подход за доставката на необходимите лицензи за внедряване на SOA архитектура; за препроектиране на електронни услуги и надграждане на платформата им; за изграждане на сървиси и интерфейси в приоритетните за НАП области, в рамките на проекта. Ще бъдат изготвени изисквания за технически спецификации при изграждане на нови или промяна на съществуващите информационни системи в НАП, които предоставят и/или съхраняват данни, които ще използват при изградените съществуващи сървиси и интерфейси или при изграждането на нови такива. Ще бъде изготвена концепция за бъдещото развитие на SOA архитектурата в НАП за тригодишен период след приключването на проекта. 2. Доставка, внедряване и настройка на избраното решение за SOA архитектурата в НАП, което включва и доставката на необходимите лицензи. 3. Разработване, тестване, приемане и внедряване на платформа с е­услуги на НАП, като се спазват и прилагат принципите на ориентираната към услуги архитектура в НАП. 4. Изграждане на сървиси и интерфейси за двупосочен обмен на данни с вътрешни и външни информационни системи за основните вътрешни системи, което включва: • Изграждане и внедряване на сървиси в минимум 15 приоритетни за НАП области между информационните системи на НАП и нейни партньори. Интегриране на сървисите със SOA архитектура в НАП. • Изграждане и внедряване на интерфейси между сървисите и информационните системи на НАП и нейни партньори. Интегриране на интерфейсите с платформата и е-услугите на НАП и информационна система „Събиране”. 5. Описание на ИТ архитектурата в НАП, с цел организиране на процесите в НАП. 6. Провеждане на обучения на длъжностни лица, опериращи със системите: • Ще бъде проведено обучениe на бизнес потребители за основи на ориентираната към услуги архитектура. • Ще бъде проведено обучениe на ИТ потребители за ориентираната към услуги архитектура. • Ще бъде проведено обучениe на администратори за ориентираната към услуги архитектура. • Ще бъде проведено обучениe за методологията и описанието на ИТ Архитектурата. Подробното описание на дейността е в приложение към Формуляра за кандидатстване. 2 512 702.12 4 011 938.69
Дейност 2: Информация и комуникация: С цел популяризиране на резултатите от проекта, НАП ще реализира следните дейности: - Създаване на видеофилм с продължителност не по-малко от 3 и не повече от 15 минути, включващ основните резултати от изпълнението на проекта и съобразен с правилата за публичност. Създаването на видеофилма ще бъде възложено на външен изпълнител, избран по реда на ЗОП, след което служители на НАП ще публикуват одобрения видеофилм в Youtube канала на Агенцията и ще разпространят до средствата за масова информация, включително онлайн издания; - Създаване и публикуване в национален всекидневник на 2 платени съобщения - при сключване на договор с изпълнител за изпълнение на основната дейност по проекта и в края на проекта; - Провеждане на 2 пресконференции - при сключване на договор с изпълнител за изпълнение на основната дейност и в края на проекта. И двете пресконференции ще бъдат организирани и проведени от служители на НАП, без необходимост от избор на външен изпълнител; - Изработване на 3 бр. плакати, единият от които ще бъде поставен на видно за организацията място, а другите два ще се използват за пресконференциите. Плакатите ще бъдат изработени от външен изпълнител, избран по реда на ЗОП; - Публикуване на кратка информация за проекта в Интернет и Интранет страниците на НАП. Изработването на материали за визуализация и популяризация на резултатите от проекта ще бъде в съответствие с изискванията за публичност, съгласно Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Изпълнението на тази дейност ще направи възможно популяризирането на целите и задачите на ОПДУ, на приоритетната ос и в частност на резултатите, постигнати в хода на реализация на проекта. Същевременно, дейността ще осигури публичност и прозрачност на изпълнените дейности, като повиши знанието и информираността на клиентите и служителите на НАП за възможността ОПДУ и ЕСФ да подпомагат подобряването дейността на Агенцията, чрез безвъзмездно финансиране. 16 233.51 22 440.36

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).