Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 170 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The project "Providing new and effective jobs" Ekita "Ltd. " aims: "To provide conditions for sustainable employment through training and professional development of unemployed / inactive persons and / or up to 29 years In the Petrich Region".
The specific objectives of the project:
1. To create new jobs for the unemployed and / or inactive persons and young people up to 29 years to work in "EKITA" Ltd;
2. Ensuring sustainable employment for newly hired employees in EKITA Ltd.
3. Formation of the knowledge and skills of newly hired persons for effective professional development;
These objectives will be through sequential activities:
Activity 1: Organization, management and control of project activities;
Activity 2: Provide visibility and visualization of the project;
Activity 3: Provision of equipment of new jobs "EKITA" Ltd;
Activity 4: Conduct of selection and recruitment of unemployed and / or inactive persons to work in "EKITA" Ltd.
Activity 5: Employ the selected persons "EKITA" Ltd;
Activity 6: Conducting training in "Machine Tools" for 16 new hired  machine operators, machine tools .
Through the implementation of these actions will achieve the following measurable results. 16 unemployed and / or inactive people from the town of Petrich and the area around the city will be provided employment for a minimum of 12 months' EKITA "Ltd. Job - machine operators, machine tools, which will be given the opportunity to undergo training to increase professional qualification in "Machine Tools". New employees will be provided equipment necessary for the effective implementation of work.
The target group of this project proposal will be directed to the unemployed / inactive persons (50%) and / or up to 29 years (50%) 8 people in each group. Lon-term unemployed persons will be in inlcuded with priority in the project.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация, управление и контрол на дейностите по проекта: Дейността по организацията и управлението цели да се извърши и изпълни цялостна, ефективна организация, координация и контрол на всички дейности и задачи, заложени в план-графика на проекта. За изпълнението на тази дейност ще бъде ангажиран тричленен екип от Ръководител на проекта, Координатор на проект и Счетоводител на проекта. Подбрани на база опит, квалификация и компетенции в сферата на администрирането и управлението на средства и дейности, финансирани от европейския съюз. Ръководителят на проекта ще трябва да извършва цялостната организация и разпределение на задачите и отговорниците за това, в ежемесечните план-графици, свързани с изпълнението на дейностите на проекта. Ще ръководи и наблюдава за спазване на заложените срокове за изпълнение на всяка една от останалите дейности по проекта. Ще води непрекъсната кореспонденция и отчетност с ДО. Ангажираността на ръководителя на проекта ще бъде регламентирана с подписването на Граждански договор с него, където ще бъдат включени всички права и задължения, които ще има по време на изпълнението на проекта. Заетостта му ще бъде общо 672 часа (средно на месец по 42 часа) за целия срок на проекта. Координаторът по проекта ще допълва и спомага работата на ръководителя на проекта, ще координира и администрира изпълнението на всички дейности заложени в плана на проекта. С него ще бъде сключен също Граждански договор, в който ще бъдат регламентирани всички права, задължения и заетост за периода и целите на проекта. Заетостта му ще бъде общо 608 часа (средно на месец 38 часа) за целия срок на проекта. Счетоводителят на проекта ще извършва цялата финансово - счетоводната дейност, ще следи за всички навременни разплащания, свързани с изпълнението на дейностите по проекта и ангажиментите на екипа. За цялата продължителност на проекта с него ще бъде сключен Граждански договор, с определена заетост от 608 часа общо, разпределени по 38 часа средно на месец. Реализирането на ежемесечните дейности на екипа по организация и управление ще протичат през няколко основни етапа, за да се постигне ефективно и успешно реализиране на всички дейности по проекта. - Планиране на срещи за организиране на работата на екипа за всеки месец, контролиране на работата по време на изпълнение на екипа и оценка на изпълнението на всяка една от планираните дейности. - Изготвяне на план график за месеца, в който ще се планират всички етапи за изпълнение на дейностите през настоящия месец, с поставяне на конкретни срокове и отговорници за това; - Изготвяне на месечни отчети от всеки член от екипа за отчитане на свършената работа за месеца по проекта и неговата ангажираност по него. - Проследяване и извършване на всички необходими разплащания и счетоводни отчитания за всяка изпълнена дейност. Дейността ще бъде реализирана на база изискванията в ръководството на бенефициента и нормативните изисквания по схемата и приложените към нея документи. За коректното, безпроблемно и навременно реализиране на тази дейност ще се търси постоянно взаимодействие с УО за препоръки на база мониторинг и текуща оценка за изпълнението на останалите дейности и на проекта като цяло. За успешната реализиране на дейността по организация и управление, ръководството на фирмата ще предостави офиса във фирмата, където да се изпълнява настоящата дейност и ще обезпечи с консумативи, за да може екипа да генерира всички необходими документи за проектното досие. 16 919.68 16 364.01
Осигуряване на публичност и визуализация на проекта: Целта на тази дейност е да се постигне информиране на целевата група, заинтересованите страни и широката общественост. Чрез оповестяване за приноса на ЕСФ и ОП „Развитие на човешките ресурси” и възможностите за заетост, професионално обучение и т.н, които предоставя настоящия проект, за да се стимулират повече представители от целевата група (безработни лица и/или младежи до 29 години) и мотивират да участват в проекта. Дейността ще бъде реализирана на територията на град Петрич и близките на него градове - гр. Сандански, гр. Кула и др. Целта на разширяването на дейността извън рамките на града е свързано с осигуряване и постигане на по- широк отзвук на проекта и възможностите,които предлага и да се даде шанс на повече представители на целевата група безработни/неактивни лица и младежи до 29г. да кандидатстват за заетост и професионална реализация в "ЕКИТА" ООД. Изпълнението ѝ ще се извърши, съгласно изискванията към бенефициента за информираност и публичност. За осигуряването на публичност и визуализация през целия период на реализиране на проекта ще се следват следните етапи: 1. Първоначално представяне и популяризиране на проекта и безвъзмездната помощ пред обществеността, заинтересовани страни и целевата група посредством публична презентация, пресконференция, разпространение на рекламно информационни материали, публикации в интернет информационни страници, съобщения в социалната мрежа, интернет страницата на фирмата и др. 2. Текущо представяне и информиране за реализацията на проекта, чрез поставяне на информационна табела, банери и стикери на работните места и ново закупено оборудване, чрез публикуване на текуща информация за развитието на проекта в интернет медии и в социалните мрежи. 3. Финално представяне на резултатите от проекта, чрез заключителна пресконференция пред медии и заинтересовани страни, както и чрез заключителни публикации в интернет медии, описващи постигнатите резултати по проекта. Изпълнението на дейността ще бъде възложена на външен изпълнител, с достатъчно капацитет и опит в областта. Екипът по управление и ръководният екип на фирмата също ще вземат активно участие при реализирането на дейността като текущо и своевременно популяризират проекта сред своите партньори, клиенти и всички заинтересовани страни. 3 250.00 3 000.00
Осигуряване на оборудване на новите работни места в "ЕКИТА" ООД: Целта на тази дейност е да се обезпечат новосъздадените работни места с модерно оборудване, за да се създадат необходимите условия за адаптиране към работния процес и ефективност на трудовите задължения на ново наетите младежи и безработни лица. За реализирането на настоящата дейност ще се използва производственото помещение на фирмата, което се планира да се разшири и увеличи производствения капацитет, поради нарастване на клиентите и производството за износ. Поради увеличаващия се обем на работа във фирмата се определя нуждата от допълнителни работни места и осигуряване на устойчива заетост на ново наетите лица със предоставено допълнително оборудване. Настоящото оборудване, с което разполага фирмата е достатъчно за работа от настоящия персонал, но при тяхното нетно увеличение с 16 нови оператора ще бъде необходимо допълнително такова. За създадените нови работни места за длъжността Машинен оператор е планирана за закупуване металорежеща машина с Цифрово програмно управление: "CNC прецизен струг" с приложени към него компютърна конфигурация и специализиран софтуер продукт за програмиране. Всички ново наети служители ще работят на тази машина, на която ще изработват първоначалните мостри и заготовки по предварително зададени критерии и спецификации на крайните продуктите или части за тях, преди да бъдат пуснати за масова изработка. По този начин ще може да се следят и предотвратяват навременно допуснати грешки при изчисленията и проектирането на изделието, което ще спести време, усилия и материален ресурс преди да бъде пуснато за окончателно производство. Ще се увеличи ефективността и производителността на произведените продукти без това да оказва влияние върху качеството на изработения продукт. Тази машина за предварително изработване на заготовките на продуктите е необходима, тъй като фирмата предлага услуги за изработка на детайли и/или части на продукти по индивидуални модели, изисквания за размери, материали и спецификации от страна на клиентите. Освен самата машина към нея ще бъде включена компютърна конфигурация със специализиран софтуер за проектиране на дизайна и програмиране на последователността от операции, които машината трябва да извърши за изработка на детайлите. Производствената дейност във фирмата е модерна и иновативна в тази област и за това е необходимо висок клас производствено оборудване за новите работни места. Оборудването, което е необходимо за останалата част от производствения процес в който ще участват новонаетите лица на този етап е налично, но при необходимост от допълнително, фирмата със собствени средства ще осигури нужното, за да може ефективно, качествено и в срок да се изпълняват поетите ангажименти на фирмата към своите клиенти. Дейността по доставка ще се реализира посредством следните основни етапи: - търсене на оферти от възможни външни изпълнители; - разглеждане на оферта/и и избор на изпълнител; - сключване на договор с избраните изпълнител/и; - извършване на доставка и монтаж на доставеното оборудване на новите работни места в производствения цех; - тестване на работата на монтираното оборудване за потвърждаване на техническата им изправност; - приемане на оборудването с приемо - предавателен протокол; - провеждане на инструктаж за работа с него на ново наетите лица и инструктаж за безопасна експлоатация на ново закупеното оборудване. След закупуването на оборудването с компютърна конфигурация и специализиран продукт за програмиране, заедно с приложенията към него ще им бъде направена застраховка за периода на проекта, за да се предотврати риска от повреди, техническа неизправност, поради грешка в експлоатацията, срив в електрическата мрежа, кражба и природни бедствия. При необходимост със собствени средства фирмата ще осигури допълнително оборудване, техника и стопански инвентар за пълно обезпечаване на новите работни места. 30 650.00 0.00
Провеждане на селекция и подбор на безработни и/или неактивни лица за работа в "ЕКИТА" ООД: Дейността цели качествен набор и селекция за подбор на безработните и/или неактивни лица и младежи до 29 години, регистрирани в Бюрото по труда - гр. Петрич, свободно търсещи работа лица или чрез сайтове за търсене и предлагане на работа. Дейността ще се реализира на територията на гр. Петрич и околните населени места, чрез дейността по публичност и визуализация. Тази дейност ще предостави възможност на търсещите и безработни и/или неактивни лица и младежи до 29 г. да намерят работа и заетост в производствената сфера. Сектор, който е малко привлекателен за търсещите и безработни лица и особено за младежите. В тази връзка фирма "ЕКИТА" ООД ще даде шанс на максимално голям брой желаещи да кандидатстват и да се включат в проекта. Ще бъдат подбрани 16 на брой безработни и/или неактивни лица и младежи, за длъжността: "Машинен оператор, металообработващи машини" (с код по НКПД 7223 - 2020 от 2011г.). Новите работни места са съобразени с нуждата и фирмената стратегия на "ЕКИТА" ООД от една страна, както и с нуждите на целевата група от друга. Стремежът на фирмата да разшири дейността си, увеличи клиентската мрежа, износа и производствения капацитет определя необходимостта от увеличаване на броя на настоящия персонал. Друга причина за наемането на нови служители е фирмата да осигури заетост на безработни лица (от рискови групи), като проява на социална отговорност на фирмата и стремежа към спомагане за намаляване на безработицата сред рискови групи в региона на Петрич. Безвъзмездната помощ ще спомогне на "ЕКИТА" ООД да поеме риска и да инвестира време и ресурси в наемането на неопитни, неквалифицирани, не доказали се професионално лица, да ги обучи и да им помогне да се реализират професионално в дългосрочен план. По време на подбора всеки един заявил желание да участва в настоящия проект ще бъде информиран за дейността на фирмата, както за характера и спецификата на работата, която се очаква да извършват по време на заетостта за да може всеки един от кандидатите да направи информиран избор да вземе участие в проекта и успешно да се реализира на заетата от него длъжност във фирмата. Комисия, състояща се от представители на фирмата и екипа по управление ще определи критериите на база, на които ще се извършат подбора на кандидатите. Те ще бъдат предоставени на представителите на бюрото по труда и на всички места от където ще се търсят безработните лица, за да може да се направи първоначалния подбор на кандидатите, преди да бъдат поканени на интервю с представителите на фирмата и член от екипа по управление на проекта. В критериите няма да се изисква наличие на специално образование или трудов опит, водещи ще бъдат интереса и мотивацията за реализацията по проекта. Базова компютърна грамотност ще бъде също един от важните критерии, тъй като цялостното програмиране и управление на машината ще бъде посредством компютър и специализиран софтуер. След извършения първоначален подбор с избраните кандидати ще се проведе интервю във фирмата, за да бъдат избрани лицата, които ще бъдат включени в проекта и заетостта. Целевата група, към която е насочена тази дейност са безработни/неактивни лица- поне 8 човека от тях безработни младежи до 29 г. вкл., като с приоритет ще бъдат избирани продължително безработни/неактивни лица. Етапите през, които ще премине изпълнението на дейността са: - Разпространение на информация за свободните работни места; - Сформиране на комисия за избор и определяне на критерии за провеждане на подбора; - Преглед на постъпили кандидатури и оценка по формални критерии; - Провеждане на интервю с безработните кандидати, отговарящи на формалните критерии за целевите групи; - Избор на одобрените кандидати и покана за сключване на трудови договори; - Изготвяне на списък с резервни кандидати, ако някой напусне заетостта; След извършената селекция и избор на 16-те кандидати ще им се осигури заетост за срок от 12 месеца с възможност след изтичането на този период да бъде удължена заетостта им с още 12 месеца. 0.00 0.00
Осигуряване на заетост на подбраните лица в "ЕКИТА" ООД: Целта на дейността е да се осигури заетост на 16 безработни лица и/или младежи до 29 години за срок от 12 месеца. С подбраните кандидати ще бъдат сключени срочни трудови договори с опция за удължаването им. Ще бъдат осигурени и оборудвани работни места. Планира се минимум на 8 от ново наетите да се предложат нови договори след приключването на проекта със срок поне за още 12 месеца. Заплатите, които ще бъдат заложени в договорите ще бъдат формирани на база МОД за съответната професия, с опция да бъдат увеличени в процеса на заетост и съобразно резултатите от трудовата дейност на ново наетите. Така ще се гарантира заетостта и професионалната реализация на подбраните безработни/ неактивни лица в производството на елементи, части за електродвигатели, колектори и генератори и др., за период от минимум 12 месеца. На всички тези ново наети служители ще им се гарантира устойчива заетост, поради планираното разширение на производството на "ЕКИТА" ООД. Работните места ще бъдат разположени в производствения цех на фирмата. На новонаетите ще бъде предоставено за ползване и стопанисване новозакупеното по проекта оборудване, така и допълнително оборудване, с което да изпълняват трудовите си задължения. Преди да постъпят на работа на всеки един от новонаетите служители ще им се даде длъжностна характеристика за длъжността - Машинни оператори, металообработващи машини, с която ще бъдат регламентирани задълженията на новоназначените служители за периода на заетост. За осигуряване на нормално протичане на работния процес, ще се осигурят всички необходими материали и консумативи и ще бъде проведен инструктаж за експлоатация на машините и инструктаж за здравословен и безопасен труд. Лицата, които ще бъдат включени в заетостта по проекта ще имат възможността да прилагат своите знания в работния процес и да се учат допълнително чрез опита си. Екипът на фирма "ЕКИТА" ООД ще инвестира собствено време и усилия, за да получат назначените необходимите знания и умения за ефективна и качествена работа. В работата те ще бъдат въвеждани и подпомагани от по - опитните служители. Съществена роля за бързата адаптация на новонаетите ще има екипа по управление на проекта, който ще следи и подпомага организационно изпълнението на трудовите задължения. Най - общо основните етапи за реализация на дейността са: - сключване на трудови договори и назначаване на работа на ново наетите в производството на "ЕКИТА" ООД в град Петрич; - въвеждане и запознаване с работата на ново наетите лица за всяка отделна длъжност от управителя на фирмата и опитни служители; - ежемесечна оценка на изпълнението на служителите; -ежемесечно заплащане на трудовото възнаграждения; - финална оценка на ефекта от създадените работни места и предлагане на нови договори на част (или всички) от ново наетите лица. По време на дейността ще се гарантира редовно заплащане и изплащане на данъци и осигуровки на ново наетите лица. Отговорност за това ще носи лично счетоводителя на проекта. Лицата, които ще бъдат включени в заетостта по проекта ще имат възможност да прилагат своите знания в работния процес. Екипът на кандидата ще инвестира и собствено време и усилия да получат ново наетите необходимите знания и умения за ефективна и качествена работа. 114 254.40 105 387.93
Провеждане на професионално обучение по специалност "Металорежещи машини" на 16 ново наети Машинни оператори, металообработващи машини: Целта на дейността е всички 16 новонаетите служители да повишат професионалната си квалификация от втора степен по специалност "Металорежещи машини" - с код 5210301. Тази дейност е свързана с включването на тези 16 - те лица в обучение по професионално направление " Машиностроене, металообработване и металургия " с код 521 , професия "Машинен оператор" код 521030, специалност "Металорежещи машини" код 5210301. Обучението ще се провежда от външен изпълнител/ обучителна организация, съобразно държавните общо образователни изисквания, по утвърдени от НАПОО учебен план и учебна програма. Тази дейност е от съществено значение за проекта, тъй като стремежа е да се даде шанс за заетост на безработни и неактивни лица без достатъчна професионална квалификация и опит. Лицата, които ще бъдат подбрани за назначаване за тази длъжност ще бъдат без професионална квалификация в тази сфера и се предполага, че ще бъдат и без опит. За това след назначаването им на работа те ще преминат курс на обучение за повишаване на квалификацията си, чрез което да формират необходимите професионални умения и компетенции, които да приложат в работата си и по този начин да запазят за дълго време заетостта като Машинни оператори. Избрано е обучение по част от професия по втора квалификационна степен, тъй като фирмата ще извърши допълнително специализирано обучение на работното място в рамките на трудовия процес, което е различно от ДОИ и професионалното обучение е необходимо само да даде базата за това последващо допълнително обучение. При определянето и избора на обучителна организация ще се заложат изисквания за преобладаващо практическо обучение , което да се извърши в съответствие с чл.29 и чл. 30 от закона за професионалното образование и обучение, но и в унисон със спецификата на работните места и условията на труд в производството на фирмата. Обучението трябва да доведе до формиране на професионални знания и умения в областта на машинната обработка на метал, като по-конкретно обученията, които ще трябва да формират конкретни умения за гарантиране на устойчива заетост са именно: - умения да извършват струговане и фрезоване на детайли със сложна конфигурация със стандартни режещи инструменти и със стругове с ЦПУ. - умения за обработване на вътрешни и външни повърхнини под различен ъгъл; - умения да определя оптималния режим на обработка в зависимост от режещия инструмент; - умения за полагане на безопасен и здравословен труд. Изпълнението на настоящата дейност ще премине през два етапа. Първият е извършването на избор на изпълнител, които трябва да отговаря на критерии определени от екипа по управление, за ефективното изпълнение на дейността. Той трябва да бъде лицензирана организация по изискванията на НАПОО, която да може да организира и изпълнява този вид обучения и по настоящата специалност. Избраният изпълнител ще трябва да предостави подробна учебна програма и учебен график с не по-малко от 300 учебни часа. Учебната програма трябва да е съобразена с изискванията на НАПОО и заложените по проекта критерии. В обучителната програма, трябва да бъдат заложени най-новите и актуални тенденции в металообработването. Вторият етап при реализирането на дейността е изпълнението на самото обучение. В този етап избраната обучителна организация, трябва да осигури условия за провеждане на обучение, като е възможно теоретичното обучение да се проведе и дистанционно интернет платформа, на която включените в дейността заети лица да могат да се обучават дистанционно на теоретичната част. Обучителят трябва да осигури всички необходими материали и консумативи за ползотворното и ефективно провеждане на настоящото обучение. За практическата част от обучението, обучителната организация, трябва да организира изпълнението на обучението по време на работа в производствения цех, където се намират работните места на обучаваните лица, и където ще може в реална работна среда да приложи придобитите теоретични знания на практика. 9 600.00 8 400.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).