Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

Civil Society with New Responsibilities for Young People - Innovative Models for Youth Policy is an innovative project aimed primarily at youth organizations - one of the target groups of this "Enhancing citizen participation in the formulation, implementation and monitoring of policies and legislation" procedure.
The theme of young people's participation in public life at both local and national level is essential for the country, mainly for several reasons. Young people are "valuable capital," they represent the future of every country. Their activity and participation in public life is crucial - their interests, views, opinions should be presented and taken into account in the formulation of public policies and decision-making. Youth participation is one of the preconditions for strengthening democracy and social cohesion, ensuring good governance and ensuring political stability. The implementation of the project proposal will ensure:
• Raising their civic activity;
• Attracting the attention of local authorities to the problems of young people;
• Development of policies and planning documents serving the partnership in the future.
The problem of employment and the realization of young people from small municipalities is central to the proposal. The subject of this project proposal is the new models and innovations of interaction of civil society and municipal administration in the field of youth policy and the common goal. To create and develop a model of "Partnership management of the municipal administration with the civic organizations". Raise NGO activity in formulating local policies by making recommendations to the executive for joint initiatives. Improve the socio-economic environment. The project is being implemented by two public benefit NGOs "Youth Association VERDIKO" (coordinator) and "Southwest initiative" (partner).
Budget: BGN 89,930.39
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Извършване на изследвания, свързани с подобряване на гражданското участие в процесите на формулиране, изпълнение на младежки политики: Дейността е съотносима с ДОПУСТИМИ ДЕЙНОСТИ ОТ ГРУПА № 1, съгласно Процедурата - Раздел 6 "Цели на предоставяната безвъзмездна помощ и очаквани резултати" и Насоките за кандидатстване - глава 13 (стр.9-12) и сходна с т.1 от групата. Обосновка: Анализът на състоянието на гражданското общество – сектор "млади хора" и по-специално възможността им за реализация в страната през последните 8-10 години показва тревожни тенденции. Миграцията на младите хора към големите градове, столицата и чужбина е сериозен проблем. Дългосрочното бъдеще на малките общини зависи от оставането или завръщанетомим в тените общности. Местното население застарява, все по-растящ е броя на неквалифицираната работна ръка, все повече собственици на малък бизнес се оттеглят, а бъдещето зависи от икономическото разнообразие, а това означава ново мислене и нови идеи. Напускането на младите хора не е резултат само от индивидуалните им предпочитания, а отражение на посланията, които получават от социалните мрежи. Тези които остават трябва да бъдат подпомагани, като се обръща внимание на най-често срещаните пречки – жилище, заетост, образование и обучение, трансорт, отдих и здравеопазване, тоест всичко от компетенциите на местана власт. В тази връзка жизнено необходимо е създаването на достатъчно възможности за младите хора да участват в разработването и изпълнението на местните стратегии за развитие. Общ модел за това е трудно да се представи, но с анализите в тази дейност, които ще представят и работещи модели на взаимодействието „млади хора – общинска администрация“ в страните от ЕС, ще се даде принос за решаване на проблемите на младите хора и тяхната социална реализация в малките общини. Анализът ще бъде насочен и към проучване на включването на младежки организации до момента в местното управление в България. Ще се търси отговор на въпроса - по какъв начин привлича вниманието от страна на местните органи на властта към младежките проблематики. Разработени ли са политики, който да регламентират формите на младежко включване на различните нива на управление. Цел на дейността - Да се извърши изследвания, свързани с подобряване на гражданското участие в процесите на формулиране, изпълнение на младежки политики - каква е връзката на дейността и конкретната й цел с целите на проекта (основна и/или специфични). Анализът трябва да проведе проучвания сред младежи от 18 до 29 години в различни общини, за да може да изготви адекватен на местните проблеми аналитичен документ. Анализът ще назовава нуждите им от информация, да регистрира степента на познаване на гражданското участие, да идентифицира важните за младежите проблеми, както и да събере различни предложения от младите хора и техните структури. Целева група, към която е насочена дейността: граждански организации от сектор "Младеж" и общински администрации и техните служители, отговарящи за младежката политика. Изборът на общинските администрации ще бъде от градовете с до 25 000 жители. Дейността реализира СЦ 18 750.00 21 750.00
Извършване на проучвания на добри практики, иновативни модели : Дейността е съотносима с ДОПУСТИМИ ДЕЙНОСТИ ОТ ГРУПА № 1, съгласно Процедурата - Раздел 6 "Цели на предоставяната безвъзмездна помощ и очаквани резултати" и Насоките за кандидатстване - глава 13 (стр.9-12) и е сходна с т.2 - Извършване на проучвания на добри практики ... Обосновка: Методологическото развитие за идентифициране на добри практики е насочено към подпомагане на прехода и прилагането на установените добри практики в рамките на политиката. Освен това, целта е да се осигурят необходимите методики за идентифициране, описание и по-нататъшен анализ на добрите дела. Методологията, предназначена за изграждане на референт "добра практика" се базира на три основни принципа:Използван е онлайн въпросник, като инструмент за събиране на данни който произвежда надеждна идентификация на добри практики и дава пълно качествено описание, както и събиране на определен брой количествени данни за всеки отделен случай. За идентифицира и определяне какво е добра практика, ние предварително дефинираме два вида показатели: основни показатели и допълнителни показатели. Основните индикатори показват характеристиките, които дадената практика трябва да постигне, за да се определи като "добра практика". Допълнителните показатели предоставят други критерии, които могат да подобрят конкретната практика. Целта на тази дефиниция на показатели, както и техните съответни конкретни форми, е да се предоставят насоки на публичните власти, които могат да им помогнат при идентифицирането на добри практики между различните практики, които се развиват в тяхната специфична географска област. Трите основни показатели са: ГЛАВЕН ИНДИКАТОР No1 - ЕФЕКТИВНОСТ ‐ Създаването на нови работни възможности - Подобряване на квалификацията на участниците - Резултати в съответствие с целите - Намаляване на нивото на социалната уязвимост на участницит е по отношение на заетостта ГЛАВЕН ИНДИКАТОР No2 - СОЦИАЛНО ВЪЗДЕЙСТВИЕ ‐ брой на участващите доброволци ‐ брой на ангажирани агенции, организации и институции ‐ понижаване на социалната уязвимост ‐ понижаване на степента на безработица ‐ повишаване на работната заетост на населението ‐ повишаване на културата и образователната степен на населението ‐ мобилизация на обществото ‐ степен на координация във връзка с политиката по заетост ГЛАВЕН ИНДИКАТОР No3 - УСТОЙЧИВОСТ НА ПРАКТИКАТА - Употреба на подходящи източници към определените цели - Недопускане на дискриминация, основаваща се на култура, религия или пол - Създава нови възможности за работа - Подобрява конкурентноспособността на участниците - Намалява нивото на социална уязвимост на участниците във връзка със заетостта - Високо ниво на удоволетвореност сред определените лица - Съгласуваност с политиката по заетост Източник: Каталог на добрите практики - създаден в рамките проекта Verso - Доброволци за заетост в Европа” (Volunteers for European Employment – VERSO - Използваме методиката адаптирана за българските условия). Цел на дейността: В тази дейност извършване на проучвания на добри практики, иновативни модели преди всичко с цел създаване на заетост сред младите хора (включително самонаемане и стартиране на собствен бизнес). Целева група, към която е насочена дейността: граждански организации от сектор "Младеж" и общински администрации и техните служители, отговарящи за младежката политика. Изборът на общиниските администрации ще бъде от градовете с до 25 000 жители. Ползите за целевите групи(общински администрации и гражданско общество - сектор "Младеж": Създаден инструмент за взимане на решение, адекватен на съвременните изисквания при формулирането, приемането и изпълнението на Общинския план за развитие на културата, който ще удовлетворява и представителите на двете целеви групи - общинска администрация - гражданско общество. Дейността реализира СЦ1 10 000.00 10 000.00
Разработване на Наръчник с модел за взаимодействие "младежко сдружение - общинска администрация": Дейността е съотносима с ДОПУСТИМИ ДЕЙНОСТИ ОТ ГРУПА № 2, съгласно Процедурата - Раздел 6 "Цели на предоставяната безвъзмездна помощ и очаквани резултати" и Насоките за кандидатстване - глава 13 (стр.9-12)с т. 4 от групата - Разработване на анализи, методики, модели, свързани с подобряване на гражданското участие ... Обосновка: От преходните две дейности извеждаме Модела за участие на младите хора в обществения живот. Направените SWOT анализи от отделните общини за Общинските планове за младежта ни дават основание да се търси общ модел за решаване на проблемите. След като е доказана необходимостта от формиране на нов Предприемачески модел за реализация на младите хора (в малките общини). Потребност от модела - Изолирането на младежите от местните политики и липсата на специални мерки, които да ги подкрепят в професионалната и социалната им реализация е проблем на много общини в страната. През последните години поради преструктурирането на икономиката и липсата на местни младежки структури в малките общини, голяма част от младежите бяха изолирани oт oбществения и икономическия живот на своята общност. Те се чувстваха недооценени, бяха лишени от самочувствието си на граждани, защото не виждаха за себе си перспективи и възможности за личностно си израстване и реализация на територията на родното си населено място. Тази безперспективност накара много млади хора да напускат страната. За преодоляването на тази социална изолация особено важно е обучението, умението за партниране, реализиранетo на конкретни инициативи, които да насърчават младежката активност да включат повече млади хора при вземането на решения от местно значение и да съдействат за формирането на активно гражданско отношение. Прилагането на модела, насърчава повишаването на капацитета и възможностите на младежите да дискутират и решават съвместно значимите за общността проблеми, както и активно да се включват в изработването на местните политики не само по време на реализацията на проекта, но и след неговото приключване. Допълнително се изследват съществуващите по места структури за диалог между общинските администрации и младежките организации / групи млади хора. Като примерни концепции за предложения (Дейност 7) могат да се формулират следните идеи (ново за страната): - Включване на "Института за Младежки наставник"; - Фонд за стартиращи предприятия - подкрепен от ЕФР и начини за финансиране (различни от Гаранционните фондове - действащи към някои големи общини); - Анализ на свободните общински имоти с цел за предоставяне на младите хора за организиране на Иновативни зони - включително "Споделени работни места"; - Други предложения възникнали в хода на изпълнение на дейността; Цел на дейността: Тази дейност има за цел да даде конкретни насоки за ефективно взаимодействие между формалните и неформални организации на младите хора в 10 подбрани общини. Критериите за подбора на тези общини са: до 25 000 жители, младите хора да са между 18 - 29 - 32 години (има основания за повишаване на горната граница при определяне възрастта на младите хора извън общо приетата дефиниция - използвана в Закона за младежта). Целева група, към която е насочена дейността: гражданските организации от сектор "Младеж" работещи с млади хора -18-32 години. каква е връзката на дейността и конкретната й цел с целите на проекта (основна и/или специфични); Дейността реализира СЦ 2, 3 11 000.00 0.00
Обмен на добри практики и иновации, свързани с подобряване на гражданското участие на младите хора в процесите на формулиране, изпълнение и на местните политики, свързани с пазара на труда;: Дейността е съотносима с ДОПУСТИМИ ДЕЙНОСТИ ОТ ГРУПА № 3 (т.2), съгласно Процедурата - Раздел 6 "Цели на предоставяната безвъзмездна помощ и очаквани резултати" и Насоките за кандидатстване - глава 13 (стр.9-12). Обосновка Цел на дейността; - каква е връзката на дейността и конкретната й цел с целите на проекта (основна и/или специфични); - по какъв начин допринася дейността за постигането им; Целева група, към която е насочена дейността: От Дейности 1, 2, 3, имаме достатъчно голяма база от данни за добри практики на младежки политики от страната и ЕС, за българските младежки организации и инициативи, проекти. Чрез модерните инструменти на социалните мрежи и Интернет-маркетинга можем да информираме и / или предоставим определени практики на заинтересованите представители на целевите групи - общини и НПО. Да провеждаме запознаване и обсъждане на изведените от дейности 1, 2, и в процеса на изпълнение формулирани други добри практики за младежките политики в страната и някои от страните на ЕС. Ще се ползва на е-бюлетин / обмен на текстови файлове, включване на новите текстове като отделни публикации. Нови коментари, текстове постъпили по обмена ще се прилагат като допълнителни приложения към докладите разработени по дейностите 1, 2. Тези материали, статии, части от доклади, оформени като самостоятелни публикации и др. се публикуват в основните портали свързани с местното икономическо развитие като тези на Националното сдружение на общините в Р България, Фондация за развитие на местното самоуправление, интернет сайтовете на проучваните 10 български общини, и мрежите на българските общини. В изпълнението на тази дейност - очакваме: Получаване на 10 нови документа свързани с прилагане на младежка политика и механизмите за формирането й от различните представители на целевите групи - общини и НПО. Обмен на информация с 50 неправителствени организации организации, работещи в младежката тематика. Обмен на информация с 10 общини и формираните в тях структури за младежки политики - Комисии, Съвети, Младежки парламент, Младежки зони, Работни групи, идр. подобни. Очакваме и достъп до доклади от различни форуми - организирани от младите хора и общини свързани с проблематиката на проекта. Ще се проследят минимум 10 събития / форума на национално и общинско равнище. При този обмен акцентът е, как младите хора да се реализират на пазара на труда, как да се подобри екосредата за стартиране на собствен бизнес, как да се получат адекватните умения за успешното реализиране на младите хора в малките общини. Участия на експерти от проекта в различни инициативи, срещи, кръгли маси и проекти - финансирани по ОПДУ и други програми, където презентират натрупаното ноу-хау, добри практики и модели на взаимодействието "Млади хора - Общинска администрация". Информация за подобни форуми и събития има в портала на ФРМС, която се актуализира всяка седмица. В портала на ФРМС има рубрика за добри практики, която се посещава минимум от 5 000 души седмично. (т.е. това обхваща представителите на основната целева група са - експертите от общините отговарящи за младежката политика и представителите на НПО). 4 000.00 20 941.51
Обществено обсъждане и Кръгла маса относно иновациите в общинските младежките политики: Дейността е съотносима с ДОПУСТИМИ ДЕЙНОСТИ ОТ ГРУПА № 4 съгласноПроцедурата - Раздел 6 "Цели на предоставяната безвъзмездна помощ и очаквани резултати" и Насоките за кандидатстване - глава 13 (стр.9-12) сходна с т.4. Провеждане на конференции, обществени обсъждания, кръгли маси и други сходни дейности със заинтересованите лица. Дейността е съотносима към посочената Група и изцяло попада в обхвата й - обществено обсъждане което се провежда на територията на една от целевите общини. Обосновка: Финализиране на общественото обсъждане става с Кръгла маса. Дискутират се Формулираните в Дейност 3 - Концепции за предложения: - "Института на Младежки наставник" - към Закона за младежта; Фонд за стартиращи предприятия; Анализ на свободните общински имоти с цел за предоставяне на младите хора за организиране на Иновативни зони - включително "Споделени работни места"; Други идеи за предложения възникнали в хода на изпълнение на дейността - 3 броя;. Получените становища се обработват в дейност 6 и се предвижват до заинтересованите страни. Създаване Работни групи и привличане на доброволци и провеждане на дискусии по формулираните проблематики. Провеждане на Кръгла маса "Младежки политики на пазара на труда". Тази инициатива има за цел да демонстрира модела и другите постигнати резултати в проучванията. Присъстват водещи учени и експерти от практиката работещи в областта на младежката заетост и предприемачество. Налагането на Предприемаческия модел на поведение сред младите хора и най-вече във възрастовата граница 18-32 години ще даде коренна промяна в облика на малките населени места (до 25 000 жители). Затова се търси партньорството между общинската администрация и младежките сдружения подпомагащи активни млади хора да стартират собствен бизнес. Като участници с доклади и в дискусиите се канят да участват и представители на целевите групи. Изготвя се и основен доклад с покана за представяне от водещ експерт в приложното поле. Участват 25 експерта по младежките политики, представители на общини и МТСП, Агенция по заетостта, ММС. Цел на дейността: Да организира: Обществено обсъждане и Кръгла маса относно иновациите в общинските младежките политики. С тази дейност се реализира СЦ2 и СЦ3 и чрез тях Общата цел на Проекта. Целева група, към която е насочена дейността: граждански сдружения на младите хора и общински администрации и нейните служители, работещи по проблемите на младежта. 9 000.00 9 720.00
Разработване на предложения за подобряване на средата за гражданско участие в местните младежки политики: Дейността е съотносима с ДОПУСТИМИ ДЕЙНОСТИ ОТ ГРУПА № 2 , съгласно Процедурата - Раздел 6 "Цели на предоставяната безвъзмездна помощ и очаквани резултати" и Насоките за кандидатстване - глава 13 (стр.9-12) и сходна с т.3 - Обосновка: Тази дейност обобщава всички възникнали в хода на изпълнения предложения свързани с Националната и общинска политика за младежта. От Дейност 1 и 2 към изводите на Аналитичните доклади се очаква да се формулират извод, препоръки, констатации и др. важни аргументи за подоряване или промяна на нормативните документи и / или стратегическите документи свързани с политиките на младежта. Това ще бъде гледната точка на експертизата на гражданското общество. От дейност 3 ще се са представят идеи и развити концепции за предложения: "Института на Младежки наставник" - към Закона за младежта; Фонд за стартиращи предприятия; Анализ на свободните общински имоти с цел за предоставяне на младите хора за организиране на Иновативни зони - включително "Споделени работни места"; - Други идеи за предложения възникнали в хода на изпълнение на дейностт - минимум 3 броя; От Дейност 4 при взаимния обмен на добри практики да се генерират някои предложения (като бонус - извън заложените); От Дейност 5, Общественото обсъждане, кръглата маса ще изиграят роля на творческа лаборатория и катализатор, които също ще генерират като различни предложения, идеи свързани с младежката политика и заетостта. Всички тези предложения се обобщават от експертите и екипа и се изготвят 6 броя финални предложения до Националния консултативен съвет за младежта (ММС) и Комисията за младежта и спорта. при НС. Отделно тези предложения се публикуват на интернет-страниците на партньорите и организациите с най голям принос към формулирането им. Ще се търси и адекватен подход тези предложения да бъдат максимално разпространени в медиите и социални мрежи. Ръководителят в своите изисквания ( брифинги и интервюта) накратко информира обществеността за формулираните предложения. Цел на дейността: Да се разработят и обобщят всички предложения в хода на изпълнение на проекта, които да се предоставят на заинтересованите страни - на национално и общинско ниво. Целева група, към която е насочена дейността: гражданските организации на младите хора и общинските администрации и служителите, отговорни за младежката политика. Изпълнението на тази дейност реализира СЦ3 и общата цел на проектното предложение. 7 018.88 7 018.00
Създаване на облачна инфраструктура за целите на web портал: Дейността е съотносима с ДОПУСТИМИ ДЕЙНОСТИ ОТ ГРУПА № 2, съгласно Процедурата - Раздел 6 "Цели на предоставяната безвъзмездна помощ и очаквани резултати" и Насоките за кандидатстване - глава 13 (стр.9-12). Цел на дейността: Тази дейност реализира Онлайн платформа (Платформата) за работа всички дейности и за изграждане на организирана база данни. Дейността е особено важна с оглед бързо течащите процеси на дигитализация във всички сфери на обществото. Ще се изработи и реализира процедура за избор на изпълнител, който ще изгради, тества Платформата и ще обучи участниците в проекта за работа с нея. Изработва се задание за изработване на Платформата - ключови изисквания и компоненти: ФУНКЦИОНАЛНИ ИЗИСКВАНИЯ КЪМ ИНТЕРНЕТ-БАЗИРАНА ПРОГРАМНА СИСТЕМА. Функции на потребителите, главен администратор, специализирани администратори, информационни функции, планират и нови функционалности. РАБОТНИ ХАРАКТЕРИСТИКИ НА ПЛАТФОРМАТА: 1. Изграждане на WEB-базирана програмна система; 2. Системата се състои от три части: Брошура с информационни функции, достъпни за всички посетители; Портал, съдържащ функции от т. 1 и достъпен само за регистрирани потребители; Административна част, съдържаща функции от т. 3, достъпна за Главния администратор и частично от специализираните администратори. 3. Организацията на Интернет-базирана система за поддържане на вземане на решение при представяне на предложения трябва да позволява промяна и разширяване на системата чрез добавяне на нови подсистеми, без да се налагат промени във вече съществуващите; 4. Системата да е насочена към осигуряване на достъп до индивидуални досиета всеки участник, което включва Препоръки, Оценки и Коментари. 5. Поддръжка на различни формати за въвеждане на статистически данни. 6.Използване на Open source среди и програмно осигуряване; 7. Системата трябва да поддържа едновременно релационна база данни и нерелационна база данни, предназначена за поддръжка на Big data; 8. Преносимост на системата на различни платформи; 9. Мащабируемост; 10. Поддръжка и промени на системата за срок от 12 месеца след приключване на договора. Предимствата са както за работната сила, така и за работодателите. За служителите конкретните ползи ще са: Да бъдат забелязани от работодател, при който не са кандидатствали за работа, но са подходящи за определна длъжност във фирмата му. Да бъдат на челна позиция в класирането на сайта според оценката на работодателя. Ако имат високо ниво на оценки и добри препоръки, регистърът ще съхранява и популяризира това. Служителите имат стимул да работят по-добре, за да бъдат оценени по-високо в препоръките. За работодателите конкретните ползи ще са: Защита от назначения на потенциално некоректни служители. Адекватен подбор на кадри. По-лесен и достъпен начин за набиране на качествени служители. За нуждите на проектa ще се наеме и ИЗПЪЛНИТЕЛ , който ще създаде собствена на ПОРЪЧИТЕЛЯ облачна инфраструктура.: Целева група, към която е насочена дейността: Ползвателите на Платформата: - Представители на Целевите групи; Крайни потребители - представители на гражданското общество - изпълнителната власт - бизнеса; представители на медиите и широката общественост. Чрез платформата на практика цялата общественост ще има достъп до резултатите. От друга страна тя дава възможност на всички млади хора и общински служители да придобият знания за начините на активното включване на пазара на труда. От трета страна платформата ще даде възможност за по-добро планиране на стратегическите документи на общинско равнище чрез голямата документална библиотека в сферата на младежката политика. Дейността реализира СЦ3 и Общата цел на проектното предложение. 20 500.00 26 650.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).