Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The BCCI will carry out in the 28 administrative centres of the country a profound national research among the business, non-governmental branch associations, citizens and civil society structures on the innovation level of Bulgarian SMEs, SME readiness to make digital their production processes in connection with Industry 4.0,  introduce digital marketing and apply digital exchange of information with the public and municipal administration, and the clients; the effect on business and citizens of SME digitalization; the obstacles and challenges before this process. The BCCI will prepare 4 cross-section analyses and a summary analysis, based on the research results and will prepare not less than 8 recommendations for the improvement of the regulative framework and of the applied aspects of the policies, concerning digital economy.
On the basis of the analysis the candidate will elaborate a set of tools for encouraging the active participation of the business, branch associations and citizens in the development, implementation and monitoring of the policies, concerning digital economy. 
The BCCI will exchange experience and good practices with the other European chambers of commerce, members of the network of the Association of the European Chambers of Commerce and Industry /EUROCHAMBRES/ in connection with the introduction of the digital approach by SMEs. 
The Chamber in cooperation with its regional structures - the regional chambers of commerce and industry - intends to organize and carry out  in the 28 district centres of the country a national communication campaign, by organization of 29 round tables with the participation of representatives of the business, branch associations, public and municipal authorities, citizens and structures of civil society for popularization of the developed set of tools and of the prepared recommendations for the improvement of the regulative framework and of the applied aspects of the policies, concerning digital economy.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Национално проучване сред бизнеса, браншовите организации, гражданите и техните структури на нивото на иновативност на МСП; нагласата на бизнеса за дигитализирането на производствените процеси във връзка с Индустрия 4.0, въвеждането на дигитален маркетинг и обмен на информация с администрацията и клиентите; ефекта върху бизнеса и гражданите от дигитализацията на МСП; тесните места при този процес.: Българската търговско-промишлена палата планира да поведе в 28-те областни центрове на страната многопластово национално проучване сред бизнеса, неправителствените браншови организации, гражданите и структурите на гражданското общество в четири различни тематични области. Тематичните области на проучването: - нивото на иновативност на българските МСП във връзка с възможностите им за въвеждане на дигитализацията на тяхната дейност и с готовността им за обмен на информация и документация със съответните държавни органи и с клиентите; - нагласата на бизнеса за дигитализирането на производствените процеси във връзка с Индустрия 4.0, въвеждането на дигитален маркетинг и дигитален обмен на информация с държавната и общинската администрация и с клиентите; - ефекта върху бизнеса и гражданите от дигитализацията на МСП: - ролята на дигитализацията за намаляването на броя на работните места и изчезването на цели професии - влиянието на дигитализацията за появата на нови професии и придобиването на нови квалификации и умения - пречките и предизвикателствата пред този процес от законодателен и институционален характер. Проучването има за цел да се събере достатъчна информация за един задълбочен анализ на съществуващата ситуация и на очертаващите се тенденции по отношение на успешното провеждане на политиките на дигитализация на икономиката във връзка с Индустрия 4.0 и във връзка с изпълнението на Дигиталния дневен ред за Европа /Digital Agenda for Europe/, при който бизнесът и гражданите се насърчават да използват дигиталните технологии. То ще даде информация за последиците от въвеждането на дигитализацията при малкия и средния бизнес, които ще се отразят не само върху фирмите, но и върху гражданите. Освен това, в резултат от проучването ще се съберат достатъчно данни, които да очертаят основните предизвикателства пред реализирането на тази политика. Резултатите и събраната информация от това проучване ще послужат като основа при разработването на задълбочения анализ и при формулирането на съответните препоръки. 25 610.09 27 053.48
Разработване на обобщен анализ в четири разреза, отговарящи на четирите насоки на проучването, базиран на обобщените резултати от четирите поданализа, като на базата на тези четири поданализа се подготвят най-малко осем препоръки от законодателен и институционален характер /по две препоръки при всеки поданализ или общо 8 за целия анализ/.: БТПП ще разработи задълбочен анализ на резултатите от националното проучване. Анализът ще бъде в четири разреза: - анализ на нивото на иновативност на МСП като предпоставка за оценка на възможностите им за дигитализация; - анализ на нагласата на бизнеса за дигитализирането на производствените процеси във връзка с Индустрия 4.0, въвеждането на дигитален маркетинг и дигитален обмен на информация с държавната и общинската администрация и с клиентите; - анализ на ефекта върху гражданите и бизнеса от дигитализацията на МСП с отчитане ролята на дигитализацията за намаляването на броя на работните места и изчезването на цели професии и приноса й за появата на нови професии и придобиването на нови квалификации и умения; - анализ на пречките и предизвикателствата на този процес от законодателен и институционален характер. Палатата ще подготви и представи препоръки, адресирани към изпълнителната и към законодателната власт при всеки един от поданализите, като целта е да се подготвят най-малко 8 препоръки /по две препоръки при всеки поданализ/. В резултат на разреза на анализа "Оценка на нивото на иновативност на МСП" се планира да се подготвят най-малко две препоръки, свързани със създаването на институционални и нормативни стимули за малкия и средния бизнес да повиши нивото си на иновативност. В резултат на разреза на анализа "Оценка на нагласата на бизнеса за дигитализирането на производствените процеси във връзка с Индустрия 4.0, въвеждането на дигитален маркетинг и дигитален обмен на информация с държавната и общинската администрация и с клиентите" се предвижда подготовката на поне две препоръки, насочени към промени на нагласата на бизнеса по отношение на дигитализацията и създаването на необходимите институционални и законодателни предпоставки за този процес. В резултат на разреза на анализа "Оценка на ефекта върху гражданите и бизнеса от дигитализацията на МСП с отчитане ролята на дигитализацията за намаляването на броя на работните места и изчезването на цели професии и приноса й за появата на нови професии и придобиването на нови квалификации и умения" кандидатът планира да подготви най-малко две препоръки по отношение на отчитането на тези въздейстия при формулирането и изпълнението на политиките по отношение на заетостта. В резултат на разреза на анализа "Оценка на пречките и предизвикателствата на процеса на дигитализация на МСП от законодателен и институционален характер" БТПП ще подготви и представи поне две препоръки от институционален и законодателен характер за подобряване на условията за дигитализация на българската икономика. Кандидатът ще разработи и обобщен анализ, базиран на обобщените резултати от четирите поданализа. Подготвените препоръки ще се изпратят до съответните онтговорни органи, отговарящи за провеждането на политиката на дигитализация на икономиката и на последиците от тази дигитализация /Министерство на икономиката, Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия и Министерството на труда и социалната политика/ и ще се внесат за разглеждане в Национания съвет за тристранно сътрудничество. 12 771.00 14 150.61
Разработване на инструментариум за повишаване на активността на участието на бизнеса, неправителствените браншови организации, гражданите и структурите на гражданското общество в разработването, реализирането и мониторинга на политиките за дигитализиране на икономиката и за упражняване на мониторинг от тяхна страна върху действията на администрацията и върху законодателството. : Въз основа на проведеното проучване и на разработения на базата на резултатите от това проучване анализ, както и на подготвените препоръки, Българската търговско-промишлена палата ще разработи инструментариум за повишаване на активността на участието на бизнеса, неправителствените браншови организации, гражданите и структурите на гражданското общество в разработването, реализирането и мониторинга на политиките за дигитализиране на българската икономика и за упражняване на мониторинг от тяхна страна върху действията на администрацията и върху законодателните процеси. Инструментариумът ще осигури интегриран и кохерентен подход за постигането на тази цел. Той ще представлява съвкупност от инструменти, насочени към: - Повишаване на информираността на целевите групи по отношение на възможностите и начините за въздействие върху процеса на вземане на решения от страна на администрацията и на упражняване на мониторинг върху изпълнението на тези решения. - Повишаване на информираността на целевите групи по отношение на възможностите за осъществяване на мониторинг върху решенията от законодателен характер. - Създаване на механизъм за обратна връзка и за възможност за оценка на и въздействие върху действията на администрацията. - Създаване на механизъм за участие на бизнеса, неправителствените браншови организации, гражданите и структурите на гражданското общество във формулирането и изпълнението на мерките, предприети от администрацията за справяне с предизвикателствата от въвеждането на дигитализацията при МСП. - Подобряване на средата и възможностите за реално участие на бизнеса, неговите структури и на структурите на гражданското общество в управлението. - Прилагане на добри европейски практики на членовете на мрежата на европейските търговско-промишлени палата на ЕВРОПАЛАТИ. 17 895.59 17 869.84
Провеждане на национална информационна и комуникационна кампания за представяне на разработения инструментариум за активиране участието на бизнеса, браншовите организации, гражданите и структурите на гражданското общество при формулирането, реализирането и мониторинга на политиките за дигитализация на МСП и за упражняване от тях на мониторинг върху действията на администрацията и законодателството: Българската търговско-промишлена палата със съдействието на нейните регионални структури - 28-те регионални търговско-промишлени палати - ще проведе национална информационна и комуникационна кампания във всичките 28 областни административни центрове, както и в градовете Казанлък и Гоце Делчев, покриваща цялата географска територия на страната. Целта на кампанията е да запознае обществеността на национално и регионално равнище с разработния инструментариум и да повиши обществената осведоменост за предвидените в инструментариума механизми за активиране участието на бизнеса, браншовите организации, гражданите и структурите на гражданското общество при формулирането, реализирането и мониторинга на политиките за дигитализация на МСП и за упражняване от тяхна страна на мониторинг от върху действията на администрацията и законодателството, както и с направените препоръки за подобряване на средата за реално участие на бизнеса и на гражданското общество в управлението. Кампанията включва провеждането на 29 дискусионни кръгли маси в 28-те областни центрове на страната и при БТПП в София, в които ще вземат участие представители на на бизнеса, неправителствените браншови структури, представители на държавната, областната и общинската администрация, както и представители на гражданите и на структурите на гражданското общество с цел популяризиране на разработения инструментариум и за подготвените и направени препоръки за подобряване на нормативната уредба и на приложните аспекти на политиките, свързани с процеса на дигитализация на малкия и средния бизнес. Планиран брой участници в кръглите дискусионни маси - 870 лица. Освен това кампанията предвижда: - публикации /уеб базерани на сайта на БТПП и на сайтовете на РТПП - най-малко 15; в бюлетина "Инфобизнес" на БТПП - минимум 6 ; в регионални издания - най-малко 15/ - интервюта в национални и регионални медии - най-малко 6 - подготовка и отпечатване на информационни брошури с цветен печат и тираж 1000 бр. - организиране на пресконференция за представяне на инструментариума Кампанията ще завърши с организирането на заключителна конференция, която ще се проведе в София и на която ще се представят резултатите от изпълнението на проекта. Участници в заключителната конференция ще бъдат представители на бизнеса, на регионалните търговско-промишлени палати, на браншовите организации на национално и регионално равнище, на структурите на гражданското общество, на държавната, областната и общинска администрация и на законодателната власт. Планира се широко медийно отразяване на събитието. Планиран брой участници в заключителната конференция - 150 лица. 18 402.86 19 192.77

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).