Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 127 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The implementation of the project proposal will provide integrated services for people with inability for self-service and for people with disabilities, will combine complex steps towards providing long-term care, including social and health services in the community or at home. It will support and expand the Unit for services in home environment, created within the operation "Help at Home", financed by the Operational Programme "Human Resources Development" 2007-2013. The Unit will assist persons with disabilities and elderly people over 65 years old, who are in partial or complete inability for self-service, in social contacts, household and self-service. The Unit will provide services for the physical and mental health care of the users. It will create continuity of service of persons using services, provided by Operations "Alternatives", "Help at Home", "New Alternatives" funded by the Operational Programme "Human Resources Development" 2007-2013 and the Operational Programme "Human Resources Development" 2014-2020 and the national budget. This will ensure the sustainability of the jobs created in previous operations, in the social economy and provide opportunity for people who take care for loved ones with disabilities to stay on the labour market. This new model of multifunctional approach to provide integrated services will become the basis for future planned development of the municipal social services.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: Със стартиране на проекта ще се сформира екип за управление, който организира дейностите по проекта, отговаря за изпълнение на договорените срокове, за постигане на заложените индикатори, за изпълнение и целесъобразно разходване на средствата и осъществява непосредствен мониторинг. Екипът се състои от трима души – ръководител проект, счетоводител, технически сътрудник, координатор и експерт "Човешки ресурси". Той е отговорен за отчитане на проекта в различни етапи от реализирането му. Поддържа и съхранява необходимата документация съгласно изискванията и при поискване предоставя наличната документация. Предвижда се екипът за организация и управление да разработи документацията за правилното и ефективно протичане на дейностите по проекта – система за мониторинг и контрол, процедури за избор на персонал, план-графици на дейностите и др. В състава на екипа за организация и управление на проекта са предвидени следните позиции: Ръководител - 1 брой, до 4 часа на ден; Счетоводител - 1 брой, до 4 часа на ден; Координатор - 1 брой, до 4 часа на ден; Технически сътрудник - 1 брой, до 4 часа на ден; Експерт "Личен състав" - 1 брой, до 4 часа на ден; 40 510.00 53 725.00
Мерки за информация и публичност: Дейностите по осигуряване на информация и публичност е планирана, съобразно изискванията на Наръчника на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020. Всички информационни материали – ще позовават приноса на ЕС и ЕСФ и ще съдържат задължителните елементи за визуализация съгласно Наръчника. За информиране на обществеността в рамките на проекта се предвижда провеждането на две пресконференции - една в началото на проекта и една пресконференция в края на проекта. Предвидени са дейности по подготовка и отпечатване на две публикации в местни или регионални печатни медии, банер и информационни брошури, което ще запознае обществеността с дейностите по проекта и ролята на ОПРЧР 2014-2020 и ще гарантира прозрачност и откритост при реализацията на проекта. На сайта на общината ще бъде публикувана информация за обявленията за подбор на персонала. 1 500.00 1 467.40
Допълнително обзавеждане и оборудване на помещенията за Звеното за услуги в домашна среда: Съществуващото Звеното за услуги в домашна среда се намира в сградата на Дом за стари хора – град Ямбол. Предвижда се помещението да бъде постоянно работно място за: сътрудник социални дейности, психолог и двама здравни асистенти. Във връзка с изпълнение на техните дейнсоти, обработката на документи и воденето на кореспонденция е необходимо закупуването на обзавеждане и оборудване за нуждите на Звеното. Предвижда се закупуване на: 1 брой преносим компютър на стойност 800 лева; работно бюро на стойност 150 лева и офис стол 100 лева и метален шкаф за съхранение на документи - 300 лева. 1 350.00 1 336.64
Подбор и наемане на персонал: По настоящия проект приоритетно ще бъдат наемани лица в трудоспособна възраст, които не са придобили право на пенсия за осигурителен стаж и възраст съгласно чл.68 от КСО. По този начин ще се осигури заетост на безработни лица в трудоспособна възраст, като се даде възможност на хората с увреждания да избират желания и необходим асистент, което да им вдъхне увереност за контрол на средата.Ще се предостави възможност за реализиране на реалния пазар на труда на безработни лица и лицата, които полагат грижи за близките си хора с увреждания. За да се осигури възможност всяко лице с увреждане да може да ползва различни услуги съобразно нуждите си, е предвидено предоставяне на социални услуги от социални асистенти, лични асистенти и от домашни помощници, както и услуги на психологическа подкрепа, рехабилитация и достъп до здравни услуги. Предвижда се възможността едно лице, предоставящо услуги да отговаря за различни по вид дейности. 0.00 79.94
Обучение и предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала, предоставящ социални услуги.: Обучението ще бъде насочено към придобиване, усъвършенстване и разширяване на практическите знания и умения за предоставяне на качествена грижа и подкрепа на лица с увреждания и самотно живеещи възрастни хора. Обучителният процес е ориентиран практически и се основава на добри практики от българския и международния опит. Психологическата подкрепа ще бъде насочена към членовете на персонала, която ще се изразява в консултиране при трудни и специфични ситуации, както и подкрепа и посредничество при разрешаването на конфликти. Тя ще цели изграждането на модел за обективно и емоционално устойчиво професионално поведение, както и поддържане на професионалното самочувствие на специалистите. С цел повишаване и поддържане високото качество на социалните услуги персоналът ще получава екипна, групова или индивидуална супервизия и/или консултация. 3 111.50 1 822.13
Информиране, консултиране и подбор на кандидат – потребители: С настоящия проект ще бъдат обхванати хора с увреждания и хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване. Дейностите по проекта са иновативна услуга за осигуряване на достоен живот и предоставяне на услуги в домашна среда за хора, които са в частична или пълна невъзможност за самообслужване и са в риск от социална изолация. На територията на община Ямбол са регистрирани 436 деца с увреждания, 2035 души на възраст между 18-65 години с увреждания, 3580 хора с увреждания попадат в групата над 65 г., от общо 15 375 лица в тази възрастова група. По проекта ще бъдат обхванати 170 души от община Ямбол, попадащи в целевата група, които ще бъдат подбрани след проведена процедура за подбор. Лицата от целевата група, които ползват услуги по процедура „Нови алтернативи” ще бъдат включени в дейностите по настоящата процедура. За целта през м. март 2016 г., след приключване предоставянето на услугите по „Нови алтернативи”, ще се направи нова оценка на потребностите на ползвателите. 5 500.00 2 362.59
Предоставяне на интегрирани почасови услуги: В рамките на поректа ще бъдат предоставене интегрирани почасови услуги за лична помощ , комунално-битови дейности, подкрепа за социално включване, здравни услуги, психологическа/ мотивационна подкрепа. Дейността включва: • Подготовка и размножаване на необходимата документация, съпътстваща предоставянето на услугите – досиета на потребителите, месечни формуляри за отчитане на посещенията в дома на потребителя, дневници на потребителите; • Изготвяне на индивидуалните планове на потребителите за получаване на интегрирани услуги; • Изготвяне на работни графици за предоставяне на почасови услуги - всеки назначен предоставя услугите на: - минимум двама бенефициенти на пълен работен ден; - на един бенефициент на непълен работен ден; - почасово, според конкретните нужди на потребителите; • Предоставяне на интегрирани почасови услуги за по график – всеки бенефициент ползва услугите според предварително договорен график и установени потребности. • Преразглеждане и актуализиране на индивидуалните планове на потребителите за предоставяне на услугите на девет месеца след началото на предоставяне на услугите. Във връзка с опита на община Ямбол при изпълнение на социални проекти и предоставяните почасови услуги, е идентифицирана нуждата от следното индикативно разпределение на предоставяните по настоящия проект социални услуги: 1. За услуги за лична помощ, комунално-битови дейности и социално включване - до 235 690 часа. 2. За здравни/медицински услуги и услуги за Психологическа подкрепа на потребителите - до 9 100 часа 3. За дейности по функциониране, управление и предоставяне на услуги в Звеното - до 3 100 часа Във връзка с интегрирания почасов характер на предоставяните услуги, са предвидени средства за пътни на наетите лица в размер на 2675 лева. За администрирането на дейностите на Звеното са заложени средства за офис материали, а за дейностите по предоставяне на услугите е заложено закупуването на санитарни материали. 822 126.00 792 590.78

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).