Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The main activity of the MIS VANINI Ltd. is a production of women's apparel. 
The main need of the company is related to improving energy efficiency for sustainable growth and competitiveness. Satisfying this need is the main objective of the project which will be implemented through the following activities:
1. Acquisition of new manufacturing equipment
2. Perform works of industrial building
3. Improving the efficiency of cooling
4. Utilization of residual heat by duct
5. Construction of a roof photovoltaic power plant
6. Acquisition of a system for monitoring energy consumption
7. Consulting services for introduction and certification of energy management system in accordance with standard ISO 50001
The activity of selecting a contractor to prepare an energy audit is completed prior to submission of the project proposal.

Through the implementation of the above activities, including energy efficiency measures included in the approved SEDA energy report (Statement № BG16RFOP-771 /30.09.2016) will achieve the following key results:
1. delivered, installed and commissioned production equipment - Robot automatic cutting (1pc.) Cooling System (1pc.)
2. activities performed works
3. improved efficiency of cooling by delivered and installed cooling system (1pc)
4. utilized residual heat
5. built rooftop photovoltaic power plant
6. delivered, installed and put into operation a system for monitoring energy consumption
7. received a certificate in accordance with standard ISO 50001
8. filled activities for environmental protection
9. The annual energy savings - 110 836 kWh/year
10. emissions saved CO2 - 51.49 t/year

Through the implementation of project activities and achieve planned results will expand the capacity of existing shed will reduce the cost of unit production, will develop environmentally sound production and improve energy efficiency of the company.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Придобиване на ново производствено оборудване (дейността ще бъде извършена чрез закупуването на Робот за автоматично кроене - 1бр): Като част от дейността ще бъдат закупен един брой Робот за автоматично кроене (мярка 1 от одобрен енергиен одит). Закупуването и въвеждането в експлоатация на машината ще доведе до подобряване енергийната ефективност на фирмата и разширяване капацитета на съществуващия стопански субект. Предвиденият робот е с високи технологични и функционални възможности, което ще намали и разходите (енергийни, неенергийни и ресурсни) за производство на единица продукция. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Избор на изпълнител (от 1-ви до 3-ти месец от изпълнението на проекта) 2. Сключване на договор с избрания изпълнител (от 3-ти до 4-ти месец) 3. Доставка, монтаж, въвеждане в експлоатация и подписване на приемо-предавателен протокол (от 4-ти до 10-ти месец) 4. Визуализация (от 1-ви до 10-ти месец) С цел информиране на ползвателите и обществеността за получената безвъзмездна помощ и в съответствие с изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация” 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство, фирмата ще осигури за собствена сметка визуализация на проекта. На входа на базата на фирмата ще бъде поставен плакат, а на новозакупеното оборудване – ще бъдат поставен стикер, указващ обстоятелството, че оборудването е закупено с помощта на ЕС чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020. 270 000.00 269 513.00
Извършване на СМР на производствена сграда (дейността включва извършване на СМР за подобряване на енергийните характеристики на сграден фонд): Като част от дейността ще бъдат извършени следните поддейности: - Подмяна на дограма – 34,64 кв.м. (мярка 2.1 от одобрен енергиен одит) - Топлоизолиране на външни стени – 237 кв.м. (мярка 2.2 от одобрен енергиен одит) - Топлоизолация покрив – 451,38 кв.м. (мярка 2.3 от одобрен енергиен одит) Чрез извършването на гореописаните СМР дейности ще се подобрят енергийните характеристики на сградата, в която се осъществяват производствените процеси. Ще се премахнат основните причини за високата енергийна интензивност и ще се намалят загубите на ел. енергия. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Избор на изпълнител (от 1-ви до 2-ри месец от изпълнението на проекта) 2. Сключване на договор с избрания изпълнител (от 2-ри до 3-ти месец) 3. Извършване на СМР и подписване на приемо-предавателен протокол (от 3-ти до 7-ми месец) 90 000.00 89 392.35
Подобряване КПД на охлаждане (дейността ще бъде извършена чрез закупуването на Система за охлаждане - 1 брой): Като част от дейността ще бъдат закупена един брой Система за охлаждане (мярка 3 от одобрен енергиен одит). Закупуването и монтирането на системата за охлаждане ще доведе до подобряване КПД на охлаждане на производствените помощения и ще се намали енергийна интензивност. Дейността ще стартира след приключване на дейността по СМР. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Избор на изпълнител (от 7-ми до 8-ми месец от изпълнението на проекта) 2. Доставка, монтаж и подписване на приемо-предавателен протокол (от 8-ми до 9-ти месец) 3.Визуализация (от 7-ми до 9-ти месец) С цел информиране на ползвателите и обществеността за получената безвъзмездна помощ и в съответствие с изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация” 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство, фирмата ще осигури за собствена сметка визуализация на проекта. На новозакупеното оборудване – ще бъде поставен стикер, указващ обстоятелството, че оборудването е закупено с помощта на ЕС чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020. 12 000.00 12 000.00
Оползотворяване на остатъчна топлинна енергия, чрез въздуховод: Съгласно мярка 4 от одобрения енергиен одит, фирмата възнамерява да закупи въздуховод, чрез което ще се извършва оползотворяване на остатъчна топлинна енергия. Отпадната топлина ще бъде отведена от съществуващия компресор, намиращ се в котелното, до работните помещения на първи етаж на сградата през отоплителния сезон, а през останалото време топлината ще се отвежда в околната среда. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Избор на изпълнител (от 1-ви до 2-ри месец) 2. Доставка и монтаж на въздуховод и подписване на приемо-предавателен протокол (от 2-ри до 4-ти месец) 3. Визуализация (от 1-ви до 4-ти месец) С цел информиране на ползвателите и обществеността за получената безвъзмездна помощ и в съответствие с изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация” 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство, фирмата ще осигури за собствена сметка визуализация на проекта. На новозакупеното оборудване – ще бъде поставен стикер, указващ обстоятелството, че оборудването е закупено с помощта на ЕС чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020. 1 100.00 1 100.00
Изграждане на покривна фотоволтаична електроцентрала - 1 брой: Като част от дейността ще бъде изграждена покривна фотоволтаична електроцентрала с DC мощност 24 kWp (мярка 5 от одобрен енергиен одит). Закупуването и монтирането на покривна фотоволтаична електроцентрала ще даде възможност за покриване на част от енергопотреблението на стопанския обект. Произведената от фотоволтаичната електроцентрала енергия ще е само за собствено потребление на кандидата. Дейността ще започне след приключване на дейност 2. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Избор на изпълнител (от 7-ми до 8-ми месец от изпълнението на проекта) 2. Сключване на договор с избрания изпълнител (от 8-ми до 9-ти месец) 3. Изграждане на покривна фотоволтаична електроцентрала и подписване на приемо-предавателен протокол (от 9-ти до 12-ти месец) 4. Визуализация (от 7-ми до 12-ти месец) С цел информиране на ползвателите и обществеността за получената безвъзмездна помощ и в съответствие с изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация” 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство, фирмата ще осигури за собствена сметка визуализация на проекта. На новозакупеното оборудване – ще бъдат поставени стикери, указващи обстоятелството, че оборудването е закупено с помощта на ЕС чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020. 52 000.00 52 000.00
Доставка, монтаж и въвеждане в ескплоатация на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ), състояща се от хардуер и софтуер: Съгласно мярка 6 от одобрения енергиен одит, фирмата възнамерява да въведе в експлоатация автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ) в производствената система. Препоръчаната за целите на фирмата СМЕ представлява електронна система (съставена от хардуер и софтуер), която записва потреблението на различните видове енергоносители и ресурси за основни технологични процеси и системи в предприятието, като позволява осъществяването на контрол и вземането на управленски решения относно енергийното потребление. Системата може да предава и да получава данни посредством форма на електронна комуникация. Предвижда се монтиране на хардуерно оборудване (прибори за измерване на консумираната електрическа енергия в главното разпределително табло на компанията и такива за събира информацията от измервателните прибори). Информацията от измервателните устройства ще се събира и обработва автоматично посредством софтуер. На база анализа на натрупаната информация за съответните периоди /ден, седмица, месец, година/ ще е възможно вземането на бързи и адекватни решения за оптимизиране на консумацията на електроенергия, както и на производствените процеси. СМЕ ще обхваща както консуматорите в рамките на разгледаните мерки по проекта, така и на цялата фирма. Внедряването на системата изисква въвеждането в експлоатация на хардуерно оборудване и инсталиране на софтуер. Дейността може да стартира след приключване на Дейност 1, 2, 3, 4 и 5. Поради тази причина, дейност 6 стартира през 12ти месец с избор на изпълнител и след приключване на гореизброените дейности, ще се премине към доставката на Система за мониторинг на енергопотреблението. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Избор на изпълнител (от 12-ти до 13-ти месец) 2. Доставка, монтаж, тестване, въвеждане в експлоатация на системата и подписване на приемо-предавателен протокол (от 13-ти до 17-ти месец) 3. Визуализация(от 12-ти до 17-ти месец) С цел информиране на ползвателите и обществеността за получената безвъзмездна помощ и в съответствие с изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация” 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство, фирмата ще осигури за собствена сметка визуализация на проекта. На новозакупеното оборудване – ще бъде поставен стикер, указващ обстоятелството, че оборудването е закупено с помощта на ЕС чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020. 6 100.00 6 028.00
Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на БДС EN ISO 50001 (като част от дейността ще бъдат извършени следните поддейности: въвеждане на БДС EN ISO 50001 и сертифицирането му): Като част от дейността ще бъдат извършени следните услуги: въвеждане на система за енергиен мениджмънт (СЕМ) съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 и сертифицирането й. Основен аспект на стандарта е следване на систематичен подход за постигане на непрекъснато подобряване на енергийните характеристики, включително енергийна ефективност, използването на енергия и потреблението. Чрез изпълнението на дейността ще се повиши енергийната ефективност и конкурентоспособността на фирмата. Като част от дейността се предвижда да бъдат извършени следните поддейности: I. Въвеждане на Система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 Етап 1: Диагностичен анализ - извършва се диагностичен анализ на съществуващия начин на работа Етап 2: Разработване на СEM Етап 3: Внасяне на корекции и одобрение на документите - разработената документация се обсъжда с ръководството на организацията. При необходимост се нанасят корекции и изменения. Етап 4: Внедряване и потвърждаване на СEM Етап 5: Вътрешен одит - провеждане на финален вътрешен одит на внедрената система от екип с представители на консултанта и Упълномощен представител на ръководството Етап 6: Преглед на ръководството - консултантският екип оказва съдействие на Ръководството на фирмата при провеждането на преглед на Системата. II. Сертифициране на въведената система съгласно стандарт БДС EN ISO 50001. Етап 1: ще се проведе на място във фирмата, като одитът включва следните дейности: - Обсъждане и потвърждаване на предложения обхват на сертификация и предмет на дейност - Преглед на документираната система - Потвърждение, че СЕМ е ефективно внедрена и има категорични предпоставки за преминаването към Етап 2 Етап 2: ще се проведе на място във фирмата и включва следните дейности: - Обсъждане на ефективното внедряване на коригиращи действия за несъответствията, повдигнати по време на Етап 1(ако има такива) - Преглед на основните процеси и дейности на фирмата от одиторския екип - Преглед на програми, доклади и протоколи за Вътрешен одит и Преглед от ръководството - Издаване на сертификат Поддейност 1. Въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 ще бъде изпълнена в следните стъпки: 1. Избор на изпълнител, който да предостави консултантски услуги за въвеждане на БДС EN ISO 50001 и сключване на договор (от 1-ти до 2-ти месец) 2. Предварителен анализ, подготовка, изграждане и въвеждане на БДС EN ISO 50001 (от 2-ти до 4-ти месец) Поддейност 2. Сертифициране на въведената система съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 ще бъде изпълнена в следните стъпки: 1. Избор на акредитиран изпълнител, който да извърши услуги за сертифициране (от 4-ти до 5-ти месец) 2. Подаване на заявление за сертификация към избрания акредитиран орган (от 5-ти до 6-ти месец) 3. Извършване на сертификационни одити (от 6-ти до 7-ти месец) 15 000.00 15 000.00
Изготвяне на енергиен одит („обследване за енергийна ефективност” съгласно Приложение Б от Насоките за кандидатстване): Дейността за изготвяне на енергиен одит е извършена преди подаване на проектното предложение. Като част от дейността е извършено обследване за енергийна ефективност на фирма МИС ВАНИНИ ЕООД В резултат от обследването е изготвен енергиен одит, включващ шест на брой мерки. Изпълнението на дейността премина през следните етапи: 1. Избор на изпълнител чрез събиране на три оферти 2. Подписан приемо-предавателен протокол след получен енергиен одит по образец 3. Подаден към АУЕР одит и получено становище 6 000.00 6 000.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).