Придобиване на ново производствено оборудване (дейността ще бъде извършена чрез закупуването на Робот за автоматично кроене - 1бр): Като част от дейността ще бъдат закупен един брой Робот за автоматично кроене (мярка 1 от одобрен енергиен одит).
Закупуването и въвеждането в експлоатация на машината ще доведе до подобряване енергийната ефективност на фирмата и разширяване капацитета на съществуващия стопански субект. Предвиденият робот е с високи технологични и функционални възможности, което ще намали и разходите (енергийни, неенергийни и ресурсни) за производство на единица продукция.
Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи:
1. Избор на изпълнител (от 1-ви до 3-ти месец от изпълнението на проекта)
2. Сключване на договор с избрания изпълнител (от 3-ти до 4-ти месец)
3. Доставка, монтаж, въвеждане в експлоатация и подписване на приемо-предавателен протокол (от 4-ти до 10-ти месец)
4. Визуализация (от 1-ви до 10-ти месец)
С цел информиране на ползвателите и обществеността за получената безвъзмездна помощ и в съответствие с изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация” 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство, фирмата ще осигури за собствена сметка визуализация на проекта. На входа на базата на фирмата ще бъде поставен плакат, а на новозакупеното оборудване – ще бъдат поставен стикер, указващ обстоятелството, че оборудването е закупено с помощта на ЕС чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020. |
270 000.00
|
269 513.00
|
Извършване на СМР на производствена сграда (дейността включва извършване на СМР за подобряване на енергийните характеристики на сграден фонд): Като част от дейността ще бъдат извършени следните поддейности:
- Подмяна на дограма – 34,64 кв.м. (мярка 2.1 от одобрен енергиен одит)
- Топлоизолиране на външни стени – 237 кв.м. (мярка 2.2 от одобрен енергиен одит)
- Топлоизолация покрив – 451,38 кв.м. (мярка 2.3 от одобрен енергиен одит)
Чрез извършването на гореописаните СМР дейности ще се подобрят енергийните характеристики на сградата, в която се осъществяват производствените процеси. Ще се премахнат основните причини за високата енергийна интензивност и ще се намалят загубите на ел. енергия.
Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи:
1. Избор на изпълнител (от 1-ви до 2-ри месец от изпълнението на проекта)
2. Сключване на договор с избрания изпълнител (от 2-ри до 3-ти месец)
3. Извършване на СМР и подписване на приемо-предавателен протокол (от 3-ти до 7-ми месец) |
90 000.00
|
89 392.35
|
Подобряване КПД на охлаждане (дейността ще бъде извършена чрез закупуването на Система за охлаждане - 1 брой): Като част от дейността ще бъдат закупена един брой Система за охлаждане (мярка 3 от одобрен енергиен одит).
Закупуването и монтирането на системата за охлаждане ще доведе до подобряване КПД на охлаждане на производствените помощения и ще се намали енергийна интензивност.
Дейността ще стартира след приключване на дейността по СМР.
Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи:
1. Избор на изпълнител (от 7-ми до 8-ми месец от изпълнението на проекта)
2. Доставка, монтаж и подписване на приемо-предавателен протокол (от 8-ми до 9-ти месец)
3.Визуализация (от 7-ми до 9-ти месец)
С цел информиране на ползвателите и обществеността за получената безвъзмездна помощ и в съответствие с изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация” 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство, фирмата ще осигури за собствена сметка визуализация на проекта. На новозакупеното оборудване – ще бъде поставен стикер, указващ обстоятелството, че оборудването е закупено с помощта на ЕС чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020. |
12 000.00
|
12 000.00
|
Оползотворяване на остатъчна топлинна енергия, чрез въздуховод: Съгласно мярка 4 от одобрения енергиен одит, фирмата възнамерява да закупи въздуховод, чрез което ще се извършва оползотворяване на остатъчна топлинна енергия.
Отпадната топлина ще бъде отведена от съществуващия компресор, намиращ се в котелното, до работните помещения на първи етаж на сградата през отоплителния сезон, а през останалото време топлината ще се отвежда в околната среда.
Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи:
1. Избор на изпълнител (от 1-ви до 2-ри месец)
2. Доставка и монтаж на въздуховод и подписване на приемо-предавателен протокол (от 2-ри до 4-ти месец)
3. Визуализация (от 1-ви до 4-ти месец)
С цел информиране на ползвателите и обществеността за получената безвъзмездна помощ и в съответствие с изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация” 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство, фирмата ще осигури за собствена сметка визуализация на проекта. На новозакупеното оборудване – ще бъде поставен стикер, указващ обстоятелството, че оборудването е закупено с помощта на ЕС чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020. |
1 100.00
|
1 100.00
|
Изграждане на покривна фотоволтаична електроцентрала - 1 брой: Като част от дейността ще бъде изграждена покривна фотоволтаична електроцентрала с DC мощност 24 kWp (мярка 5 от одобрен енергиен одит).
Закупуването и монтирането на покривна фотоволтаична електроцентрала ще даде възможност за покриване на част от енергопотреблението на стопанския обект. Произведената от фотоволтаичната електроцентрала енергия ще е само за собствено потребление на кандидата.
Дейността ще започне след приключване на дейност 2.
Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи:
1. Избор на изпълнител (от 7-ми до 8-ми месец от изпълнението на проекта)
2. Сключване на договор с избрания изпълнител (от 8-ми до 9-ти месец)
3. Изграждане на покривна фотоволтаична електроцентрала и подписване на приемо-предавателен протокол (от 9-ти до 12-ти месец)
4. Визуализация (от 7-ми до 12-ти месец)
С цел информиране на ползвателите и обществеността за получената безвъзмездна помощ и в съответствие с изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация” 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство, фирмата ще осигури за собствена сметка визуализация на проекта. На новозакупеното оборудване – ще бъдат поставени стикери, указващи обстоятелството, че оборудването е закупено с помощта на ЕС чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020. |
52 000.00
|
52 000.00
|
Доставка, монтаж и въвеждане в ескплоатация на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ), състояща се от хардуер и софтуер: Съгласно мярка 6 от одобрения енергиен одит, фирмата възнамерява да въведе в експлоатация автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ) в производствената система. Препоръчаната за целите на фирмата СМЕ представлява електронна система (съставена от хардуер и софтуер), която записва потреблението на различните видове енергоносители и ресурси за основни технологични процеси и системи в предприятието, като позволява осъществяването на контрол и вземането на управленски решения относно енергийното потребление. Системата може да предава и да получава данни посредством форма на електронна комуникация.
Предвижда се монтиране на хардуерно оборудване (прибори за измерване на консумираната електрическа енергия в главното разпределително табло на компанията и такива за събира информацията от измервателните прибори). Информацията от измервателните устройства ще се събира и обработва автоматично посредством софтуер. На база анализа на натрупаната информация за съответните периоди /ден, седмица, месец, година/ ще е възможно вземането на бързи и адекватни решения за оптимизиране на консумацията на електроенергия, както и на производствените процеси.
СМЕ ще обхваща както консуматорите в рамките на разгледаните мерки по проекта, така и на цялата фирма.
Внедряването на системата изисква въвеждането в експлоатация на хардуерно оборудване и инсталиране на софтуер.
Дейността може да стартира след приключване на Дейност 1, 2, 3, 4 и 5. Поради тази причина, дейност 6 стартира през 12ти месец с избор на изпълнител и след приключване на гореизброените дейности, ще се премине към доставката на Система за мониторинг на енергопотреблението.
Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи:
1. Избор на изпълнител (от 12-ти до 13-ти месец)
2. Доставка, монтаж, тестване, въвеждане в експлоатация на системата и подписване на приемо-предавателен протокол (от 13-ти до 17-ти месец)
3. Визуализация(от 12-ти до 17-ти месец)
С цел информиране на ползвателите и обществеността за получената безвъзмездна помощ и в съответствие с изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация” 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство, фирмата ще осигури за собствена сметка визуализация на проекта. На новозакупеното оборудване – ще бъде поставен стикер, указващ обстоятелството, че оборудването е закупено с помощта на ЕС чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020. |
6 100.00
|
6 028.00
|
Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на БДС EN ISO 50001 (като част от дейността ще бъдат извършени следните поддейности: въвеждане на БДС EN ISO 50001 и сертифицирането му): Като част от дейността ще бъдат извършени следните услуги: въвеждане на система за енергиен мениджмънт (СЕМ) съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 и сертифицирането й. Основен аспект на стандарта е следване на систематичен подход за постигане на непрекъснато подобряване на енергийните характеристики, включително енергийна ефективност, използването на енергия и потреблението.
Чрез изпълнението на дейността ще се повиши енергийната ефективност и конкурентоспособността на фирмата.
Като част от дейността се предвижда да бъдат извършени следните поддейности:
I. Въвеждане на Система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001
Етап 1: Диагностичен анализ - извършва се диагностичен анализ на съществуващия начин на работа
Етап 2: Разработване на СEM
Етап 3: Внасяне на корекции и одобрение на документите - разработената документация се обсъжда с ръководството на организацията. При необходимост се нанасят корекции и изменения.
Етап 4: Внедряване и потвърждаване на СEM
Етап 5: Вътрешен одит - провеждане на финален вътрешен одит на внедрената система от екип с представители на консултанта и Упълномощен представител на ръководството
Етап 6: Преглед на ръководството - консултантският екип оказва съдействие на Ръководството на фирмата при провеждането на преглед на Системата.
II. Сертифициране на въведената система съгласно стандарт БДС EN ISO 50001.
Етап 1: ще се проведе на място във фирмата, като одитът включва следните дейности:
- Обсъждане и потвърждаване на предложения обхват на сертификация и предмет на дейност
- Преглед на документираната система
- Потвърждение, че СЕМ е ефективно внедрена и има категорични предпоставки за преминаването към Етап 2
Етап 2: ще се проведе на място във фирмата и включва следните дейности:
- Обсъждане на ефективното внедряване на коригиращи действия за несъответствията, повдигнати по време на Етап 1(ако има такива)
- Преглед на основните процеси и дейности на фирмата от одиторския екип
- Преглед на програми, доклади и протоколи за Вътрешен одит и Преглед от ръководството
- Издаване на сертификат
Поддейност 1. Въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 ще бъде изпълнена в следните стъпки:
1. Избор на изпълнител, който да предостави консултантски услуги за въвеждане на БДС EN ISO 50001 и сключване на договор (от 1-ти до 2-ти месец)
2. Предварителен анализ, подготовка, изграждане и въвеждане на БДС EN ISO 50001 (от 2-ти до 4-ти месец)
Поддейност 2. Сертифициране на въведената система съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 ще бъде изпълнена в следните стъпки:
1. Избор на акредитиран изпълнител, който да извърши услуги за сертифициране (от 4-ти до 5-ти месец)
2. Подаване на заявление за сертификация към избрания акредитиран орган (от 5-ти до 6-ти месец)
3. Извършване на сертификационни одити (от 6-ти до 7-ти месец) |
15 000.00
|
15 000.00
|
Изготвяне на енергиен одит („обследване за енергийна ефективност” съгласно Приложение Б от Насоките за кандидатстване): Дейността за изготвяне на енергиен одит е извършена преди подаване на проектното предложение.
Като част от дейността е извършено обследване за енергийна ефективност на фирма МИС ВАНИНИ ЕООД
В резултат от обследването е изготвен енергиен одит, включващ шест на брой мерки.
Изпълнението на дейността премина през следните етапи:
1. Избор на изпълнител чрез събиране на три оферти
2. Подписан приемо-предавателен протокол след получен енергиен одит по образец
3. Подаден към АУЕР одит и получено становище |
6 000.00
|
6 000.00
|