Изготвяне на специфични анализи и изследвания на опита на държави-членки, попадащи в региона на река Дунав: Дейността включва изследване на опита на държави-членки, попадащи в региона на река Дунав, в областта на управленските практики и инструменти за подобряване на организацията и условията на труд и развитие на човешките ресурси с фокус върху фирми, осъществяващи посредническа дейност при сделки с недвижими имоти.
Целта на дейността е подготвителна и в резултат на изпълнението ѝ ще бъде събрана нужната информация за идентифицирането и внедряването на социалните иновации. Възможностите за реалното приложение на иновативните практики, описани в т. 6, Секция 11 от настоящия формуляр, ще бъдат детайлно изследвани в рамките на Дейност 1 и ще бъдат изведени конкретни стъпки за трансферирането им.
Ще бъде изследван опита на осем държави-членки на Европейския съюз, попадащи в региона на р.Дунав, съгласно Европейската стратегия за развитие на Дунавския регион: Германия (федерални провинции Баден-Вюртемберг и Бавария), Австрия, Словакия, Чехия, Унгария, Словения, Хърватия, Румъния.
Изследването на добрите практики ще се фокусира към идентифицираните иновативни практики в т. 6, Секция 11, като за нуждите на Дейност 1 същите ще бъдат разделени на 3 отделни направления, както следва:
1. Използване на нови технологии при работа с клиенти
2. Корпоративен мониторинг на професионалните нужди
3. Въвеждане на служебно начало при осигуряване документи за подготовка на сделки
Независимо от това дали изследването е показало наличие на иновативни практики в Румъния в доклада се включва специален раздел с анализ на състоянието на посредническата дейност при сделки с недвижими имоти. Партньорът по проекта от румънска страна - Румънската асоциация за технологичен трансфер и иновации - ще подпомогне провеждането на изследването на румънската практика. Партньорът може да участва като представи набор от примерни практики, списък с агенции за недвижими имоти, които ги прилагат, съдейства за предоставяне на информация от тези агенции и др.
Изследването ще идентифицира 3 практики в посочените 3 направления, които имат потенциал да бъдат практически приложени.
Изследваните практики ще бъдат описани в обобщен доклад, който съдържа минимум информация за:
- страната, от която е практиката;
- работодателят, реализирал практиката;
- използваните методи за събиране на информация;
- същност на практиката;
- анализ на приложимостта на практиката;
- предимства и недостатъци на всяка от изследваните 3 практики.
Докладът ще бъде дигитализиран в електронно издание по Дейност 5, вместо да се отпечатва на хартия с цел ефективност на ресурсите и код 01 по вторичната тема на ЕСФ. |
36 000.00
|
35 100.00
|
Провеждане на работна дискусия и посещения на агенции за недвижими имоти в Румъния: Целта на дейността е обмен на информация и опит между заинтересованите страни. Ще бъдат представени и обсъдени иновационните практики и добрите практики, включени в доклада по Дейност 1.
В дискусията ще участват 10 български работодатели, които са целева група по Инвестиционен приоритет 5, трима представители на кандидата и преводач.
Дейността включва:
Поддейност 2.1. Изготвяне и съгласуване на работна програма и определяне на участници
Индикативната работна програма за българските участници включва:
Ден 1: Отпътуване от Велико Търново / или населените места, от които са работодателите; Пристигане и настаняване в Крайова; Вечеря
Ден 2: Закуска; Първа работна дискусия с румънския партньор и румънски работодатели; Обяд; Работна дискусия с румънския партньор и румънски работодатели; Вечеря
Ден 3: Закуска; Работно посещение в Букурещ; Посещения в румънски агенции за недвижими имоти в Букурещ; Вечеря;
Ден 4 Закуска; Отпътуване от Букурещ за Крайова; Втора работна дискусия с румънския партньор; Вечеря
Ден 5 Отпътуване от Крайова; Пристигане във Велико Търново / населените места, от които са работодателите
Работната програма се изготвя от изпълнителя и се представя на Възложителя за одобрение. Възложителят съгласува програмата с партньора.
Поддейност 2.2. Провеждане на Първа работна дискусия за обсъждане на иновационните практики и добрите практики, идентифицирани по Дейност 1.
След като по Дейност 1 бъдат описани 3 социални иновации ще бъде проведена дискусия с участието на българския партньор, български работодатели, румънският партньор и румънски работодатели. Ще бъде представена същността на иновациите и ползата от тяхното трансфериране.
Поддейност 2.3. Провеждане на посещения на румънски агенции за недвижими имоти
Задължително ще бъдат посетени фирми, които са включени в списъка с иновациите, изготвен по Дейност 1, в случай, че има включени такива. В случай че няма такива ще бъдат органзирани посещения на предложени от партньора фирми в Букурещ.
Поддейност 2.4.Провеждане на Втора работна дискусия
В дискусията участва румънския партньор, българският партньор и българските работодатели. Участниците ще предложат най-подходящите за българия подходи за внедряване на 3 практики, описани в Дейност 1.
Включените в групата за посещенията ще бъдат обвързани със задължението да изготвят писмени отчети, представящи наблюденията и социалните иновации и добри практики, с които са се запознали, както и оценка на възможността за прилагане на установените иновации и добри практики в българските условия.
Изпълнението на дейността ще бъде възложено на външен изпълнител, след провеждане на процедура по реда на ЗУСЕСИФ и ПМС №160/01.07.2016 г.
Изискванията към изпълнението ще бъдат детайлизирани в публичната покана. |
43 404.00
|
43 400.20
|
Адаптиране и валидиране на социални иновации и повишаване на капацитета на партньорите и заинтересованите страни: Поддейност 3.1. Валидиране на възможни модели за трансфериране на иновативни практики
В рамките на дейността ще бъдат разработени различни модели за трансфериране на идентифицираните 3 иновативни практики по Дейност 1. Ще бъдат тествани и валидирани набор от хипотези, които следва да идентифицират най-ефективния и ефикасен вариант на действие, който ще предостави най-висока добавена стойност за заинтересованите страни. Целта на валидирането ще бъде да се получи обратна връзка от целевите групи на иновациите относно ефектите и въздействието върху тях, което да позволи на ранен етап да се установи най-ефективният и ефикасен вариант на действие, който да бъде имплементиран впоследствие.
Поддейност 3.2. Трансфериране на иновационна практика 1 "Използване на нови технологии при работа с клиенти"
Ще бъде разработен интернет сайт на Емералд - Надежда ЕООД, който да представя фирмата и нейните услуги. Ще бъдат реализирани функционалности, съобразно идентифицираните практики и резултатите от поддейност 3.1. За да се осигури използване на новите технологии ще бъде закупена една компютърна конфигурация, таблет, лаптоп и камера.
Поддейност 3.3. Трансфериране на иновационна практика 2 "Корпоративен мониторинг на професионалните нужди"
Ще бъдат разработени 5 Програми за обучения и ще бъдат проведени 5 двудневни обучения служители и работодатели, съобразно идентифицираните практики и резултатите от поддейност 3.1. Програмата за обучение трябва да осигури необходимите знания и умения за практическо прилагане на иновативните подходи.
Всяка програма трябва да съдържа:
Програмата следва да съдържа:
• Цели на предлаганото обучение (какво се очаква да може да прави/ да знае обучаваният в резултат на обученията);
• Конкретни задачи за достигането на набелязаните цели (решенията, действията и мерките, които се набелязва да бъдат осъществени към определен момент за реализиране на програмата);
• Форми, методология и управление на обучението;
• Модули и теми на обучението, както и учебна програма за всеки модул;
• Квалификация и опит на обучаващите;
• Описание на помещенията и оборудването;
• Организация на завършване и удостоверяване на обучението;
• Устойчивост на обучението (дългосрочно въздействие в икономически и социален аспект).
Поддейност 3.4. Трансфериране на иновационна практика 3 "Въвеждане на служебно начало при осигуряване документи за подготовка на сделки"
Ще бъдат трансферирани практики за служебно осигуряване на документи, необходими на клиентите за подготовка и финализиране на сделки, съобразно идентифизираните практики и възможностите за прилагането им в България и резултатите от поддейност 3.1. |
78 500.00
|
78 236.00
|
Оценка на постигнатите резултати от гледна точка на приложимостта на неговите иновативни елементи: Оценката на постигнатите резултати ще проследи логическата връзка между заложеното във Формуляра за кандидатстване и неговото реално изпълнение.
Оценката ще проследи на практика следните параметри:
• Проследяване постигането на целите и резултатите на проекта, както и тяхната връзка с удовлетворяване потребностите на целевата група;
• Особености при изпълнение на заложените дейности и връзката им с целите и постигнатите резултати по проекта;
• Ефективност и ефикасност на предвидените разходи по отношение на поставените цели, дейности и постигнати резултати.
След като в края на месец 12 по проекта бъдат адаптирани иновативните практики по Дейност 3, ще бъде извършена външна оценка на постигнатите резултати от гледна точка на приложимостта на нейните иновативни елементи.
С оглед на това и предвид допустимостта на разходите в 13.3 от Условията за кандидатстване, дейността ще бъде възложена на изпълнител след провеждането на процедура при спазване на приложимото българско законодателство /ЗУСЕСИФ и ПМС №160/.
Избраният изпълнител ще трябва да проследи практическото изпълнение на следните параметри:
1. Проследяване постигането на целите и резултатите на проекта, както и тяхната връзка с удовлетворяване потребностите на целевата група;
2. Особености при изпълнение на заложените дейности и връзката им с целите и постигнатите резултати по проекта;
3. Ефективност и ефикасност на предвидените разходи по отношение на поставените цели, дейности и постигнати резултати.
Описаните дейности ще бъдат извършени в следната последователност и индикативна продължителност:
1. Подготовка на тръжна документация за изпълнение на оценката по реда на ЗУСЕСИФ и ПМС №160/01.07.2016 г. - месец 11
2. Избор на изпълнител за извършване на оценката - месец 12
3. Сключване на договор с изпълнител - месец 12
4. Извършена оценка на постигнатите резултати от гледна точка на приложимостта на нейните иновативни елементи - месец 13
5. Приемане на работата - месец 14 |
3 990.00
|
3 990.00
|
Разпространение на постигнатите резултати: Дейността е последваща и има за цел да информира обществото и работодателите в сектора за постигнатите резултати от приложените иновативни практики.
Дейността включва:
Поддейност 5.1. Изготвяне и дигитализиране на наръчник с резултатите по проекта.
Наръчникът съдържа:
* описание на идентифицираните практики - от Дейност 1;
* описание на методите и подходите за трансфериране, изведени по Дейност 2
* описание на дейностите по валидиране и трансфериране - от Дейност 3;
* оценка на резултатите и възможностите за мултиплициране на резултатите - от Дейност 4;
Ще бъде изготвен наръчник и ще бъде дигитализиран в електронно издание (.PDF или релевантен формат).
Поддейност 5.2. Провеждане на семинари
Дейността е обвързана с изпълнението на Дейност 1, 2, 3 и 4.
Има за цел да информира работодателите в бранша за постигнатите резултати. На семинарите ще бъдат представени постигнатите резултати. Акцентът ще бъде върху обсъждане на ползите и приложимостта на иновативните практики.
Ще бъдат проведени общо 3 семинара. Един от семинарите ще се проведе във Велико Търново, а останалите ще бъдат определени в публичната покана като се има предвид участието в дейности по проекта на работодатели от различни населени места и динамиката на пазара на недвижими имоти в тях.
Продължителността на семинарите ще бъде един ден.
Във всеки от семинарите ще участват минимум по 10 работодатели и заинтересовани страни.
След като бъдат идентифицирани заинтересованите страни ще бъдат изготвени списъци с конкретни имена на работодатели и други заинтересоавни лица. Ще бъдат изпратени покани до по-голям брой потенциални участници с оглед да се осигури участието на минимум по 15 представители на целевата група, вкл. представители на целевата група от малцинствените групи в района, с цел недопускане на дискриминация и изпълнение на вторичната тема на ЕСФ с код 06.
В семинарите ще участва и румънският партньор като за участието той няма да получи финансиране по проекта. |
18 360.00
|
18 210.00
|
Дейности/разходи за организация и управление на проекта: Дейности/разходи за организация и управление на проекта
Дейността има за цел да осигури административен капацитет за управление на проекта.
През месец първи, след подписването на договор за БФП, ще бъде сформиран екип по проекта – ръководител и счетоводител. С тях ще бъдат подписани граждански договори в съответствие с българското законодателство и с Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР. При сформирането на избора на екип, приоритет при селектирането ще бъде балансът между мъже и жени, с оглед спазване на принципа за равенство между половете и изпълнението на код 07 по вторичната тема на ЕСФ.
Дейността ще осигури провеждане на предвидените дейности по проекта и осъществяването на постоянен контрол върху изпълнението.
След сформирането на екип, ще бъде проведена встъпителна работна среща за разпределение на конкретните задачи и отговорности, уточняване на механизмите за комуникация и др.
Екипът на проекта ще включва:
1. Ръководител на проекта - 1 бр.
2. Счетоводител - 1 бр.
Предложените членове на екипа разполагат със значителен опит при управление на проекти. Правилното управление на проекта ще допринесе за постигане на заложените цели и резултати, респективно до задоволяване на нуждите на целевите групи. Екипът ще е съвместен от български и румънски експерти на двамата партньори. По проекта ще се финансира месечното възнаграждение само на експертите на Кандидата.
Длъжностите са разпределени както следва: Ръководител на проект с дългогодишен опит и счетоводител на проект с опит във финансовото управление на проекти, финансирани по Оперативните програми 2007--2013. Ще бъде разработен подробен план за действие, с разпределни отговорности и срокове за изпълнението им. Ще се провежда регулярен вътрешен мониторинг на напредъка. При идентифициране на рискове ще се прилагат коригиращи действия.
Българските експерти заедно с експертите на изпълнителите по различните дейности ще провеждат седмични работни срещи за планиране, координиране и изпълнение на дейностите, за да осигурят правилното изпълнение. Българският екип ще бъде в комуникация с румънският. Екипът ще е отговорен за подготовката на всички отчетни и административни документи по проекта ¬ технически и финансови отчети, документи за реимбурсиране, както и всички допълнителни такива, поискани от УО. Ще се поддържа постoянна комуникация с изпълнителите и мониторинг и контрол по изпълнение на техните договори.
Сред задачите на екипа ще бъде съставяне на документациите за възлагане на изпълнението и контрол на дейността на изпълнителите. Квалификацията и отговорностите на ръководителя са определени в Секция 9.
Продължителността на тази дейност ще бъде от началото на проекта – месец 1, до приключването и отчитането през месец 16.
Предвидените разходи за изпълнение на дейността кореспондират допустимите по програмата. При тяхното разходване ще бъдат стриктно спазвани правилата на програмата и националното законодателство, както и Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР.
Екипът на проекта ще бъде определен, както следва:
1. Ръководител на проекта - с граждански договор.
2. Счетоводител на проекта - с граждански договор. |
18 177.64
|
18 045.52
|
Дейности/разходи за информация и комуникация: Дейност 7 се реализира на основание Регламент (ЕС) №1303 на Европейския парламент и на Съвета от 17.12.2013 в изпълнение на отговорността на бенефициентите в процеса по информация и комуникация от задължителен характер, в съответствие с Регламент (ЕС) №821/2014 на Комисията.
Дейността има за цел да подчертае ролята на Общността и да гарантира прозрачност при безвъзмездното финансиране от фондовете. Това е необходимо с оглед на факта, че при настоящата поръчка размерът на безвъзмездната финансова помощ е 100%.
С оглед постигане на пълна съгласуваност с изискванията процедурата ще се следи за пълното съответствие на изготвените информационни и рекламни материали със специфичните изисквания по отношение спазването на прозрачността и публичността. Ще бъдат взети предвид мерките, описани в Единния наръчник на бенефициентите за прилагане на правилата за информация и комуникация (ЕНБППИК) 2014 - 2020. В съответствие с него, в рамките на тази дейност ще бъдат изготвени следните материали:
- Плакат
- Брошури
- Банери
- Химикалки от биоразградими / рециклирани материали
Всички горепосочени материали, с изключение на брошурите, ще бъдат изготвени преди стартирането на работните дискусии в Румъния по Дейност 2.
Плакатите ще бъдат поставени на видно за обществеността място в сградата на бенефициента, съгласно изискванията. Текстовата и визуална информация на плаката ще бъде изготвена съгласно изискванията на т.3.4 от Единния наръчник.
Дизайнът на банерите, които ще бъдат използвани на обученията, ще бъде изготвен в съответствие с т.3.9 от Единния наръчник. Химикалките ще бъдат изготвени съгласно указанията за промоционални материали в т.3.8 от Единния наръчник, като ще бъдат използвани биоразградими и/или рециклирани материали за изработката им.
По време на изпълнението на Дейност 2, Дейност 3 и Дейност 5, на всички участници в организираните събития (обучения, дискусии, форуми) ще бъдат раздавани еко химикалки от биоразградими и/или рециклирани материали, с което ще се допринесе за код 01 по вторичната тема на ЕСФ относно ефективността на ресурсите.
В допълнение, на всички отпечатани документи - вкл. присъствени списъци, отчети, анализи - използвани в рамките на проекта, ще бъде посочено, че ОПРЧР осъществява проекта с подкрепата на ЕСФ.
Брошурите ще бъдат изготвени преди провеждането на Дейност 5.
Брошурите ще съдържат информация относно резултатите от проекта с цел неговото разпространяване сред заинтересованите страни и общността. Изготвените брошури ще отговарят на изискванията за печатни информационни материали в т.3.7. от Единния наръчник.
- Изготвяне дизайн на плакат, еко химикалки , банер - месец 3
- Доставяне на плакат, еко химикалки и банер - месец 4
- Разпространение на еко химикалки - от месец 4 до месец 15
- Изготвяне и публикуване на прессъобщения - месеци 3, 8 и месец 14
- Изготвяне дизайн на брошура - месец 13
- Доставяне и разпространение на брошура - месец 14 и месец 15 |
1 522.36
|
1 518.96
|