Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 089 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The main objective of this project is to provide proposals for improvement of the procedures and organization of the Judiciary for speeding up the administration of justice, as well as increasing the transparency by exercising civilian control over its reform through more active involvement of NGOs in the process of developing, monitoring and evaluating reform strategies for more effective and transparent functioning of the judiciary. This overall objective is achieved through the implementation of the planned project activities, each of which leads to the achievement of the specific objectives set, as follows:
- Performance of analyzes and studies related to the work of the judiciary to assess the efficiency of the work and to create a model and methodology for shortening the time for resolving cases to support the process of modernizing the system and increasing the public trust in it for the purpose of improvement in applying established procedures at different stages of court proceedings through optimization of the work processes for speeding up the administration of justice; making recommendations, including by transferring good practices for shortening the time to resolve cases, supporting the process of modernizing the system and increasing public confidence in it; effective human resource planning in the courts and an approach to assessing their performance in the workplace.
- Development of a model for providing legal assistance to citizens and business in cases of severely delayed justice as a form of monitoring of the effectiveness of judicial reform and conducting information campaigns to enhance civilian control over judicial reform through a model for monitoring and control for resolution of cases within reasonable deadlines.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Извършване на анализи и проучвания, свързани с дейността на съдебната система за оценка на ефективността на работата и създаване на модел и методика за съкращаване на времето за решаване на делата за подпомагане на процеса на модернизация на системата и повишаване на общественото доверие в нея: Цели: 1. Създаване на модел и методика за прилагане на установените процедури на различните етапи от съдебното производство с цел оптимизация на работните процеси за ускоряване на правораздаването. 2. Отправяне на препоръки, включително чрез пренасяне на добри практики, за съкращаване на времето за решаване на делата, подпомагане на процеса на модернизация на системата и повишаване на общественото доверие в нея. 3. Отправяне на препоръки, включително чрез пренасяне на добри практики, за ефективно планиране на човешките ресурси (ЧР) в съдилищата и подход за оценка на тяхната ефективност в работата. Основният фокус на настоящата дейност е да насърчи упражняването на правото на достъп до правосъдие чрез решаване на делата в разумен срок за повишаване качеството на правосъдието и повишаване на общественото доверие в съдебната система. Обхватът на анализа вкл. първоинстанционните производства по граждански, търговски и наказателни дела в Софийския районен съд (СРС), който е най-натовареният съд в страната, което е гаранция за представителността на извадката, която ще попадне в обхвата на анализа. При извършването на изследванията ще бъде отчетена ролята на Софийска районна прокуратура в производството по наказателни дела от гледна точка на решаването им в разумен срок. Планирано е анализът да бъде фокусиран върху: работните процеси и процедури на всеки един етап от първоинстанционните производства в СРС, ефективността при движението на документооборота, както и състоянието на организацията на трудовата дейност. Освен гореописания анализ, в изпълнението на дейността е планирано проучване на добри практики за повишаване на ефективността на работните процеси и процедури, движението на документооборота, отчетност на натовареността и ефективността на магистратите и съдебните служители (от гледна точка на срочност и качество на дейността), обвързването на тези резултати с атестациите, кариерното развитие и системата на възнаграждения в съдебната система. В резултат на извършените анализ и проучване е предвидено разработването на модел и методика за усъвършенстване на организацията на работните процеси и процедури на съда, включително системата за документооборота и движение на делата, подобряване на отчетността и организацията на трудовата дейност, както и изготвянето на доклад с препоръки за прилагане на предложените модел и методика. За изпълнението на така планираната дейност е предвидено екип от следните експерти със следните функции и отговорности за всеки негов член: 1. Ръководител на екипа (външен персонал – 1 лице): ръководи екипа за изпълнение на дейността; участва в дейностите по събиране на информация, анализ на събраната информация, проучване на добри практики, разработване на модела и методиката; изготвяне на доклад с препоръки; осъществява контрол и мониторинг при изпълнението на дейността. 2. Експерт в областта на правото (външен персонал – 1 лице): участва в дейностите по събиране на информация, анализ на събраната информация, проучване на добри практики, разработване на модела и методиката; изготвяне на доклад с препоръки. 3. Експерт в областта на консултирането на трудовата дейност (външен персонал – 1 лице): участва в дейностите по събиране на информация, касаеща организацията на трудовата дейност в Софийския районен съд, анализ на събраната информация, проучване на добри практики, касаещи организацията на трудовата дейност в съдебни органи в страни от ЕС, разработване на модела и методиката, както и изготвяне на доклада с препоръки в частта, касаеща организацията на трудовата дейност. 70 782.24 61 874.98
Разработване на модел за предоставяне на правна помощ на гражданите и бизнеса при забавено правосъдие като форма на осъществяване на мониторинг на ефективността на съдебната реформа: Цел на дейността: Повишаване на гражданския контрол върху реформата в съдебната система чрез модел за мониторинг и контрол за решаване на делата в разумен срок Статистическите данни през последните 3 (три) приключени години, както и през първото тримесечие на 2018 г. показват, че бързината на правосъдието в България е обществен проблем, който не се решава, а се задълбочава. Натовареността на съдилищата, особено в района на София е основен фактор за забавеното правосъдие. Това драстично понижава качеството, в частност бързината на правораздаването, което пък води и до устойчиво недоверие в съдебната система. Поради изложеното, с цел повишаване на доверието от страна на гражданите в съдебната система, в настоящата дейност е планирано разработване на модел за мониторинг и контрол на ефективността на съдебната реформа чрез предоставяне на правна помощ на гражданите и бизнеса относно ненарушававане на правото за разглеждане и решаване на делата в разумен срок. Предвидено е моделът, обект на настоящата дейност да включва разработването на методика за следните фази на реализация - събиране на данни за забавено правораздаване, обработка на данните чрез прилагане на филтри, приоритизирани в определена последователност, предоставяне на правна помощ на граждани и представители на бизнеса. Освен посоченото моделът включва и предоставяне на публично достъпна информация за правата на гражданите при забавен съдебен процес, инструкции и образци на документи, които да им позволяват да защитят правата и законните си интереси при неизвършване на определено процесуално действие своевременно от съда и нарушаване правото на разглеждане и решаване на делата в разумен срок В рамките на изпълнението на настоящата дейност е предвидено моделът да може да функционира без специализирана електронна система, единствено със средствата за електронна кореспонденция при подаване на сигнали и последваща комуникация с гражданите. Въпреки това, е предвидено моделът да отговаря на необходимите характеристики за последващото му автоматизиране чрез електронна система, което от своя страна е предпоставка за устойчивост и мултиплициране на резултатите вследствие изпълнението на проекта. 0.00 0.00
Провеждане на информационна кампания за популяризиране на модела за оказване на правна помощ за решаване на делата в разумен срок сред гражданите и бизнеса: Цел на дейността: Повишаване на гражданския контрол върху реформата в съдебната система чрез модел за мониторинг и контрол за решаване на делата в разумен срок. Изпълнението на настоящата дейност е предвидено чрез: 1. Изготвяне и отпечатване на 2000 брошури с ключова информация по отношение на разработения модел за предоставяне на правна помощ на гражданите и бизнеса при забавено правосъдие, включително инструкции за достъп до модела. За постигане на максимално високи резултати от изпълнението на дейността е предвидено отпечатаните брошури да бъдат популяризирани сред неправителствени организации, осъществяващи дейност в областта на правото и защита правата и интересите на гражданите и бизнеса, както и в самите съдилища на територията на град София в помещенията със свободен достъп за гражданите. 2. Дизайн, изработка и публикуване на електронен информационен банер за модела за оказване на правна помощ при забавено правосъдие на интернет страницата на фондацията. 0.00 0.00
Осигуряване на публичност и информация за изпълнението на проекта: Основната цел на дейността е информиране на широката общественост за финансовото подпомагане, финансиращия фонд и популяризиране на обстоятелството, че ЕС съфинансира проекта и операцията, която се изпълнява е в рамките на ОП "Добро управление" 2014 - 2020. В проекта е планирано изпълнението на следните мерки за осигуряване на публичност и информация: 1. Информационни табели - 1 брой - изработена в съответствие с графичните и текстови елементи на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020. Информационната табела е планирано да бъде поставена в административния офис на Фондацията. 2. Информационни плакати - 10 броя, изработени в съответствие с графичните и текстови елементи на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020. Плакатите ще бъдат използвани за допълнително визуализиране, като е планирано 2 от тях да бъдат използвани за визуализиране на офиса на фондацията, а останалите 8 да бъдат раздадени на различни заинтересовани страни - НПО-та и адвокатски кантори, с цел по-широко разпространение на целите и търсените резултати от реализацията на проекта. 3. Публикации в печат - 2 броя. Публикациите ще бъдат осъществени в началото и в края на проекта с цел постигане на информираност на широката общественост относно заложените цели и постигнатите резултати и ползи от изпълнението на проекта. Публикациите ще съдържат задължителните графични елементи в съответствие с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020. 4. Публикации на електронната страница на Фондация "ПРАВА ЗА ТЕБ". 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).