Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 331 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The “Founding of a Center for hourly service provision for social inclusion in the community or at home“ project will offer the implementation of an integrated approach to providing integrated hourly social services in the city of Pleven. The target audience for the project are people with disabilities and their families, as well as people over '65, with restriction or inability to self-service. The project will provide integrated services for people with inability to self-service, including people with disabilities, through a combination of comprehensive actions towards ensuring the long-term social, medical and mental care, within the community or at home; the organisation of daily life and the creation of conditions for social contact will be supported.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: За успешната реализация на проекта ще бъде сформиран екип (със Заповед към Заповедта за служебно правоотношение) от 3 служители на Община Плевен, съгласно ПМС 119 от 20.02.2014 г. Екипът ще се състои от следните позиции - Ръководител - 1 бр.; Счетоводител на проекта - 1 бр.; Технически сътрудник - 1 бр. Екипът ще работи в работно време и ще отчита следните часове: за Ръководител – до 80 часа месечно, за Счетоводител и Технически сътрудник – до 60 часа месечно за целия период на проекта - 24 месеца. Той ще бъде отговорен за осъществяване на проектните цели и дейности, за гарантиране на успешната реализация и спазване на хоризонталните принципи, екипът ще организира и управлява дейностите по проекта, ще организира подготовката на документация и провеждане на процедури за избор на изпълнители и доставчици, съгласно ЗОП, ще изготвя договори с доставчици и изпълнители, ще участва в подбора на персонала на Центъра, съгласно КТ, ще провежда месечни работни срещи, ще изготвя месечни технически и финансови доклади, справки и др. На всеки член от екипа, посредством длъжностна характеристика, ще бъдат възложени задачи и отговорности във връзка с компетентностите и отговорностите на заеманата позиция. Първите три месеца от стартиране на проекта ще бъдат за подготовка за изпълнение на планираните дейности. В този срок, екипът за организация и управление на проекта ще разработи необходимите документации (3 бр.) и ще проведе 3 броя обществени поръчки – 1. за доставка на канцеларски материали и консумативи, 2. за доставка на обзавеждане и оборудване, 3. за осигуряване на мерки за информираност и публичност. В същото време, екипът ще изготви и Критерий за подбор на персонал и съгласно Кодекс на труда ще проведе подбора на персонала. Във връзка с реализацията на проектните дейности ще бъде обособен "Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда" (Центъра). За целта ще бъде използван самостоятелен обект, частна общинска собственост (Акт № 41224 от 09.06.2015 г.), с предназначение за обслужващи дейности, намиращ се на първи етаж на жилищна сграда на ул. "Ген.лейт.Атанас Стефанов" (бивша ул."Хемус") № 4. Обектът е с изградена архитектурна достъпност и е със застроена площ 100 кв.м. и се състои от три стаи, едно санитарно и едно сервизно помещения. Със средства от проекта, Центърът ще бъде обзаведен и оборудван с минимално необходимото обзавеждане и оборудване за протичане на нормален работен процес за предоставяне на предвидените услуги. Трите стаи ще бъдат обособени като – приемна, зала за групови занимания, кабинет за персонала, а сервизното помещение ще се използва за архив на Центъра. Предвидено обзавеждане и оборудване: - Приемна - подходящи посетителски канапета, малка салонна маса, закачалки; - Зала за групови занимания – четири големи работни маси с 20 бр. посетителски стола, подходящи по размер шкафове с витрини, маса за компютър, преносим компютър, мултимедиен проектор и прожекционен екран, LCD телевизор, аудио система, фотоапарат; - Кабинет на персонала – ще бъдат обособени две работни места, обезпечени с настолен компютър и мултифункционално устройство; предвидени са две бюра, с два офис стола, две секции, гардероб, ламинираща машина и стационарен телефон; - Архив – метални шкафове за съхранение с възможност за заключване; - Санитарно помещение – електрически бойлер, огледало, подходящи шкафове за мокро помещение. За отопление на помещенията е предвидено закупуване на два климатика с подходящ капацитет. За осигуряване на по-добър комфорт на работещите в Центъра, както и на посещаващите го, ще бъдат закупени още – вертикални щори, кафе машина, автомат за топла и студена вода, хладилник. Във връзка с нормалното протичане на работните процеси свързани с проекта (администриране и функциониране на Центъра), е предвидено да се закупят необходимите канцеларски материали и консумативи. 27 092.62 26 501.51
Подбор и назначаване на персонал: Необходим персонал: * За цялостното функциониране на Центъра ще бъде подбран и назначен експертен екип, състоящ се от: - Управител – 1 бр. - Социален работник – 1 бр. Те ще са назначени на пълен работен ден по КТ, с 20 месечна заетост. * За предоставяне на специализирани интегрирани почасови услуги в общността или в домашна среда, ще бъдат подбрани и назначени специалисти с различен профил на компетентност: - Психолог – 1 бр. - Медицинска сестра – 1 бр. Те ще са назначени на трудови договори на непълно работно време (3 ч. дневно) за период от 18 месеца. * За осигуряване на необходимия човешки ресурс за предоставяне на социалните услуги социален асистент (СА), личен асистент (ЛА) и домашен помощник (ДП): - СА – 22 лица, 33 264 часова заетост за 18 месеца (4 ч./дневно) - ЛА – 10 лица, 22 680 часова заетост за 18 месеца (6 ч./дневно) - ЛА – 80 лица, 90 720 часова заетост за 9 месеца (6 ч./дневно) - ДП – 15 лица, 45 360 часова заетост за 18 месеца (8 ч./дневно) Общият брой наети доставчици е 127 лица, които ще са назначени на трудови договори. 0.00 0.00
Създаване на Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда: „Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда“ (Центъра) ще бъде обезпечен технически и материално ( Дейност 1), с обособени работни места за екипа (Дейност 2) за ефективното функциониране на социалните услуги. Като резултат от проведените поръчки (в първите три месеца на проекта) заложени в Дейност 1, Центърът ще бъде подготвен за започване на предоставяне на услугите - ще бъде обзаведен, обезпечен технически и материално. В бюджета на проекта са предвидени заплащане на режийни разходи за 20 месеца. След избора на Управител и Социален работник и назначаването им, ще започне подготвителната дейност за стартиране предоставянето на почасовите услуги. Тя ще е в рамките на 3 месеца, с: 1. Изготвяне и обявяване на процедура за кандидат потребители за СА, ЛА и ДП; 2. Прием на пакет документи на кандидат потребители; 3. Изготвяне на оценка на кандидат потребителите за идентифициране на нуждата от конкретна услуга; 4. Изготвяне на вътрешна документация за функциониране на предоставяните услуги от Центъра. В хода на предоставяне на услугите, при евентуално отпадане на потребители по различни причини и недостиг на лица от списъка с резервите, екипа по проекта ще обяви и проведе допълнителен подбор/подбори на кандидат-потребители при необходимост. Стартиране на дейността на Центъра (в рамките на 18 месеца) ще започне с назначаването на доставчиците (СА, ЛА, ДП) и експертите с различен профил на компетентност (психолог и медицинска сестра). При изготвяне на индивидуалните оценки на потребителите, ще бъдат изведени потребностите им от определен вид услуга, която Центърът ще предоставя, както и необходимите за това часове. Центърът ще предоставя 18 месечна услуга, разделена на две фази по 9 месеца. Във всяка от двете фази ще участват по 77 потребители (при условие, че им се предоставя максималния брой часове от един доставчик - СА - 4 ч. на ден на 1 човек, ЛА - 6 ч. на ден на 1 човек и ДП - 8 ч. на ден на 3 човека). За период от 9 месеца от подписване на договорите за почасови услуги още 80 лица ще получат услугата личен асистент. Потребителите ще бъдат разпределени по доставчици, както следва: - СА – обслужва 1 лице, общ брой потребители - 44; - ЛА – обслужва 1 лице, общ брой потребители - 100; - ДП – обслужва до 3 лица, общ брой потребители – до 90. В бюджета на проекта възнагражденията на доставчиците са формирани на база часова заетост, както следва: - СА - 33 264 часа за периода на предоставяне на услугата - 18 месеца; - ЛА - 22 680 часа за периода на предоставяне на услугата - 18 месеца; - ЛА - 90 720 часа за период на предоставяне на услугата от 9 месеца; - ДП - 45 360 часа за периода на предоставяне на услугата - 18 месеца. В рамките на периода от 18 месеца за предоставяне на услугите от Центъра за почасови социални услуги ще бъдат обхванати 295 лица (234 потребители ще получат услуги СА, ЛА, ДП и 61 потребители ще получат мотивационна, психологическа и/или здравна подкрепа). Към всеки потребител ще бъде приложен индивидуален подход при определяне на вида и оптимално необходимото време на предоставяне на почасовите услуги. Приоритетно, при условията на недопускане на дискриминация, основана на пол, увреждане, възраст, етническа принадлежност и други, от услугите СА и ЛА ще се възползват деца с увреждания, а от ДП – лица над 65 години, в невъзможност от самообслужване. За ефективното функциониране на Центъра и предоставянето на качествени услуги на потребителите ще се провежда ежемесечен мониторинг. 829 285.26 783 499.29
Обучение на персонала за предоставяне на услугата, предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала, предоставящ социални услуги: Предоставянето на социалните услуги СА, ЛА и ДП изисква усвояване на допълнителни знания и умения за формиране на необходимата професионална подготовка за работа. Обучението започва още на етап-подбор на кандидатите за СА, ЛА и ДП, като тридневно въвеждащо „Запознаване с услугите” в сферата на тази специализирана дейност и степента на успеваемост, която доказват участниците, предопределя избора на лицата за наемане. Програмата за обучение ще бъде разработена, от избраните по ЗОП експерти – обучители. В процеса на обслужване на потребителите, през 18-те месеца на предоставяне на услугите, Екипът на Центъра ще проведе две еднодневни /3 часови/ поддържащи обучения „Супервизия” за надграждане компетентността на персонала по предоставянето на социалните услуги. За преодоляване на „Синдрома за професионално прегаряне Бърнаут“, на доставчиците на социалните услуги в домашна среда ще бъдат осигурени индивидуални консултации с психолога, назначен в Центъра, както и за решаване на възникнали проблеми и превенция на конфликтни ситуации. 1 500.00 1 141.80
Мотивационна, психологическа и здравна подкрепа за потребителите на услуги, според тяхната индивидуална потребност: Реализацията на дейността има за цел подкрепа за развитие на нови форми на комплексни услуги в общността и в семейна среда, които гарантират нормално развитие и равен шанс за пълноценно участие на потребителите и техните близки, в реалния живот. Сформираният екип на Центъра /управител, социален работник, психолог и медицинска сестра/ ще предостави цялостен пакет от дейности, които подкрепят потребителите в процеса на взаимодействие с другите структури и услуги, когато имат нужда от тях. Предоставяните специализирани услуги в центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда /подкрепа и консултации от специалисти, със специфичен опит и квалификация/, са продиктувани от изискванията към социалните услуги да предоставят подкрепа съобразно с потребностите и да спомагат за повишаване на качеството на живот на целевата група по проекта. 12 765.60 0.00
Информираност и публичност: Цел на дейността е да се запознаят всички заинтересовани лица и организации с целите и заложените в Проекта дейности, сроковете за изпълнението им, както и с резултатите от Проекта, с анализите на добрите практики и проблемите, свързани с изпълнението му. За информиране на обществеността и целевите групи по проекта се предвижда провеждане на публична кампания през цялото време на реализиране на проекта. Ще бъдат използвани всички възможности и механизми за огласяване на дейностите по проекта, съгласно Единния наръчник за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020 г. Дейността ще се изпълнява като се приложи широка кампания за представяне на идеята и популяризиране на нейното развитие: участие в екипни и партньорски срещи; запознаване на доставчици и информиране на потребители, относно условията за предоставяне и ползване на социални услуги; пресконференции; медийни публикации; адресиране на покани за участие в инициативи и процедури; средства за визуализация на проекта; създаване и разпространяване на работни, обучителни и информационни материали; изготвяне на снимков албум. 3 912.00 3 257.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).