Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 368 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

Effectiveness, simplification and facilitation of trade are the most important principles of the Modernized Community Customs Code – Regulation (EC) No.952/2013, entering into force on 1.5.2016. The new code aims to rationalize and simplify customs legislation and procedures, to create conditions for more effective customs operations respecting the modern requirements, to create a new electronic paperless customs environment and to facilitate customs procedures for the legitimate trade.
The global legislation reform and the implementation of entirely e-data exchange between customs and trade in EU, will transform the customs and customs-related processes and also the functioning of the Customs Union as a whole. The changes of customs business processes require a change of the e-customs systems. 
Taking into account the obligations of Bulgarian National Customs Agency, arising from EC initiatives e-customs and e-excise, Bulgaria e-Government national strategy 2014-2020 and Bulgarian National Customs Agency Strategy 2014-2020 and for the implementation of e-Customs sectoral strategy 2016-2020 and Roadmap of the e-Customs sectoral strategy, the project results to be achieved are:
-Harmonization of processes and information systems, according to EU requirements, integration with central and EU components and systems;-Implementation of electronic on-line interfaces for data exchange with external national and EU systems;-Provision of convenient e-services to citizens and economic operators.These aims will be reached through the implementation of Phase 1 of BICIS 2020 project, including the following stages and measures from the Roadmap of the e-Customs sectoral strategy:Target range I “Development of the Customs Information System - BICIS 2020”:-Stage 1 (Measures 1.1, 1.2, 1.3, 1.4)-Stage 2 (Measures 2.1, 2.2, 2.4, 2.5)-Stage 3 (Measures 3.1, 3.2, 3.3);Target range VІII “Development the Single e-Portal of the Bulgarian Customs Agency 2020”:-Stage 1 (Measure 1.1)
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Развитие и въвеждане на Институционалната архитектура на АМ по отношение на Модул „Управление и администриране на ИС в АМ“ и реализиране на съюзните функционални изисквания по отношение на Система за директен достъп на търговците до европейските ИС (UUMamp;DS): Дейността ще изпълни в пълен обхват Мярка 1.1 от Целева област I „Развитие на митническата инф. система – БИМИС 2020“ от Пътната карта към Секторна стратегия „е-Митници“. Дейността включва: 1.Развитие на Институционалната архитектура на АМ по отношение на Модул „Управление и администриране на ИС в АМ“ и UUMamp;DS, в съответствие с Методиката ADM (Architecture Development Method). На този етап ще бъдат определени бизнес изискванията и ще се моделират процесите и данните, които ще се обменят между разл.процеси. 2.Доставка и инсталиране на софтуерни продукти, на които ще се базира изграждането на Решение за управление на цифрови идентичности и достъп (IAM), с лицензи за 3200 вътрешни потребители (служители на АМ) и 11500 външни потребители (10000 икономически оператори и 1500 външни партньори), с включен абонамент и поддръжка за 24 месеца. 3.Въвеждане на Институционалната архитектура на АМ чрез изграждане на Модул „Управление и администриране на ИС в АМ“ и UUMamp;DS, което включва разраб. и внедряване на решения със следния обхват: 3.1.Изграждане на Решение за управл. на цифрови идентичности и достъп (IAM) 3.2.Разработване на функционалност за Единна регистрация на търговците за е-общуване с АМ и ЕК, в т.ч. усъвършенстване на Регистър „Единна регистрация на търговците за е-общуване с АМ и ЕК“ 3.3.Интеграция със Системата за директен достъп на търговците до европейските ИС (UUMamp;DS) 3.4.Разработване на функционалност за Управл. на процеса на митническо представителство и изгр. на централизиран Регистър „Митническо представителство“ 4.Разработване на спецификация за интеграция на бъдещи системи на АМ с изградената функционалност, с цел осигур. на съвместимост и използване на Модул „Управление и администриране на ИС в АМ“ за всички ИС на АМ 5.Разработване на спецификация на нефункционалните изиск. към всички ИС на АМ, които подлежат на интеграция с Модул „Управление и администриране на ИС в АМ“ 6.Обучение на 37 служители на АМ (30 потребители и 7 администратори) по отношение администрирането и използването на функционалностите на Модул „Управление и администриране на ИС в АМ“ С цел осигур. на възможност за съвместна работа със системите на ЕК и висока степен на сигурност, Решението за управление на цифрови идентичности и достъп (IAM) ще осигури: -единно и централизирано управл. на достъпа и профилите на икономическите оператори (ИО) и служителите на АМ до ИС на АМ -национална услуга, която интегрирана с ИС на АМ, да осигури достъп на търговците до централиз. с-ми на ниво ЕС -единна регистрация на търговците за целите на електронно общуване с АМ -управ. на процеса на митническо представителство -ефективност на одита и контрола на действията на потребителите на ИС -високо ниво на информационна сигурност и защита от злонамерени действия За постигане на оптимална ефективност, ефикасност и сигурност при изграждането на Решение за управл. на цифрови идентичности и достъп, Агенция „Митници“ е избрала подход за закупуването на базов софтуерен продукт за IAM, който в рамките на дейността ще бъде адаптиран и интегриран за нуждите на АМ. В рамките на дейността се предвижда абонамент и поддръжка на лицензите за решение за управл. на цифрови идентичности и управление на достъпа за период от 24 м. С цел изграждане и поддръжка на цялостно, интегрирано решение за защита от зловреден код, откриване и предотвратяване на пробиви в инфраструктурата на Агенция „Митници“ се предвижда доставка на хардуер и софтуерни лицензи; дейности по инсталация и конфигурация; интеграция между компонентите, както и със съществуващата инфраструктура и съществуващите средства за защита в АМ; обучение на служителите; разработване на документите за експлоатация и оказване на съдействие при внедряване на решението в реална експлоатация. Лицензите за ползване и поддръжка на софтуерни продукти, предвидени в рамките на дейността, не са включени в обхвата на централизирани договори за доставка на софтуерни лицензи за държавната администрация. 5 127 516.56 5 127 516.56
Развитие на Институционалната архитектура на АМ за митнически процеси: Внасяне, Изнасяне, Транзит, Митническо задължение, Управление на обезпечения и Обмен на информация с общностния домейн (REX, BTI, Surveillance3, CDMS), и въвеждане на Институционалната архитектура на АМ, чрез внедряване на системи и модули в БИМИС, съответстващи на тези митнически процеси: Дейността ще изпълни в пълен обхват мерки 1.3, 1.4, 2.2, 2.4, 3.2 и 3.3 и частично мярка 1.2 (REX) от I. Целева област I „Развитие на митническата информационна система – БИМИС 2020“ от Пътната карта към Секторна стратегия „е-Митници“. Дейността включва: 1.Развитие на Институционалната архитектура на АМ по отношение на митнически процеси: Внасяне, Изнасяне, Транзит, Митническо задължение, Управление на обезпечения, Обмен на информация с общностния домейн (REX, UCC core BTI, UCC full BTI usage control and BTI decisions, Surveillance2+, Surveillance3, CDMS), в съответствие с Методиката ADM (Architecture Development Method). На този етап ще бъдат определени бизнес изискванията и ще се моделират процесите и данните, които ще се обменят между различните процеси. 2.Въвеждане на Институционалната архитектура на АМ, чрез разработване и внедряване на: 2.1.Митническа информационна система за внасяне (МИСВ) чрез разработване на: -Модул „Национално приложение на Система за контрол на вноса (ICS-фаза 1)“ -Модул „Деклариране за внасяне, вкл. функционалности за обмен на информация с общностния домейн (REX, UCC core BTI, UCC full BTI usage control and BTI decisions, CDMS)“ -Модул „Надзор при временно складиране и специални режими“ 2.2.Модули за управление на митническото задължение: -Модул „Митническо задължение” -Модул „Управление на обезпечения” 2.3.Митническа информационна система за транзит (МИСТ), вкл. функционалности за обмен на информация с общностния домейн (CDMS) 2.4.Модул „Регистрация на документи, които се обработват на хартиен носител“ (форма НАТО 302, карнети АТА и CPD, и др.). Модулът не обхваща обработка на документи, регистрирани в условията на аварийна процедура 2.5.Модул „Обмен на информация с общностния домейн за целите на наблюдение от ЕК (Surveillance2+, Surveillance3)“ 2.6.Необходимите функционални промени към 01.10.2018 г. в Митническата информационна система за изнасяне (МИСИ), вкл. обмен на информация с общностния домейн (UCC core BTI, UCC full BTI usage control and BTI decisions,CDMS) За всички разработени модули по дейността, за които е приложимо, ще бъдат разработени необходимите функционални промени за отчитане статута на одобрените икономически оператори (ОИО). 3.Разработване на спецификация за необходимите промени в модул „Анализ на риска“ за отчитане статута на ОИО 4.Обучение на 118 служители на АМ (110 потребители и 8 администратори) по отношение администрирането и използването на реализираните функционалности по дейността 5 900 496.87 5 744 431.75
Развитие на Институционалната архитектура на АМ за митнически процеси: Единна регистрация и идентификация на икономическите оператори (EORI2), Референтни данни (CSRD2) и Одобрени икономически оператори (AEO), и въвеждане на Институционалната архитектура на АМ, чрез внедряване на модули в БИМИС, съответстващи на тези митнически процеси: Дейността ще изпълни в пълен обхват мерки 2.1 и 3.1 и частично мярка 1.2 (AEO Minor and Mutual recognition Enhancement) от I. Целева област I „Развитие на митническата информационна система – БИМИС 2020“ от Пътната карта към Секторна стратегия „е-Митници“. Дейността включва: 1.Развитие на Институционалната архитектура на АМ по отношение на спомагателните митнически процеси: Единна регистрация и идентификация на икономическите оператори (EORI2), Референтни данни (CSRD2) и Одобрени икономически оператори (AEO), в съответствие с Методиката ADM (Architecture Development Method). На този етап ще бъдат определени бизнес изискванията и ще се моделират процесите и данните, които ще се обменят между различните процеси. 2.Въвеждане на Институционалната архитектура на АМ, чрез разработване и внедряване на: 2.1.Модул „Единна регистрация и идентификация на икономическите оператори (EORI2), вкл. функционалности за обмен на информация с общностния домейн (EORI-AEO Minor, Mutual recognition and Major Enhancement)“ 2.2.Модул „Референтни данни (CSRD2), вкл. функционалности за обмен на информация с общностния домейн“ 3.Разработване на спецификация за необходимите промени в системите и модулите по Дейност 2 (от настоящото проектно предложение) за отчитане статута на одобрените икономически оператори 4.Обучение на 48 служители на АМ (40 потребители и 8 администратори) по отношение на администрирането и използването на реализираните функционалности по дейността. 1 276 736.22 1 199 189.37
Анализ на необходимостта от промени в интеграцията на националния домейн на Транс-Европейските системи с Общностния домейн, произтичащи от въвеждане на CCN2 платформата и специфициране на необходимите промени в ИС на АМ: Дейността ще изпълни Мярка 2.5 от Целева област I „Развитие на митническата информационна система – БИМИС 2020“ от Пътната карта към Секторна стратегия „е-Митници“ в пълен обхват. Дейността включва извършване на Анализ на необходимостта от промени в интеграцията на националния домейн на Транс-Европейските системи с Общностния домейн, произтичащи от въвеждане на CCN2 платформата. Тази дейност ще допринесе за постигане на една от целите на проекта, а именно реализиране на съюзните изисквания към интеграцията на националния домейн с Общностния домейн, произтичащи от въвеждане на CCN2 платформата. 284 400.00 284 500.00
Информация и комуникация: Дейността ще се осъществи в съответствие с дадените в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“ задължителни изисквания към мерките по информация и комуникация на ЕС, начините и методите на тяхното изпълнение, както и ефективното представяне на информация по проект „Надграждане на основните системи на Агенция „Митници“ за предоставяне на данни и услуги към външни системи - БИМИС 2020 (фаза 1)“. Основната цел на дейността е да се популяризира проекта, изпълняван от Агенция "Митници", който се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Добро управление", съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд. Тази дейност ще допринесе за постигане целите на проекта, чрез осигуряване на популяризиране и представяне на дейностите, целевите групи и резултатите от проекта до възможно най-широк кръг служители на администрацията на Агенция „Митници“, настоящи и потенциални партньори, обществеността, бизнеса и медиите. Материалите за медиите, информационните и рекламни материали, както и пресконференциите са необходими, за да запознаят обществеността първоначално с целите, а в края на проекта и с резултатите от него, което ще осигури прозрачност и трайно въздействие върху целевите групи. Дейността включва: 1.Изготвяне на публикации за напредъка за изпълнение на дейностите по проекта, които да се публикуват на интернет страницата на Агенция „Митници“ (www.customs.bg) и в секция „Актуални новини“ на е-портала на Агенция „Митници“ (www.ecustoms.bg) 2.Подготовка на материали за доклада за заключителна пресконференция. Докладът ще включва информация за постигнатите резултати от изпълнението на проекта. 3.Изготвяне и публикуване на 2 прессъобщения за медиите относно провеждане на 2 пресконференции (встъпителна и заключителна), с предварителна информация за събитие 4.Изготвяне и публикуване на 2 прессъобщения за медиите за проведени 2 пресконференции (встъпителна и заключителна), с информация за проведеното събитие 5.Дизайн, предпечат и отпечатване на минимум 70 броя плакати с информация за проекта 6.Организиране и провеждане на две пресконференции (с включен кетъринг) за информиране на заинтересованите страни за дейностите по проекта с минимум 50 участника всяка. Встъпителната пресконференция ще се проведе след сключване на договори по Дейност 1, 2 и 4, а заключителната пресконференция – след приключване на договорите по Дейност 1, 2, 3, 4 и 6. 7.Дизайн, предпечат, отпечатване и разпространение на минимум 120 броя информационни материали (програма на пресконференцията, презентации, папки, тефтери, химикалки, флаш памети, баджове) и минимум 120 броя брошури, необходими за двете пресконференции (встъпителна и заключителна) 8.Дизайн, предпечат, отпечатване и разпространение на минимум 60 броя доклади за резултатите от проекта 20 335.40 19 088.40
Развитие и въвеждане на Институционалната архитектура на АМ по отношение на Единен портал за електронно общуване с Българската митническа администрация: Дейността ще изпълни в пълен обхват Мярка 1.1 от Целева област VIII “Развитие на Единен портал за електронно общуване с Българската митническа администрация 2020“ от Пътната карта към Секторна стратегия „е-Митници“. Дейността включва: 1.Развитие на Институционалната архитектура на АМ по отношение на Единен портал за електронно общуване с Българската митническа администрация (БМА) 2.Въвеждане на Институционалната архитектура на АМ по отношение на Единен портал за електронно общуване с БМА чрез: 2.1.Надграждане на Модул „Управление и администриране на ИС в АМ“ (BCA IAM – СУИД/Система за Управление на Идентичностите и Достъпа/), вкл. реализиране на произтичащите от Release 1.4 и Release 1.5. на системата UUMamp;DS промени в националната компонента за интеграция с тази система. 2.2.Надграждане на е-Портала на Агенция „Митници” 2.3.Интегриране на надградените СУИД и е-Портал на АМ в Единен портал за електронно общуване с БМА 2.4.Разработване на нова вътрешно административна е-услуга за предоставяне на данни от регистър „Митническо представителство“ 3.Анализ на съществуващите роли в информационните системи на Агенция „Митници“ и дефиниране на правила и принципи при създаване на роли в информационните системи на АМ, обвързани с работните места и бизнес функциите на тези системи 4.Доставка на допълнителни лицензи за софтуерните продукти, на които се базира изграденото Решение за управление на цифрови идентичности и достъп (IAM), за 8000 външни потребители (икономически оператори ), с включена поддръжка за 12 месеца 5.Обучение на 37 служители на АМ (30 потребители и 7 администратори) по отношение администрирането и използването на Единния портал за електронно общуване с БМА Единният портал за електронно общуване с БМА ще осигури: -Единна входна точка за електронно общуване на бизнеса и гражданите с митническата администрация -Повишаване на нивото на надеждност и информационна сигурност, както при използването на ИС на АМ от вътрешните потребители, така и при електронното общуване на икономическите оператори и гражданите с БМА -Подобряване на процеса по управление на цифрови идентичности и достъп 1 553 467.00 1 501 096.10

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).