Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 355 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

Tabac Com Engineering Ltd. is a specialized company among the market leaders based on years of experience in the construction and development of communication systems, electrical and low voltage networks. The project is the next step in the consecutive and targeted effort of the company to ensure working conditions in compliance with the highest European standards. The company has its own standing goal to improve the quality of the workplaces and the organization and management of the human resources which would be achieved also through this project. At current the employer already provides its staff with occupational safety and health well above the minimal requirements stipulated in the applicable legislation. Through the implementation of the project a substantial improvement of the protection of workers will be achieved by provision of collective and personal protective equipment and special clothing. In addition dedicated dining, rest and sport areas will be equipped in the premises of the company. The activities are aligned with the requirements of the working places, potential threats and occupational risks. The opportunity for introduction of innovative practices and systems for human resources development in the company will be fully utilized with a specific focus on the employed persons aged more than 54 years. For them dedicated activities are envisaged aimed at better reconciliation of private and professional life and amendments in the working time organization in line with their specific needs with the view for prolonging the professional life of the elderly workers. For the achievement of these objectives will be acquired special human resources management software developed and adopted according to the specific needs of the company and its staff. The envisaged activities will also have a positive effect on the quality and productivity of labour in TABAK COM ENGINEERING Ltd.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и въвеждане на нови системи за развитие на човешките ресурси и модели за организация на труда в ТАБАК КОМ ИНЖЕНЕРИНГ ООД: Дейността има за цел да подобри организацията на труда и управлението на човешките ресурси в ТАБАК КОМ ИНЖЕНЕРИНГ ООД. Целевата група по проекта се състои от 16 души, от които 2 лица в специфична категория над 54-годишна възраст.Подобряването на организацията на труда е стратегическа цел на фирмата, пряко свързана с успешното и бъдещо развитие и повишаването на производителността на труда. Постигането на тази цел ще има положителни последици за целия персонал на ТАБАК КОМ ИНЖЕНЕРИНГ ООД ,тъй като ще даде нови възможности за по-добро съвместяване на професионалния и личния живот, по-голяма гъвкавост по отношение на организацията на работното време, по-добри системи за определяне на системи за заплащане на труда. Поставените цели ще бъдат постигнати посредством комплекс от мерки в рамките на тази дейност, включително: 1. Разработване и въвеждане на система за управление на човешките ресурси, ориентирана към потребностите на предприятието и заетите в него лица. Системата ще включва елементи свързани с подбора и наемането на персонала, кариерното развитие и повишаването на квалификацията, организацията на работното време, отпуските и почивките, въвеждане на възможности за гъвкавост на гъвкавост по отношение на трудовите задължения, работното време и заплащането, ,организация на труда и разпределението на задачите между отделните звена и служителите в тях. В системата ще бъдат отчетени специфичните потребности на заетите лица на възраст над 54 г., за които ще бъдат предвидени конкретни мерки за по-добро съвместяване на професионалния и личния живот, включително реорганизация на работното време и почивките, съобразени с индивидуалните им потребности, преразпределение на задълженията им в съответствие с квалификацията и професионалния им опит. Такива възможности ще бъдат предоставени и за други категории работещи, като родители на малки деца, млади работници, които участват в образование и учене през целия живот, както и за целия останал персонал в случай на необходимост и желание. За лицата над 54-годишна възраст ще бъдат заложени и мерки за удължаване на трудовия им живот. Ръководството на фирмата оценя високо ползата от служители с натрупан дългогодишен опит, които на база този опит пряко допринасят за оптимизиране на работните процеси и съответно повишаване на производителността на труда в предприятието. Тази категория работници допринася съществено за своевременното въвеждане на новонаети лица в работата. В този контекст системата за развитие на човешките ресурси ще взема предвид добавената стойност от работещите над 54-годишна възраст и ще предвижда мерки за тяхното задържане в заетост, като ангажирането им в квалификационното развитие на персонала, участието им в планирането и въвеждането в практика на промени при организацията на труда в предприятието. Към момента в ТАБАК КОМ ИНЖЕНЕРИНГ ООД няма цялостна система за управление на човешките ресурси и изпълнението на тази дейност ще даде съществен принос за по-доброто развитие на фирмата. 2. Закупуване и въвеждане в практика на специализиран софтуер за управление на човешките ресурси, с какъвто дружеството не разполага. Софтуерът ще позволи да се прилагат по-ефективно всички елементи на новата система за управление на човешките ресурси, а от друга страна ще доведе до съществена оптимизация на редица административни и организационни процеси в предприятието. Софтуерът трябва да включва редица елементи, които да позволяват по-голяма гъвкавост в организацията на труда по отношение на работното време, локализацията на работното място, трудовите задължения и системите за заплащане, както и автоматизация на редица административни процеси, свързани с трудовите правоотношения. 26 000.00 26 000.00
Закупуване на специално работно облекло и лични предпазни средства на служителите в ТАБАК КОМ ИНЖЕНЕРИНГ ООД : Целта на дейността е повишаване на безопасността и здравето при работа за заети лица в дружеството. Ще бъдат закупени необходимите лични предпазни средства и специално работно облекло в съответствие за намаляване на вредните въздействия и ограничаване на рисковете с съответствие с индивидуалните оценки за професионалния риск на работните места. Оценката за личните предпазни средства, които се използват при работа е изготвена в съответствие с чл. 17, ал. 3, т.1-4 от Наредба № 3 от 19 април 2001 г. на МТСП и МЗ. Ще бъдат закупени такива лични предпазни средства и специално работно облекло, които да заменят съществуващи с изтекъл период на износване и/или осигуряващи по-високи нива на защита спрямо сега ползваните.След като бъде избран изпълнител и бъдат доставени лични предпазни средства и специално работно облекло, те ще бъдат раздадени на персонала по списък съобразно разпределението, описано в дейността. Раздаването на личните предпазни средства и специалното работно облекло ще бъде надлежно документирано и заснето.Използваните към момента ЛПС и СРО осигуряват необходимата минимална защита на работниците, но не и нужния клас на протекция и функционалност, даващи защита и сигурност при изпълнение на трудовите задължения на заетите. Това се потвърждава и от извършената оценка на риска на работните места, в която е анализирано настоящото състояние на компанията и са акцентирани нуждите на работниците и служителите, които са целевата група по проекта. За да бъдат предпазени, е необходимо подобряване на безопасността на работещите, чрез подмяна на работните облекла с такива с по-лека, дишаща, абсорбираща, еластична и антиалергична материя и закупуване и допълване на средствата за лична защита с такива, изработени от по-добри и леки материали, осигуряващи комфорт и по-високо ниво на протекция.Чрез закупуването на по-модерни, висококачествени и с по-висока степен на защита лични предпазни средства и специално работно облекло, ръководството цели внедряването на най – добрите съществуващи европейски и български практики в областта на превенцията на риска за здравето и безопасността на труда. При планирането и подготовката на проекта изцяло са отчетени и възприети нормите и изискванията на българското и европейското законодателство по безопасност и здраве в работния процес. Старите и амортизирани ЛПС и СРО ще бъдат рециклирани съгласно принципите на опазване на околната среда. Най-съществените рискове, които следва да бъдат предотвратени и намалени посредством ЛПС са свързани с основната дейност на фирмата. В тази връзка се налага закупуването на широк спектър ЛПС за защита на всички части на тялото от различни въздействия. В документацията за избор на изпълнител при закупуването на новите ЛПС и СРО, с цел опазване на околната среда подробно ще бъдат разписани изискванията към съответните материя, характеристики и др. като се цели обезпечаване възможността за тяхното рециклиране и повторно използване на суровините, от които са изработени. Това ще допринесе за повишаването на производителността и ресурсната ефективност, като се създават и възможности за по-добро управление на ресурсите през целия им жизнен цикъл. 8 000.00 7 978.60
Публичност и визуализация: Целта на дейността е популяризация на дейностите и постигнатите резултати по проекта и информиране на обществеността за получената безвъзмездна финансова помощ в изпълнение на изискванията за информираност и публичност на проекти финансирани със средства на ЕС. ТАБАК КОМ ИНЖЕНЕРИНГ ООД ще предприеме всички необходими действия за разгласяване на факта, че настоящото проектно предложение се финансира от Европейския социален фонд, посредством Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”2014-2020г. Предприетите за тази цел мерки ще бъдат в пълно съответствие с приложимите правила за информация и комуникация, предвидени в Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 г. Предвидените по проекта дейности и съответните резултати от изпълнението на проекта ще бъдат популяризирани, като за целта ще бъдат спазвани стриктно условията и изискванията описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Дейността има за цел да бъде осигурена публичност на подкрепата от Европейския социален фонд и ОП РЧР и визуализация на проекта в съответствие с нормативните изисквания и правилата на ОП РЧР. Основната цел на предвидените в рамките на визуализацията дейности е осигуряване информираността и публичността на предвидените за изпълнение дейности, резултати и дефинирани цели. Ще бъдат предприети всички необходими действия за популяризиране на получената безвъзмездна помощ. В хода на изпълнение на проектните дейности ще бъдат ползвани подходящо оформени бланки на документи с ясна визуализация в съответствие с изискванията. Всички документи, свързани с изпълнението на проектните дейности също ще бъдат съобразени с изискванията за визуализация на проекта. В тази връзка ще се постигне широка информираност относно планираните дейности и постигнатите в последствие резултати по проекта. Успешната реализация на целите на проекта е пряко свързана с постигането на максимална информираност на широката общественост относно изпълнението на предвидените проектни дейности и постигнатите резултати. Широката информираност е безусловно необходима за постигане на траен ефект от проекта. 3 000.00 2 980.00
Управление и контрол на проекта: Сформирането на квалифициран и опитен екип от експерти, изцяло отговарящ на специфичното изпълнение на проектното предложение, е ключов момент за успешното управление на проекта. Работата в екип, която се изразява в много точно разпределение на задачите и отговорностите между всеки един от членовете на екипа, в пълно съответствие с изготвения план-график и определените сроковете за постигане на всяка една от дейностите, е важен фактор за успешното реализиране а проекта. С оглед обезпечаване изпълнението на настоящия проект и с цел създаване на необходимите предпоставки за ефективно проектно управление, ТАБАК КОМ ИНЖЕНЕРИНГ ООД сформира екип за управление на проекта, съставен от специалисти с адекватно на предложените им по проекта длъжности образование, с дългогодишен специфичен професионален опит, както и със задълбочени познания по отношение на спецификата на дейността на ТАБАК КОМ ИНЖЕНЕРИНГ ООД . Екипът за управление ще се състои от Ръководител на проекта, Координатор, Счетоводител с вменена финансова отговорност и административен сътрудник. Като неразделна част от системата за вътрешен мониторинг и контрол на изпълнението на проекта, експертите от екипа ще се събират периодично на работни срещи. Работните срещи ще се организират с цел проследяване напредъка по отношение изпълнението на проектните дейности, постигането на дефинираните цели и заложени резултати, както и с оглед навременно идентифициране и успешно отстраняване на потенциални рискове и проблеми в процеса на реализация на проекта. В случай на необходимост, ръководителят на екипа или всеки друг негов член ще има възможността да свиква извънредни срещи. Основни функционални характеристики на екипа ще обхващат: - да ръководи цялостното изпълнение на проекта; - да ръководи и контролира изготвянето на документация за избор на подизпълнители от страна на бенефициента и провеждането на тръжните процедури; - да координира изготвянето на отчети по проекта и да следи за изпълнението на дейностите съгласно план-графика; - да координира отношенията с изпълнителите и да осъществява официалната комуникация с представителите на Управляващия и орган; - да ръководи срещите на екипа за вътрешен контрол и мониторинг; - да отговаря за наблюдението и вътрешната оценка при изпълнението на дейностите; - да отговаря за изпълнение на задълженията на бенефициента по визуализацията и публичността на проекта; - да отговаря за изработването на техническите отчети по проекта; - да координира работата на екипа във връзка с вътрешното наблюдение на проекта и при необходимост предлага корективни действия на ръководителя; - да отговаря за всички логистични, организационни дейности, свързани с подготовката за всяка една основна дейност по проекта; - да организира и съхранява документацията по проекта; - организирането на счетоводната отчетност по проекта; изготвянето своевременно финансовите отчети и отчетите за потвърждение на разходите и др., съгласно изискванията на Управляващия орган; - целесъобразното използване на финансовите ресурси, извършването на плащания към изпълнители и изготвянето на съответните документи съобразно българското законодателство; - координацията на финансовите дейности по реализацията на проекта и сроковете за плащанията на всеки етап; организиране на съхранението на финансовата документация по проекта. 14 666.67 13 810.45
Средства за колективна защита за служителите в ТАБАК КОМ ИНЖЕНЕРИНГ ООД : Дейността ще допринесе за постигане на целите на проекта, респективно целите на процедурата за предоставяне на БФП, тъй като посредством осигуряване на средства за колективна защита – предпазни парапети и свързващите елементи за рамково фасадно скеле; обезопасителни парапети за стълби и строежи; климатици;ергономични столове;прахосмукачки комплект ще се осигурят по-добри и безопасни условия на труд на работниците, което пряко влияе върху подобряване качеството на работните места и рефлектира положително върху производителността на труда. Необходимостта от закупуване им е продиктувано от идентифицираните потребности на заетите във фирмата лица, във връзка с осигуряване на средства за защити при изпълнение на задълженията им на работните места. Голяма част от ежедневните дейности на лицата от целевата група е свързана с работата на рамково фасадно скеле на височина. Въпреки, че към настоящия етап не са регистрирани трудови злополуки предвид на работи изпълнявани от фирмата, необходимостта от закупуването им е от изключително важно значение за обезопасяване на работниците при изпълнение на всекидневните им задължения. Понастоящем във фирмата се използва традиционно укрепване – с дървени греди и талпи, което винаги крие риск от подаване и представлява потенциална опасност за работещите. По дейността се предвижда, като част от колективните предпазни средства да се закупят предпазни парапети и свързващите елементи за съществуващото скеле, както и обезопасителни парапети за стълби и строежи Към настоящия момент съществуващите парапети и свързващите елементи са стари, амортизирани и износени. Като съществен риск за част от заетите в дружеството е системната работа на височина, предимно на скеле, което изисква надеждното обезопасяване, с цел предотвратяване на подхлъзване, залитане и падане на работниците от високо. В тази връзка се предвижда обновяването на съществуващи амортизирани парапети и свързващите елементи с нови такива.По дейността се предвижда да се закупят и доставят столове за административния персона. Столовете се явяват основно средство за защита и превенция на заболявания на скелетно-мускулния апарат, които са в следствие на продължителна работа в седнало положение.Част от служителите на работят продължително време в седнало положение на тялото на бюро или пред компютър. Това предразполага към развитие на хронични заболявания на опорната и двигателната система на служителите. Сред най-добрите начини за превенция на такъв тип заболявания е наличието на специални ергономични работни столове, които чрез формата си спомагат за поддържане на правилната стойка на тялото и намаляват напреженията в гръбначния стълб и мускулите на работещите.Чрез закупуване на климатици ще се осигури подобряване на физичното състояние на работната среда (микроклимата). Към момента съществува риск, работниците да бъдат изложени на неблагоприятен микроклимат, произтичащ от това, че отоплението не е ефективно въпреки наличието на отоплителни уреди.За подобряване при работа във високо запрашена среда ще се закупят комплекти машини за безпрахово рязане на канали и улеи за полагане на кабели в комплект с професионални прахосмукачки при работа на обектите с цел осигуряване на защита от прах работна среда. 31 932.46 28 140.46
Социални придобивки за служителите в ТАБАК КОМ ИНЖЕНЕРИНГ ООД : Проектната дейност има за цел да подобри работната среда в предприятието, чрез осигуряването социални придобивки за 10 лица на фирмата работници и служители, под формата на текущ ремонт на съществуваща битовка,,тоалетни,съблекални,коридор както и закупуване на оборудване и обзавеждане и спортни съоръжения. Това от своя страна се очаква да подобри качеството на работните места и да рефлектира положително върху производителността на труда в предприятието. ТАБАК КОМ ИНЖЕНЕРИНГ ООД притежава битовка, която е изградена за служителите за собствена сметка в складовата и офисната част на фирмата кандидат където се помещава в гр.Варна със сключен договор за наем, тъй като фирмата се стреми да осигурява условия за пълноценна почивка на служителите си . В рамките на тази проектна дейност битовката ще бъде обзаведена и оборудвана за ползване от служителите, както и ще бъдат осигурени спортни съоръжения за ефективна почивка и спорт. Осигуряването на социална придобивка отговаря на нуждите от подобряване състоянието на работещите и на средата в предприятията. Това от своя страна ще осигури по-дълъг и качествен професионален живот на служителите в предприятието, както и по-високо качество на работната сила като цяло. Методите за наблюдение и контрол на изпълняваната дейност ще бъдат контролирани от управителят на фирмата, ръководителят по проекта, както и от другите членове от екипа за организация и управление по проекта, които ще следят за качественото изпълнение и в срок на извършена дейност. Отчетността на дейността ще бъде съобразно целите на проекта, като се направи проектно досие което ще съдържа копирана цялата техническа и финансова документация по проекта за доставеното оборудване, обзавеждане, и СМР,която да е на разположение при евентуална проверка от УО. Индикатори за измерване на дейността ще бъдат следене на заложените цели и изисквания на УО.В продължителността на дейността са предвидени следните етапи: - подготовка за екипа по управление с документацията за избора на изпълнител и самия избор; -СМР във връзка с текущ ремонт на съществуваща битовка,тоалетни, съблекални,коридор и фитнес в складовата и офисната част на фирмата кандидат в гр.Варна . Дейността ще бъде извършена съгласно ЗУСЕСИФ/ ПМС № 118 /20.05.2014 г. в съответствие с принципите на лоялна конкуренция, публичност пропорционалност и прозрачност 59 489.64 63 281.64
Внедряване и сертифициране на стандарт за здраве и безопасност при работа: BS OHSAS 18001:2007 в ТАБАК КОМ ИНЖЕНЕРИНГ ООД : Изпълнението на дейността е в пълен унисон с предвидените цели на проекта, съответно с целите на процедурата за предоставяне на БФП, тъй като посредством внедряването и сертифициране на Стандарт за здраве и безопасност при работа: BS OHSAS 18001:2007 ще се подобри работната среда в дружеството кандидат и ще се осигурят по-добри и безопасни условия на труд, което пряко влияе върху подобряване качеството на работните места и рефлектира положително върху производителността на труда. Стандартизирането на работните процеси в съответствие с изискванията на BS OHSAS 18001:2007 ще направи възможно осъществяването на непрекъснат контрол по отношение на безопасните и здравословни условия на труд в дружеството, както и тяхното непрекъснато подобряване. Това от своя страна ще гарантира надежден механизъм за управление и мониторинг на равнището на здравословни и безопасни условия на труд във фирмата. Чрез въвеждането на стандарта за здраве и безопасност при работа ще се постигне по-нататъшно усъвършенстване на организацията на трудовата дейност, по-безопасна работна среда и защита на персонала от трудови злополуки. Ръководството ще има възможност да управлява и минимизира рисковете за трудовото здраве на своите служители. Внедряването и сертифициране на стандарт, кореспондира пряко с поставените цели пред дружеството за непрекъснато развитие и усъвършенстване на условията на труд на служителите в пълно съответствие с приложимите правни и регулаторни изисквания . Предвидените по дейността внедряване и сертифициране на стандарт за здраве и безопасност при работа: BS OHSAS 18001:2007 ще допринесат и за постигане на заложените в проекта индикатори, а именно в предприятия, ще се въведат нови процеси за безопасни и здравословни условия на труд. Едновременно с това ще се спомогне за минимизиране на рисковете за персонала на дружеството по отношение на рискове за здравето и безопасността, ще утвърди прилагането на добри практики и ще осигури по-качествена работна среда. Въвеждането на международния стандарт ще гарантира изграждането на устойчива система за контрол на безопасните условия на труд в предприятието, ще изгради у всички служителите завишени критерии към организацията на труда, към опазването на околната среда, към поддържането на оптимални характеристики на работната среда 15 700.00 15 700.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).