Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 170 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

This project is aimed at children up to 7 years at risk. Planned are activities aimed at families. The aim is to meet the emerging needs of expectant parents, families with young children and support parents to meet them. Work with prospective parents and those with young children is planned to be realized mainly in two ways:  mobile work and services in specially equipped places on Social Inclusion Project / realized in the period 2011-2015 /.
Services for children from 3 to 7 years are aimed at integration in kindergartens and improving school readiness. Among other activities, basic services focus on group and individual work with children and their families.
Services which are planned in project aimed not only to support families in raising children, but also stimulated to greater activity in all spheres of life to improve the quality of the relationship child - parents, which improves the atmosphere in the family for small children. Parents will have the opportunity for a comprehensive support - from entirely related to care for young children to counseling on ways to improve their education, skills, employability, etc. With the provision of health advice will strengthen the complexity of services for early childhood development.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: Целта е управление на проекта, координиране на работата на екипа за управление на проекта, както и постоянно отчитане реализацията на дейността. Всички предвидени длъжности по проекта, са резултат от преценката на Бенефициента за нуждите му спрямо характера и мащабите на дейността. Предвидените длъжности не се дублират по никакъв начин, като за всеки член на екипа са планирани различни и специфични задължения и отговорности. Работата на всеки представител на екипа ще допринесе за постигане на общите и специфични цели по проекта, както за достигане на предвидените индикатори. Бенефициентът ще сключи договори с лицата, като за всяка отделна позиция е предвидено да има задание/длъжностна характеристика за изпълнение на длъжността. През цялото времетраене на проекта екипът по проекта ще провежда екипни срещи, на които ще се обсъжда текущото изпълнение, евентуални трудности и проблеми при реализация на дейността. Ще подготвя доклади по проекта /съгласно изискванията на Управляващия орган/, като следи за постигане на заложените индикатори. Екипът ще изготвя междинни технически и финансови отчети, а в края на проекта ще бъдат изготвени окончателен технически и финансов отчет. Екипът следи за прецизното оформяне на всички приложими документи, съгласно указанията в Ръководството за бенефициенти по Схемата. Екипът ще се ангажира и с всички действия, свързани с осигуряване дейността на Центъра и след приключване на финансирането по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси 2014 -2020“. В тази връзка успешното управление на проекта допринася за устойчивостта във времето на дейността и постигнатите резултати. Планираните разходи за дейността са в размер на 82 038,11 лв., което са средствата за възнаграждения на двете лица, отговарящи за организацията и управлението на проекта. Средствата са посочени в б.п.6. Разходи за организация и управление 82 038.11 84 073.86
Информиране и публичност: Всички дейности, които община Рила ще предприеме за да популяризира проекта, са съобразени с документа „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020”. Целта на дейността е информиране на заинтересованите страни и местната общност, създаване на публичност и прозрачност на заложените дейности. Планираните разходи за дейността са в размер на 1 666,66 лв., които ще се използват за създаването и изработка на материали и дейности, популяризиращи проекта, и пряко свързани с изпълнение на ангажиментите за публичност и прозрачност при реализация на услугите. Средствата са планирани за осигуряване на следите материали и публични дейности - 200 броя информационни брошури, две информационни табели и провеждане на две пресконференции за текущото изпълнение на проекта. Средствата са посочени в б.п.4. Разходи за информация и публичност. 1 666.66 1 660.00
Индивидуална педагогическа подкрепа за деца с увреждания: Целта на провеждането на дейността е подкрепа на деца с увреждания за успешна интеграция в първи клас в масовото училище. В дейността ще се включат до 10 деца с увреждания, подлежащи на записване в първи клас. За осъществяването на дейността ще се закупят дидактически и обучителни материали за представителите на целевите групи. Конкретните дейности, които ще се осъществяват с децата са следните: -Осъществяване на взаимодействие с родителите на децата, бъдещите учители на децата и други; -Участие в разработването на индивидуални планове или на програми в детската градина или предучилищната група, където децата са интегрирани; -Провеждане на индивидуални занимания с деца с увреждане на 5/6 години с цел подготовка за успешно постъпване в първи клас – в дома на детето или в помещение за индивидуална работа; -Провеждане на групови занимания с деца с еднакъв тип увреждане на 5/6 годишна възраст; -Разработване на обучителни програми, обучителни и информационни материали, методики и други: - за подходящи методи и техники за мотивиране на децата с увреждане и стимулиране на личностното им развитие, - за провеждане на консултации за работа с родители на деца с проблеми, - за консултиране на родителите относно принципите на интегрираното обучение на деца със специални образователни потребности; - за формите за самоподготовка в къщи; -Обучение на родителите за прилагането на похвати за работа с детето с цел създаване у него на умения за самостоятелен живот и за самоподготовката на детето в къщи; -Посещение, заедно с децата и родителите на училище, с цел запознаване с началните учители и учебната среда; Планираните средства за реализация на дейността се пряко свързани с достигане крайните резултати и постигане индикаторите по проекта. При планиране на разходите са следвани принципите за своевременно, количествено и качествено осъществяване на планираните дейности и постигане на очакваните резултати по проекта. Разходите са две основни групи: възнаграждения за специалист - специален педагог и закупуване дидактически и обучителни материали за работата с представителите на целевите групи. Индикативния брой часове за специалния педагог за периода от 01.01.2023 до 30.09.2023 е 756 часа. Средствата за дидактически и обучителни материали за времето на целия проект са в размер на 2 000,00 лв. Това са различни специализирани помагала, насърчаващи вниманието, концентрацията, съобразителността, пишещи и оцветяващи средства и др. подобни, свързани с целевите групи. Средствата са посочени в б.п.2.1. 2 000.00 25 801.58
Предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране на бъдещи и настоящи родители за формиране и развитие на родителски умения, Семейно консултиране и подкрепа и Индивидуална и групова работа с деца и родители, вкл. и с деца и родители, които не са от уязвими групи, с цел посещаване на детска градина: Целите на провеждане на дейността са: формиране на родителски умения, създаване на връзка родител-дете, разширяване на подкрепата, изграждане и развитие на умения за адекватна грижа и справяне с проблемите на ранното детско развитие. Осъществяването на услугата оказва подкрепа на семействата в грижата за децата, справяне със семейни проблеми, създаване и развитие на умения и ресурси за пълноценно социално включване и реализация. Планира се в рамките на дейността да бъдат обхванати поне 100 семейства. Услугата ще обхване бъдещи родители, родители на деца от 0 до 7 г., родители от уязвими групи, които не полагат адекватни грижи за децата си и ги излагат на риск. В рамките на дейността ще се провеждат сесии за предоставяне на информация, консултации и обучение в областта на репродуктивното здраве, методите за контрацепция, болести и семейното планиране. Планира се предоставяне на социални, юридически и други видове консултации за повишаване на познанията и информираността на семействата относно техните права и отговорности по отношение на грижата за детето; засилване на мотивацията и уменията на родителите за записване на техните деца в детска градина или училище, както и за насърчаване на способностите на децата и подкрепа; индивидуална или групова работа за подобряване на родителските умения и за консултиране по въпросите на семейното планиране; организиране на дискусионни клубове, фокусирани върху въпроси, които са важни за родителите на малки деца. Значително внимание ще се отдели на оказване на подкрепа (емоционална, практическа, материална и финансова, ако е необходимо), за да се запази целостта на семейството и да се предотврати забавянето в развитието на детето; насочване към други услуги по проекта или други социални, образователни и здравни услуги и услуги за заетост; идентифициране и насочване на бременни жени в риск и майки към системата за здравеопазване; предоставяне на индивидуална подкрепа – консултации, придружаване, посредничество, материална подкрепа. Разходите, планирани за изпълнение на дейността са заложени при съблюдаване на най-добра цена за съответното количество.Разходите са за възнаграждения и закупуване дидактически и обучителни материали за работата с представителите на целевите групи. Ще се включат следните специалисти с цялостна ангажираност в рамките на проекта както следва: педиатър - 108 ч., гинеколог- 166 ч., медицинска сестра - 114 ч., акушерка - 216 ч., психолог - 561 ч., юрист - 180 ч., социален работник /общ профил/ - 492 ч., социален работник /специалист работа с деца/ - 857 ч., както и двама медиатори - обща ангажираност от 1 052 ч. Посочената ангажираност на всеки специалист е за цялото изпълнение на дейността. Дейността ще се изпълнява общо 81 месеца, но не едновременно от всички специалисти. Ще се изготви стриктен график, където ще е указано, в кой месец кой специалист/ти ще работи с целевите групи. Средствата за педиатъра, медицинската сестра, юрист, акушерка и социален работник /общ профил/ са посочени в б.п.1.1. Тези лица ще работят по трудов договор. Средствата за гинеколог, психолог и социален работник / специалист работа с деца/ и юрист са посочени в б.п.3.3. и са в размер на 138 334.01 лв. За тях е предвидено да работят по граждански договор. За успешното изпълнение на услугата се планира, закупуване на материали, консумативи, пряко свързани с работата с целевата група и насочени единствено към достигане целите на проекта -пюрета, каша, адаптирано мляко, комплект грижа за бебето, паста и четка за зъби, пелени, мокри кърпички, бебешки сапун, бебешко олио и други, доказали своята ефективност и ефикасност при предоставяне на услугите по Проекта за социално включване. Средствата са посочени в б.п.2.1. Предвиденият индикативен брой часове е за периода от 01.01.2023 до 30.09.2023, а не за целия период на реализирането на проекта. 138 334.01 363 843.13
Подкрепа за осигуряване на здравна детска консултация и дейности по превенция на заболяванията: Целта на дейността е редовно наблюдение на здравното, физическото и психомоторното развитие на бебетата и децата. Акцент ще се постави на превенция на детската заболеваемост, смъртност, не полагане на достатъчна грижа в семейството и други рискове в ранна детска възраст. В услугата ще бъдат обхванати родители на новородени и на малки деца, които са уязвими, изолирани и/или не са регистрирани при общопрактикуващ лекар или не го посещават. Планира се в рамките на дейността да бъдат обхванати поне 250 потребителя /700 прегледа/консултации/. Услугата ще се провежда след изготвяне на прецизни графици, от които да е видно разпределението на представителите на целевите групи по дни и часове, наименование на провежданата сесия, както и специалистите, които ще провеждат сесиите. Дейността ще се изпълнява общо 80 месеца, но не едновременно от всички специалисти. Ще се изготви стриктен график, където ще е указано, в кой месец кой специалист/ти ще работи с целевите групи. За изпълнение на услугата бенефициента ще наеме следните специалисти в рамките на проекта с индкативен брой часова ангажираност както следва: педиатър - 108 часа, медицинска сестра - 114 часа, стоматолог - 216 часа и двама медиатори - обща ангажираност от 1 052 часа. Бенефициентът ще гарантира, че недопускането на двойно финансиране с дейностите, които се финансират от НЗОК по следния начин: -още със стартиране на проекта ще се изготви документ ”Вътрешна процедура за недопускане на двойно финансиране” -Родителите на децата ще представят декларации, че не ползват същите или сходни услуги чрез НЗОК -Община Рила периодично ще изисква писмена информация от личните лекари или лекари-специалисти, дали услугите по проекта не се предоставят и чрез финансиране от НЗОК -Екипът по проекта ще е ангажиран с контрола върху евентуалното двойно финансиране. Предвиденият индикативен брой часове са за периода от 01.01.2023 до 30.09.2023, а не за целия период на реализирането на поекта. 0.00 129 072.72
Допълнителна педагогическа подготовка за повишаване на училищната готовност на децата за равен старт в училище: Целта на дейността е да се доразвият или да се съхранят придобитите когнитивни и социални умения в предучилищното образование. Посещавайки лятно училище, децата ще имат възможност да доразвият или да съхранят придобитите когнитивни и социални умения преди да постъпят в училище. В летните училища образователните елементи ще се комбинират с игри и дейности, обогатяващи познанията на децата за обкръжаващия свят. Потребителите на тази услуга са деца на 5, 6 или 7 годишна възраст (след завършване на предучилищната подготовка) от семейства от уязвими групи - уязвими етнически групи, по-специално ромската общност, получатели на социални помощи, безработни, семейства с три и повече деца, самотни родители; семейства, живеещи в отдалечени райони; деца, които срещат затруднения при общуването на български език. Акцент в работата ще бъдат и родителите на децата, посещаващи летни групи/училища. Услугата ще обхване 30 потребители. За осъществяване на дейността ще се назначат двама педагози/ или един-ако не се яви подходящ кандидат и броят на децата в група позволява това/ - всеки с ангажираност от по 264 часа и двама медиатори - всеки с ангажираност от по 264 часа. Ангажираността е определена по следния начин: всяко лице ще работи 1 летен месец Х 4 часа дневно Х 22 дни Х 3 години = 264 часа за лице. Бенефициентът ще подбере външен изпълнител който ще доставя храна за периода на осъществяване на лятното училище. Планира се провеждане на лятно училище в рамките на един или два месеца през летните месеци. Също така е възможно едни и същи деца да посещават лятното училище в продължение на 2 месеца с цел увеличаване на готовността на децата от целевата група и мотивацията им за равен старт с техните връстници при постъпването им в първи клас, както и оказване на подкрепа на деца и семейства от рискови групи за придобиване и затвърждаване на умения за справяне в учебна среда. С цел разнообразяване на работата, разширяване общата култура на децата, формиране на качества като екипност и самостоятелност, ще се проведе една по-дълга/ в и/или извън общините, които обхваща проекта/ или няколко по-кратки екскурзии. Формата ще се определи след като се направи преценка на възможностите на децата за самостоятелно пътуване, с оглед възрастта им и здравословното им състояние. Родители също ще могат да се включат като придружители на екскурзиите. За осъществяване на дейността ще се подбере подходящ външен изпълнител. Планираните средства за възнаграждения на педагози и медиатори са посочени в б.п.1.1. Предвидените средства за храна и планирани пътувания са посочени в б.п.2.1. 0.00 78 121.47
Управление и функциониране на услугите: В рамките на изпълнение на дейността ще се осъществят следните задачи: 1. Подбор и назначаване на физически лица за управление и функциониране на Центъра – екипът включва Ръководител, домакин, шофьор и хигиенист. Бенефициентът при приложи Методологията за регламентиране на възнагражденията по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси 2014 -2020“. 2. Ангажираността на специалистите по часове се отнася за една година, а не за целия период на услугата от 24 месеца. За успешното функциониране на услугите за срока на предоставяне на дейността, са планирани следните разходи в бюджета на проекта: Персонал в Центъра - Ръководител /с деветмесечна ангажираност от 516 часа/, домакин /с деветмесечна ангажираност от индикативно 168 часа/, шофьор /с деветмесечна ангажираност от индикативно 756 часа/ и хигиенист /с деветмесечна ангажираност от индикативно 168 часа/. Средствата за персонала на Центъра, както и на всички специалисти и медиатори, работещи по съответните дейности в Центъра са в размер на 312 510.32 лв. и са посочени в б.п.1.1. - канцеларски материали /папки ПВС, класьори, хартия, тонер касети и други/, хигиенни препарати за почистване и хигиенизиране на помещенията, както и материали и консумативи за пряката работа с целевите групи по всички дейности са посочени в б.п.2.1. -гориво за приблизително 20 000 км/год., винетка, технически прегледи - 2 бр./година, смяна масла и филтри, ремонти на автомобила, смяна гуми и др. подобни са посочени в б.п.2.2. -застраховки на автомобила(ГО и Каско) и на пътниците са посочени в б.п.3.2. 596 342.36 114 462.18

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).