Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The project proposal envisages a creation of a Centre for hourly service provision for social inclusion in the society or at home
at District ‘Trakia’ – Plovdiv Municipality. The services will be directed towards people with disabilities and elderly people
who are in complete or partial inability for self-service at home. It will provide improved access to basic social and health
services and achievement of independence and social integration.
The target groups are people with disabilities and their families and people over 65 with inability for self-service. Through
creation of the Centre, the project aims to improve the quality of life of the targeted groups and their families. It will enable
people who are looking after their relatives to engage in the labour market. The project aims to ensure the continuation of care
and social inclusion after the end of “New alternatives” project, as well as to expand the services of “Help at home” and the
programme “Assistants for people with disabilities”.
The following activities will be included:
1) Organisation and management of the project;
2) Recruitment of personnel for the Centre;
3) Training of the personnel;
4) Information, consultation and selection of prospected users;
5) Purchase of equipment, supplies and personal protective equipment;
6) Provision of psychological support and consultation for the personnel delivering the services;
7) Provision of services for personal assistance;
8) Provision of services for social inclusion;
9) Provision of everyday services at home;
10) Provision of health services and psychological assistance;
11) Activities for information and publicity.
12) Delivering transport services to disabled people.
The project will provide care and support for 60 people from the target group and enable the people looking after them to engage in the labour market. The services will improve the quality of life of the people from the target group and their families.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: Цел на дейността: Да изгради екип за организиране и изпълнение на проекта; Административният екип по проекта ще се състои от Ръководител, координатор, счетоводител и технически сътрудник. Разпределението на отговорностите между тях гарантира доброто ръководство на проекта и постигане на заложените резултати. 1. Ръководителят на проекта ще отговаря за организацията, ръководството и контрола върху цялостното изпълнение на проекта; Контролира навременното изпълнение на дейностите, съобразно времевия график; Отговаря за финансовото управление по изпълнението на проекта и работи в тясно сътрудничество със счетоводителя и екипа на проекта; Следи за правилното разходване на средствата в рамките на предвидения бюджет по съответните пера; Съгласува изготвените отчети към Управляващия орган, управлява риска и взима решения за мерки и действия, които да минимизират риска от забавяне и/или неизпълнение на дейностите; Отговаря за популяризиране на резултатите от всеки етап на изпълнението на проекта; Организира и извършва вътрешен мониторинг; Съдейства при организирането на обществени поръчки; Координира изготвянето на междинни и заключителен технически доклади и финансови отчети; Оказва съдействие на външни експерти при оценка и одит на проекта. 2. Координаторът на проекта ще отговаря за осъществяването на координацията на проектните дейности и постигането целите на проекта. Работи съвместно с ръководителя и останалите членове на екипа; Подпомага работата и се отчита на ръководителя на проекта във всичките му действия; Отговаря за административното обслужване на проекта; Съвместно с юриста организира и подпомага изготвянето на технически задания по ЗОП; Съвместно с ръководителя на проекта изготвя междинни и заключителни технически доклади; Организира и подпомага изпълнението на проекта по отчитане на дейностите, съобразно времевия график; Оказва методическа помощ и контрол по отчитането на индикаторите; 3. Счетоводителят ще бъде отговорен за финансовата отчетност на проекта според националното законодателство и изискванията на финансиращата организация, спазването на финансовия график, изготвяне на финансови доклади и друга отчетна документация; Контролира правилното разходване на средствата в рамките на предвидения бюджет по съответните пера по проекта; Създава организация на счетоводния процес, която да осигури навременно и точно осчетоводяване на документите, съставяне на месечните отчети и оборотни ведомости; Изготвя необходимите финансови документи и отчети и ги предоставя за одобрените от Управляващия орган, в т.ч. искания за средства; Изготвя месечните и тримесечните финансови отчети, годишния счетоводен отчет и оборотните ведомости; Изготвя необходимите анализи по финансовото изпълнение на проекта; Следи за правилното разходване на финансовите средства и в случай на констатирани нарушения и нередности, сигнализира ръководителя на проекта и съдейства за отстраняването им; Съдейства на одиторни и други проверяващи органи. 4. Техническият сътрудник ще бъде отговорен за управлението на документацията на проекта, сканиране на документи, организирането на входяща и изходяща кореспонденция, ще подпомага дейността на ръководителя, координатора и счетоводителя; Водене на кореспонденция, завеждането и класифицирането й; Организира периодичните заседания на комисията назначена по проекта, придвижва документи за подпис от съответни отговорни длъжностни лица в администрацията; Отговаря на телефонни обаждания и електронни пощи, свързани с дейностите по проекта; Информира гражданите. 41 238.54 41 382.10
Подбор на персонал в Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда в Район "Тракия" - Община Пловдив: За постигане на по-висока степен на удовлетвореност на потребителите, както и организацията на самия процес, в Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда в Район "Тракия" - Община Пловдив, ще бъдат назначени двама сътрудници - социален работник и сътрудник, социална работа, които ще управляват и организират дейностите в Центъра. Тези служители ще бъдат наети на пълен работен ден, с оглед на това, Центърът да бъде достъпен целодневно. Също така те ще участват в изготвянето на оценка за потребностите на потребителите. Екипът от 24 човека, който ще предоставя услугите, ще се назначи на почасови трудови договори с тримесечен изпитателен срок. Работното време на асистентите ще бъде определено, в зависимост от потребностите на потребителите. Подборът на персонала ще се извърши чрез обявяване на конкурс. Предимство ще имат лицата, които са в трудоспособна възраст и са безработни, както и лица полагащи грижи за свои близки с увреждания и поради тази причина са отпаднали от реалния пазар на труда. Екипът на Центъра ще включва експерти, които имат различен профил на своята компетентност - социално, медицинско, здравно, педагогическо образование, като по този начин ще се гарантира интегриран подход за предоставяне на услугите. За предоставяне на услугите в центъра ще бъдат наети физически лица, които ще предоставят интегрирани услуги на лица с увреждания и хора над 65 г. с невъзможност за самообслужване. Екипът на персонала, предоставящ услугите ще се състои от: 12 лични асистента, 5 социални асистента, 5 домашни помощника, 1 рехабилитатор и 1 психолог. Предоставянето на услугите за социално включване, според потребностите на целевите групи, ще се извършва от наетите асистенти, съгласно възложени в длъжностната им характеристика задължения. Всеки един от предоставящите услуги ще има възможност да съвместява различни по вид дейности, в зависимост от решението на потребителя. По този начин на потребителите на услуги ще се осигури достъп до дългосрочна здравно-социална грижа, включително достъп до заетост, според специфичните потребности на потребителите. Посещенията в домовете на потребителите ще се извършват по седмичен график. Асистентите, предоставящи услугите ще вписват всяко свое посещение в дневник на потребителя. Социалният работник от Центъра ще извършва ежемесечен мониторинг по домовете на потребителите, с цел качественото и ефективно предоставяне на здравно-социалните услуги. Във връзка с изпълнението на дейност 12 - Осигуряване на специализиран транспорт за хората с увреждания, в Центъра ще бъде назначен 1 бр. шофьор на непълен работен ден, по посочения по-горе ред за подбор на персонал. 38 480.00 271 259.05
Обучение и супервизия на персонала за предоставяне на услугите.: Професионализмът и мотивацията на социалните работници са ключови фактори за подобряване качеството на социалните услуги, а оттам и качеството на живот на лицата с увреждания и възрастните хора. За качественото и ефективно предоставяне на социално-здравните услуги и максималното удовлетворяване на потребностите на потребителите на услугите, ще бъдат проведени въвеждащо и надграждащо обучение на персонала, предоставящ услуги в Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда в Район "Тракия" - Община Пловдив. Това ще допринесе за повишаване на знанията и уменията на персонала в Центъра, както и ще подкрепи тяхната ежедневна работа. За целта ще бъдат наети външни експерти - обучител по методика на услугите, обучител по здравни и домашни грижи и супервайзор, отговарящи на необходимите изисквания. Процедурата за подбора на тези специалисти ще бъде обявена на интернет страницата на района и на информационните табла в районното кметство. С наетите лица, ще бъдат сключени договори за услуга. За обучителите и супервайзора ще се изисква диплома за завършено образование и минимален опит по съответната специалност. Същите ще бъдат ангажирани с въвеждащите, надграждащите обучения и супервизията на работата на персонала. Целта на обученията е опознаване особеностите на различните възрастови групи в неравностойно положение; поведението в семейството, други групи и общности; влиянието на уврежданията върху поведението на човека; практическа дейност с отделни индивиди; запознаване със социалните проблеми на хората от различни възрасти; начини за преодоляване на социалната изолация и др. Обученията ще бъдат 2 вида: въвеждащо и надграждащо обучение и ще бъдат двудневни. Темите ще бъдат разработени от наетите външни експерти, като програмите ще бъдат съобразени с темите, посочени в методиките за предоставяне на услугите социален и личен асистент и домашен помощник и ще бъдат предварително съгласувани с екипа по проекта. Освен натрупване на знания и развитие на професионални умения, всяко обучение ще включва подходящ практически модул (работа по случай, упражнения, ролеви игри) и ще предоставя възможност за активна обмяна на опит и установяване на лични контакти между участниците. Целта на обучението е: да се повиши сензитивността на персонала към хората с увреждания и самотните възрастни хора над 65 г., да се изследват силните страни на новоназначените служители и съобразно с тях да се изгради силен екип за предоставяне на социални услуги на целевата група, както и съвместно да се планира разпределението на отговорности и функции. Съдържанието на обучението ще следва съвместното идентифициране на потребности и нужди от целевата група, изработване на общи дейности и планове за социалното им включване, обогатяване с техники за активно слушане, техники за асертивно поведение и елементи от съвместно планиране. По време на обучението ще отделим и специално внимание за запознаване на екипа със специфичните потребности на потребителите (промените в здравословното им състояние, рисковите фактори, свързани с тях, процеса на остаряване, специфичната им роля в обществото, както и правните възможности за гарантиране на правата им). Веднъж месечно след стартиране на услугите, ще се провежда супервизия на работата на персонала. Супервайзорът ще изготвя доклад за всяка една от проведените срещи, който ще се предава на Ръководителя на проекта, заедно с месечния отчет. 900.00 912.05
Информиране, консултиране и подбор на кандидат-потребители: Дейността ще стартира с обявление и информиране на всички заинтересовани страни, лица с увреждания и хора над 65 г., техните близки и институции занимаващи се с предоставяне на социални услуги - АСП, Дирекция "Социална политика" на община Пловдив. Общността ще бъде информирана, чрез обяви в интернет страницата на района и поставени обяви на информационните табла в районното кметство. По време на информационната кампания, заинтересованите лица ще бъдат консултирани дистанционно - по телефона и на място - в администрацията на района. Приемът на документи ще се извършва в рамките на целия проект, като началото ще бъде след публикуване на обявата, през втория месец от стартиране на проекта. По време на изпълнение на проекта, при възможност за подбор на допълнителен брой потребители, ще бъде публикувана обява и по съответните критерии ще бъдат включени допълнително потребители на социално-здравни услуги. Проектът ще даде възможност да бъдат обхванати отпадналите лица, обслужвани по Националната програма „Асистенти за хора с увреждания”, Звено за предоставяне на услуги в домашна среда "Помощ в дома", а на втори етап 20% от ползвателите на услугата "личен асистент" след прекратяване на дейността им по проект "Нови възможности за грижа" по „Развитие на човешките ресурси”, както и лица, необхванати до момента от други програми и проекти, но отговарящи на целевите групи на проекта. Лицата, които желаят да бъдат включени в социалната услуга ще подават заявление – лично, чрез законния си представител или упълномощено лице по настоящ адрес. Кандидатите ще имат право да впишат в заявлението си и предпочитан от тях личен асистент и да посочат от какви услуги се нуждаят. Бенефициентът/районът ще осигури служител/екип и обособено помещение в общината за приемане на документите, оборудвано с необходимата техника за дейността и достатъчно количество бланки за кандидатите. Всеки кандидат-потребител, ще може сам или чрез упълномощено лице да подава заявление за кандидатстване, придружено от експертно решение и необходимите документи за включване на услугите. Предварително назначена Комисията ще утвърди класираните лица чрез изготвяне на протокол, въз основа на който Кмета на района, ще изготви заповед за ползване на услугите и последващи действия. Резултатите ще бъдат изнесени на информационните табла в районното кметство и Центъра за почасово предоставяне на услугите за социално включване в района. Информация ще се получава и от компетентните служители в района. Консултации на кандидат-потребители и техните семейства или близки ще се предоставят през цялото време - от стартиране на проекта и по време на неговото изпълнение. Информирането и консултациите ще се извършват през работно време от компетентните служители в районната администрация, като техните имена и координати ще бъдат посочени в обявите и информационните материали. Информация и консултации ще се предоставят /ежедневно и в работно време/ и от административния екип, който ще организира дейностите в Центъра за почасово предоставяне на услугите. 0.00 0.00
Закупуване на оборудване, канцеларски материали и лични предпазни средства в Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване и други разходи: За правилното функциониране на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в района и за да се осигурят подходящи условия за работа на екипа и персонала, пряко ангажиран с доставката на услугите, е необходимо да бъдат закупено офис оборудване, техника за работа в Центъра, както и необходимите материали и консумативи, както за работата в Центъра, така и за предоставяне на услугите по домовете на потребителите. За осигуряването на подходящи условия за работа в екипа, в Центъра ще бъдат закупени: офис техника - 1 бр. компютър с необходимите компоненти за 500 лв. без ДДС, 1 бр. мултифункционално устройств за 600лв. без ДДС., 1 бр. бързосканиращо устройство за 1500 лева без ДДС. С цел ефективност на ежедневната работа и водене на документация ще бъдат закупени канцеларски материали: 45 кашона хартия, 40 бр. класьори, 15 п. джобове, 200 бр. папки /меки/, 2 бр. флаш памет, 2 кутии /х100 бр/. химикали, 1 бр. перфоратор, 1 бр. телбод, 2 кут. /1000 бр./ телчета за телбод, 1 бр. калкулатор, 1 бр. ножица, 1 бр. линия, закупуване и зареждане на тонер касети за мултифункционалното устройство - 12 броя. За поддържане на хигиената в центъра ще се закупят: 40 бр. тоалетна хартия; 1 бр. кофа с моп; 6 бр. почистващ препарат, 6 бр. течен сапун, 1 бр. аптечка за първа помощ. За персоналът на Центъра, предоставящ почасови услуги в домовете на потребителите ще бъдат закупени лични предпазни средства: 4 кут. х 100 бр. медицински ръкавици за еднократна употреба, 15 кут. калцуни, 10 оп. предпазни маски, 20 бр. престилки. Общата стойност за закупуване на канцеларските материали, материалите за поддържане на хигиената в центъра и личните предпазни средства на персонала, предоставящ услугите, възлиза на 2203 лв. без ДДС За посещение в най отдалечените домове на потребителите на социални услуги, ще бъдат закупени месечно 7 броя карти за 20 месеца за градската мрежа, които ще се ползват от персонала на Центъра за 9917 лв. Те ще бъдат разпределяни от социалния работник и сътрудник социална работа, съобразно адреса на потребителя и графика на посещение, за които ще бъде наложително ползване на градски транспорт. За осигуряването на специализиран транспорт за хората с увреждания, се предвижда закупуването на 1 бр. автомобил за 78 000лв. с ДДС - специализирано превозно средство с платформа за хора с увреждания, според разпоредбите на ЗОП и др. наредби. Тук ще бъдат включени и др, разходи, свързани с неговата експлоатация. 91 309.20 81 886.87
Предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране на персонала, предоставящ социални услуги: Психологическата подкрепа ще се реализира с цел повишаване на мотивацията на персонала при работата им с потребителите на различните здравно-социални услуги в Центъра. Предвид характера на самата работа и целевата група, персоналът ще има нужда от професионална подкрепа, знания и консултации от специалист в съответната област. Психологът ще извършва консултативна и обучаваща дейност по отношение на персонала. Дейността ще се осъществява като обмен на информация и примери между специалиста и персонала. Основните задачи на специалиста ще бъдат оценка на възможностите за преодоляване на негативните състояния в работата на персонала с потребителите, определяне на целта за намаляване на вредното влияние на състоянието и цялостното поведение в работата. Дейността ще се извършва групово и/или индивидуално с определени асистенти, според конкретните случаи. Основната задача на специалиста ще бъде да предостави психологическа подкрепа на персонала, като насочи вниманието към доизграждане или преизграждане на ценностната система на асистентите. Методите за работа ще бъдат: анкети, диалогов режим, тестове и др. Ще се дискутират различни проблеми и случаи, срещани в ежедневната работа на социалните работници. Специалистът ежемесечно ще представя на Ръководителя на екипа отчет за извършена работа. Резултати от въпросници, анкети и др. форми ще бъдат архивирани в Центъра. Психологическата подкрепа и консултации ще бъдат позитивен фактор при подпомагане процеса на работа с целевите групи и при предоставяне на услугите, тъй като в ежедневната си работа, персоналът ще се сблъсква с трудности и проблеми при изпълнение на задълженията си. 0.00 0.00
Предоставяне на услуги за лична помощ: Целта на дейността е да предостави услуги за лична помощ на потребителите. Предоставянето на услуги за лична помощ ще се извършва от личните асистенти, съгласно възложени в длъжностната им характеристика задължения. Посещенията в домовете на потребителите ще се извършват по седмичен график. Личният асистент ще вписва всяко свое посещение в дневника на потребителя. Дейността ще окаже помощ и положителен ефект в ежедневните нужди на потребителя и ще се предоставя в удобно за него време и в зависимост от неговите потребности. Помощ за поддържане на лична хигиена - Помощ при ежедневния тоалет, обличане и събличане /при необходимост/, помощ при къпане, домакински дейности, дейности извън дома, придружаване до бръснаро – фризьорски салон; Дейности, свързани със здравето на потребителите - помощ при прием на лекарства, предписани от лекар, придружаване до личен лекар, при настаняване в болница, при извършване на различни изследвания, рехабилитация, лечебна физкултура и други; Услугата лична помощ ще се предоставя на минимум 50 потребители. Всеки потребител ще има право да организира услугата съобразно собствените си индивидуални нужди, способности, житейски обстоятелства, предпочитания и стремежи. Графикът на личните асистенти ще бъде изготвян ежемесечно от социалния работник, назначен в Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване. Те ще полагат почасови услуги на потребителите, според техните потребности. 147 705.40 0.00
Предоставяне на услуги за социално включване: Услугата има за цел да предостави услуги за преодоляване на социалната изолация на потребителите. Да се спомогне социалното включване и тяхната независимост и активност; да се осъществи активно участие на потребителите в социалния живот на общността, чрез посещения на различни социални обекти в зависимост от потребностите на лицата: паркове, забележителности на територията на населеното място, туристически обекти - музеи, галерии, клубове на пенсионера (за възрастните хора), детски площадки и детски клубове (за децата) и редица прояви насочени към хората с увреждания и възрастните лица. Графикът на социалните асистенти ще бъде изготвян ежемесечно от социалния работник, назначен в Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване. Те ще полагат почасови услуги на потребителите, според техните потребности. 50 798.00 0.00
Предоставяне на услуги в дома: Услугата има за цел да предоставя извършването на ежедневни дейности, осигуряващи битови и социални условия, необходими за нормалния живот на потребителя на услуги, а именно: приготвяне на храна; доставяне на готова храна; подпомагане при хранене; поддържане на хигиената в жилищните и общите помещения, обитавани от потребителите – текущо и основно почистване; подреждане на гардеробите, пране на спално бельо и дрехи; почистване и дезинфекциране на стаите на потребителите, санитарни възли; плащане на битови сметки, по желание на потребителя; закупуване на хранителни продукти, хигиенни материали и вещи от първа необходимост; закупуване на лекарствени средства; помощ за поддържане на лична хигиена; Посещенията в домовете на потребителите ще се извършват по месечен график. Асистентите ще вписват всяко свое посещение в дневника на потребителя. Графикът на домашните помощници ще бъде изготвян ежемесечно от социалния работник, назначен в Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване. Те ще полагат почасови услуги на потребителите, според техните потребности. Чрез услугата ще се подобрят комфорта на битовата среда и живота на потребителите. Предоставянето на услуги за лична помощ ще се извършва от домашни помощници, съгласно възложени в длъжностната им характеристика задължения. Посещенията в домовете на потребителите ще се извършват по седмичен график. Дейността ще окаже помощ и положителен ефект в ежедневните нужди на потребителя и ще се предоставя в удобно за него време. 46 845.00 0.00
Предоставяне на медико-социални услуги и психологическа подкрепа: Повишаването на качеството на здравните грижи е широко дискутирана тема. Тъй като според действащото законодателство здравни услуги в България се предоставят единствено от лечебни заведения и здравни заведения, придобили този статут по съответния ред, нашата идея е предоставяните медико-социални услуги в Центъра, да улеснят достъпа на потребителите до здравните услуги.Целта на медико-социалните услуги в настоящия проект е да се създадат условия, които да подобрят, запазят и възстановят здравето на ползвателите на съответните услуги. Ролята на специалистите при доставяне на тези услуги в Центъра ще бъдат съобразени с назначенията на лекаря - да изпълняват необходимите манипулации и дейности, така и прекия контакт с потребителя и обгрижването. Често след проведено лечение човек напуска болничното заведение без да е завършил изцяло лечението и продължава да има нужда от здравни грижи и специализирана помощ. Всички лица с увреждания и възрастни хора, които нямат възможност и трудно се самооблужват имат необходимост от помощ, внимание и съчувствие. Качествените здравни грижи са основа за успеха за лечението и поддържане на здравето. Предоставянето на медико-социални услуги и психологическа подкрепа ще се извършва от наети специалисти - рехабилитатор и психолог, съгласно възложени в длъжностната им характеристика задължения. Те ще предоставят почасови услуги по домовете на потребителите, които имат нужда от съответната консултация и са определени въз основа на индивидуална оценка на потребностите. Графикът на специалистите ще бъде изготвян ежемесечно от социалния работник от Центъра за почасово предоставяне на услуги.Те ще полагат почасови услуги на потребителите, според техните потребности. Рехабилитаторът ще: - Организира и провежда рехабилитация и лечебна физкултура;- Обследва и съставя кинезитерапевтичен статус, месец след приема на потребителя и на всеки три месеца; - Изготвя индивидуален план за работа с потребителите, съгласно указанията за прилагане на лечебна физкултура и рехабилитация; - Спазва индивидуален график за работа; - Обучава близките на потребителите за прилагане на лечебна физкултура в домашни условия; - На всеки три месеца изготвя доклад постигнати резултати, а на шест месеца обобщава резултатите от проведената рехабилитация в протокол, информира периодично близките на потребителите, прави предложение за бъдещата работа; - Приучва потребителите към изграждане на самостоятелност; Психологът ще: - Организира и провежда психологични консултации и оценка на потребителите; - Изработва и съхранява писмените психологични характеристики; - Разработва индивидуална програма за работа с всеки потребител, съобразно неговите потребности; - Консултира екипа и персонала в Центъра и оказва помощ при работата му - На всеки три месеца обобщава данните от своята работа, като информира екипа на Центъра за резултатите и изготвя доклад за постигнати резултати, а на шест месеца прави предложения за бъдещата работа с потребителите на социалната услуга; - Съдейства за поддържането на благоприятен психоклимат в колектива на Центъра; - Поддържа контакти с близки на потребителите, като ги информира за състоянието им, консултира ги и ги насочва при нужда и към други специалисти; - Организира и провежда ежемесечни супервизии на персонала в Центъра за повишаване на знанията и уменията на персонала с различните целеви групи; - При необходимост изпълнява допълнително възложени функции, които са в интерес на потребителите и Центъра. 22 611.00 23 079.43
Дейности по информиране и публичност: Дейността е с цел да бъдат запознати и информирани всички заинтересовани лица и организации, с проекта, целите, дейностите и услугите, които ще се предоставят. Общността ще бъде запозната с изпълнението на проекта, финансиращата институция, крайните резултати и предоставените услуги. Ще бъдат проведени 2 пресконференции - начална /въвеждаща/ и заключителна пресконференция. По време на началната пресконференция, заинтересованите страни, представителите на различни социални групи, медии и др., ще бъдат запознати с целите на проекта, дейностите и сроковете за изпълнение. На заключителната пресконференция ще бъдат представени резултатите от изпълнението на проекта. Публичността ще се извърши съгласно Единен наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020. Екипът за изпълнение на проекта ще разработи информационни материали и табели, съобразно изискванията на Регламент на Комисията (ЕО) №1828/2006, по отношение на публичност на изпълнявания проект. Пресконференциите ще бъдат проведени в залите в административната сграда на района. Ще бъдат изработени 2 бр. информационни табели и 5 плаката, които ще бъдат поставени на различни места в района. В хода на изпълнение на проекта ще се спазват всички изисквания на утвърдените правила за информиране и публичност по ОП „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020. 2 бр. информационни табели: 600 лв. без ДДС - по 13.1 в Бюджета 5 плаката: 60 лв. без ДДС - по 13.1 в Бюджета Стойност на ДДС за 2 бр. информационни табели и 5 плаката е в общ размер на 132 лв. - по 14.1 в Бюджета 792.00 792.00
Осигуряване на специализиран транспорт за хората с увреждания: Осигуряването на специализиран транспорт е от изключително и жизненоважно значение за хората с увреждания, предвид достъпа на обществени места, като болнични, лечебни, социални заведения и др. Това ще осигури качествен и независим живот за потребителите, ще им осигури възможност да участват в дейности извън техните домове, да насърчава потенциала им, за да бъдат приети от обществото като пълноценни личности. Ограниченията във възможностите за предвижване на лицата с увреждания обусловени от недостъпната екстериорна среда, както и от недостиг на специализиран транспорт, налагат ограничения в личните контакти на лицата с увреждания както и на участието им в обществения и културен живот. Голяма част от увредените лица с тежък двигателен дефицит, които ще обслужваме по проекта не са излизали от домовете си с месеци и години поради недостъпност до специализирани транспортни услуги за увредени лица. Възползвайки се от възможността да получат специализирано транспортно обслужване, много хора ще създадат познанства в рамките на проекта, които ще доведат до положителни резултати и подобряване начина на живот на нашите потребители. Транспортът ще се използва за предвижване до болнични заведения /при необходимост/, посещения при личен лекар, прегледи и рехабилитация, така и до културно-развлекателни центрове, паркове и др. За ефективното предоставяне на услугата ще бъде нает шофьор, който ще бъде подбран по Дейност 2. За по-голяма ефективност и оптимизиране на разходите, той ще работи почасово, според график, който ще бъде изготвен от социалните работници в Центъра. Графикът ще бъде съобразен с необходимостта, заявките и потребностите на потребителите и ще се изготвя ежеседмично. За координация на работата му и организиране на графика му, персоналът нает в Центъра ще обслужват гражданите, които желаят да използват услугата. Обслужването на хората с увреждания относно необходимата им транспортна услуга ще се осъществява на място в Центъра и по телефона. Специализираният транспорт ще обслужва потребителите на район "Тракия" в рамките на гр. Пловдив. Потребителите ще бъдат извозвани до определеното за целта място и ще бъдат върнати обратно до техните домове. Водачът на превозното средство ще води пътен лист/книжка и ще записва всички посетени места и изминатото разстояние. Всеки месец документът ще бъде заверяван от счетоводителя на проекта. Всички разходнооправдателни документи ще бъдат предавани на счетоводителя. 3 700.00 3 320.25

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).