Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The project aims to facilitate access to employment and support for social inclusion through professional integration of disabled and disadvantaged people in the municipality of Dolni chiflik, which will be achieved through two specific objectives:
Specific objective 1: Creating a municipal social enterprise to support professional development and providing employment to people with disabilities and disadvantaged in the labor market. To achieve project proposal envisages the creation of a social enterprise "Landscaping and gardening" in Dolni chiflik. So far sanitation of settlements is carried out by persons of temporary employment, and lack sustainable structure to carry out its activities. At the same time greater the percentage of disadvantaged people in the labor market. Within the project proposal will provide sustainable employment of 32 persons from the target groups within the project, some of them will continue their work and after its completion, will create a logistical base for the provision of services by sanitation of public areas and maintenance of the settlements.
Specific Objective 2: Creating conditions for supporting social entrepreneurship and increase the effectiveness of social enterprises by developing skills and competencies of people employed in municipal social enterprise. To achieve the project proposal provides training on key competences of individuals engaged in social enterprise and creating a site of municipal social enterprise within the project, which will contribute to the promotion of social entrepreneurship and facilitate access to services via the provided information and opportunities for signaling for improper waste disposal, which will strengthen civilian control.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Психологическо подпомагане и мотивиране на лица от уязвимите групи за включване в заетост : Целта на дейността е стимулиране и насочване на лицата към придобиване на умения за активно поведение на пазара на труда, включително към придобиване или повишаване на професионална квалификация за активно поведение на пазара на труда. Дейността ще способства за постигане на специфична цел 1 от проектното предложение за създаване на предпоставки за професионално развитие на хората с увреждания и хората в неравностойно положение и други социално изключени лица.Дейността е основополагаща за проекта, в рамките на дейността ще се извърши подбор на лицата от следните целевите групи: хора с увреждания и лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица, които ще участват в следващите дейности по проекта. В рамките на дейността ще се извърши психологично подпомагане и мотивиране на лицата от целевите групи за включване в заетост. В резултат на психологическо подпомагане лицата следва да овладеят основните техники за справяне със стреса, придобият умения за успешно справяне на ново работното място или адаптиране към работните условия. В резултат на мотивирането, включените в дейността лица, следва да придобият знания и умения за ориентиране на пазара на труда и адаптиране към неговите изисквания, за търсене и избор на подходяща заетост. 0.00 0.00
Социална и професионална интеграция на представители на уязвимите групи в сектора на социалната икономика;: В рамките на дейността ще се проведе 3- дневен семинар на тема „Самопознание и самоусъвършенстване“. Целта на семинара е поощряване участието на лицата в социалния и професионалния живот съобразени с индивидуалните им потребности, да бъдат подпомогнати в намиране на собственото си жизнено пространство. Дейността ще способства за постигане на специфична цел 1 от проектното предложение за създаване на предпоставки за професионално развитие на хората с увреждания и хората в неравностойно положение. В семинара ще бъдат включени теми, насочени към: - участие в социалния живот: Придобиване на увереност и повишаване на личната самооценка; Подкрепа при взимане на важни решения; Да се узнаят особеностите на интелекта; Да се изясни собствения стил на общуване и разбиране на другите хора; Подкрепа при правене на избор, поставяне на задачи и цели; -участие в професионалния живот: Идентифициране на мотивите и желанията, които влияят на професионалния избор; Да се установи какви лични качества най-оптимално се съотнасят с характеристиките на дадената професия; Да се определи какви специалности са най-подходящи за успешното обучение и по-нататъчно развитие и построяване на кариера в бъдеще. В семинара ще бъдат включени идентифицираните лица в дейност 1. В резултат на семинара лицата трябва да получат информация и развият умения за общуване и работа в група, навици и умения за живот, развият умения за поддържане на личната си автономност, да осъзнаят индивидуалните си способности и ресурси. Целта на дейността е да се идентифицира потенциала на определените в дейност 1 лица и насочат към придобиване на конкретните професии и специалности за професионално обучение в дейност 3 от проектното предложение. Дейността ще способства за постигане на специфична цел 1 от проектното предложение за осигуряване на подкрепа за социално включване и заетост на лицата от целевите групи. 0.00 0.00
Предоставяне на обучения на лицата, за които е осигурена заетост в бюджетен ред 1 в социалното предприятие.: Дейността е насочена към лицата от целевите групи идентифицирани в дейност 1 и участвали в семинара в дейност 2. Целта на дейността е повишаване професионалната квалификация на лицата, както и придобиване на знания чрез неформално обучение по ключови компетентности. Дейността способства за постигане на специфична цел 1 от проектното предложение и създаване на база от знания и умения, необходимо за успешно изпълнение на професионалните задължения на лицата. В рамките на дейността ще се проведат обучения за придобиване на професионална квалификация и обучения по ключови компетентности. 3.1 Обучения по професионална квалификация: За да бъдат включени в професионално обучение, лицата следва да отговарят на изискванията на Наредбите на МОН за придобиване на съответната професия. Първо обучение: 1. Наименование и код на професията, и код на специалността: "Работник в озеленяването”,код 622030, специалност “Озеленяване и цветарство”, код 6220301- първа степен на професионална квалификация 2. Хорариум на обучението-300 учебни часа 3. Брой на обучаваните лица-21 лица 4. Документ доказващ завършеното обучение- Свидетелство за професионална квалификация Образец 3-54 на МОН - Второ обучение 1. Наименование и код на професията, и код на специалността: „Помощник в строителството", код 582080, специалност „Основни и довършителни работи“, код 5820801 – първа степен на професионална квалификация 2. Хорариум на обучението-300 учебни часа 3. Брой на обучаваните лица-11 лица 4. Документ доказващ завършеното обучение- Свидетелство за професионална квалификация Образец 3-54 на МОН 3.2 Обучение по ключови компетентности В рамките на дейността ще се проведе обучение по ключова компетентност 6„Обществени и граждански компетентности“, насочени към лицата, на които ще бъде осигурена заетост в дейност 6 : Целта на обучението е придобиване на основни умения за активно участие в социалния, гражданския и професионалния живот, да се развият умения за комуникация с хора с различен и културен произход, да се справят и предотвратяват конфликти в социалния живот, да придобият знания, умения и отношение, необходими да бъдат активни граждани на местно, регионално, национално и европейско ниво. Придобиването на умения от ключова компетентност 6 са особено важни за създаването на активни граждани, мислещи хора с определена гражданска позиция. Активното отношение към обществения живот е в основата на развитието на социалното предприемачество, сферите на икономиката и обществените отношения. Обучението е насочено към представителите от целевата група, които ще бъдат включени в заетост и е базово за изграждане на гражданско съзнание, което е в основата на добрите взаимоотношения при осъществяване на трудовия процес. 1.Хорариум на обучението-30 учебни часа 2.Брой на обучаваните лица-32 лица 3.Документ доказващ завършеното обучение-сертификат за преминато обучение по ключова компетентност„Обществени и граждански компетентности“. 0.00 0.00
Оборудване на новосъздадени работни места и адаптиране за лица с увреждане и ремонт на помещенията на социалното предприятие във връзка с дейността му: Дейността ще способства за постигане на специфична цел 1 на проектното предложение за създаване на общинско социално предприятие „Благоустройство и озеленяване“ чрез създаване на подходящи работни места, респективно и заетост на хората с увреждания и лица в неравностойно положение и други социално изключени лица. В новосъздаденото социално предприятие ще бъдат разкрити 42 нови работни места: „работник в озеленяването“ – 25 лица, „помощник в строителството“ - 13, „снабдител, доставчик“- 1, „директор“ на социалното предприятие -1 бр., „организатор по труда“- 1 бр., „счетоводител“-1 бр.. При назначаване на административния персонал с предимство ще се ползват хора с увреждания, поради което е необходимо работните места да са адаптирани за хора с увреждане. За изпълнение на задълженията на административния персонал ще бъдат закупени 3 настолни компютърни системи, 1 мултифункционално устройство, 3 офис –бюра, 3 офис –стола, офис-секция. Обзавеждането ще бъде съобразено с изискванията на Наредба №4/1.07.2009. За осъществяване предмета на дейност на предприятието и изпълнение на трудовите задължения на лицата назначени като "Работник в озеленяването", ще бъдат закупени, моторни косачки, храсторези, градинска дробилка, моторни резачки за дърва, листосъбирач, маркуч за поливане , дребен градински инвентар /ножици, лопати, мотики, гребла, инструменти и консумативи за ремонтни дейности/. С цел оползотворяване на зелените отпадъци и повторната им употреба като тор за поддържане на зелените екосистеми ще бъдат закупени компостери. За изпълнение на длъжността „снабдител,доставчик“ няма специална необходимост от оборудване и обзавеждане, изпълнение на длъжността е свързано с доставката на материали или консумативи за осъществяване на дейността на социалното предприятие. Със свое решение Общински съвет Долни чифлик предостави помещения с обща площ 117,39 кв. м от сграда общинска собственост за развитие дейността на общинското социално предприятие. Предоставените помещения са 7 на бр. от които 4 бр. с обща площ 30 кв. м. ще се ползват за складови помещения, 1 антре с площ 17 кв. м., 1 санитарно помещение /19 кв.м. /, 1 бр. помещение с площ 51 кв. м, което ще бъде разделено на офис помещение за администриране на предприятието /20 кв. м./ и помещение /31 кв.м./ , което ще се използва за срещи между изпълнителския и административния персонал с цел разпределяне на ежедневните задачи ще бъде оборудвано с посетителски столове, офис маса. Сегашното състояние на помещенията е лошо и не отговаря на санитарно-хигиенните изисквания. На помещенията ще бъде извършен текущ ремонт по смисъла на § 5 т. 43 от допълнителните разпоредби на ЗУТ. Ремонта ще включи дейности по измазване, подмяна на врати с цел осигуряване на енергийна ефективност на използваните помещения, ремонтни дейности на стени и подова настилка ,ремонт на санитарните помещения и др. дейности по текущ ремонт. 0.00 0.00
Предоставяне на обучения за повишаване на управленските и бизнес умения за повишаване ефективността на управление на общинското социално предприятие: В рамките на дейността ще се осигури обучение по ключови компетентности на лицата, заети в социалното предприятия, различни от лицата по бюджетен ред 1. Целта на дейността е да се придобият знания, базови умения с цел ефективното управление на социалното предприятие. В рамките на дейността ще се проведат 2 обучения по ключови компетентности насочени към лицата: 5.1 Обучение по ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност”. Целта на обучението е придобиване на основни умения в областта на ИКТ: използването на компютри за изтегляне, оценка, съхраняване, производство,представяне и обмен на информация, както и общуване и участие в мрежи за съвместна дейност чрез интернет. Изключително важно е обучаваните да придобият способности за търсене, събиране и обработване на информацията, за критично и систематично използване на намерената информация. Обръща се внимание на развитието на основните компютърни способности като текстообработка,електронни таблици, бази данни, съхранение и управление на информацията, разбиране на възможностите и потенциалните рискове на Интернет и др. Предвид спецификата на административната работа, придобиването на ключова компетентност 4 е базова за успешната трудова реализация на лицата заети с администриране на предприятието / директор, счетоводител, организатор по труда/. 1.Хорариум на обучението-45 учебни часа 2.Брой на обучаваните лица- 3 лица 3.Документ доказващ завършеното обучение-сертификат за преминато обучение по ключова компетентност„Дигитална компетентност“. 5.2 Обучение по ключова компетентност 6 „Обществени и граждански компетентности“. Целта на обучението е придобиване на основни умения за активно участие в социалния, гражданския и професионалния живот, да се развият умения за комуникация с хора с различен и културен произход, да се справят и предотвратяват конфликти в социалния живот, да придобият знания, умения и отношение, необходими да бъдат активни граждани на местно, регионално, национално и европейско ниво. Придобиването на умения от ключова компетентност 6 са особено важни за създаването на активни граждани, мислещи хора с определена гражданска позиция. Активното отношение към обществения живот е в основата на развитието на социалното предприемачество, сферите на икономиката и обществените отношения. Осъществяването на дейността е насочено към постигането на цел 2 на проектното предложение. 1.Хорариум на обучението-30 учебни часа 2.Брой на обучаваните лица-10 лица 3.Документ доказващ завършеното обучение-сертификат за преминато обучение по ключова компетентност„Обществени и граждански компетентности“. Обучението е насочено към персонала на социалното предприятие, изпълняващи следните длъжности /директор, счетоводител, организатор по труда, снабдител, работник озеленяване -4 лица, работник строителство – 2 бр./ 0.00 0.00
Подкрепа за осигуряване на заетост за период до 12 месеца: Основна цел на дейността е улесняване до достъпа на заетост на целевите групи и пряко кореспондира с основаната цел на проектното предложение и процедурата, същевременно способства за постигане на специфична цел 1 на проектното предложение за осигуряване на заетост на хората с увреждания и лица в неравностойно положение. В рамките на дейността ще бъде осигурена заетост на 32 лица от целевите групи на проектното предложение, хора с увреждания и хора в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица, които са получили професионално обучение в дейност 3: „работник, озеленяване“ – 21 лица, „помощник строителство“ – 11 лица. С лицата ще бъдат сключени трудови договори на длъжност „работник, озеленяване“ за придобилите професионална квалификация по специалността „работник, озеленяване“ и „работник, строителство“, за придобилите професионална квалификация по специалността „помощник в строителството“, при различна часова заетост на ден на лицата /между 6 и 8 часа/ в зависимост от сезона и графика на предоставяне на услугите. Административния персонал /директор, счетоводител, организатор по труда, „снабдител, доставчик“/ ще бъдат назначени както следва: - директор - на 7 часов работен ден; - счетоводител - на 4 часов работен ден; - организатор по труда - при различна часова заетост на ден /между 6 и 7/ часа в зависимост от сезонната заетост на целевата група от бюджетно перо 1.1; - "снабдител, доставчик" - при различна часова заетост на ден /между 6 и 7/ часа в зависимост от сезонната заетост на целевата група от бюджетно перо 1.1; и ще са от групата на безработните или неактивните лица . В рамките на дейността ще бъдат назначени 4 лица като "работник, озеленяване" и 2 лица "работник строителство" от групата на неактивните или безработни лица, които ще осъществяват настойнически функции на лицата от целевата група, получили професионална квалификация като "работник, озеленяване" и "работник строителство". С цел осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд според действащото законодателство ще бъде осигурено работно облекло и сключен договор със служба по трудова медицина. Лицата на длъжностите „работник в озеленяването“ са свързани с функциите на предприятието по озеленяване: ще бъдат заети с хигиенизиране и поддържане на зелените площи в населените места и зоните за отдих, подобряване на зелената система. Лицата назначени на длъжност „помощник в строителството“ ще изпълняват дейности по благоустрояване: ще изградят достъпна за хората с увреждания обществена среда, изградят подстъпи, ще оформят места за поставяне на съдовете за смет така, че да не възпрепятстват движението при преминаване в близост до тях, ще изпълняват и други дейности свързани с поддръжка на обществените места и сгради общинска собственост и създаването на достъпна среда за хората с увреждания. След приключване на заетостта в рамките на проекта 50 % от наетите лица , 16 на брой ще продължат да работят за минимум 6 месеца в общинското социално предприятие, общо 96 човекомесеца. За обезпечаване на административната дейност на социалното предприятие са предвидени разходи за ел. енергия, телефони, вода, канцеларски материали. 0.00 260 021.15
Осигуряване на наставници за новонаетите лица: В персонала на общинското социално предприятие ще бъдат наети лица от групата на неактивните и безработни лица като „работник, озеленяване“ – 4 бр. и „работник, строителство“ – 2 бр. при различна часова заетост на ден /между 6 и 7/ часа в зависимост от сезонната заетост на целевата група от бюджетно перо 1.1. С цел осигуряване на помощ и подкрепа на новоназначените, тези лицата ще осъществяващи наставнически функции и ще им бъде осигурено допълнително възнаграждение за срок от 6 месеца в размер на половин минимална работна заплата при отработени минимум 40 часа като наставници. Лицата назначени като „работник, озеленяване“ ще осъществяват настойнически функции над лицата „работник, озеленяване“, лицата „работник, строителство“ над новоназначените лица за работник, строителство. 0.00 17 498.69
Социален маркетинг и популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество: Дейността цели популяризиране на социалното предприемачество и неговата роля за развитие на социалната икономика. Изпълнението на дейността способства за постигането на специфична цел 2 за създаване на условия за подкрепа на социалното предприемачество. Дейността е насочена към лица заети в институциите и организации, свързани със социалното предприемачество. В рамките на дейността ще се създаде сайт на социалното предприятие „Благоустройство и озеленяване“ с минимум следните рубрики: - „За нас“- предоставящо информация за общинското социално предприятие; структура, нормативни документи и др. подходяща информация; - „Добри практики и наши партньори“ – предоставящо контакти на други социални предприятия с цел популяризиране на социалното предприемачество и неговата роля за развитието на икономиката; - „Вашите сигнали“ – чрез електронна форма за обратна връзка и предоставен телефон, който ще се поддържа от организатора по труда в социалното предприятие, гражданите на общината ще имат възможност да подават сигнали за замърсени места, неспазване на Наредбите на общинския съвет отнасящи се до поддържане на чистота по населените места. - „Вашето мнение“ – ще предоставя възможност за попълване на електронна форма за мнение и предложения на гражданите за подобряване дейността на социалното предприятие. Тук ще бъде поместена и анкетата за онлайн проучването за удовлетвореността от дейността на социалното предприятие. - „Минало, настояще“ – галерия от снимки на състоянието на обекти преди и след действията на работниците на социалното предприятие. Целта е да се представи нагледно, резултата от дейността на социалното предприятие; - „Почистете, моля“ – онлайн –форма за сигнализиране за почистване и хигиенизиране на определена площ, ремонтиране на обект; - „Контакти“ – предоставящи контакти на административния персонал на предприятието 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).