Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 382 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The project aims at building a comprehensive mechanism for continuous dialogue in the ongoing local tourism development policy, taking into account adequately the interests of the different stakeholders.
Target groups: municipal administrations, Tourism Advisory Council, civil society, businesses and citizens of municipalities Berkovitsa and Godech.
Activities: 1. Conducting research and analysis on: state and mechanisms of civic participation in the policy pursued; stakeholder analysis on the Berkovitsa and Godech municipalities and their willingness to participate in the decision-making processes; the activity of the responsible units of the administration and the Advisory Council on Tourism; good practices in Bulgaria in implemented local policies; 2. Develop a model for citizen participation with specific recommendations. 3. Development of a civil monitoring mechanism based on information technology. 4. Exchange and transfer of good practices for partner management. 5. Organizing and conducting information meetings, working groups, public discussions and a conference.
Expected results: Increased interaction between municipal administrations and citizens: Developed a holistic approach to increase civic participation through: 1 st. analysis and study, prepared model for civic participation, produced 4 pcs. recommendations; Increased NGO activity in the formulation, implementation and monitoring of policies: mechanism for civil monitoring of the local tourism policy (2 websites), presented good practices, increased institutional capacity of the applicant and the partners conducted 10 information activities.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Провеждане на проучване и анализ: - състояние и механизми на гражданското участие в провежданата политика; анализ на заинтересованите страни на територията на общини Берковица и Годеч и тяхната готовност за участие в процесите на вземане на решение; - дейността на отговорните звена от администрацията и Консултативен съвет по туризма; - добри практики в България в провеждани местни политики; : С реализирането на Дейността по проучване и анализ се цели осигуряване на гарантирана възможност на гражданите, гражданските организации и бизнеса за пряко участие в местното управление – в процесите на вземане на решения и граждански мониторинг върху изпълнението на местната политика за развитие на туризма, чрез изследване на състоянието на гражданското участие, готовността за включване и прилагане на добри практики. Дейността включва проучване в следните области, разделени на поддейности: 1. Проучване на състоянието и механизмите на гражданско участие в провежданата до сега политика за развитие на туризма в общини Берковица и Годеч и анализ на заинтересованите страни и тяхната готовност за участие в процесите на вземане на решение за формиране, изпълнение и мониторинг; Целта на настоящата поддейност е: - да се очертае текущото състояние и механизмите на гражданско участие в прилаганата политика за развитие на туризма на територията на общини Берковица и Годеч, като същевременно се подпомогне неговото подобряване. - да идентифицира заинтересованите страни от територията на общините Берковица и Годеч, които могат да бъдат включени при разработването и управлението на политиката за развитие на туризма. - да проведе съвместен анализ на заинтересованите страни (чрез подготовка и провеждане на анкетно проучване) за установяване на готовността им за участие, оцени нагласите и предпочитаните форми за включване на гражданското общество в обществените процеси. Изпълнението ще подпомогне процеса на разработване на модел за гражданското участие в политиката за развитие на туризма. 2. Анализ на дейността на отговорните звена от администрацията и Консултативен съвет по туризма; Целта е да изследва и опише дейността на общински администрации Берковица и Годеч и действащите Консултативни съвети по туризма към тях (основни дейности и отговорности, вътрешни правила на дейността, състав, публичност и прозрачност на дейността на КСТ). Ще бъде оценен достъпът до информация и участие на гражданското общество в дейността им. В резултат, анализа ще допринесе за формирането на адекватна и прозрачна местна политика за развитие на туризма чрез подобряване достъпа и информираността на гражданското общество за процесите за вземане на решения и изпълнение. 3. Проучване на добри практики в България, в провеждани местни политики за развитие на туризма, които да намерят приложение на територията общини Берковица и Годеч; Тази част от проучването е насочена към идентифициране на съществуващи техники за въвличане на гражданите във вземането на решения и съвместно партньорско управление. Изведените добри практики се очаква да бъдат въведени и намерят приложение на местно ниво. Обект на изследване при реализация на дейността са следните целеви групи по проекта: служители в общински администрации Берковица и Годеч, Консултативен съвет по туризма, ангажирани с процеса на разработване и прилагане на политиките за развитие на туризма на местно ниво, както и представители на местни НПО, представители на бизнеса и други представители на гражданското общество, както и 3 общини от България. Резултатите от дейността ще послужат като основа за изготвянето на модел за гражданското участие в политиката за развитие на туризма в община Берковица и община Годеч с изведени конкретни препоръки (реализацията на дейност 2) и ще подпомогнат осъществяването на дейност 3: Разработване на механизъм за граждански мониторинг на местната политика за туризъм, основан на информационните технологии. В заключение от трите обособени части на анализа ще бъдат отправени 2 препоръки за развитие на прилаганите политики на територията на Берковица и Годеч чрез активно включване на заинтересованите страни в процесите на вземане на решение. Те ще бъдат обсъдени с местната общност по време на предвидените 2 бр. обществени обсъждания и внесени по официален път в общинските администрации. 12 030.00 12 030.00
Изготвяне на модел за гражданското участие в политиката за развитие на туризма в община Берковица и община Годеч с изведени конкретни препоръки, въз основа на резултатите от анализите: Дейността ще се извършва въз основа на резултатите от извършеното детайлно проучване и анализ, предмет на предходната дейност по проекта. Изпълнението на тази дейност е съществено, тъй като участието на гражданите и организациите на гражданското общество в процесите на вземане на решения на местно ниво е от решаващо значение за едно прозрачно и отговорно местно самоуправление, работещо в интерес на общността. Основната цел на дейността е насърчаване на дългосрочно сътрудничество между публичните власти чрез създаване на ефективен иновативен модел за по-добра координация и комуникация между заинтересованите страни от публичния, гражданския и бизнес сектора по въпросите свързани с туризма, включително като използва възможностите на ИКТ. Дейността е насочена към целевите групи по проекта – общински администрации Берковица и Годеч, Консултативен съвет по туризма, гражданското общество и бизнеса като предоставя модел за партньорство на всички заинтересовани страни в процесите на формулиране, управление и мониторинг на местната политика свързана с туризма. Включва усилия в две посоки: 1) да предложи систематизиран подход за прилагането на различни техники и начини за активно въвличане на гражданите и бизнеса в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на местната политика за развитие на туризма и 2) разработването на конкретни правила за гражданско участие и включването им в дейността администрацията Прякото участие на гражданите в местното самоуправление е свързано до голяма степен с личностната мотивация и личните интереси на съответния гражданин. То трябва да осигурява постоянен диалогов режим и обратна връзка в системата на управление за да може да бъде използвано като пълноценен източник за коригиращи предложения и решения. За постигането на ефективно гражданското участие е необходимо да се предложат публично огласени и лесно достъпни условия за реализирането му, както и конкретни механизми за гарантиране на ефективността от използването им. Разработването на конкретни правила за гражданско участие и включването им в дейността администрацията ще направи това участие прозрачно и обществено значимо. Ангажирането и предоставянето на пълномощия на конкретни заинтересовани страни (или техни представители) да бъдат преки участници в осъществяването и реализирането на конкретни решения, ще повиши тяхното гражданско самочувствие и ангажираност с проблемите на общността. Предоставянето на конкретни пълномощия за контрол по изпълнението на взетите решенията ще създаде условия за прозрачност и отчетност по отношение дейността на органите на местното самоуправление и местната администрация. Така ще се повиши доверието в легитимността на институцията и нейните решения. Гражданското участие може да има различни форми – обществено обсъждане на политически и нормативни документи, разработвани и приемани от местните власти, онлайн консултиране (чрез интернет), публично обсъждане, създаване на консултативни съвети, организиране на гражданска инициатива, провеждане на местни референдуми. В тази връзка моделът е необходимо да включва възможни мерки, дейности и цели, които да помогнат дейността на публичните власти да бъдат в по-тясно сътрудничество с гражданите и бизнеса и да прилагат добри практики на управление към техните граждани – включването на гражданите в процеса на вземане на решения, намаляване на бюрократичната тежест, развитието на публично-частните партньорства. 11 000.00 11 000.00
Разработване на механизъм за граждански мониторинг, основан на информационните технологии – създаване на 2 интернет сайт (subsite) към сайтовете двете общини: Управлението на местно ниво вълнува хората в най-голяма степен, това е нивото, на което пряко си взаимодействат граждани и власти. Администрациите имат стремеж към управление с нарастващо гражданско участие, което изисква увеличаване на откритостта и откриване на нови канали за улесняване на достъпа до обществената информация. В този случай технологиите могат да служат за различни цели: да предоставят по-добри обществени услуги за гражданите; да подобрят взаимодействието с бизнеса; овластяване на гражданите чрез достъп до информация или по-ефикасно правителствено управление. Общинските администрации са длъжни да предоставят информация на гражданите чрез използването на комуникационните технологии, като по този начин гражданите да формират мнение по съответните въпроси. Реализацията на настоящата дейност ще създаде възможност за публична комуникация и обмен на информация по въпросите свързани с туризма, чрез създаването на 2 Интернет сайта (subsite) към сайтовете двете общини - Берковица и Годеч. Интернет комуникацията дава възможност да се трансформират политическите и административните процеси така, че да са насочени към по-прозрачно, ефективно и с участието на гражданите управление чрез публикуване на информация, която да бъде открита и достъпна за всички физически и юридически лица за свободна употреба, и да бъде в структуриран и лесен за обработване от потребителите формат. В основата на дейността не е самата технология, но технологията се използва, за да се даде възможност на гражданите за участие и те да имат повече влияние върху решенията в управлението. Гражданите могат да участват в местното управление на всички нива, като изразяват своето мнение или като гласуват. Дейността предвижда да се използва електронна комуникация. Така информацията касаеща управлението става достъпна за гражданите и те могат да формират своето мнение по конкретни въпроси и да изпратят това мнение с помощта на комуникационните технологии. Посредством електронната комуникация се предоставя възможност за гражданско участие в управлението на политиката за развитие на туризма, като гражданите изразяват своето мнение чрез гласуване в Интернет, чрез коментари и обсъждания във форуми. Интернет комуникацията не само дава технологични възможности на гражданите да се включат в управлението, но голяма част от тях, които до сега са били "мълчаливото мнозинство“, се превръщат в активни граждани, демонстриращи и налагащи своето мнение на управляващите. Онлайн участието на гражданите предполага двупосочна връзка с управляващите, т.е. очакванията им са да получат ответен отговор или реакция на техните запитвания, жалби, коментари, предложения. Друг важен момент е, че когато участват във вземането на решения на управляващите, гражданите по-добре разбират задачите, намеренията и целите на управлението. Въвлечени в процеса на обсъждане на дадено управленско решение, гражданите осъзнават, че не за всичко са отговорни управляващите. Така се задълбочава ангажираността на гражданите за управлението. С проектирането, създаването и разработването на интернет съб-сайт се цели: • Да се осигури модерна и лесна за работа платформа за публикуване на точна, навременна и актуална информация, състояща се от новини, събития, анализи за туризма в региона, споделяне на препоръки и предложения, знания и информация; • Да се създаде и поддържа база данни с протоколи от проведени заседания и взетите решения на консултативен съвет по туризма. Базата данни трябва да осигурява възможност за бързо търсене по определени критерии. • Да се създаде възможност за улеснен достъп до всички заинтересовани страни и местни власти до информация свързана с политиката за развитие на туризма в съответната община; • Да се насърчи и подобри комуникацията и обратната връзка между бизнеса, гражданското общество, гражданите и местната администрация; • Да се осигури възможност за мониторинг на дейността на администрацията във връзка с политиката за развитие на туризма. 15 000.00 15 000.00
Обмяна и пренасяне на добри практики за партньорско управление : Един от очакваните резултати от проведеното проучване е изследване и представяне на добри практики в 3 общини в България. Работно посещение за обмяна на опит, добри практики и приложението им в избрана община на 11 лица за период от 3 дни. Идентификацията и трансферът на добри практики е ключов компонент на проекта. Добрите практики ще бъдат идентифицирани според аналитичните методологии и разработването и прилагането на политики в третата част от анализа реализиран в дейност 1. По време на проведената информационна среща ще се представят всички избрани практики, които ще се оценяват чрез специализирани въпросници от участващите заинтересовани лица. След представяне на всички практики и селектиране на най-пригодните за трансфер ще бъде осъществено 3 дневно работно посещение в една от изследваните общини. Целта на дейността е обмен на информация и опит между заинтересованите страни. Ще бъдат представени и обсъдени добрите практики, включени в третата част от аналитичния доклад по Дейност 1. В дискусията ще участват 11 лица, които са от целевата група по проекта, трима представители на кандидата и по 4 представители от двете общини (по 2-ма представители на Консултативните съвети по туризма от страна на бизнеса и гражданското общество и по 2-ма представители на общински администрации, партньори по проекта). Очаква се, че в резултат на тази дейност де бъдат предложени, трансферирани и/или въведени иновативни практики на организационно и местно ниво. Изпълнението на дейността е насочено към повишаване знанията, уменията и компетенциите на целевата група, като те ще черпят от опита на общината-домакин, по отношение на планирането, изпълнението и мониторинга на политиката за развитие на туризма с активно гражданско участие. Участниците в работното посещение ще придобият представа за практическата реализация на идентифицирания модел на гражданско участие в условията и характеристиките на местната действителност. Сътрудничеството и споделянето на опит е ефективен метод за трансфер на идеи, знания, ноу-хау и иновативни подходи за решаване на общи проблеми за повишаване взаимодействието между администрацията, гражданите и бизнеса. Ще се поощри развиването на специфични партьорски умения, с което се гарантира и ефективно сътрудничество. Освен това работното посещение ще спомогне за придобиване на по-ясна представа от страна на целевите групи по проекта за същността и приложимостта на разработения модел на гражданско участие (дейност 2), което ще е от полза при адаптирането и пилотното и въвеждане в условията на общини Берковица и Годеч. 5 300.00 5 268.00
Организиране и провеждане на информационни срещи, работни групи, обществени обсъждания и конференция.: Дейността цели да активизира представителите на неправителствените организации в партньорство с бизнеса, гражданите и общинските власти за провеждането на съвместни действия насочени към разработване, управление и мониторинг на политиката за развитие на туризма на общинско ниво и стимулиране на гражданското участие в тези процеси. Провеждането на различни съвместни мероприятия цели да допринесе за осъзнаване ролята на гражданското общество и бизнеса във формирането на местни политики, да се активизира неговият интерес в изпълнението на конкретни мерки, както и осъществяването на граждански контрол върху администрацията. Дейността е съпътстваща изпълнението на дейности 1, 2 и 3. Предвижда организиране и провеждане на различни дейности за повишаване на обществената осведоменост и стимулиране на гражданското участие - работни групи, обществени обсъждания - дискусии, информационни срещи- семинари. Във връзка с изпълнението на дейност 1 се предвижда организиране и провеждане на 2 обществени обсъждания, където ще бъдат представени резултатите от първата част на проведения анализ и проучване. По време на дискусията ще бъдат представени резултатите от проведените стандартизирани интервюта и анкетно проучване. Ще се представят вижданията на анкетираните представители на бизнеса, гражданите и НПО за желаните подходи/начини за включване в дейността на КСТ и администрацията. Освен това ще бъде организирана и проведена 1 информационна среща за разпространение на добрите практики, идентифицирани при провеждането на третата част от анализа и проучването. По време на срещата ще се представят всички избрани/изведени добри практики, които ще се оценяват чрез специализирани въпросници от участващите заинтересовани лица. На тази база ще бъде осъществено и 3 дневно работно посещение в една от изследваните общини, предмет на дейност 4. Разработването на модел за гражданско участие ще се осъществява с активното участие на целевите групи по проекта. По време на изпълнението на дейността ще бъдат организирани и проведени 2 работни групи (по една във всяка от двете общини) във връзка с формулирането на основните методи за гражданско участие. Ще бъдат проведени и 2 дискусии за обсъждане на разработения модел, с цел да отговори по-пълно на очакванията на гражданското общество и администрацията и последващо ефективно прилагане. В края на дискусията участниците ще попълват анонимно въпросници относно методите за включване и степента на участие на обществото в дейността на администрацията. Целта ще бъде да се съберат и анализират мнения, които представителите на заинтересованите страни не желаят да споделят в хода на откритите дискусии. Разработването на механизъм за граждански мониторинг на местната политика за туризъм, основан на информационните технологии - двата subsite ще бъде осъществявано съвместно с целевите групи по проекта. Ще бъдат проведени две работни групи (мин. 10 човека), като лицата участващи срещата ще имат възможност да дадат становища и предложения по предложените материали. Дейността предвижда и провеждането на информационна конференция в Берковица. Нейната цел е повишаване на обществената осведоменост относно резултатите от проекта - проведения анализ и проучване, разработения модел за гражданско участие, механизмът за граждански мониторинг и добрите практики за повишаване на гражданското участие. За участие ще бъдат поканени представители на местната власт, браншови организации, представители на бизнеса, както и неправителствени организации. Техническо съдействие за организирането на конференцията ща окажат двата партньора. 11 840.00 3 478.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).