Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

Clean, separate and environmentally friendly. This is the main motto of the project. Information-demonstration campaign and new technology for storage and use of municipal waste treatment that is generated on the territory of Valchi dol municipality. The work on the project, on the one hand, is all about securing their creation and preparing them for reuse as well as for recycling. It is proposed to collect computers to be presented in the settlements for composting of municipal waste.For transportation of the finished compost, a vehicle with the necessary equipment will be purchased. On the other hand, the project activities will carry out a broad awareness-raising campaign to raise awareness and public awareness of compliance with the principles of municipal waste management. It will also be a flagship demonstration in the context of waste prevention initiatives and increasing citizen participation in separate collection. In its activities, the project aims to positively influence a widely represented target group that is directly related to municipal waste, its collection, treatment and use. These are the inhabitants of the municipality of Vulchi dol in different ages - children, students, young people and adults. Representatives of the municipal administration, public, social health and educational institutions are also included. Last but not least are those who work in and for the non-governmental sector, such as NGOs, community and school boards, local communities and community councils and informal groups. All of them are beneficiaries of the project and will have the opportunity through its implementation to see a new technology for composting of municipal waste and their collection on the territory of Valchi Dol municipality.This is an innovative idea and the project that will be implemented will be demonstrative, realistic and time-compliant with regard to the conservation and preservation of the pure nature and environment in which we live.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта.: Целта е да се сформиране на професионален административен екип, гаранция за успешното протичане на дейностите по проекта. Това ще бъде постигнато чрез осигуряване на най-подходящите в качествено и икономическо отношение изпълнители на доставки и услуги. Тук ще се включва и управление на проектните дейности, насочено към ефективно изпълнение на заложените индикатори. Ще се извършва наблюдение на навременното и в пълнота изпълнение на планираните дейности по проекта и качеството на предоставяната услуга. Ще има редовна отчетност за удостоверяване на административните, технически и физически аспекти на дейностите по проекта, ще се извършва идентифициране и проследяване на разходите, следене за документалната обоснованост на всяка счетоводна операция, законосъобразност и целесъобразност на изразходените средства и избягване на всякакви финансови злоупотреби. В дейността се включва: -Създаване на организация за протичане на дейностите по проекта, подбор на административния екип за управление– ръководител проект, администратор, счетоводител. Ще бъде изготвен График за възлагане на обществени поръчки по ЗОП, и съобразно заложените в него срокове ще бъдат разработени тръжни документации и проведени тръжни процедури за избор на изпълнители на доставки и услуги. Ще бъде назначена тръжна комисия, която да определи най-подходящите изпълнители от гледна точка на качество на извършваните дейности и икономическа ефективност на разходите, като това ще бъде осигурено чрез изискванията и критериите, заложени в тръжните документации. Видовете, броя и количеството ще бъдат описани подробно в дейността. Параметрите и видовете материали, консумативи и услуги ще бъдат съобразени според качеството на доставките, нуждите от подобен род консумативи, материали и оборудване и естеството на дейностите заложени в проекта. -Ще се провеждат редовни месечни заседания на административния екип, на които ще бъдат разпределяни задачите за следващия месец – за целта ще бъдат изготвяни „Месечни планове за действия” и „Протоколи от заседания”. При необходимост ще се провеждат и извънредни заседания. Ще бъде оказвано съдействие на представителите на Управляващия орган при документални и проверки на място. Ще бъде създадено Проектно досие, включващо всички договори, анекси, тръжна документация, доклади, разходно оправдателни документи, приемо-предавателни протоколи за извършени дейности от изпълнителите, искания за плащане и приложения, доклади от проверките на място, данни за предприетите мерки за публичност, кореспонденция с Управляващия орган. Ще се изготвят месечни отчети от отделните членове на екипа за управление. Ще бъдат изготвяни прецизни и редовни междинни отчети с необходимите приложения към Управляващия орган. Ще бъде изготвен окончателен отчет относно изпълнението на целите на проекта, постигнатите резултати и реални стойности на заложените индикатори, срещнатите трудности и тяхното преодоляване. Ще се извършва месечно отчитане на изразходваните средства, тяхното счетоводно отразяване в регистри, начисляване и изплащане на възнагражденията, превеждане на дължимите суми за социални и други осигуровки на бюджета, внасянето на дължимите данъци и следене за документалната обоснованост на всяка счетоводна операция, законосъобразност и целесъобразност на изразходваните средства. Ще бъдат осъществявани насрещни проверки при изразходване на средствата с цел избягване на всякакви финансови злоупотреби. 29 880.00 27 390.00
Информация и комуникация: Целта е да се осигури прозрачност и разгласа в публичното пространство на целите и резултатите на проекта и на настоящата схема за безвъзмездно финансиране, популяризиране на подкрепата от ЕФРР на ЕС. Дейността ще включва: През месец 1 и 2 на проекта ще бъде разработен “План за информация и публичност”, който има следните задачи: - Определяне на реда и средствата за информиране на заинтересованите лица и институции - Разработване на необходимите информационни материали и организиране на информационните събития - Осигуряване на публичност на дейностите по проект чрез разпространение на информационните материали и провеждане на информационните събития - Осигуряване на активно съдействие от страна на заинтересованите страни за постигане целите на проекта Информирането на обществото за целите на проекта, настоящата схема за безвъзмездно финансиране по ОП „Околна среда“, схема „Изпълнение на демонстрационни проекти в областта на управлението на отпадъците” както и за процесите на реализация на проектните дейности и постигнатите резултати ще се осъществява чрез използване на различни инструменти като: - провеждане на пресконференции - поради продължителността на проекта- 14 месеца, ще бъдат организирани и проведени 3 пресконференции - 1 в началото на проекта за запознаване на обществеността с целите на проекта- през проектен месец 2, и 2 в процеса на изпълнение за информиране относно хода на проектните дейности- през месеци 12 и 14 на проекта. - изготвяне и разпространяване на 1000 броя брошури в населените места в община Вълчи дол за информиране през месеци 3 и 4 на проекта. - изработване и поставяне на 2 информационни табели-банер- 1 в сградата на общинската администрация и 1 в офиса за управление на проекта. Комбинирането на различните инструменти има за цел да осигури желаното информационно покритие на целевата аудитория, като едновременно се осигурява нужната информация чрез подходящ брой единични актове на въздействие върху публиката при паралелен стремеж за точна ориентация на посланията към заинтересованите страни. Дейностите по информиране и публичност ще допринесат за поддържане на перманентна обратна връзка с гражданското общество и бизнеса, като се разчита на инициатива и активно участие от страна на всички заинтересовани страни в проекта. Всички информационни материали и събития ще бъдат съобразени с „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.” Дейността ще се изпълнява в рамките на всичките 14 месеца, съобразно посочените по-горе етапи. 3 000.00 3 000.00
Организиране и провеждане на социологическо изследване и план за развитие.: В дейностите свързани с проекта е много важно да се установят какви са нагласите на целевата група по проекта. Това са жителите на община Вълчи дол, представители на общинска администрация, НПО сектора, служители от здравни социални и др. заведение. Работниците и служителите в частния сектор, децата и учениците. За да се напипа пулсът на тяхното отношение, ниво на познания и умения свързани с разделното събиране и най-общо екологичния им начин на живот се предвижда да се проведе едно мащабно социологическо изследване. То ще обхване голям кръг от респонденти, като те ще са лица, представители на всички заинтересовани страни. От една страна това ще са представители на общинска администрация, училища, социални и здравни институции, от друга представители на НПО сектора с предмет на дейност и цели-екология и устойчива екологична среда. Друг вид респонденти ще бъдат представителите на частния бизнес зает и ангажиращ се с икономиката в общината. На последно място, но не по значение ще бъдат анкетирани и самите жители на община Вълчи дол. Основното което ще се проучва ще бъде свързано с нагласите и конкретните действия, интереса и взаимодействието между тези 4 вида респонденти свързано с екологията, като цяло, екологичния начин на живот и третирането на битовите отпадъци, запазване на чиста околната среда. Ще се обхване широк кръг от представители на гражданите, бизнеса, НПО и администрациите и свързаните с тях социални, здравни и образователни заведения. Целта е да се набележат основните проблеми, те да се анализират и да се формират изводи на настоящето и прогноза в бъдеще. Особено важно след провеждане на социологическото изследване и обобщаване на неговите резултати е изготвяне на план за развитие. В него ще се набележат конкретните стъпки, които всеки един от представителите на 4 групи респонденти ще трябва да следва. Тази маркетингова стратегия и план за действие ще унифицира бъдещи взаимни дейности. Изследването ще включва – проучване, осигуряване на информация, обект на изследване, предмет на изследване, цели и изследователски задачи. Дейностите са следните: Дейност 1. Формиране и инструктаж на изследователски екипи за събиране на необходимата информация. Дейност 2. Подготовка на методиките и инструментариума за събиране на необходимата информация. Ще бъдат подготвени следните методики: -Въпросници за – групова анкета, стандартизирано интервю; -Методика за анализ на съдържанието на документи; -Методика за формиране на представителни извадки; -Методика за статистико-математическа обработка на данните; -Методика за логически анализ на събраната информация; Дейност 3. Обсъждане на разработените методики в работни групи включващи ескперти от всички заинтересувани институции, организации и групи по интереси. Дейност 4. Отпечатване и комплектуване на изследователските инструменти /анкетни карти, формуляри, помощни материали и др./ Дейност 5. Регистрация на данните. Тази дейност включва: -разработване на график за работа на терен; -осигуряване на достъп до обектите на изследване; -осъществяване на самата регистрация на данните; -логически оглед и оценка за надеждността на събраната информация; Дейност 6. Обработка и анализ на събраната информация. Тази дейност включва: -първична обработка на данните; -подготовка на аналитични таблици; -математико-статистически изчисления и анализи; -първичен анализ и дефиниране на емпирични зависимости; -вторичен анализ и описание на ситуацията; -разработване на аналитичен изследователски отчет; След провеждане на социологическото изследване ще се изготви анализ и план за развитие. Данните от изследването ще бъдат публични и ще се качат на он-лайн образователната и информационна платформа. 15 000.00 15 000.00
Дейности свързани с популяризиране на възпитание за чистота и екологична култура. Информационни кампании. Изработване и отпечатване на наръчник. : Опитът на другите когато е добър и ефективен е добре той да се мултиплицира и показва на възможно най-широка публика. Така е и с екологичното възпитание на подрастващи и възрастни, като целта е да се този опит постигнал успех на други места да се надгражда и затвърждава. Затова е предвидена дейност свързана с популяризирането на екологичната култура чрез широка и мащабна кампания за информираност и изработване и отпечатване на наръчник. Кампанията за информираност ще включва посещения на екип от консултанти и специалисти свързани с екологията, опазването на околната среда и конкретно с ползите от разделното събиране, предаване, обработка и/или рециклиране на битовия биологичен отпадък. Неговото място и роля в бита и възможностите свързани с него и опазването на природата. Тези екипи от специалисти ще провеждат кампании от т. нар. тип "на терен". Те ще се формират в група от по 3-4 лица-еколози, които ще посещават училища, детски градини, общински администрации, социални заведения и институции, частни фирми и заведения за хранене. На всяко едно място те ще презентират за екологичния начин на живот, събирането и третирането на биологично разградим битов отпадък. Ще водят лекции, ще представят презентации, ще правят демонстрации и ще организират дискусия с цел решаване на екологичните проблеми в бита и надграждане на доброто в практиката което е постигнато в тази насока. Посещенията ще бъдат в рамките на 12 месеца. За тях ще се направи предварително програма с темите за дискусия. Информационната кампания ще бъде широко популяризирана с цел висока посещаемост и ангажираност на всички поколения жители в нея. Целта е да се обхванат максимален брой жители на община Вълчи дол и посланията да достигнат и да се отразят благоприятно и до най-отдалечените населени места. Изработване и отпечатване на наръчник. Той е предвиден като методическо помагало за тези, които искат да научат нещо ново, да живеят екологично и да опазват природата чиста. Наръчникът ще бъде предназначен за възможно най-широка аудитория от хора, с обикновени обяснения и богато илюстрован. В него ще има материали на различни теми, снимки, добри екологични практики и примери. Той ще бъде методическо помагало за ученици и техните родители, които искат да съхраняват и преработват своя битов отпадък и да повишават своята екологична култура. Наръчникът ще бъде цветен, формат А4 с твърди корици, отпечатан на РЕЦИКЛИРАНА хартия, с обем до 55 страници. 25 200.00 33 200.00
Дейности свързани с разделно събиране и компостиране на битовия отпадък.: Три ще са основните етапа на тази дейност: 1. Разработване на технология и методика за компостиране на битовите отпадъци. Това ще бъде документация, която като обем и части ще включва цялостния технологичен процес на компостирането на битовия отпадък от включените в проекта училища, детски градини, хранителен блок на социален патронаж, семейства на територията на общината. Тя ще се разработи професионално в следствие на данните от социологическото изследване, проучване "на терен" и съобразяване с индивидуалните потребности и мотивацията за включване на заинтересованите страни. Технологията ще се разработи от екип от специалисти, като тя ще се прилага задължително и като неотменима част от демонстрационния проект. При нужда ще търпи корекция, като крайният резултат ще е действаща и реално приложима технология и методика за компостиране на битовите отпадъци в община Вълчи дол. При необходимост тя ще бъде съгласувана с необходимите за това институции. 2. Осигуряване на материали, консумативи и обучение за получаване на компост. За осигуряване на процеса на събиране на битовия отпадък ще се закупят компостери. Те ще бъдат различни и определянето им като вид и разположение ще бъде предмет на разработената по проекта методиката за компостиране на битовите отпадъци. Компостерите ще се раздават безплатно, като ще бъдат разположени в частните дворове на домакинствата, в дворовете на училищата, детските градини, кухнята на социалния патронаж и дома за възрастни. Всички тези обекти са на територията на община Вълчи дол. За всеки компостер ще има отговорно лице, което ще следи отпадъка който се складира и преработва. Ще се попълват таблици с данни за отпадъка и добития био тор. В целия този процес пряко ще бъдат включени служителите и работниците работещи в социалните и образователните заведения, както и самите членове на семействата, които ще получат компостери. Във всеки обект, на място ще се компостира, като се използват „зелените отпадъци”, богати на азот (N) - обелки от зеленчуци и плодове, стайни и градински цветя, прясно окосена трева, изсъхнали цветя, оборски тор, утайки от кафе, пакетчета от чай, свежо сено, „кафявите отпадъци”, богати на въглерод (С) - изсушена трева и листа, слама, дървесни стърготини, сено, вейки от клонки, хляб, макаронени изделия, картонени опаковки, черупки от яйца от дворовете на обектите, както и подходящите хранителни отпадъци от кухните.Готовият компост ще може да се съхранява в съответния обект (в двора на полусенчесто място) и от там да се взема и ползва по предназначение в обекта, а частта от него която остава – да се транспортира. Полученият компост ще се използва за наторяване на обществени градини, паркове и алеи. Той ще се използва също и за наторяване при производство на селскостопанската продукция отглеждана в "опитните полета", предвидени да се създадат от община Вълчи дол към всяко училище, детска градина и социална институция. 3. Доставка на специализирано транспортно средство с необходимия инвентар за извозване и складиране на компоста. С това средство ще се транспортира готовия компост до определените за това места, както и до неговото сборно място където ще се съхранява. Също така и с него ще могат да се пренасят необходимите видове отпадъци (зелени, кафяви или хранителни) от един обект до друг, в зависимост от нуждите за протичането на процеса – компостиране. (в самия процес когато в едни компостери не достига даден вид отпадък). Обектите където ще се разполагат компостерите и ще се използва транспортното средство са: СУ „Васил Левски” в гр. Вълчи дол, ОбУ „Васил Левски” в с. Михалич, ОбУ „Св. Иван Рилски” в с. Червенци, ОУ „Св. Св. Климент Охридски” в с. Ст. Караджа, ПГЗГС в с. Ст. Караджа и ДГ „Здравец” в гр. Вълчи дол, ДГ „Надежда Крупская” в с. Ген. Киселово, ДГ „Звездица” в с. Ст. Караджа, филиал в с. Червенци, ДГ „Слънце” в с. Михалич, филиал в с. Есеница, дом за пълнолетни лица с умствена изостаналост в с. Оборище, както и 10 домакинства в гр. Вълчи дол. 264 876.08 273 872.00
Създаване на образователна информационна платформа.: Образованието и ученето през целия живот е важно за възпитанието на децата, учениците и младежите в насока опазване на природата, съхраняването и изграждане на екологична култура. Това е предпоставката в проекта да се заложи създаване на образователна информационна платформа. Тя ще бъде екологичен информационен портал, в който жителите на Община Вълчи дол да получават знания, умения и да изграждат навици за екологичен и природосъобразен начин на живот. В информационния портал ще се качват лекционни материали, филми и ще се показват добри практики в сферата на екологията. Тук ще е мястото, на което ще се показват резултатите от компостирането на битовите отпадъци в Дейност 5. Ще има обособено табло, на което всеки ще отбелязва и заявява степента на заготовка на компоста и нуждата от неговото извозване. На образователно информационната платформа ще си дават среща представители на различни институции, жителите на община Вълчи дол, ученици и техните родители. Ще се публикуват материали свързани с опазване на околната среда, ще се организират състезания и викторини. Ще се популяризират награждаваните граждани предали най- много компост и тези, които са опазили със своите действия околната среда. Ще има табло на почетните еко пазители, които ще бъдат награждавани от общинското ръководство. 8 000.00 0.00
Организиране на конференция "Чисти, разделни и екологични". : Една от основните цели на проекта е популяризирането и показването на добрите практики за различните форми на третиране, събиране, обработка и рециклиране на битовите отпадъци от населението. Основна също цел е и възпитанието и културата свързана с това и опознаване и популяризиране на примерите на добри практики в тази насока, както в България, така и в страните от ЕС. След провеждането на социлогическото изследване и разработване на плана за развитие ще има нужда от обсъждане и запознаване с резултатите на широк кръг от заинтересовани лица с цел постигане на конкретни положителни цели за местната общност и за община Вълчи дол като цяло. Трябва форум и място, на което да се разпространи наръчникът създаден по проекта и да се популяризира онлайн образователната платформа. За завършването на целия процес като дейност за успешното финализиране на проекта е предвидено и организиране на конференция с работно заглавие "Чисти, разделни и екологични". Това ще бъде мястото и форума, на който ще се поканят представители на всички заинтересовани страни свързани с реализирането на дейностите по проекта. От една страна това ще са представители на местните администрации, социални и здравни институции. Те ще представят своите виждания, за това как на практика разбират, споделят и прилагат мерки за повишаване на екологичната култура в частта за разделното събиране на битовите отпадъци. От друга страна ще застанат представители на бизнеса обсъждайки идеи за подобряване на съществуващата еко-среда и възможностите за развитие на екологичната култура на жителите на Общината. Трета страна от участници ще бъде от представители на НПО сектора, на читалищни и училищни настоятелства, местни общности. Те ще споделят свои идеи, мнения и препоръки относно възможностите за подобряване на работата в тази сфера, на развитие на екологична и чиста среда. Ще запознаят с примери, добри практики и възможности за финансиране по програмите на ЕС. Ще предложат варианти за намиране на външни донори и проекти, ще представят идеи свързани с екологията в новия програмен период. Гражданите имат съществена роля като участници в конференцията. Те ще имат възможност да покажат от първо лице, какво се е променило в начина им на живот, ще изкажат своето мнение и ще дадат препоръки с идеи за развитие и подобряване на екологичната среда в Община Вълчи дол. Ще бъдат показни иновации, които могат да се внедрят успешно и които ще допринесат за екологичното събиране и компостиране на битовите отпадъци. По време на конфернцията всички заинтересовани страни ще учатват с лекции и презентации. Ще бъде представен изработеният по настоящия проект наръчник. Ще се формират групи за работа, според интересите и ще се разисква проблематика свързана с биологичния отпадък от населението, неговото събиране, обработка, рециклиране и извозване. Важен елемент на събитието ще бъде и приемането на Меморандум и пакет от препоръки, които ще се адресират до кмета на Община Вълчи дол и Областния Управител с Административен център Варна с цел бъдещи действия в Общината и Областта за прилагане на мерки свързани с екологията. В хода на конференцията ще се сформират фокус групи и работата с тях ще се води от двама модератора. На конференцията ще бъде специално отделено необходимото време и за обучение за работа със създадената по проекта онлайн образователна платформа и използването й като средство за получаване на знания, обмен и комуникация на данни. Конференцията ще бъде в рамките на 3 дни с 2 нощувки. Ще бъде изнесена в някой от курортните комплекси на Черно море. За нея ще се предвидят наем на зали и техника, нощувки, храна, лектори модератори, транспорт. 9 600.00 7 930.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).